Aikuisopiskelijat työn ohella: kysymys opintojen rytmityksestä viikkotasolla
Jos opiskelette päivä- tai vuorotyön ohella jotain isompaa opintokokonaisuutta ja pystytte itse määrittelemään opintoaikataulunne, niin kiinnostaisi, miten rytmitätte opintonne?
Eli opiskeletteko kaikki illat ja viikonloput vai pidättekö vapaailtoja tai -päiviä viikonloppuisin.
Perheellisyys ja lasten ikävaihe vaikuttaa tietysti myös sekä mahdollisen puolison vastuunotto. Olisi mukavaa kuulla. 😊
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen iltaisin ja viikonloppuisin. Yritän perjantai-illan yleensä pitää vapaana.
Tuo on varmaan hyvä. Yritän itsekin pitää yhden kokonaisen vapaapäivän viikossa ihan jaksamisen takia.
Ap
Varmaan jaksaminen ja voimavaratkin vaikuttavat opiskelutahtiin.
Opiskelin päätoimisesti kokopäivätyön ohella valmistuen tavoiteajassa. Minulla ei ole lapsia. En ehkä osannut rytmittää asiaa optimaalisesti vaikka tavoitteiseen pääsinkin. Illat meni opiskellessa tai miettiessä että pitäisi opiskella mutta en saa aikaiseksi. Viikonloppuisin opiskelin molemmat päivät. Nukuin viikonloppuisin pidempään kuin arkena enkä herännyt tyyliin klo 7 opiskelemaan. Vapaapäiviä en pitänyt läheskään joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin päätoimisesti kokopäivätyön ohella valmistuen tavoiteajassa. Minulla ei ole lapsia. En ehkä osannut rytmittää asiaa optimaalisesti vaikka tavoitteiseen pääsinkin. Illat meni opiskellessa tai miettiessä että pitäisi opiskella mutta en saa aikaiseksi. Viikonloppuisin opiskelin molemmat päivät. Nukuin viikonloppuisin pidempään kuin arkena enkä herännyt tyyliin klo 7 opiskelemaan. Vapaapäiviä en pitänyt läheskään joka viikko.
Onnittelut ahkeruudesta ja tavoitteen saavuttamisesta! Saako kysyä, oliko useamman vuoden opiskelut kyseessä!
Tein vanhanaikaisen lukujärjestyksen ja silmät ristissä opiskelin. Oli hemmetin rankkaa, mutta toisaalta en viitsinyt mennä sieltä missä aita oli matalin, koska halusin paremmat numerot jatko-opintoja varten. Opiskelin ke-pe ja lauantain ja vapaata sitten pidin su-ti. Ei ollut lapsia eikä ukkoa mutta rankkaa oli. Painotan, että halusin hyvät numerot kursseista.Ei työn ohessa opiskelu ole helppoa ainoastaan jollain valtion virkaslurkilla, joka saa opiskella työaikana veronmaksajien rahoilla.
Opiskelen iltaisin ja viikonloppuisin. Yritän perjantai-illan yleensä pitää vapaana.