Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet jalat eivät automaattisesti ole sirot

Vierailija
19.04.2026 |

Naiset tuntuvat aina toivovan pientä (lyhyttä) jalkaa, kokoa 36-37. Mutta sitten ei oteta huomioon jalan ulkonäköä yleisesti. Esimerkiksi, onko jalka kapea, onko leveä lesti, pitkät varpaat jne.. Minun jalkoja on kehuttu kauniiksi ja siroiksi. Silloin kun olen paljasjaloin, esim kylpylässä tai rannalla. Se tuntuu ihmetyttävän monia, jotka saavat aina tietää jalankokoni, joka on 41, mutta jalkojeni kapeus eli sirous aina hämää. Minun jalkani ovat hyvin kapeat, ei leveää lestiä, vaan jalat on suorat, korkea jalkaholvi, ja pitkät kapeat varpaat. Isovarvas on pisin varvas ja sen jälkeen muut varpaat tulevat pituusjärjestyksessä. Kaverini jonka jalankoko on 38, ihmetteli miten jalankokoni on 41 kun olen muuten niin siro. Hän pisti jalkansa minun jalan viereen ja siinä huomasi helposti, että vaikka hänen 38 jalka oli lyhyempi niin hänen jalkansa oli kuitenkin huomattavasti paksumpi. Kaverini ei ole ylipainoinen mutta sellaista massaa hänellä on jalkapöydissä enemmän ja leveyttä. Minun pitkä jalkaterä näytti paljon heiveröisemmältä ja sirommalta. Kysynpä siis, miksi naiset haluatte aina vain pienemmän jalan eli oikein sanottuna lyhyemmän jalan? Miksi ette mieti jalan ulkonäköä muultakin osin, juuri varpaat ja lesti. Toisinsanoen mikä itseisarvo on ns pienessä jalassa jos se ei muuten ulkoisesti ole viehättävä? Miksi lyhyt leveä jalka olisi parempi kuin pitkä ja kapea? Miettiikö ihmiset siis enemmän sitä miltä kengät näyttää jalassa, kuin miltä jalat näyttää ilman kenkiä?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä mikä tässäkin ketjussa tuntuu muutamia risovan. Kysytään onko ap sekaisin? Siis jos miettii kuinka paljon naiset aina piikittelee toisia naisia jalankoosta 40 eteenpäin ja joku tuo uuden todellisen näkäkulman ettei numero 40 jalat ole mitkään valtavat kaikilta mittasuhteiltaan, niin mikä siinä on väärää? Huomaa kyllä että kehopositiivisuus ei ylty varpaisiin asti.

Se hänen kaverinsa piikittely oli väärin.'

Mutta hän itse yleistää, että kaikki naiset puhuvat toisten jaloista, haukkuvat toisten jalkoja, eivätkä voi ymmärtää että jalat voivat olla eri muotoisia jne

Ei varmaan tarkoita kaikkia naisia mutta että sitä tapahtuu paljon ja usein niin onhan se aika yleistä. Tunnetko 40-43 jalankokoa omaavaa naista joka ei ole toisilta naisilta koskaan saanut ikäviä kommentteja jaloistaan? Minä tunnen ja kaikki ovat useammin kuin kolme kertaa törmänneet tilanteisiin missä naiset ovat kommentoineet jalkoja ikävästi. Ja nämä parikymppisiä naisia joten varmaan tulee jatkossakin elämässä törmäämään vastaaviin tilanteisiin. Ellei asenteet muutu.

Oma jalkanikin on kokoa 40 eikä mun jalkoja ole kommentoitu negatiivisesti.

Vierailija
82/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko me Kiinassa? Ketä naista kengänkoko oikeasti kiinnostaa? 

Toivoisin että jalankoko ei kiinnostaisi mutta jos saa koko elämänsä ihmetystä osakseen siitä että miten jalka koossa 41 voi olla niin hintelä ja siron näköinen niin haluaa tuoda vähän sitä näkökulmaa, että eikö monet ole tulleet tosiaan ajatelleeksi, että jalka koossa 40 eteenpäin voi olla leveyssuunnassa siro, kun taas pienempi eli lyhyempi jalka voi olla taas puolestaan leveähkö ja massiivinen.

Tietenkin pitkä jalka voi näyttää kauniilta, mutta onhan naisella koko 41 järjetön monokkeli. Ei siitä siroa saa tekemälläkään. Kaunis jalka on kaunis jalka riippumatta koosta.

Ei 41 ole mikäään järjettömän iso. Se on ihan sopusuhtaisen kokoinen jalka vähän pidemmälle naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balettitanssijoiden jalat ovat melko rujoa katseltavaa.

Vierailija
84/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pitkä penis ole automaattisesti paksu.

Joo ron jeremyllä oli pitkä mehupillikulli jota toisella kädellä kannatteli, holmesin jussilla paksu veltto pötkö.

Vierailija
85/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jalan saa mahtumaan koon 37 kenkiin, ei se voi olla mikään leveä jättijalka.

Voi sellainenkin jalka olla todella massiivinen. Tuttavani tekee jalkahoitajana töitä ja kertonut kuinka yleistä on että pienet (lyhyet) jalat ovat usein leveitä ja tasapaksuja kun isommat (pidemmät) jalat kapeita ja hinteliä.

Ei ole. Se koon 37 jalka on silti pienempi kuin esim koon 38 jalka. Jos jalka on massiivisen leveä, ei se mahdu koon 37 kenkiin.

