Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet jalat eivät automaattisesti ole sirot

Vierailija
19.04.2026 |

Naiset tuntuvat aina toivovan pientä (lyhyttä) jalkaa, kokoa 36-37. Mutta sitten ei oteta huomioon jalan ulkonäköä yleisesti. Esimerkiksi, onko jalka kapea, onko leveä lesti, pitkät varpaat jne.. Minun jalkoja on kehuttu kauniiksi ja siroiksi. Silloin kun olen paljasjaloin, esim kylpylässä tai rannalla. Se tuntuu ihmetyttävän monia, jotka saavat aina tietää jalankokoni, joka on 41, mutta jalkojeni kapeus eli sirous aina hämää. Minun jalkani ovat hyvin kapeat, ei leveää lestiä, vaan jalat on suorat, korkea jalkaholvi, ja pitkät kapeat varpaat. Isovarvas on pisin varvas ja sen jälkeen muut varpaat tulevat pituusjärjestyksessä. Kaverini jonka jalankoko on 38, ihmetteli miten jalankokoni on 41 kun olen muuten niin siro. Hän pisti jalkansa minun jalan viereen ja siinä huomasi helposti, että vaikka hänen 38 jalka oli lyhyempi niin hänen jalkansa oli kuitenkin huomattavasti paksumpi. Kaverini ei ole ylipainoinen mutta sellaista massaa hänellä on jalkapöydissä enemmän ja leveyttä. Minun pitkä jalkaterä näytti paljon heiveröisemmältä ja sirommalta. Kysynpä siis, miksi naiset haluatte aina vain pienemmän jalan eli oikein sanottuna lyhyemmän jalan? Miksi ette mieti jalan ulkonäköä muultakin osin, juuri varpaat ja lesti. Toisinsanoen mikä itseisarvo on ns pienessä jalassa jos se ei muuten ulkoisesti ole viehättävä? Miksi lyhyt leveä jalka olisi parempi kuin pitkä ja kapea? Miettiikö ihmiset siis enemmän sitä miltä kengät näyttää jalassa, kuin miltä jalat näyttää ilman kenkiä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jalat on kokoa 36-37 ja kapeat ja sirot.. Lisäksi haluaisin tietää, missä ne kaikki naiset huutelevat haluavansa lyhyemmän jalat, kun en ole koskaan tuohon törmännyt. Ja mistä sä päättelet että naiset haluavat  vain lyhyemmät eivätkä lyhyemmät ja kapeammat jalat? Lisäksi kysyisin, että oletko sä ihan sekaisin?

Sinun täytyy olla sekaisin jos et ole muka koskaa elämäsi aikana kuullut naisten keskustelua liittyen jalan kokoon. Ja kapeudesta ei juuri kukaan koskaan puhu, paitsi tähän keskusteluun on jotkut yksittäiset ihmiset kommentoineet.

Vierailija
22/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 37, mutta sirompi ja pienempi jalka kun monella 35 koon jalka. :) 

Kädet on vielä pienemmät, mutta sormet pitkät, mutta käden ulkomäkö sirompi kun monella itseäni 10 cm lyhyemmälläki , heillä monesti sellainen "työmiehen koura" :'D

Kyllä, monet lyhyet ihmiset joita pieniksi kutsutaan esim Anna Abreu voivat olla hyvin rotevan näköisiä. Sellaisia romuluisia. Kun taas Audrey Hepburn 170cm pitkänä ja 41 jalankoon omaavana oli tunnettu sirona balleriinana.

Höpö höpö, A. Abreu mikään massiivinen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalka on siro ja hoikka, myös pohkeesta (ympärysmitta n. 33cm). Kengän koko on 41, joten suuri osa kengistä on liian leveitä minulle - ilmeisesti koossa 41 jalan pitäisi olla miehekkään roteva ja pohkeen paksu.

Etsin 10+ vuotta ensimmäisiä nahkasaappaitani, kunnes löysin parin -70% alennuksesta (eivät mahtuneet varmaan monelle muulle). Kenkien osto on aina tuskaa, ja monet merkit vielä mainostavat "leveä suomalaiseen jalkaan sopiva lesti", joten olen päätellyt, että vaikka olenkin suomalainen, niin jalkani ovat selvästi tuontitavaraa.

Vierailija
24/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jalka on siro ja hoikka, myös pohkeesta (ympärysmitta n. 33cm). Kengän koko on 41, joten suuri osa kengistä on liian leveitä minulle - ilmeisesti koossa 41 jalan pitäisi olla miehekkään roteva ja pohkeen paksu.

Etsin 10+ vuotta ensimmäisiä nahkasaappaitani, kunnes löysin parin -70% alennuksesta (eivät mahtuneet varmaan monelle muulle). Kenkien osto on aina tuskaa, ja monet merkit vielä mainostavat "leveä suomalaiseen jalkaan sopiva lesti", joten olen päätellyt, että vaikka olenkin suomalainen, niin jalkani ovat selvästi tuontitavaraa.

Koko 41 on naiselle iso ja piste, muodosta viis.

Vierailija
25/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko me Kiinassa? Ketä naista kengänkoko oikeasti kiinnostaa? 

Toivoisin että jalankoko ei kiinnostaisi mutta jos saa koko elämänsä ihmetystä osakseen siitä että miten jalka koossa 41 voi olla niin hintelä ja siron näköinen niin haluaa tuoda vähän sitä näkökulmaa, että eikö monet ole tulleet tosiaan ajatelleeksi, että jalka koossa 40 eteenpäin voi olla leveyssuunnassa siro, kun taas pienempi eli lyhyempi jalka voi olla taas puolestaan leveähkö ja massiivinen.

