Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole

Vierailija
19.04.2026 |

Jos asia jollekin on ennen sitä ollut epäselvä.

Kommentit (386)

Vierailija
81/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen Jumala antaa ateistien surmata pienet vauvansa kohtuun?

Yhteiskunnan sääntöjä tulee noudattaa. Ihmisten täytyisi ottaa vastuuta omasta elämästä.

Tarkennapa, millä tavalla otetaan vastuu kohtukuolemasta?

Pitäkää huolta ehkäisystänne ensisijaisesti.

Kohtukuolemia tapahtuu toivotuille lapsille.

Vierailija
82/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jälleensyntymä on totta ja lapsonen tuli maksamaan karmista velkaa.

Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.

Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.

Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.

Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.

Kohteliaimmin: en halua sinulta minkäänlaista tietoa.

-eri-

Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.

Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.

-eri-

PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.

En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sääntöjä tulee noudattaa. Ihmisten täytyisi ottaa vastuuta omasta elämästä.

Jokainen tilanne on aina yksilöllinen mutta jokainen tilanne myös auttaa ja opettaa ihmisiä. Hyvätkin ihmiset saattavat joutua kokemaan elämässä ikäviä asioita.

Vierailija
84/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen loi jumalan, ei päinvastoin!

Huipputiedemiesten näkemykset jakautuvat kolmeen päälinjaan:

Ei tarvetta Jumalalle selityksenä (Hawking, Weinberg)

Uskonto nähdään harhaluulona tai virheellisenä (Dawkins, Crick)

Filosofinen tai ei-henkilökohtainen Jumalakäsitys (Einstein, Sagan).

Kun nuorena Jumala alkoi kutsua kesken parhaan bilekauden, mulle uskoontulo ei ollut että "elämä on kurjaa, haluan roikkua jossain suuremmassa kiinni". Jumala tuntui olevan vain tielläni. Enkä ole joku ÄO 50 kuten ateistit väittäisivät, olen itse akateeminen ja monet uskovat ystäväni.

Mutta se kutsu oli niin vahva etten päässyt pakoon. Onneksi vastasin viimein kyllä, Jeesus antoi ihan uudenlaisen elämän.

Se on tutkittu juttu, että uskovaisten äo on alhaisempi. Ei välttämättä jokaisella yksilötasolla, mutta kuitenkin, liikut pöljässä seurassa.

Kyse ei ole siitä että uskominen olisi pöljyyttä. Jeesuksen tutuissa oli menestyjää&älymystöä, mutta paljon reppanaporukkaa. 

Vaan älykkäät 

-eivät koe tarvitsevansa Jumalaa vaan haluavat pärjätä hoksottimillaan. Esim.lääkärit tipahtavat polvilleen vasta, kun lääketiede ei parannakaan itseä tai läheistä jostain sairaudesta.

-älykkäillä on kiire tässä elämässä ja ovat tarkkoja maineestaan. Ei ehdi eikä ilkeä Jeesus-jutuille, mitä ihmisetkin sanoisivat?

Pitäisivätkö tiedeyhteisön kamut ihan hulluina, entä kärsisikö liike-elämässä bisnekset?

Reppanoille Jeesus kelpaa useammin. Niin oli myös Raamatun aikana.

Vierailija
85/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleensyntymästä sentään on aika uskottavia tarinoita. Lasten kertomuksia entisestä elämästään, joiden yksityiskohdat tarkistettaessa pitääkin paikkansa. Mielenkiintoinen juttu.

Jokaisella ihmisellä on vain yksi elämä. Lapsillakin on sisäinen maailma ja he saattavat uskoa asioihin tosissaankin. Se ei tee heistä kuitenkaan viallisia.

Kirjoitatko viestisi jollain huonosti toimivalla tekoälyllä? Vähän runollisuutta ja mysteeriä mukaan, tolkkua vähemmän.

Tottahan tuo kirjoittaa, lapsilla on jopa mielikuvituskavereita.

Vierailija
86/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tilanne on aina yksilöllinen mutta jokainen tilanne myös auttaa ja opettaa ihmisiä. Hyvätkin ihmiset saattavat joutua kokemaan elämässä ikäviä asioita.

Ihanko totta? Oletko kokenut?

Vierailija
87/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo kirjoittaa, lapsilla on jopa mielikuvituskavereita.

Kyllä onkin ja aikuisillakin voi olla. Mielikuvituksen rikkaus on osana ihmisten normaalia elämää.

Vierailija
88/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt joitakin syöpää sairastavien dokumentteja. 

8-vuotias poika pelkää kuolemaa ja valittaa siitä äidilleen. Voi, kun joku olisi kertomassa hänelle Jeesuksesta.

19-vuotias nuori nainen ottaa Jeesuksen vastaan, on rauhallinen ja hymyilee. On jopa iloa täynnä. Kuolee pian sen jälkeen.

Vierailija
89/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan ihan itsestäni käsin kaiken mitä kirjoitan. Osaan ilmaista asioita monella tavalla ja tarkastelen myös tilanteita. Jos sinulla on ymmärrysongelmia niin otathan vastuun ja pyydät kohteliaammin lisätietoa ymmärtääksesi asioita.

-eri-

Jätäthän minut sitten rauhaan. Se on ainoa asia minkä voit tehdä itsesi hyväksi.

Miksi raivoat minulle? En tarvitse tietojasi enkä mitään muutakaan sinusta lähtöisin olevaa.

-eri-

PS Mikäli olet uskovainen, sinin pitäisi olla enemmän Jeesuksen kaltainen näissä ulostuloissasi.

En ole uskovainen. Sinä roikut minussa ja vaadit huomiota itsellesi koko ajan. Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan. Sinun täytyisi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä.

Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.

Vierailija
90/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen ja erittäin paljon. Suosittelen käytöstapoja, kaikki eivät suvaitse kuten minä suvaitsen.

Vierailija
91/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen loi jumalan, ei päinvastoin!

Huipputiedemiesten näkemykset jakautuvat kolmeen päälinjaan:

Ei tarvetta Jumalalle selityksenä (Hawking, Weinberg)

Uskonto nähdään harhaluulona tai virheellisenä (Dawkins, Crick)

Filosofinen tai ei-henkilökohtainen Jumalakäsitys (Einstein, Sagan).

Kun nuorena Jumala alkoi kutsua kesken parhaan bilekauden, mulle uskoontulo ei ollut että "elämä on kurjaa, haluan roikkua jossain suuremmassa kiinni". Jumala tuntui olevan vain tielläni. Enkä ole joku ÄO 50 kuten ateistit väittäisivät, olen itse akateeminen ja monet uskovat ystäväni.

Mutta se kutsu oli niin vahva etten päässyt pakoon. Onneksi vastasin viimein kyllä, Jeesus antoi ihan uudenlaisen elämän.

Se on tutkittu juttu, että uskovaisten äo on alhaisempi. Ei välttämättä jokaisella yksilötasolla, mutta kuitenkin, liikut pöljässä seurassa.

Kyse ei ole siitä että uskominen olisi pöljyyttä. Jeesuksen tutuissa oli menestyjää&älymystöä, mutta paljon reppanaporukkaa. 

Vaan älykkäät 

-eivät koe tarvitsevansa Jumalaa vaan haluavat pärjätä hoksottimillaan. Esim.lääkärit tipahtavat polvilleen vasta, kun lääketiede ei parannakaan itseä tai läheistä jostain sairaudesta.

-älykkäillä on kiire tässä elämässä ja ovat tarkkoja maineestaan. Ei ehdi eikä ilkeä Jeesus-jutuille, mitä ihmisetkin sanoisivat?

Pitäisivätkö tiedeyhteisön kamut ihan hulluina, entä kärsisikö liike-elämässä bisnekset?

Reppanoille Jeesus kelpaa useammin. Niin oli myös Raamatun aikana.

Itse luulen, että älykkäitä ei puhuttele uskonnot, kristinusko mukaan lukien, koska ne on niin ristiriitaisia ja epäloogisia. Raamattu esimerkiksi. Jo alkuasetelma on se, että Jumala aivan kiusallaan istuttaa paratiisiin puun, josta ei saa syödä. Miksi? Ja koko kirja on täynnä vastaavia juttuja.

Vierailija
92/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku tietävä tosiaan valaista: Miksi on tämä "välitila", missä nyt ollaan , miksi ei olla kakki heti paratiisissa?

Ei tämä ole mikään välitila vaan tietynlainen ajanjakso elämässä. Paratiisia ei ole tulossa tai mitä se sitten ikinä tarkoittaakin.

Paratiisi tarkoittaa turvallista paikkaa, on turvaa, terveyttä,  lämpöä, vettä ja ruokaa, kaikkea riittävästi. Mikään ei uhkaa.

Ihmisten tulisi siis ottaa vastuuta ja aloittaa paratiisin luominen. Jumala ei voi pakottaa ihmisiä ihan kaikkeen kuten emme me ihmisetkään voi pakottaa toisiamme ihan kaikkeen. Jumala on jo alkanut luomaan taas onnellisempia ihmisiä jotta hyvinvointia olisi helpompi edistää tulevaisuuttakin silmällä pitäen.

Millä tavalla Jumala "on alkanut luoda onnellisempia ihmisiä"?

Uudet lapset ovat fiksumpia ja sisäisesti onnellisempia eivätkä niin pahoja luonnostaan.

Millä tavalla? Mihin perisynti nyt noin vain katoaa?

Vierailija
93/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

-eri-

Miksi minä roikkuisin sinussa? Et Sinä niin erinomainen ole. Ei minun tarvitse oppia arvostamaan ihmistä, joka ei kestä erilaista ajattelua.

Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.

Vierailija
94/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä olen ja erittäin paljon. Suosittelen käytöstapoja, kaikki eivät suvaitse kuten minä suvaitsen.

Kuka sinä olet suosittelemaan käytöstapoja, kun olet noinkin hyökkäävä!

Vierailija
95/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

-eri-

Sinä et kestä minua ja itsearvostustani. Lopeta tuo lapsellinen roikkuminen ja arvosta itseäsi enemmän.

Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?

Vierailija
96/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla? Mihin perisynti nyt noin vain katoaa?

Kaikki ihmiset eivät halua ryhtyä pahoiksi ihmisiksi koskaan olivat sitten persoonallisuudeltansa millaisia hyvänsä.

Vierailija
97/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä olet suosittelemaan käytöstapoja, kun olet noinkin hyökkäävä!

Ei mene läpi minulle, anna olla jo.

Vierailija
98/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ian Pretyman Stevenson (October 31, 1918 – February 8, 2007) was a Canadian-born Americanpsychiatrist, the founder and director of the Division of Perceptual Studies at the University of Virginia School of Medicine. He was a professor at the University of Virginia School of Medicine for fifty years. He was chair of their department of psychiatry from 1957 to 1967, Carlson Professor of Psychiatry from 1967 to 2001, and Research Professor of Psychiatry from 2002 until his death in 2007.[1] He helped to found the Society for Scientific Exploration in 1982.[2]

He is best known for his research into evidence of reincarnation – the premise that emotions, memories, and even physical bodily features can be passed on from one life to another.[3] Over his forty years of international research, he amassed three thousand cases of children who claimed to remember past lives.[4][5][6] Stevenson was the author of around three hundred papers and fourteen books on reincarnation, including Twenty Cases Suggestive of Reincarnation (1966), Reincarnation and Biology and its simplified version Where Reincarnation and Biology Intersect (both 1997), and European Cases of the Reincarnation Type (2003).

Stevenson was cautious in making claims about reincarnation.[7] He emphasized that the information he collected was suggestive of reincarnation but "was not flawless and it certainly does not compel such a belief."[8][9][10][11] He did, however, believe he had produced a body of evidence for reincarnation that should be taken seriously.[12] His position was that reincarnation might possibly represent a third contributing factor, in addition to genetics and the environment, in the development of certain phobias, philias, unusual abilities, and illnesses.[13][14]

Vierailija
99/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

-eri-

Miksi minun pitäisi noudattaa Sinun ajatusmaailmaasi? Miksi Sinun itsearvostuksesi on jotenkin erinomaista muihin verrattuna?

Lopeta jo, aivan turhaa yritystä vain kiusata lisää minua.

Vierailija
100/386 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "saattavat joutua kokemaan"?

Määrittelepä "hyvä ihminen"!