KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jälleensyntymä on totta ja lapsonen tuli maksamaan karmista velkaa.
Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.
Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.
Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.
Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.
Kohteliaimmin: en halua sinulta minkäänlaista tietoa.
-eri-
Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.
Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.
-eri-
PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.
En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.
Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.
Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.
Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?
Lopeta jo, aivan turhaa yritystä vain kiusata lisää minua.
Misi noin ärhäkkä? Eikö keskusteleminen huvitakaan?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla? Mihin perisynti nyt noin vain katoaa?
Kaikki ihmiset eivät halua ryhtyä pahoiksi ihmisiksi koskaan olivat sitten persoonallisuudeltansa millaisia hyvänsä.
Et siis tunne perisynnin käsitettä. Asia selvä.
Miten niin "saattavat joutua kokemaan"?
Määrittelepä "hyvä ihminen"!
Hyvä ihminen on hyvä sisäisesti eikä ole ansainnut teoillaan pahaa itsellensä.
Jumala siunaa hyviä ihmisiä vastoinkäymisillä jotta he voisivat oppia lisää, useasti hyvät ihmiset ovat kykeneväisiä turvallisuutensakin lisäksi joten he ovat hyvä apu Jumalalle tehdä työtä ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin aloittajan omat lapset ovat sairastuneet mihinkään. Tämä on taas tämä sama kuka vänkää täällä aina tästä samasta asiasta (todennäköisesti, anteeksi jos olen väärässä). Tuo on tosin tyypillistä ihmisen käyttäytymistä, että niin kauan uskotaan asioihin, kun itsellä menee kaikki hyvin. Sitten kun asiat eivät menekkään kuten itse haluaa, usko kaikkeen häviää, vaikka silloin se pitäisi olla kaikkein vahvimmillaan.
Tää AP on paskatrollaaja Kato näitä aamun aloituksia hetki. Näet aika äkkiä, mitä paskaa sieltä tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.
Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.
Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.
Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.
-eri-
Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.
Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.
-eri-
PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.
En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.
Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.
Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.
Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?
Eikö sinulla ole laisinkaan itsesuojeluvaistoa? Lopetetaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla? Mihin perisynti nyt noin vain katoaa?
Kaikki ihmiset eivät halua ryhtyä pahoiksi ihmisiksi koskaan olivat sitten persoonallisuudeltansa millaisia hyvänsä.
Et siis tunne perisynnin käsitettä. Asia selvä.
Tunnen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri-
-eri-
Lopettakaa molemmat.
- ulkopuolinen
Vierailija kirjoitti:
Jumala siunaa hyviä ihmisiä vastoinkäymisillä jotta he voisivat oppia lisää, useasti hyvät ihmiset ovat kykeneväisiä turvallisuutensakin lisäksi joten he ovat hyvä apu Jumalalle tehdä työtä ihmisten kanssa.
Et siis tiedä perisynnistä mitään? Sen perusteella sinäkin olet syntinen Jumalan silmissä.
Mitä Sinä olet oppinut vastoinkäymisistä?
Mikälaisia vastoinkäymisiä Sinulla on ollut?
Mitä tarkoittaa "kykeneväisiä turvalisuutensakin liäsksi"?
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan ihminen olla hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt joitakin syöpää sairastavien dokumentteja.
8-vuotias poika pelkää kuolemaa ja valittaa siitä äidilleen. Voi, kun joku olisi kertomassa hänelle Jeesuksesta.
19-vuotias nuori nainen ottaa Jeesuksen vastaan, on rauhallinen ja hymyilee. On jopa iloa täynnä. Kuolee pian sen jälkeen.
Ihan samanlain lohduttaisi kertomukset uudelleen syntymästä, Valhallasta tai mikä mikä -maasta. Jos oma lapseni olisi tuossa tilanteessa, kertoisin monista erilaisista näkemyksistä mitä ihmisillä eri puolilla maailmaa on. Ei Kristinusko ole mikään lohduttavin uskonto. Siinähän on vaihtoehtona kuitenkin ne helvetin lieskat. Luulen että aika monikin kristillisyyteen kasvanut lapsi on kuollessaan ollut kauhuissaan mahdollisuudesta, että joutuu hel vettiin. Ethän sinä sitä kuollessasi vielä tiedä miten käy. Et sinä itse ole itsesi oma tuomari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole
Kyllä jumalia voi silti olla. Pahantahoisia tai välinpitämättömiä jumalia.
Paljonkas niitä jumalia onkaan?
Maailmassa on noin 10 000 uskontoa. Siitä voit valita. Jos uskot yhteen (tai useampaan) jumalaan, olet ateisti suhteessa kaikkiin muihin. Ihminen joka ei usko yhteenkään jumalaan vie tämän vain yhden jumalan pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku tietävä tosiaan valaista: Miksi on tämä "välitila", missä nyt ollaan , miksi ei olla kakki heti paratiisissa?
Jumala loi maailman. Ihmiselle Jumala antoi oman tahdon. Mutta ihminen ei kuunnellut Jumalaa, vaan päästi käärmeen paratiisiin niin sanotusti. Niin maailmasta tuli välitila, jossa hyvä ja paha taistelee, synti on läsnä. Koeta hoitaa asiasoikein, niin voit päästä sinne paratiisiinkin vielä. Laita vaikka kädet ristiin ja avaa Raamattu, tai TV7 (netissä ja tv-kanavissa nähtävillä. Tai kuuntele Radiodeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku tietävä tosiaan valaista: Miksi on tämä "välitila", missä nyt ollaan , miksi ei olla kakki heti paratiisissa?
Jumala loi maailman. Ihmiselle Jumala antoi oman tahdon. Mutta ihminen ei kuunnellut Jumalaa, vaan päästi käärmeen paratiisiin niin sanotusti. Niin maailmasta tuli välitila, jossa hyvä ja paha taistelee, synti on läsnä. Koeta hoitaa asiasoikein, niin voit päästä sinne paratiisiinkin vielä. Laita vaikka kädet ristiin ja avaa Raamattu, tai TV7 (netissä ja tv-kanavissa nähtävillä. Tai kuuntele Radiodeitä.
Pitäisi tehdä lobotomia että pystyisi katsomaan tv7:aa 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi jumalan, ei päinvastoin!
Huipputiedemiesten näkemykset jakautuvat kolmeen päälinjaan:
Ei tarvetta Jumalalle selityksenä (Hawking, Weinberg)
Uskonto nähdään harhaluulona tai virheellisenä (Dawkins, Crick)
Filosofinen tai ei-henkilökohtainen Jumalakäsitys (Einstein, Sagan).
Kun nuorena Jumala alkoi kutsua kesken parhaan bilekauden, mulle uskoontulo ei ollut että "elämä on kurjaa, haluan roikkua jossain suuremmassa kiinni". Jumala tuntui olevan vain tielläni. Enkä ole joku ÄO 50 kuten ateistit väittäisivät, olen itse akateeminen ja monet uskovat ystäväni.
Mutta se kutsu oli niin vahva etten päässyt pakoon. Onneksi vastasin viimein kyllä, Jeesus antoi ihan uudenlaisen elämän.
Se on tutkittu juttu, että uskovaisten äo on alhaisempi. Ei välttämättä jokaisella yksilötasolla, mutta kuitenkin, liikut pöljässä seurassa.
Kyse ei ole siitä että uskominen olisi pöljyyttä. Jeesuksen tutuissa oli menestyjää&älymystöä, mutta paljon reppanaporukkaa.
Vaan älykkäät
-eivät koe tarvitsevansa Jumalaa vaan haluavat pärjätä hoksottimillaan. Esim.lääkärit tipahtavat polvilleen vasta, kun lääketiede ei parannakaan itseä tai läheistä jostain sairaudesta.
-älykkäillä on kiire tässä elämässä ja ovat tarkkoja maineestaan. Ei ehdi eikä ilkeä Jeesus-jutuille, mitä ihmisetkin sanoisivat?
Pitäisivätkö tiedeyhteisön kamut ihan hulluina, entä kärsisikö liike-elämässä bisnekset?
Reppanoille Jeesus kelpaa useammin. Niin oli myös Raamatun aikana.
Tiedä tuosta, parikin akateemista tuttavaa on uskossa. Mukavia, oppineita kaikin puolin. Eivät tuputa näkemyksiään, ovat kykeneviä keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole
Kyllä jumalia voi silti olla. Pahantahoisia tai välinpitämättömiä jumalia.
Paljonkas niitä jumalia onkaan?
Maailmassa on noin 10 000 uskontoa. Siitä voit valita. Jos uskot yhteen (tai useampaan) jumalaan, olet ateisti suhteessa kaikkiin muihin. Ihminen joka ei usko yhteenkään jumalaan vie tämän vain yhden jumalan pidemmälle.
Eikös käärme jo ollut paratiisissa? Miksi Jumala loi paratiisiin käärmeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Käärme on Jumalan luoma siinä missä muutkin eläimet. Ja Paratiisissa.
Maailma ei ole mikään välitila minkään uskonkappaleen nojalla.
TV7 toistelee USA:n evankelikaalien oppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi jumalan, ei päinvastoin!
Huipputiedemiesten näkemykset jakautuvat kolmeen päälinjaan:
Ei tarvetta Jumalalle selityksenä (Hawking, Weinberg)
Uskonto nähdään harhaluulona tai virheellisenä (Dawkins, Crick)
Filosofinen tai ei-henkilökohtainen Jumalakäsitys (Einstein, Sagan).
Kun nuorena Jumala alkoi kutsua kesken parhaan bilekauden, mulle uskoontulo ei ollut että "elämä on kurjaa, haluan roikkua jossain suuremmassa kiinni". Jumala tuntui olevan vain tielläni. Enkä ole joku ÄO 50 kuten ateistit väittäisivät, olen itse akateeminen ja monet uskovat ystäväni.
Mutta se kutsu oli niin vahva etten päässyt pakoon. Onneksi vastasin viimein kyllä, Jeesus antoi ihan uudenlaisen elämän.
Se on tutkittu juttu, että uskovaisten äo on alhaisempi. Ei välttämättä jokaisella yksilötasolla, mutta kuitenkin, liikut pöljässä seurassa.
Kyse ei ole siitä että uskominen olisi pöljyyttä. Jeesuksen tutuissa oli menestyjää&älymystöä, mutta paljon reppanaporukkaa.
Vaan älykkäät
-eivät koe tarvitsevansa Jumalaa vaan haluavat pärjätä hoksottimillaan. Esim.lääkärit tipahtavat polvilleen vasta, kun lääketiede ei parannakaan itseä tai läheistä jostain sairaudesta.
-älykkäillä on kiire tässä elämässä ja ovat tarkkoja maineestaan. Ei ehdi eikä ilkeä Jeesus-jutuille, mitä ihmisetkin sanoisivat?
Pitäisivätkö tiedeyhteisön kamut ihan hulluina, entä kärsisikö liike-elämässä bisnekset?
Reppanoille Jeesus kelpaa useammin. Niin oli myös Raamatun aikana.
Itse luulen, että älykkäitä ei puhuttele uskonnot, kristinusko mukaan lukien, koska ne on niin ristiriitaisia ja epäloogisia. Raamattu esimerkiksi. Jo alkuasetelma on se, että Jumala aivan kiusallaan istuttaa paratiisiin puun, josta ei saa syödä. Miksi? Ja koko kirja on täynnä vastaavia juttuja.
Uskovaisissa on paljon hyvin älykkäitä akateemisia ihmisiä. Moni asia on lopulta hyvin looginen. Lisäksi se (usko) toimii. Se todella toimii.
Lapsen sairastuminen syöpään on kyllä niin tyrmäävä helvetti, että on vaikea uskoa minkään jumalan olevan siinä läsnä. Onni niille, jotka pystyvät uskomaan. Kai siitä joku helpotus on. Me muut joudutaan vaan uskomaan lääketieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan ihminen olla hyvä?
Ei voi. Jokaisessa on sekä hyvyyttä että pahuutta. Ei ole toista ilman toista.
Katsoa kun maailmassa on myös paholainen, joka yrittää tuhota kaikkea sitä kaunista, mikä on Jumalasta. Siksi pitäisikin muistaa joka ikinen päivä rukoilla läheistensä puolesta ja herkeämättä "valvoa". Jätä kirosanat sanomatta, lue Raamattua. Yksikään päivä ei saisi jäädä väliin. Älä jätä pahalle tilaa hyökätä.