Minun numeron 34 jalkani ovat joka suhteessa sirommat ja elegantimmat kuin sinun jalkasi. Siitäs sait. 

Vierailija
26/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko 41 on naiselle iso ja piste, muodosta viis.

Mä näyttäisin koomiselta, jos mulla olisi joku koon 38 jalka 183cm pituisessa kropassa. 

t. 41 -koon siro jalka. 

Vierailija
27/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku jalkafetisisti.

Mua ei kiinnosta mikään niin vähän kuin ihmisten jalat, kunhan ne eivät haise. Haisujalat on ympäristörikos.

Vierailija
28/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä siis, miksi naiset haluatte aina vain pienemmän jalan eli oikein sanottuna lyhyemmän jalan?

Mitä hemmetin väliä, mitä aikuiset toivovat jalkansa pituudeksi, kun siihen ei voi vaikuttaa?

Vierailija
29/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä siis, miksi naiset haluatte aina vain pienemmän jalan eli oikein sanottuna lyhyemmän jalan?

Mitä hemmetin väliä, mitä aikuiset toivovat jalkansa pituudeksi, kun siihen ei voi vaikuttaa?

No ehkä just sen takia se on hassua toivoa jotain kun siihen ei voi kuitenkaan vaikuttaa.

Vierailija
30/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, vaikka en koko runoa lukenutkaan.  Nimenomaan tykkään naisen siroista jaloista eikä niitä kovin usein näe.  Joka kymmenennellä ehkä kauniit sirot jalat.

Naama on kuin koiran perse, mutta ah niin ihana jalkaterä? Joudut roikuttamaan sitä apinaasi ylösalaisin, että se kaikkein tärkein olisi sulle aina näkyvillä :DD

Entäs jos ne haisee, kuin vanhaksi mennyt emmental?

Mikä sinun ongelmasi on? Joku vakava jalkatrauma?

Vierailija
31/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että jalankoko ei kiinnostaisi mutta jos saa koko elämänsä ihmetystä osakseen siitä että miten jalka koossa 41 voi olla niin hintelä ja siron näköinen niin haluaa tuoda vähän sitä näkökulmaa, että eikö monet ole tulleet tosiaan ajatelleeksi, että jalka koossa 40 eteenpäin voi olla leveyssuunnassa siro, kun taas pienempi eli lyhyempi jalka voi olla taas puolestaan leveähkö ja massiivinen.

Minun numeron 34 jalkani ovat joka suhteessa sirommat ja elegantimmat kuin sinun jalkasi. Siitäs sait. 

Tuskin.. Tunnetun elokuvaohjaaja Quentin Tarantinon leffoissa (jolla on jalkafetissi) näyttelee aina naispääosaa näyttelijät joiden jalankoko on 40-42. Esim Uma Thurman leffassa Pulp Fiction. Ja on muuten elegantit paljas jalat tanssilattia kohtauksessa! Töppöjaloista ei saa eleganssia mitenkään! Myös pitkiä kämmeniä pidetään yleisestiottaen elegansseina. Eli pitkät ja kapeat kädet ja jalat. Lyhyet voivat olla vain söpöt mutta ollakseen kaunista, pitää olla pituutta.

Vierailija
32/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä mikä tässäkin ketjussa tuntuu muutamia risovan. Kysytään onko ap sekaisin? Siis jos miettii kuinka paljon naiset aina piikittelee toisia naisia jalankoosta 40 eteenpäin ja joku tuo uuden todellisen näkäkulman ettei numero 40 jalat ole mitkään valtavat kaikilta mittasuhteiltaan, niin mikä siinä on väärää? Huomaa kyllä että kehopositiivisuus ei ylty varpaisiin asti.

Vierailija
33/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mua on piikitelty nimenomaan 35 numeron jalasta. Että käytätsä niinku lasten kenkiä? Hehehe

Mieheltä varsinkin ihan ykkös iskurepla.

Vierailija
34/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä just sen takia se on hassua toivoa jotain kun siihen ei voi kuitenkaan vaikuttaa.

Oletko ap? Kirjoitit itse näin: 

"Miksi ette mieti jalan ulkonäköä muultakin osin, juuri varpaat ja lesti."

Eikö tuo ole ihan yhtä hassua?

Vierailija
35/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.. Tunnetun elokuvaohjaaja Quentin Tarantinon leffoissa (jolla on jalkafetissi) näyttelee aina naispääosaa näyttelijät joiden jalankoko on 40-42. Esim Uma Thurman leffassa Pulp Fiction. Ja on muuten elegantit paljas jalat tanssilattia kohtauksessa! Töppöjaloista ei saa eleganssia mitenkään! Myös pitkiä kämmeniä pidetään yleisestiottaen elegansseina. Eli pitkät ja kapeat kädet ja jalat. Lyhyet voivat olla vain söpöt mutta ollakseen kaunista, pitää olla pituutta.

Sinua vaan harmittaa, kun itselläsi on 41 koon räpylät. Hahahhaahhaa!

Vierailija
36/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miehenä 41-kokoiset pienet jalat.

Vierailija
37/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt naisella todella paksut ja lyhyet sormet.  Erityisesti peukalo.  Varpaansa vähän saman malliset. Erikoiset.

Vierailija
38/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kapeat 37 jalat, aina vetää suonta joko varpaasta tai jalkapohjasta. 

Vierailija
39/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalassa ei ole lestiä.

Vierailija
40/41 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pienet jalat eivät automaattisesti ole sirot"

Mutta suuret jalat, koko 36 ja suuremmat, ovat automaattisesti rumat, jalat kuin asiakirjasalkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi