Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Silmiä vääntelevät persut ikuistettiin japanilaiseen manga-sarjakuvaan

Vierailija
19.04.2026 |

Japanissa ihmisoikeustaistelija taistelee suomalaisia perussuomalaisia vastaan. 

"Japanissa hiljattain julkaistussa sarjakuvassa esiintyy silmiään venyttävä valkoinen mies, jota nimitetään suomalaiseksi kansanedustajaksi.

”Ihmisoikeusaiheiseksi kamppailumangaksi” luonnehditussa tarinassa kuvataan kamppailua, jossa korealainen päähenkilö taistelee silmiään venytteleviä suomalaismiehiä vastaan.

Yksi hahmoista näyttää samalta kuin kansanedustaja ja eduskunnan entinen varapuhemies Juho Eerola (ps) kohua herättäneessä silmienvenyttelykuvassaan. Toinen silmien venyttelijä muistuttaa erehdyttävästi europarlamentaarikko Sebastian Tynkkystä (ps).

Eerola-hahmon kuvassa on sekä japaniksi että suomeksi teksti ”vinot silmät yhdellä kädellä”. Sitä ennen sarjakuvan korealaistaistelija oli onnistunut tyrmäämään Tynkkys-hahmon, joka ei pystynyt puolustautumaan, koska käytti molempia käsiään silmien venyttelyyn."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS tarjoilee jälleen viihdettä kansalle, myös ulkomailla!

Pörähti peräluukku.

Vierailija
62/65 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörähti peräluukku.

Noinko paljon pierettää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahden vaiheella äänestänkö SDP:tä vai PS:ää, mutta arvostin sitä, että PS tuki missiä, joten ääni menee mulla ainakin persuille. Oliko pikkainen ylilyönti

Vierailija
64/65 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörähti peräluukku.

Noinko paljon pierettää? 

Vassua aivopierettää.

Vierailija
65/65 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kahden vaiheella äänestänkö SDP:tä vai PS:ää, mutta arvostin sitä, että PS tuki missiä, joten ääni menee mulla ainakin persuille. Oliko pikkainen ylilyönti

Tukensa ja mielipiteensä olisi voinut myös ilmaista aikuisella ja asiallisella tavalla eikä taaperon tasolla ilvehtien julkisesti. Mutta kun on lusikalla annettu.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä