Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole

Vierailija
19.04.2026 |

Jos asia jollekin on ennen sitä ollut epäselvä.

Kommentit (386)

Vierailija
121/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapseni sairastui syöpään (leukemiaan), tiesin, että Jumala on.

Kun lapseni kuoli tapaturmaisesti, tiesin ettei Jumalaa ole. Menetin uskoni lopullisesti.

Vierailija
122/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole

Kyllä jumalia voi silti olla. Pahantahoisia tai välinpitämättömiä jumalia.

Paljonkas niitä jumalia onkaan? 

Maailmassa on noin 10 000 uskontoa. Siitä voit valita. Jos uskot yhteen (tai useampaan) jumalaan, olet ateisti suhteessa kaikkiin muihin. Ihminen joka ei usko yhteenkään jumalaan vie tämän vain yhden jumalan pidemmälle. 

Eikös käärme jo ollut paratiisissa? Miksi Jumala loi paratiisiin käärmeen?

Tuo käärme-juttukin on aika hiton epä-älyllinen. Sikäli mikäli itse tiedän mitään käärmeistä, ne ei puhu, ne ei ojentele omenoita tai juonittele muutenkaan. Ne on olentoja, joiden aivot on pienen pienet. Ne luikertelee, syö, vaihtaa nahkansa ja siinäpä niiden teot. Miten käärme voisi tehdä mitään mitä Raamatussa väitetään sen tehneen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen loi jumalan, ei päinvastoin!

Huipputiedemiesten näkemykset jakautuvat kolmeen päälinjaan:

Ei tarvetta Jumalalle selityksenä (Hawking, Weinberg)

Uskonto nähdään harhaluulona tai virheellisenä (Dawkins, Crick)

Filosofinen tai ei-henkilökohtainen Jumalakäsitys (Einstein, Sagan).

Kun nuorena Jumala alkoi kutsua kesken parhaan bilekauden, mulle uskoontulo ei ollut että "elämä on kurjaa, haluan roikkua jossain suuremmassa kiinni". Jumala tuntui olevan vain tielläni. Enkä ole joku ÄO 50 kuten ateistit väittäisivät, olen itse akateeminen ja monet uskovat ystäväni.

Mutta se kutsu oli niin vahva etten päässyt pakoon. Onneksi vastasin viimein kyllä, Jeesus antoi ihan uudenlaisen elämän.

Se on tutkittu juttu, että uskovaisten äo on alhaisempi. Ei välttämättä jokaisella yksilötasolla, mutta kuitenkin, liikut pöljässä seurassa.

Kyse ei ole siitä että uskominen olisi pöljyyttä. Jeesuksen tutuissa oli menestyjää&älymystöä, mutta paljon reppanaporukkaa. 

Vaan älykkäät 

-eivät koe tarvitsevansa Jumalaa vaan haluavat pärjätä hoksottimillaan. Esim.lääkärit tipahtavat polvilleen vasta, kun lääketiede ei parannakaan itseä tai läheistä jostain sairaudesta.

-älykkäillä on kiire tässä elämässä ja ovat tarkkoja maineestaan. Ei ehdi eikä ilkeä Jeesus-jutuille, mitä ihmisetkin sanoisivat?

Pitäisivätkö tiedeyhteisön kamut ihan hulluina, entä kärsisikö liike-elämässä bisnekset?

Reppanoille Jeesus kelpaa useammin. Niin oli myös Raamatun aikana.

Itse luulen, että älykkäitä ei puhuttele uskonnot, kristinusko mukaan lukien, koska ne on niin ristiriitaisia ja epäloogisia. Raamattu esimerkiksi. Jo alkuasetelma on se, että Jumala aivan kiusallaan istuttaa paratiisiin puun, josta ei saa syödä. Miksi? Ja koko kirja on täynnä vastaavia juttuja.

Uskovaisissa on paljon hyvin älykkäitä akateemisia ihmisiä. Moni asia on lopulta hyvin looginen. Lisäksi se (usko) toimii. Se todella toimii.

Toimii, kenellä toimii. 

Uskonnollisessa järjestelmässä ei ole mitään loogista.

Oletko jo tehnyt uskonhypyn?

Vierailija
124/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jälleensyntymä on totta ja lapsonen tuli maksamaan karmista velkaa.

Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.

Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.

Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.

Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.

Kohteliaimmin: en halua sinulta minkäänlaista tietoa.

-eri-

Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.

Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.

-eri-

PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.

En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.

Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.

Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.

Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?

Lopeta jo, aivan turhaa yritystä vain kiusata lisää minua.

Misi noin ärhäkkä? Eikö keskusteleminen huvitakaan?

Eikö sinulla ole laisinkaan itsesuojeluvaistoa? Lopetetaan tähän.

Mihin minä itsesuojeluvaistoa tarvitsen?

Joten: eikö keskusteleminen huvitakaan?

Vierailija
125/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Mihin perisynti nyt noin vain katoaa?

Kaikki ihmiset eivät halua ryhtyä pahoiksi ihmisiksi koskaan olivat sitten persoonallisuudeltansa millaisia hyvänsä.

Et siis tunne perisynnin käsitettä. Asia selvä.

Tunnen kyllä.

Silloin tiedät, että ihmiset eivät tuosta noin vain "ryhdy" pahoiksi.

Vierailija
126/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen sairastuminen syöpään on kyllä niin tyrmäävä helvetti, että on vaikea uskoa minkään jumalan olevan siinä läsnä. Onni niille, jotka pystyvät uskomaan. Kai siitä joku helpotus on. Me muut joudutaan vaan uskomaan lääketieteeseen.

Mua se usko on auttanut siinä, että olen jaksanut itse elää. Kun sen enempää usko kuin lääketiedekään ei ole kyennyt asioille mitään.

Vierailija
127/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jälleensyntymä on totta ja lapsonen tuli maksamaan karmista velkaa.

Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.

Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.

Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.

Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.

Kohteliaimmin: en halua sinulta minkäänlaista tietoa.

-eri-

Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.

Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.

-eri-

PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.

En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.

Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.

Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.

Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?

Lopeta jo, aivan turhaa yritystä vain kiusata lisää minua.

Misi noin ärhäkkä? Eikö keskusteleminen huvitakaan?

Eikö sinulla ole laisinkaan itsesuojeluvaistoa? Lopetetaan tähän.

Jumala suojelee kminua siinä missä sinuakin. Että mitä huutelet?

Vierailija
128/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku tietävä tosiaan valaista: Miksi on tämä "välitila", missä nyt ollaan , miksi ei olla kakki heti paratiisissa?

Jumala loi maailman. Ihmiselle Jumala antoi oman tahdon. Mutta ihminen ei kuunnellut Jumalaa, vaan päästi käärmeen paratiisiin niin sanotusti. Niin maailmasta tuli välitila, jossa hyvä ja paha taistelee, synti on läsnä. Koeta hoitaa asiasoikein, niin voit päästä sinne paratiisiinkin vielä. Laita vaikka kädet ristiin ja avaa Raamattu, tai TV7 (netissä ja tv-kanavissa nähtävillä. Tai kuuntele Radiodeitä. 

Jumala loi maailman, käärmeen ja ihmisen tietäen, mitä tulee tapahtumaan. Hän olisi voinut jättää vaikkapa sen pahuksen puun luomatta, koska kyseisellä puullahan ei ollut mitään muuta tarkoitusta kuin olla ansa ihmiselle. 

Vierailija
129/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä lapsesi ei olisi sairastunut, jos olisit (ja lapsesi olisi) uskonut Jumalaan? Silloin teillä olisi ollut Jumalan suojelus.

Syöpä tulee kun syö paljon sokeria, maito- ja viljatuotteita, niitä olette tietysti mosottaneet. Myös wifi- ja kännykkäkentissä ym emf-kentissä oleilu aiheuttaa syöpää. Ehkä lapsesi nukkuu kännykkä tyynyn alla, wifi-reititin vieressä ja 5G-maston kiila osuu hänen sänkyynsä. Lisäksi olet tietenkin pakottanut lapsesi ottamaan täyden sarjan covid-piikkejä? Niiden tiedettiin alusta alkaen aiheuttavan syöpää. Eipä ihme, että syöpä tuli, eikä se ole Jumalan syy, vaan elintavoista johtuvaa.

Turha syyttää Jumalaa, käänny sensijaan Hänen puoleensa ja menkää lapsen kanssa  seurakuntiin pyytämään rukousapua, voi tapahtua paranemisihme.

Niin kukaan ns. tosi uskovainen ei liene koskaan sairastunut syöpään tai mihinkään muuhunkaan.

Kyllä sairastuu, mutta heillä on sentään toivo parantua rukouksen avulla. Pääsevät myös kuoltuaan Taivaaseen toisin kuin te, jotka ette Jeesusta elinaikananne elämäänne pyydä. Te menette Helvettiin. Kannattaa kuolevaa lasta kehottaa pyytämään Jeesusta pelastamaan itsensä, se on tärkeintä, mitä vanhempi voi tehdä.