Jalankokohan mitatataan vaan pituussuunnassa. Ihmisellä voi olla vain sen verta senttimetrejä että pituus on kokoa 37 vaikka leveyssuunnassa ei mahtuisi koon 37 kenkään. Silloinhan muut kengät ovat pituudelta liian pitkiä. BTW mun kengät ei mahdu siskolleni jolla on jalan pituuden puolesta pari kokoa lyhyemmät jalat. Hänellä on tosi leveä jalka ja hankala löytää kenkiä.

Eihän mitata vain pituussuunnassa. Jos kenkä mahtuu pituussuunnassa kokoon 37, mutta ei leveyssuunnassa, niin silloin jalankoko ei ole 37.

Ethän mä osta sopivan pituisia housujakaan jos ne on sulle liian kapeat tai leveät.

Vierailija
86/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jalan saa mahtumaan koon 37 kenkiin, ei se voi olla mikään leveä jättijalka.

Nyt varmaan jonkun 37 jalankoon pilvilinnat murtuivat kun älysi ettei se jalka olekkaan siro vaikka tylppä onkin. ;D

Miten muka murtui?

Jos jalka mahtuu koon 37 kenkään, jalka ei voi olla jättimäinen. EI jättimäisen pitkä eikä jättimäisen leveä. 

Vierailija
87/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalassa ei ole lestiä.

Mutta sieniä on. Monenlaisia.

Sinulla varmasti. Kantisisi hoidattaa ne lääkärillä.

Vierailija
88/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä. Siis naiset sanovat ap:lle, että toivoisivat että heidän jalkansa olisivat pienemmät. Ja jostain syystä ap kuvittelee, että naiset eivät toivoisi tällä toiveellaan siroja ja pieniä jalkoja? Pitäisikö heidän erikseen sanoa, että haluavat pienet JA kapeat jalat tai muuten ap ei ymmärrä?

Vierailija
89/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen jalan keskikoko taitaa olla 39. 

Vierailija
90/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jalat on 37 ja on tosi sirot ja pienet. 

Oikeastaan näyttää melkein joltain tonttujaloilta 😅 Minun parilla tutulla on myös 37 jalat ja molemmilla ne on sirot. En oo kyllä massiivisia 37 koon jalkoja nähnyt. 

Vierailija
91/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on neliskanttisia erittäin leveitäkin jalkoja. Vaikutelmaa korostaa pienet varpaat. Mikä unohtuu kapeat kantapäät ovat kauneimmat.

Vierailija
92/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella jolla on isot jalat (36 tai suurempi), on myös miesmäiset kasvot (hevosnaama).

36 on lasten kengänkoko. Susta siis suurimmalla osalla naisista on miesmäinen hevosnaama? Niinkö?

Näytäpä oma naamasi niin katsotaan,

Ainakin koko 38 on aina se, joka loppuu kaupasta ensimmäisenä.  Eli uskoisin sen olevan yleisin kengän koko.

Joten kai me kaikki naiset sitten ollaan hevosnaamoja.

Tosin mun siskolla on koko 40, ja ei takuulla ole hevosnaama.

Ja uskokaa tai älkää, tunnen kiinalaisen nuoren naisen, jonka kengän koko on 41.  En meinannut minäkään uskoa ensin.  

Hevosnaamaksi häntä ei voi sanoa pahalla tahdollakaan.  On niin nätti.

Vierailija
93/94 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 37, mutta sirompi ja pienempi jalka kun monella 35 koon jalka. :) 

Kädet on vielä pienemmät, mutta sormet pitkät, mutta käden ulkomäkö sirompi kun monella itseäni 10 cm lyhyemmälläki , heillä monesti sellainen "työmiehen koura" :'D

Kyllä, monet lyhyet ihmiset joita pieniksi kutsutaan esim Anna Abreu voivat olla hyvin rotevan näköisiä. Sellaisia romuluisia. Kun taas Audrey Hepburn 170cm pitkänä ja 41 jalankoon omaavana oli tunnettu sirona balleriinana.

Audrey kärsi nälästä sota-aikana ja se vaikutti häneen loppuelämän.

Vierailija
94/94 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun jalat on 37 ja on tosi sirot ja pienet. 

Oikeastaan näyttää melkein joltain tonttujaloilta 😅 Minun parilla tutulla on myös 37 jalat ja molemmilla ne on sirot. En oo kyllä massiivisia 37 koon jalkoja nähnyt. 

Koon 37 jalat voi olla erikokoisia. Ne on yleensä suht samanpituisia, mutta jalka voi olla kapea,normaali tai leveä, siksi kengissä on eri lestejä. Mutta jos jalka mahtuu peruskenkään, joka on kokoa 37, ei se voi olla hirveän leveä. Ja jos jalalle tehdään superleveä kenkä, sekin on tyypillisesti vain noin sentin pari tavallista jalkaa leveämpi. Koon 37 jalka  on noin 23-23.5cm pitkä, joten pari senttiä leveydessä ei todellakaan tee jalasta mitään sellaista jättijalkaa, mitä ap kuvaa.

Kenkäteollisuudessa käytetään yleisellä tasolla:

kapea (B / N) noin 7,5–8,5 cm (koosta riippuen)

normaali (D / B) noin 8,5–9,5 cm

leveä (2E / EE) noin 9,5–10,5 cm
https://sizefit.org/guides/shoe-size-width-measurements

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi