Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri eläköityneet vanhemmat valittavat pientä eläkettä, suututtaa

Vierailija
17.04.2026 |

Yhteensä eläkettä tulee n. 4000 e/kk ja heillä on velaton talo ja metsää. Syövät tavallista kotiruokaa, eivät käy lomamatkoilla, eivätkä osta esim. kalliita vaatteita tai huonekaluja. Nyt yhtäkkiä 4000e/kk on pieni raha. Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee nyt niin paljon? Autot ja robotti-imurit ja robottiruohonleikkuritkin ostettiin viimeisillä palkoilla. Valitetaanko nyt valittamisen ilosta? Oma palkka on 1800 e/kk ja elän tuolla hyvin. 

Kommentit (500)

Vierailija
481/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Saavat eläkettä nettona yht. 4700, mutta senttiäkään ei jää säästöön. Kaikki menee sen saman kk.n aikana kaikenlaiseen ihmeelliseen sekoiluun (ylikalliit lehtitilaukset, ylikalliit taloremontit, järjettömät luottokorkokulut, jatkuva kaupassa ravaaminen jne.). Meno on aivan holtitonta ja kaikki vähänkin isommat jutut ostetaan luotoksi. Rahaa annetaan jokaiselle lehti- ja remppamyyjälle, joka sitä sattuu vaan ilmestymään kysymään.

Ja kyseessä ihmiset, jotka elivät läpi 90-luvun laman eivätkä ikinä olleet mitään tuhlailijoita ja osasivat käyttää rahansa järkevästi.

Mikä hiton oikeus sinulla on haukkua heidän menojaan ylikalliiksi. Itse haluaisit vaan kuluttaa ylikalliisti ihan itse. Kehtaatkin kadehtia vanhempiesi varoja!

Vierailija
482/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää on niin tutrua! Anoppi huutaa mulle aina nähdessään "mikset laiskuri mene töihin"!! Joka kerta vastaan tyynesti että mitäs se sun oma työura? (Elää varakkaan appiukon rahoilla) Appi taas vinkuu aina "huonoa" eläkettä. Vaikka on reilusti keskieläkettä suurempi. 

Jotenkin nämä ei vaan ikinä ole tyytyväisiä elämäänsä. Minä olen ihan tyytyväinen vaikka en ole töissä tällä hetkellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sai lapset alle 30-vuotiaana ja kävivät koko ajan töissä. Eläke on suurempi kuin oma palkkani koskaan. Mielestäni on täysin oikein palkita ahkeruudesta kunnon eläkkeellä.

Vierailija
484/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appiukolla on eläke 5500e/kk kun saa sellasta tyel lisäeläkettä mitä työnantajat maksoi lisäetuna joskus kasarilla. Aina valittaa raippaverosta ja taitetusta indeksistä silti. Ja käy vain Lidlissä kun muuhun ei ole varaa.

ja nettona paljon paljon vähemmän

ei tuo mielestäni mikään erikoinen eläke ole

Noin 10% suomalaisista palkansaajista saa tuon verran liksaa ja sä sanot että se on ihan perus liksa?

Vierailija
485/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette lapsia ja menette naimisiin poliisien ja palomiesten kanssa, vaikka tiedätte, että ne vaihtaa teidät helposti toiseen naiseen?

Varma voi olla ettei ne ketään Hönöä halua, siksi 🤣

Poliisit saa kohta lukea etänä vaimojen WhatsApp viestit ja facebook viestit joten varmaan parempi, että ei ole poliisin vaimo, lapsi tai ex.

Vierailija
486/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette lapsia ja menette naimisiin poliisien ja palomiesten kanssa, vaikka tiedätte, että ne vaihtaa teidät helposti toiseen naiseen?

Poliisit saa kohta lukea etänä vaimojen WhatsApp viestit ja facebook viestit joten varmaan parempi, että ei ole poliisin vaimo, lapsi tai ex.

Mitä olet keskustellut WhatsAppissa ihmisten kanssa? Poliisit näkevät kohta kaikki viestisi ja facebook viestit.

Vierailija
487/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1953. En saa opiskelusta ja tutkinnoista enkä ennen 23 v tehdystä työstä mitään eläkettä. Olin vähän aikaa työttömänä parikymppisenä eikä siitä mitään eläkettä karttunut. Turha valittaa eläkkeiden suuruudesta. Nykyään eläkettä karttuu todella hyvin jo nuorena jos käyttää aikansa viisaasti.

Vali vali olen syntynyt 1979 ja sama 23v sääntö koski minuakin. Ehdin tehdä opiskelujen ohella paljon töitä niin saatoin menettää tässä monta kymppiä kuussa eläkettä, en silti jatkuvasti valita tästä kuten boomerit.

Vierailija
488/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma WhatsAppissa on osalla aikamoisia ryhmäkeskusteluja. Kohta poliisit saa lukea ne.

Vierailija
489/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä se heiltä miksi valittavat, turha tänne on valittaa. Taidat olla kateellinen heidän eläkkeelleen. Kuinka paljon ovat töitä tehneet tuohon eläkkeeseen, luulen että kymmeniä vuosia. 

Vierailija
490/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä se heiltä miksi valittavat, turha tänne on valittaa. Taidat olla kateellinen heidän eläkkeelleen. Kuinka paljon ovat töitä tehneet tuohon eläkkeeseen, luulen että kymmeniä vuosia. 

Ansiosidonnaista sai kaksi vuotta 1990-luvulla ja sitå sai jatkettua opiskelulla. Tosta on 30 vuotta.

Vierailija
491/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asumistuki ja tt-tuki oli jo 1990-luvulla ja kotihoidon tuki.

Vierailija
492/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asumistuki ja tt-tuki oli jo 1990-luvulla ja kotihoidon tuki.

30-vuotiaat oli silloin vauvoja niin ei ne muista.

Vierailija
493/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  ei ole facebookkia enkä kirjoita WhatsAppissa, vain täällä.

Vierailija
494/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit saa kohta lukea tyttäriensä ja niiden miesystävien viestit.

Vierailija
495/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit saa kohta lukea tyttäriensä ja niiden miesystävien viestit.

Seksiviestit ja osa lähettää kuvia värkistään miehille ja toisinpäin.

Vierailija
496/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillakin naisilla saattaa olla puhelimessa alastonkuvia itsestä. Kohta poliisit näkevät ne.

Vierailija
497/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Olenkin nykyään tekemisissä moottoripyöräjengien kanssa tai kahden.

Vierailija
498/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Olenkin nykyään tekemisissä moottoripyöräjengien kanssa tai kahden.

Noilla jengeillä on presidentti. Jos poliisi pääsee kohta ihmisten puhelimiin niin ne näkevät, että meillä on moottoripyöräjengien miesten puhelinnumeroita ja viestikeskustelut.

Vierailija
499/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ei suojele työttömiä naisia, mutta me kelvataan moottoripyöräjengeille. Vartija taisi viimeksi epäillä jotain, kun kysyi olemmeko samaa seuraa.

Kyllä.

Vierailija
500/500 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin