Paljonko sinulla on ikää ja paljonko sinulla on velkaa?
Olen 35 vuotias asuntolainaa on 28 000e ja autolainaa on 13 000e. Onko se paljon vai vähän?
Nettotulot 2600e/kk.
Kommentit (113)
51v, nolla euroa velkaa, eikä ole velkaa koskaan ollutkaan, mutta asun vuokra-asunnossa. Autotkin olen ostanut käteisellä aina ilman velkaa, pari viimeisintä uutena, tosin tämä viimeisin on jo 10v vanha.
52v, sijoituslainaa n. 369 000€, nettovarallisuus n. 550 000€. Oma koti on maksettu.
Rakennuslainaa 10t. Muuta lainaa ei ole koskaan ollut. 50v. Nettovarallisuus n.500t.
M68, nettoeläke noin 2200 € / kk, ei velkaa eikä omaisuutta. Luottokorttilimiitti 2500 € satunnaisia hankintoja ja EasyPark-maksuja varten. Pankissa muutama tonni ettei hautajaiset meni perikunnan maksettavaksi.
66v ei yhtään velkaa, varallisuus 0,55 milj €
58, konkurssi, en tiedä vielä paljonko jäin pystyyn. Kuusinumeroinen summa joka tapauksessa. Niin paljon, etten sitä koskaan pysty maksamaan vaikka töitä saisinkin niin kai tässä pitää tuilla elää kunnes pääsee eläkkeelle.
N37, ei yhtään velkaa. Ei ole eikä tule.
Velkaa 24 tuhatta. Viiden vuoden päästä velaton.
Omakotitalo ja auto maksettu.
N55
59v. 50000 asuntolainaa jäljellä.
Ikää 60, velkaa puolison kanssa hieman yli 100000.
Vierailija kirjoitti:
N37, ei yhtään velkaa. Ei ole eikä tule.
Omistatko mitään?
Ei yhtään velkaa, omaisuutta n. 180k€. vanhemmat aloitti sijoittamisen minulle heti syntymäni jälkeen ja itse kiinnostuin siitä 12-vuotiaana. Pokerissakin olen pärjännyt ihan hyvin viime vuosina.
M21
32 v, velkaa vähän yli 7000 €.
Ja se, onko velkaa paljon vai vähän riippuu ihan maksukyvystä koko lainanmaksuajan. Jos on just ottanut 300k asuntolainan, ja vuosi siitä muutosneuvottelut kutsuu, niin saattaisi vähän kravattia kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään velkaa, omaisuutta n. 180k€. vanhemmat aloitti sijoittamisen minulle heti syntymäni jälkeen ja itse kiinnostuin siitä 12-vuotiaana. Pokerissakin olen pärjännyt ihan hyvin viime vuosina.
M21
Ihanaa, että olet kiinnostunut myös vauvapalstailusta! Oot tosi uskottava nuori mies, lollers.
Mulla on asuntolainaa 65.000 ja sijoituslainaa 33.000 sekä luottokortilla 3000. Ikää 42.v ja tuo asuntolaina on otettu aivan vasta.
56 v vela-nainen. Olen asunut koko ikäni vuokralla työn ja joskus rakkaudenkin perässä (ja tyytyväinen tähän; elämä on ollut värikästä). Velkaa 0 e. Ei ole kyllä omaisuuttakaan, mutta ei velkaakaan. Nyt säästän autoon. En ota taaskaan velkaa, vaan säästän tarvittavan rahan ja ostan. Kaukomatkoja olen tehnyt ne muutamat, jotka halusinkin, ihan samalla tyylillä, jolla olen elänytkin, eli ensin säästänyt vähistä rahoistani vaikka vuoden ja sen jälkeen toteuttanut.
31v ja asuntolainaa n. 170 000e (otettu vasta), autolainaa n. 10 000e ja opintolainaa 30 000e.
Palkka n. 5000e/kk.
Lainaa puoli miljoonaa, kaikki kiinni asunnoissa. Ikä 36.v