Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei ostaako kummi minkäläisen rippiristin itseä huvittaa vai onko tapana kysyä rippilapsen mielipidettä asiaan? Vai valitseeko rippilapsi itse sen ristin?

Vierailija
23.07.2023 |

Ensimmäinen kummilapsi pääsee ripille ja pitää ilmeisesti ostaa risti. Miten yleensä toimitaan? Ja annetaanko se risti jo etukäteen niin että se on kaulassa konfirmaatiossa kirkossa? Onko tapana antaa ristin lisäksi muuta lahjaa esim. rahaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummi valitsee itse.

Vierailija
2/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antajahan sen lahjan valitsee. Pyrkii toki huomioimaan, mistä lahjan saaja mahdollisesti pitäisi. Käyttämättähän noi rippiristit jää, joten sikäli yks ja sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjan antajahan sen lahjan valitsee. Pyrkii toki huomioimaan, mistä lahjan saaja mahdollisesti pitäisi. Käyttämättähän noi rippiristit jää, joten sikäli yks ja sama.

Aika monet niitä käyttää.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
4/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue missään laissa. Teet niin kuin itse parhaaksi näet.

Vierailija
5/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hukkaa rahojasi siihen! Kummilapsi ei käytä sitä kuitenkaan ikinä. Tai tietenkin, jos lapsi on joku aivopesty uskis, niin sittenhän se on ihan ok.

Vierailija
6/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Jep, uskikset.

Vierailija
7/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ristin sijasta toisenlaisen arvokkaan korun. Ei olisi kummipoika mitään ristiä koskaan käyttänyt, joten olisi ollut ihan rahanhukkaa.

Eli kannattaa kysellä halutaanko sitä ristiä edes.

Vierailija
8/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään toiveita. Joku ei välitä kullasta ja toinen ei voi sietää hopeaa jne. Samoin ku joku voi oikeasti haluta tietynlaisen ristin ihan pitääkseen sitä ja toiselle taas on itsestään selvää ettei aio edes käyttää niin silloin ehkä pienin mahdollinen ja sit oikeaksi lahjaksi vaikka rahaa tai jotain.

Vierailija
9/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiä ei anneta etukäteen, vaan rippijuhlissa kuten muutkin lahjat. Voisihan se olla hyvä kysyä, minkätyylinen risti saajaa miellyttää. Ei tule hutia sitten.

Vierailija
10/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kysymään toiveita. Joku ei välitä kullasta ja toinen ei voi sietää hopeaa jne. Samoin ku joku voi oikeasti haluta tietynlaisen ristin ihan pitääkseen sitä ja toiselle taas on itsestään selvää ettei aio edes käyttää niin silloin ehkä pienin mahdollinen ja sit oikeaksi lahjaksi vaikka rahaa tai jotain.

.

Miksi pitäisi väkisin ostaa edes pieni risti, jos sitä ei haluta?

Vierailija
11/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kukaan käytä, ei kehtaa. Ketju voi olla käytössä, nutta risti heivataan hittoon heti. Osta mielummin vaikka kultainen sydän tai joku toinen kaunis kummilapsen oloinen riipus.

Minulla on 3 lasta ja heillä on paljon ystäviä, tyttöjä ja poikia, yhdelläkään en ole ikinä nähnyt mitään ristejä kaulassa. Luulisi niitä näkyvän, jos sellaisia olisi.

Vierailija
12/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lahjakortin kultasepän liikkeeseen niin sai valita itse mieleisen.

Vierailija
13/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pilkataan "uskiksia". Jos uskominen on niin noloa, miksi sitten käydään edes koko rippikoulu?

Vierailija
14/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein oman kummityttöni korukauppaan ja annoin valita. Otti mieluummin pienen kultaisen sydämen.

Vierailija
15/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Riparin jälkeisen vuoden ajan ovat tosi yleisiä.

Vierailija
16/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut kahdelle kummilapselle ristin niin, että olen tiedustellut heiltä heidän mieltymyksiään, koru on kallis ja tärkeä, joten halusin varmistaa, että on varmasti mieluinen.

Vierailija
17/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Miksi pitäisi väkisin ostaa edes pieni risti, jos sitä ei haluta?

Näin se on. Mielummin rahaa, sitä teini arvostaa huomattavan paljon enemmän kuin jotain ristiä.

Vierailija
18/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Toistan: vain uskiksilla tytöillä. He ovat muutenkin ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
19/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Terveisin kultakaupan myyjä.

Vierailija
20/41 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin pilkataan "uskiksia". Jos uskominen on niin noloa, miksi sitten käydään edes koko rippikoulu?

Poikani meni Lapin vaelluksen takia kavereiden kanssa aikanaan rippileirille.