Kai nyt tajuat, että uskontosi määräytyy vain sen mukaan mihin olet sattunut syntymään? Ja kristinuskostakin on satoja versioita. Miten voit olla varma, että juuri sinun versiosi on se, millä voittaa? Jos vaikka amishit onkin ne jotka pääsee jatkoon?

Hindut, Amazonin alkuasukkaat, Australian aboriginaalit…

Lähi-idässä on osattu jo varhain valjastaa ihmisten tarve jonkin ylemmän voiman johdatukseen. 

Vierailija
130/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen sairastuminen syöpään on kyllä niin tyrmäävä helvetti, että on vaikea uskoa minkään jumalan olevan siinä läsnä. Onni niille, jotka pystyvät uskomaan. Kai siitä joku helpotus on. Me muut joudutaan vaan uskomaan lääketieteeseen.

Mua se usko on auttanut siinä, että olen jaksanut itse elää. Kun sen enempää usko kuin lääketiedekään ei ole kyennyt asioille mitään.

Hyvä sinulle. Voimia!

Vierailija
131/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sairastui syöpään ja parani, monen kriittisen vastoinkäymisen  läpi. Jumala oli voimakkaasti läsnä ja vastasi moniin rukouspyyntöihin ihmeellisesti. Moni henkeä uhkaava ja vakava vaiva katosi rukoustaisteluiden myötä. Se oli syväsukellus uskoon, toivoon ja rakkauteen.

Rukoillaan kaikkien tällä hetkellä syöpäsairaiden lasten puolesta. Rukoillaan sairaaloiden osastoille ja lasten teho-osastoille suurta parantavaa kosketusta juuri nyt. Aamen

Vierailija
132/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "saattavat joutua kokemaan"?

Määrittelepä "hyvä ihminen"!

Hyvä ihminen on hyvä sisäisesti eikä ole ansainnut teoillaan pahaa itsellensä. 

Jumala siunaa hyviä ihmisiä vastoinkäymisillä jotta he voisivat oppia lisää, useasti hyvät ihmiset ovat kykeneväisiä turvallisuutensakin lisäksi joten he ovat hyvä apu Jumalalle tehdä työtä ihmisten kanssa.

Voiko kukaan ihminen olla hyvä?

Ei voi. Jokaisessa on sekä hyvyyttä että pahuutta. Ei ole toista ilman toista.

Maailmassa kyllä mutta ihminen voi olla hyvä ihminen. Ei tarvitse ryhtyä pahaksi kun arvostaa itseään ja tekee töitä elämässä muidenkin eteen, näin saa hyvinvointia kun kantaa vastuuta.

Vierailija
133/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys ei valitettavasti poissulje lapsia.

Kuten aikuisia, niin lapsiakin voi kohdata luonnonmullistus, sota, sairaus, onnettomuus, rikollisuus. 

Me vaan ollaan herkimmillämme silloin, kun omalle tai toisen lapselle tapahtuu jotain pahaa, ja se on täysin ymmärrettävää. 

Mutta vanha kansa ymmärsi nää asiat paremmin. Lapsikuolleisuus oli nykyistä suurempaa, ja se kuului elämään. Nykyihmiset eivät ymmärrä sanontaa "Herra antoi, Herra otti."

-se monivammaisen lapsen äiti

Vierailija
134/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on noin 10 000 uskontoa. Siitä voit valita. Jos uskot yhteen (tai useampaan) jumalaan, olet ateisti suhteessa kaikkiin muihin. Ihminen joka ei usko yhteenkään jumalaan vie tämän vain yhden jumalan pidemmälle. 

Tuo käärme-juttukin on aika hiton epä-älyllinen. Sikäli mikäli itse tiedän mitään käärmeistä, ne ei puhu, ne ei ojentele omenoita tai juonittele muutenkaan. Ne on olentoja, joiden aivot on pienen pienet. Ne luikertelee, syö, vaihtaa nahkansa ja siinäpä niiden teot. Miten käärme voisi tehdä mitään mitä Raamatussa väitetään sen tehneen?

Ei ne ojentaneet omenaa..Omena on vanha käännösvirhe, joka elää ihmisten puheissa, vaikka kristillisissä teksteissä tuo on korjattu aikoja sitten.

Vierailija
135/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku tietävä tosiaan valaista: Miksi on tämä "välitila", missä nyt ollaan , miksi ei olla kakki heti paratiisissa?

