Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmis kaupan lasagne ostettu, riittää yksinasuvalle 2-3 kertaa syötäväksi.

Vierailija
18.04.2026 |

Ostaako joku muukin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo yksinasuvan on turha tehdä ruokaa kun siitä menee iso osa roskiin eikä se tule sen halvemmaksi nykyään kuin ostaa valmiina. kilo lasagnea säilyy hyvin muutamia päiviä kun niissä on säilöntäaineita mitä itsetehdyssä ei ole.

Asun yksin ja teen itse ruoat. Harvoin valmisruokia ostan. En heitä roskiin mitään. Tulee halvemmaksi tehdä itse. On silkkaa laiskuutta ja saamattomuutta elää peökälöä valmisruoalla. 

Vaatii organisoitikykyä kyllä. Tuoreet ainekset syödään ensin (salaattilounas, uunijuureksia kera kanan ja riisin, kasvissosekeitto, kesäkurpitsaa lisukkeena vaikka kanan kanssa, kasvisgratiinia.... vaikka mitä). Sitten pakastevihannekset lisukkeena. Pakkasessa aina broileria, jauhelihaa, pakastekalaa/tarjouskalaa (ostan ison määrän). Hedelmiä, marjoja, kaurapuuroa, jugurttia.

Syön harvoin leipää tai pastaa/riisiä/perunaa. En ole kuollut nälkään, olen hoikka, liikun paljon.

Ole hyvä!

Vierailija
22/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo yksinasuvan on turha tehdä ruokaa kun siitä menee iso osa roskiin eikä se tule sen halvemmaksi nykyään kuin ostaa valmiina. kilo lasagnea säilyy hyvin muutamia päiviä kun niissä on säilöntäaineita mitä itsetehdyssä ei ole.

Etkö osaa lämmittää ruokia uudelleen, etkö omista jääkaappia tai pakastinta?  Minä asun yksin, ruokahävikkiä ei tule koskaan. 

En pakasta koska ne ovat huonoja maultaan sen jälkeen, ennemmin syön toisena päivänä sen verran mitä  syön ja sitten loput roskiin. menevät itsetehdyt jo huonoksi parin päivän jälkeen. jotkut nyt syövät siihen asti kun alkaa liha itsestään liikkumaan mutta se ei ole minun tapani.  Minulla kun on makuaisti kehittyneempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä vasta onkin iso lasagne! Kerropa ap kilohinta? Lidlin lasagnen kilohinta on 4.49€/kg.
https://www.lidl.fi/p/chef-select-lasagne-bolognese/p10033153#searchTra…

Tuo on naudanlihasta. Toinen iso(mpi?) lasagne Lidlissä on vielä halvempi ja se on possunlihasta.

Vierailija
24/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kiinnostaisi tietää mitä ovat nämä paljon puhutut lisäaineet, joista tässäkin ketjussa puhutaan.

Kävin viisi eri valmis lasagnea läpi. Vain yhdestä löytyi yksi E-koodi ja se oli E250 natriumnitriitti. Se on ollut iät ja ajat käytössä ns. lihanparanteena, jopa kotikokkien tuoremakkaroissa suositellaan käyttöä. Auttaa lihaa pitämään värinsä ja säilyvyyttä lisää, siten, että pyrkii pitämään mikrobiologiset pöpöt loitolla. Ehkäisee ruokamyrkytyksiä.

Nykyisen tutkimustiedon mukaan voi edes auttaa syöpäriskiä. :( Sen takia moni ruokatalo on lopettamassa sen käyttöä eli korvaa jolla tuoreemmalla lisäaineella. esim Snellman ihan tässä kuukausi kaksi sitten lopetti.

Muut lassut olivat luonnonmukaisia tuotteita. 

Vierailija
25/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin lasagne on hyvää!

Vierailija
26/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö mitä tahansa liikaa niin kyllä siitä jotain haittaa tulee. Ei aina ole kyse lisäaineista.  

Vierailija
27/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lämmittää ruokia uudelleen, etkö omista jääkaappia tai pakastinta?  Minä asun yksin, ruokahävikkiä ei tule koskaan. 

En pakasta koska ne ovat huonoja maultaan sen jälkeen, ennemmin syön toisena päivänä sen verran mitä  syön ja sitten loput roskiin. menevät itsetehdyt jo huonoksi parin päivän jälkeen. jotkut nyt syövät siihen asti kun alkaa liha itsestään liikkumaan mutta se ei ole minun tapani.  Minulla kun on makuaisti kehittyneempi.

Makuaisti ehkä on kehittyneempi, muttei mikään muu. Opetele tekemään pienempiä annoksia, ettei tarvii heittää ruokaa roskiin. Se on todella alhaista, että länkkäri edelleen tekee tuommoista.

Vierailija
28/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka lasagnea (HK foodsin) ostan, kun olen yksin kotona.  Tarjouksesta 2 pkt/ 4€. Niistä syö neljään nälkään, runsaasti kasviksia ja salaattia kylkeen. 

Guiltyplesure ruoka, mä rakastan teollista bechamellia. 

Vierailija
29/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso saa olla.

On niitä kilosia Liidelissä. Eivät kylläkään ole erikoisia, liian vähän pastaa ja aivan liian paljon harmaata mössöä jota luultavasti kutsuvat kastikkeeksi. Sen lisäksi ovat laittaneet pastalevyjä pohjalle, eli uunittaessa tarttuvat vuokaan kiinni. Ostan kuitenkin kun en viiti ruveta kotona väntään kastikkeita...

