Tuntuu ettei 18mg Concerta vaikuta juurikaan
Vähän rauhallisempi ja positiivisempi mieli on. Vähentänyt riidanhaastamista läheisten kanssa. En saa kuitenkaan aikaiseksi siivottua vaikka sitä vaikutusta toivoin ja odotin.
Voisikohan johtua että 18mg on niin vähän? Ehkä tuplasti/triplasti otettu lääke antaa sitä aikaansaavaa puolta enemmän? Miten teillä muilla on toiminut mikäkin annostus?
Kommentit (16)
18mg Concertaa on lasten annos. Ei tietenkään vaikutusta aikuiseen. Paitsi jos painat 45kg.
Mulle lääkäri sanoi, että se 18mg on lasten annos, eikä siitä välttämättä tulekaan mitään tehoa. Mulla nyt menossa kokeilussa 54mg, eikä tästä ole apua mulle. Ei auta keskittymisessä, ei hiljennä jatkuvaa meteliä päässä, ei auta toiminnanohjauksessa, en huomaa mitään eroa siihen olenko ottanut lääkkeen vai en.
Saisipa itsekin lääkettä joka auttaa siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
18mg Concertaa on lasten annos. Ei tietenkään vaikutusta aikuiseen. Paitsi jos painat 45kg.
Juuri tätä mietinkin, että annostus on pieni kokoiselleni. Mutta olen siis vasta lääkityksen alussa. Viikon kuluttua nostan 2x ja kolmen viikon kuluttua 3x annostusta.
ap
Yksilöllistä. Mulla itellä alko vasta maksimiannos eli se 72mg auttamaan. Mutta tolla annoksella se väkisinkin vaikuttaa uneen.
Jokaisen kannattaisi tiedostaa jo etukäteen, että lääkkeet eivät ole mikään ihmepilleri joka korjaa kaiken. Ensimmäisenä kannattaa heivata tuo depot-muotoinen lääke helvettiin ja ottaa nopeavaikutteista lääkettä juuri silloin, kun sinä sitä tarvitset.
itse syön 36mg ja olen 120kg mies. Kun se kerran antaa vastetta, niin sillä koitan pärjätä. Tosin iltapäivästä saattas olla 18mg jo tarpeen, mut en ole ottanu.
Vierailija kirjoitti:
Saisipa itsekin lääkettä joka auttaa siivoamaan.
Ei se siihen pätöksen tekoon auta, vaan että saat suoritettua sen kerralla loppuun saakka.
Kiitos vastauksista! Olen ihan noviisi lääkkeiden kanssa, kun en niitä juurikaan ole tätä ennen käyttänyt. Mutta kiva kun täältä saa tietävämmiltä informaatiota. Kiitos
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle lääkäri sanoi, että se 18mg on lasten annos, eikä siitä välttämättä tulekaan mitään tehoa. Mulla nyt menossa kokeilussa 54mg, eikä tästä ole apua mulle. Ei auta keskittymisessä, ei hiljennä jatkuvaa meteliä päässä, ei auta toiminnanohjauksessa, en huomaa mitään eroa siihen olenko ottanut lääkkeen vai en.
Sitten se lääke ei auta. Eikä 18mg ole lasten annos, nimittäin lapset yleensä tarvii nimenomaan enemmän lääkettä kuin aikuiset. Minulla on itsellä 18mg käytössä ja pojallani 54mg
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen kannattaisi tiedostaa jo etukäteen, että lääkkeet eivät ole mikään ihmepilleri joka korjaa kaiken. Ensimmäisenä kannattaa heivata tuo depot-muotoinen lääke helvettiin ja ottaa nopeavaikutteista lääkettä juuri silloin, kun sinä sitä tarvitset.
Totta. Ei saisi olla liian korkeita odotuksia. Olen itse vaan niin herkästi innostuva että elättelen heti utopistisiakin toiveita milloin minkäkin suhteen. Onneksi teitä viisaampia on, jotka pudottavat minut takaisin maan kamaralle😊 ap
Vierailija kirjoitti:
itse syön 36mg ja olen 120kg mies. Kun se kerran antaa vastetta, niin sillä koitan pärjätä. Tosin iltapäivästä saattas olla 18mg jo tarpeen, mut en ole ottanu.
Iltapäivällä ei concertaa enää kannata ottaa, koska se viesiinä tapauksessa helposti yöunet. Jos tarvitset tehostusta iltoihin, pyydä resepti medikinetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten se lääke ei auta. Eikä 18mg ole lasten annos, nimittäin lapset yleensä tarvii nimenomaan enemmän lääkettä kuin aikuiset. Minulla on itsellä 18mg käytössä ja pojallani 54mg
Ei ole mitään lasten/ aikuisten annostusta. Vaste on yksilöllinen. Jollekin riittää pienempi annostus, vaikka olisi isokokoinen. Ei ole kyseessä sellainen lääke, jonka annostus olisi painosta riippuvainen. Ainoastaan yläraja on.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Olen ihan noviisi lääkkeiden kanssa, kun en niitä juurikaan ole tätä ennen käyttänyt. Mutta kiva kun täältä saa tietävämmiltä informaatiota. Kiitos
ap
Etkö saanut ohjeita lääkäriltäsi?
Alapeukuttajat, laittakaa ihmeessä kommenttia! ap