Jumala loi maailman. Ihmiselle Jumala antoi oman tahdon. Mutta ihminen ei kuunnellut Jumalaa, vaan päästi käärmeen paratiisiin niin sanotusti. Niin maailmasta tuli välitila, jossa hyvä ja paha taistelee, synti on läsnä. Koeta hoitaa asiasoikein, niin voit päästä sinne paratiisiinkin vielä. Laita vaikka kädet ristiin ja avaa Raamattu, tai TV7 (netissä ja tv-kanavissa nähtävillä. Tai kuuntele Radiodeitä. 

Jumala loi maailman, käärmeen ja ihmisen tietäen, mitä tulee tapahtumaan. Hän olisi voinut jättää vaikkapa sen pahuksen puun luomatta, koska kyseisellä puullahan ei ollut mitään muuta tarkoitusta kuin olla ansa ihmiselle. 

Kyseisen puun hedelmä antoi tiedon hyvästä ja pahasta. Mainitun hedelmän haukkaamisesta ihminen tuli "jumalien kaltaiseksi", tietämään hyvän ja pahan. 

Vierailija
136/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisen puun hedelmä antoi tiedon hyvästä ja pahasta. Mainitun hedelmän haukkaamisesta ihminen tuli "jumalien kaltaiseksi", tietämään hyvän ja pahan. 

Ei tuo vastaa siihen, miksi se puu oli siellä, jos tieto ei ollut oikeasti tarkoitettu jaettavaksi.

Vierailija
137/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni sairastui syöpään ja parani, monen kriittisen vastoinkäymisen  läpi. Jumala oli voimakkaasti läsnä ja vastasi moniin rukouspyyntöihin ihmeellisesti. Moni henkeä uhkaava ja vakava vaiva katosi rukoustaisteluiden myötä. Se oli syväsukellus uskoon, toivoon ja rakkauteen.

Rukoillaan kaikkien tällä hetkellä syöpäsairaiden lasten puolesta. Rukoillaan sairaaloiden osastoille ja lasten teho-osastoille suurta parantavaa kosketusta juuri nyt. Aamen

Miksi riistäisimme hyviltä ihmisiltä Herran heille antaman koettelumuksen, jonka tarkoitus on jalostaa heistä parempia ihmisiä? 

Vierailija
138/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "saattavat joutua kokemaan"?

Määrittelepä "hyvä ihminen"!

Hyvä ihminen on hyvä sisäisesti eikä ole ansainnut teoillaan pahaa itsellensä. 

Jumala siunaa hyviä ihmisiä vastoinkäymisillä jotta he voisivat oppia lisää, useasti hyvät ihmiset ovat kykeneväisiä turvallisuutensakin lisäksi joten he ovat hyvä apu Jumalalle tehdä työtä ihmisten kanssa.

Voiko kukaan ihminen olla hyvä?

Ei voi. Jokaisessa on sekä hyvyyttä että pahuutta. Ei ole toista ilman toista.

Maailmassa kyllä mutta ihminen voi olla hyvä ihminen. Ei tarvitse ryhtyä pahaksi kun arvostaa itseään ja tekee töitä elämässä muidenkin eteen, näin saa hyvinvointia kun kantaa vastuuta.

Ei voi. Sinä et ole toistaiseksi joutunut tutustumaan pimeään puoleesi. 

Minkälaista vastuuta ja mistä olet kantanut?

Ymmärränkö oikein, teet töitä muidenkin eteen saadaksesi hyvinvointia? Hyvinvointi on sinulle palkinto, ei Jumalan lahja?

Vierailija
139/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ojentaneet omenaa..Omena on vanha käännösvirhe, joka elää ihmisten puheissa, vaikka kristillisissä teksteissä tuo on korjattu aikoja sitten.

No mitä se käärme teki? Käärmeet ei oikeasti tee juuri mitään.

Vierailija
140/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika tyhmä jumala jos kaikki tietävänä ei tiennyt niin käyvän. Jos on luonut kaiken ja tietää kaiken eikä tiedä Aatamin sortuvan Eevan kanssa omenan popsimiseen, niin voi hyvää päivää. Kyse on suunnilleen samasta kuin ohjelmoit tietokoneohjelman, jossa ohjelman pitää toimia aina oikein mutta jos siihen koodiin jää virhe niin se ohjelma pitäisi tuomita tuhottavaksi vaikka itse teit sen virheen ja voisit korjata sen.