Paljonko sinulla on ikää ja paljonko sinulla on velkaa?
Olen 35 vuotias asuntolainaa on 28 000e ja autolainaa on 13 000e. Onko se paljon vai vähän?
Nettotulot 2600e/kk.
Kommentit (86)
Asuntolainaa 110000€, opinto 6000€. Nettotulot 2600€/kk. Asunto paikassa, jossa toivottavasti arvo säilyy semihyvin. Ikä 41v.
52 v ja asuntolainaa 200 000 euroa. Varoja on toki huomattavasti enemmän.
51 v. N. 3000 e lainaa. Kohta saan maksettua pois.
Mulla ei ole koskaan ollut muuta velkaa kuin asuntolaina ja sekin tuli maksettua pois jo 18 vuotta sitten. Täytän syksyllä 65v.
Jotain 12000 euroa osamaksuja ym. osa-aikatyö mutta hyvin pystyn velat maksamaan erissä. Tuolla tavalla sain ostettua kaiken mitä haluan nopeammin kuin säästämällä ja sitä voi kuolla syystä tai toisesta vaikka huomenna niin en keksinyt syytä miksi en olisi ostanut osamaksuilla ja kulutusluotolla.
Ei ikinä ollut velkaa,silti on omaisuutta.Ikä on alle eläkeikä eli en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 12000 euroa osamaksuja ym. osa-aikatyö mutta hyvin pystyn velat maksamaan erissä. Tuolla tavalla sain ostettua kaiken mitä haluan nopeammin kuin säästämällä ja sitä voi kuolla syystä tai toisesta vaikka huomenna niin en keksinyt syytä miksi en olisi ostanut osamaksuilla ja kulutusluotolla.
ikä 47
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut muuta velkaa kuin asuntolaina ja sekin tuli maksettua pois jo 18 vuotta sitten. Täytän syksyllä 65v.
Ei varmaan niin kauheen kiva elämä
Ikää on 66 ja viimeksi on velkaa ollut 1997.
Koko iän ollut velkaa, ja joka vuosi otan lisää🤩
Rakastan matkustelua.
Ikää 50 vuotta, ei lainaa, joskaan ei mitään omaisuuttakaan.
40v loppui asuntolaina. Sen jälkeen ei ole ollut edes luottokorttia. Nyt 55v
Olen 45 ja mulla opintovelkoja noin 30 000e, opiskelen kasvatustieteiden maisteriksi eli kasvatusalan asiantuntijaksi/opettajaksi. Ajattelen, että vaikka velka on iso niin nyt kun tiedän mitä tiedän niin en voisi kuvitellakaan meneväni kouluttamaan tai johtamaan ihmisiä ilman pätevyyttä ja KM tutkintoa. Olisin ehkä voinut opiskella ilman opintovelkoja mutta elämänlaatu olisi kärsinyt paljon ja olisin joutunut elämään lasten kanssa ihan liian niukkaa elämää. Lapsilla on kaikkea mitä he tarvitsee se on tärkeintä, paljon kehittäviä leluja, ruokaa tarpeeksi, uusia puhtaita hyväkuntoisia vaatteita ja muita tarvikkeita. Teini ikäiselle lapselleni annan joka kuukausi kuukausi rahaa/käyttörahaa. Ei onnistuisi jos olisin pelkällä opintotuella. Jos saan sitten koulutusta vastaavaa työtä niin maksan velat pois. Velka on kuitenkin vielä pieni jos sitä alkaa verrata esim. joihinkin asuntovellallisiin tai yrittäjiin joilla velat voi olla satojatuhansia.
22 v opiskelija, opintolainaa tähän mennessä 16 000, valmistumisen jälkeen noin 24 000
36 v ja 0 €. Sain asuntolainan maksettua viime viikolla. Johan tuota melkein 18 v sai maksella mutta nyt koti on ihan oma <3
Vajaa 500k velkaa asuntosalkkua vastaan.
Vipu noin viiskyt prossaa, eli nettovarallisuus samat puoli milkkua.
36v, opintolainaa 12t ja asuntolainaa 85t. Voisin maksaa molemmat heti pois mutta se ei ole järkevää.
42v, 3 tonnia luottokortilla.