Juuri eläköityneet vanhemmat valittavat pientä eläkettä, suututtaa
Yhteensä eläkettä tulee n. 4000 e/kk ja heillä on velaton talo ja metsää. Syövät tavallista kotiruokaa, eivät käy lomamatkoilla, eivätkä osta esim. kalliita vaatteita tai huonekaluja. Nyt yhtäkkiä 4000e/kk on pieni raha. Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee nyt niin paljon? Autot ja robotti-imurit ja robottiruohonleikkuritkin ostettiin viimeisillä palkoilla. Valitetaanko nyt valittamisen ilosta? Oma palkka on 1800 e/kk ja elän tuolla hyvin.
Kommentit (500)
Joo tää on niin tutrua! Anoppi huutaa mulle aina nähdessään "mikset laiskuri mene töihin"!! Joka kerta vastaan tyynesti että mitäs se sun oma työura? (Elää varakkaan appiukon rahoilla) Appi taas vinkuu aina "huonoa" eläkettä. Vaikka on reilusti keskieläkettä suurempi.
Jotenkin nämä ei vaan ikinä ole tyytyväisiä elämäänsä. Minä olen ihan tyytyväinen vaikka en ole töissä tällä hetkellä.
Vanhempani sai lapset alle 30-vuotiaana ja kävivät koko ajan töissä. Eläke on suurempi kuin oma palkkani koskaan. Mielestäni on täysin oikein palkita ahkeruudesta kunnon eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appiukolla on eläke 5500e/kk kun saa sellasta tyel lisäeläkettä mitä työnantajat maksoi lisäetuna joskus kasarilla. Aina valittaa raippaverosta ja taitetusta indeksistä silti. Ja käy vain Lidlissä kun muuhun ei ole varaa.
ja nettona paljon paljon vähemmän
ei tuo mielestäni mikään erikoinen eläke ole
Noin 10% suomalaisista palkansaajista saa tuon verran liksaa ja sä sanot että se on ihan perus liksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te teette lapsia ja menette naimisiin poliisien ja palomiesten kanssa, vaikka tiedätte, että ne vaihtaa teidät helposti toiseen naiseen?
Varma voi olla ettei ne ketään Hönöä halua, siksi 🤣
Poliisit saa kohta lukea etänä vaimojen WhatsApp viestit ja facebook viestit joten varmaan parempi, että ei ole poliisin vaimo, lapsi tai ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te teette lapsia ja menette naimisiin poliisien ja palomiesten kanssa, vaikka tiedätte, että ne vaihtaa teidät helposti toiseen naiseen?
Poliisit saa kohta lukea etänä vaimojen WhatsApp viestit ja facebook viestit joten varmaan parempi, että ei ole poliisin vaimo, lapsi tai ex.
Mitä olet keskustellut WhatsAppissa ihmisten kanssa? Poliisit näkevät kohta kaikki viestisi ja facebook viestit.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1953. En saa opiskelusta ja tutkinnoista enkä ennen 23 v tehdystä työstä mitään eläkettä. Olin vähän aikaa työttömänä parikymppisenä eikä siitä mitään eläkettä karttunut. Turha valittaa eläkkeiden suuruudesta. Nykyään eläkettä karttuu todella hyvin jo nuorena jos käyttää aikansa viisaasti.
Vali vali olen syntynyt 1979 ja sama 23v sääntö koski minuakin. Ehdin tehdä opiskelujen ohella paljon töitä niin saatoin menettää tässä monta kymppiä kuussa eläkettä, en silti jatkuvasti valita tästä kuten boomerit.
Kuulemma WhatsAppissa on osalla aikamoisia ryhmäkeskusteluja. Kohta poliisit saa lukea ne.
Kysypä se heiltä miksi valittavat, turha tänne on valittaa. Taidat olla kateellinen heidän eläkkeelleen. Kuinka paljon ovat töitä tehneet tuohon eläkkeeseen, luulen että kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä se heiltä miksi valittavat, turha tänne on valittaa. Taidat olla kateellinen heidän eläkkeelleen. Kuinka paljon ovat töitä tehneet tuohon eläkkeeseen, luulen että kymmeniä vuosia.
Ansiosidonnaista sai kaksi vuotta 1990-luvulla ja sitå sai jatkettua opiskelulla. Tosta on 30 vuotta.
Kyllä asumistuki ja tt-tuki oli jo 1990-luvulla ja kotihoidon tuki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asumistuki ja tt-tuki oli jo 1990-luvulla ja kotihoidon tuki.
30-vuotiaat oli silloin vauvoja niin ei ne muista.
Mulla ei ole facebookkia enkä kirjoita WhatsAppissa, vain täällä.
Poliisit saa kohta lukea tyttäriensä ja niiden miesystävien viestit.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit saa kohta lukea tyttäriensä ja niiden miesystävien viestit.
Seksiviestit ja osa lähettää kuvia värkistään miehille ja toisinpäin.
Vanhemmillakin naisilla saattaa olla puhelimessa alastonkuvia itsestä. Kohta poliisit näkevät ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Olenkin nykyään tekemisissä moottoripyöräjengien kanssa tai kahden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Olenkin nykyään tekemisissä moottoripyöräjengien kanssa tai kahden.
Noilla jengeillä on presidentti. Jos poliisi pääsee kohta ihmisten puhelimiin niin ne näkevät, että meillä on moottoripyöräjengien miesten puhelinnumeroita ja viestikeskustelut.
Poliisit ei suojele työttömiä naisia, mutta me kelvataan moottoripyöräjengeille. Vartija taisi viimeksi epäillä jotain, kun kysyi olemmeko samaa seuraa.
Kyllä.
Mikä hiton oikeus sinulla on haukkua heidän menojaan ylikalliiksi. Itse haluaisit vaan kuluttaa ylikalliisti ihan itse. Kehtaatkin kadehtia vanhempiesi varoja!