Yritän pikkuhiljaa lisätä liikuntaa. Ostin sähköpyörän, sillä on ihan kiva ajella
Joku uiminen ehkä voisi sopia myös. Toisaalta paras olisi kun suoraan kotiovelta pääsisi, eikä tarttisi mennä johonkin ns. suorituspaikalle. Tänään kävin polkemassa fillarilla "tosissani" ekaa kertaa, noin kolme varttia. Pitää vielä suunnitella reittiä paremmin. Kävelen päivittäin työmatkan, siitä ei tule kuin pari km suuntaansa, joten sitä voisi lisätä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten ihmiset pyöräilevät vapaaehtoisesti pitkiäkin matkoja. Miten ne sen tekee? Mulle pyöräily on todella epämukavaa, koska takapuoli kipeytyy penkistä lähes välittömästi. Ehkä mulla sitten vaan on joku epätyypillinen persemalli.
Tottumuskysymys. Toki jos jaksaa pitää jonkinverran painetta polkimilla ja ranteet kestää olla etukumarassa, niin persoonalla on vain kolmannes painosta. Silloin tarvitaan myös kapoinen satula, niin että reidet ei hierry.
Vaihdepyörässä tulisi valita sellainen välitys että jalat pyörittävät kevyesti, ja jalka ei painele kuin palkeita vaan nimenomaan pyörittää - nilkka osallistuu tähän. Ylämäeesä kannattaa taluttaa jos ei jaksa polkea.
Vaihteettomassa pyörässä tuollainen kevyt pyöritys toteutuu normivauhdissa, Mä muist
Onnistuu paremmin metallisella teräväreunaisella polkimella kuin muovisella pulikalla, ja kaikkein parhaiten toki lukkopolkimella mutta kaupungissa sellainen on vähän turhaan hienostelua.
"Nykyään kävelen ja teen lihaskuntoharjoittelua kun en kestä sitä persekipua."