Valmis kaupan lasagne ostettu, riittää yksinasuvalle 2-3 kertaa syötäväksi.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo yksinasuvan on turha tehdä ruokaa kun siitä menee iso osa roskiin eikä se tule sen halvemmaksi nykyään kuin ostaa valmiina. kilo lasagnea säilyy hyvin muutamia päiviä kun niissä on säilöntäaineita mitä itsetehdyssä ei ole.
Etkö osaa lämmittää ruokia uudelleen, etkö omista jääkaappia tai pakastinta? Minä asun yksin, ruokahävikkiä ei tule koskaan.
En pakasta koska ne ovat huonoja maultaan sen jälkeen, ennemmin syön toisena päivänä sen verran mitä syön ja sitten loput roskiin. menevät itsetehdyt jo huonoksi parin päivän jälkeen. jotkut nyt syövät siihen asti kun alkaa liha itsestään liikkumaan mutta se ei ole minun tapani. Minulla kun on makuaisti kehittyneempi.
"Minulla kun on makuaisti kehittyneempi"
HUUTONAURUA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso saa olla.
On niitä kilosia Liidelissä. Eivät kylläkään ole erikoisia, liian vähän pastaa ja aivan liian paljon harmaata mössöä jota luultavasti kutsuvat kastikkeeksi. Sen lisäksi ovat laittaneet pastalevyjä pohjalle, eli uunittaessa tarttuvat vuokaan kiinni. Ostan kuitenkin kun en viiti ruveta kotona väntään kastikkeita...
Lidl : 800g
Extra : 1kg
Vierailija kirjoitti:
kyllähän nuo teurasjätelasagnet ovat aivan kauheeta kuraa.
En oikeasti tajua miksi kukaan niitä ostaa.
Laitatko linkin jossa kerrotaan lasagnessa käytetyn jauhelihan olevan teurasjätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo yksinasuvan on turha tehdä ruokaa kun siitä menee iso osa roskiin eikä se tule sen halvemmaksi nykyään kuin ostaa valmiina. kilo lasagnea säilyy hyvin muutamia päiviä kun niissä on säilöntäaineita mitä itsetehdyssä ei ole.
Asun yksin ja teen itse ruoat. Harvoin valmisruokia ostan. En heitä roskiin mitään. Tulee halvemmaksi tehdä itse. On silkkaa laiskuutta ja saamattomuutta elää peökälöä valmisruoalla.
Vaatii organisoitikykyä kyllä. Tuoreet ainekset syödään ensin (salaattilounas, uunijuureksia kera kanan ja riisin, kasvissosekeitto, kesäkurpitsaa lisukkeena vaikka kanan kanssa, kasvisgratiinia.... vaikka mitä). Sitten pakastevihannekset lisukkeena. Pakkasessa aina broileria, jauhelihaa, pakastekalaa/tarjouskalaa (ostan ison määrän). Hedelmiä, marjoja, kaurapuuroa, jugurttia.
Syön harvoin leipää tai pastaa/riisiä/perunaa. En ole kuollut nälkään, olen hoikka, liikun paljon.
Ole hyvä!
Eli syöt banaaninkuoret etkä kuori juureksia, ok.
Onko banaaninkuoret ja juuresten kuoret ruokahävikkiä?
Ei sillä, olen myös yksinasuva ja mulla biojätteeseen menee tasan pelkästään kahvinporoja ja satunnaisia kananmunakuoria. Kasvikset ostan kaikki valmiiksi pilkottuina ja kuorittuina (=pakasteina tai säilykkeinä). Perunat syön kuorineen, banaaneita en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja teen itse ruoat. Harvoin valmisruokia ostan. En heitä roskiin mitään. Tulee halvemmaksi tehdä itse. On silkkaa laiskuutta ja saamattomuutta elää peökälöä valmisruoalla.
Vaatii organisoitikykyä kyllä. Tuoreet ainekset syödään ensin (salaattilounas, uunijuureksia kera kanan ja riisin, kasvissosekeitto, kesäkurpitsaa lisukkeena vaikka kanan kanssa, kasvisgratiinia.... vaikka mitä). Sitten pakastevihannekset lisukkeena. Pakkasessa aina broileria, jauhelihaa, pakastekalaa/tarjouskalaa (ostan ison määrän). Hedelmiä, marjoja, kaurapuuroa, jugurttia.
Syön harvoin leipää tai pastaa/riisiä/perunaa. En ole kuollut nälkään, olen hoikka, liikun paljon.
Ole hyvä!
Ei sillä, olen myös yksinasuva ja mulla biojätteeseen menee tasan pelkästään kahvinporoja ja satunnaisia kananmunakuoria. Kasvikset ostan kaikki valmiiksi pilkottuina ja kuorittuina (=pakasteina tai säilykkeinä). Perunat syön kuorineen, banaaneita en syö.
Olet todella avuton kun et edes hedelmiä ja vihanneksia osaa pilkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä!
Olet todella avuton kun et edes hedelmiä ja vihanneksia osaa pilkkoa.
Osaan, mutten viitsi. Inhoan ruoanlaittoa. Ja syömistäkin, mutta täytyy yrittää syödä silti perusterveellisesti että jaksan töissä ja pysyn kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin muuten, mutta on todennäköisesti pilattu sipulilla, niin kuin 99% valmisruuista. Eli en ota riskiä.
Miten lasagne pilataan sipulilla? Aika olennainen asia lasagnessa sekä sipuli, että valkosipuli
No ei todellakaan ole. Lasagnen saa kyllä maistuvaksi ilman tavallista sipuliakin. Valkosipulia kyllä laitan.
Jos ootte katsonut jotain kokkiohjelmia jossa korjataan ravintolan huonoa menestystä niin kyllä vaan esim. Gordon Ramsey tai joku muu vastaavanlainen maistaa heti jos ruoka on ollut pakasteessa. Maku on aivan toinen. Eikä siihen tarvi olla huippukokki että sen maistaa. Kaikki eivät välitä siitä mutta minä välitän enkä syö huononmakuista ruokaa ja se on minun oikeuteni vaikka kuinka siinä marisette. Syökää te vain eilisiä jämiä ja antakaa toisten nauttia hyvästä ruoasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko säilöntäaineet hyvällekin? Kyllä itsetehty aina voiton vie valmisruoista ja säilyy aivan yhtä hyvin pari kolme päivää jääkaapissa. Minulla yksinasuvana ei tule hävikkiä, osaan suunnitella ja teen itse ruokani kun valmisruoat eivät yksinkertaisesti maistu eivätkä ne mitään halvempiakaan ole.
Sama, joku idiootti kehu heittävänsä roskiin, taitaa olla rikaskin...Ruoka säilyy kyllä jk,ssa, keitto menee välillä kuumentamalla viikonkin...tomppelit viskoo roskiin! Kaikkea sitä joutuukin lukemaan...
Kaikkea sinäkin joudut syömään..
Vierailija kirjoitti:
En osta paskaa! Teen itse!
Niin, mäkin teen siitä tekemästäni tai valmiina ostamastani lasagnesta lopulta paskaa :)
Vierailija kirjoitti:
En osta paskaa! Teen itse!
Ai teet pas Kaa. Niin minäkin, ruoanlaitossa en ole läheskään yhtä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä!
En. Senkin saivartelija.