Vierailija
30/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yksinasuvana teen itse ruokas, kiinnostaa maku ja laatu. Osasn tehdä pienia annoksia tai käyttää pakastinta.

Menee roskiin, miksi? Jämiä voi syödä seuraavanakin päivänä...RUOKAA EI HEITETÄ ROSKIIN, SE ON VAIN, JA AINOASTAAN TYPERYYTTÄ!

Vierailija
31/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta paskaa! Teen itse!

Sama! Saa enemmän ja parempaa, sitä paitti kokkailu o kivaa!

Vierailija
32/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä yksin tartte asua,voi riittää yksin syöjällekkin 2-3 annosta.

Vierailija
33/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuuko säilöntäaineet hyvällekin? Kyllä itsetehty aina voiton vie valmisruoista ja säilyy aivan yhtä hyvin pari kolme päivää jääkaapissa. Minulla yksinasuvana ei tule hävikkiä, osaan suunnitella ja teen itse ruokani kun valmisruoat eivät yksinkertaisesti maistu eivätkä ne mitään halvempiakaan ole.

Säilöntäaineet eivät maistu millekään ja pitävät ruuan hyvänä. 

Ei kaikissa edes ole. Tässä Saarioisten lasagnen ainesosat: Vesi, koneellisesti erotettu broilerinliha 16 % (Suomi), tomaatti, pastalevy [VEHNÄjauho, vesi, KANANMUNAjauhe, kasviöljy (rypsi, rapsi), jodioitu suola], laktoositon KERMA, porkkana, sipuli, maissitärkkelys, JUUSTO, sulateJUUSTO [JUUSTO, vesi, VOIöljy, sulatesuolat (E 331, E 340, E 452)], SOIJAkastike (vesi, SOIJApapu, suola, etikka), valkosipuli, basilika, oregano, jodioitu suola, timjami, karamellisoitu sokeri, mustapippuri.

Ei yhtäkään säilöntäainetta. E-koodit voi näyttää pelottavilta, mutta kun ne googlettaa niin ei pelota niin paljoa. Valmisateriat on kyllä melko suolaisia. Itse ostan kanssa ja tavallisesta yhden hengen valmisateriasta saa kyllä kaksi, kun keittää/mikrottaa pakastekasviksia siihen viereen ison läjän.

Vierailija
34/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän nuo teurasjätelasagnet ovat aivan kauheeta kuraa. 

En oikeasti tajua miksi kukaan niitä ostaa. 

Vierailija
35/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuuko säilöntäaineet hyvällekin? Kyllä itsetehty aina voiton vie valmisruoista ja säilyy aivan yhtä hyvin pari kolme päivää jääkaapissa. Minulla yksinasuvana ei tule hävikkiä, osaan suunnitella ja teen itse ruokani kun valmisruoat eivät yksinkertaisesti maistu eivätkä ne mitään halvempiakaan ole.

Sama, joku idiootti kehu heittävänsä roskiin, taitaa olla rikaskin...Ruoka säilyy kyllä jk,ssa, keitto menee välillä kuumentamalla viikonkin...tomppelit viskoo roskiin! Kaikkea sitä joutuukin lukemaan...

Vierailija
36/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin muuten, mutta on todennäköisesti pilattu sipulilla, niin kuin 99% valmisruuista. Eli en ota riskiä.

Miten lasagne pilataan sipulilla? Aika olennainen asia lasagnessa sekä sipuli, että valkosipuli

Oli miten oli, mutta kyllä näin on! Sitä paitti sipuli jengi on yksi maailman halvimpia ja parhaimpia pitämään syöpää loitolla. Perustuu kai antioksidantteihin tms. Laitan sipulia lähes kaikkeen niin paistettuna ku raakana...

Vierailija
37/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä vasta onkin iso lasagne! Kerropa ap kilohinta? Lidlin lasagnen kilohinta on 4.49€/kg.
https://www.lidl.fi/p/chef-select-lasagne-bolognese/p10033153#searchTra…

Tuo on niin kuin muut eines lasagnet ihan paskaa

No, no! Hillitkää edes vähän, tuskin niihin vuokiin kukaan on ulostanut...pysytään asia linjalla!

Vierailija
38/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä kokoinen lasagne. Lidlissä on iso lasagne joka kyllä kestää useamman päivän, mutta se on myös ihan järkyttävän pahaa. 

Vierailija
39/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saa...na 😂😂😂. Kehittynyt on ainoastaan tyhmyys. Onnea matkaan. 

Vierailija
40/46 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö,höpö! Mitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on vain luuloharha, kyllä sinun makuaistisi on ihan samanlainen kuin muillakin...Imuroitko jouluna koko kinkun kahteen kolmeen päivään, et tietenkään. Kyllä se kestää lähemmäs kaksiviikkoa viileässä pidettynä. Samoin kestää paistetut piffit, ei kuitenkaan yhtä pitkään koska ovat monasti rasvaisempia...ei ne mitään roskaa ole vaikka neljännen päivän aamuna. Se on kyllä totta ettei ruoka pakastamalla parane! Mutta kyllä se jeesaa ettei sitä roskista tartte avata ja sinne kipata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän