Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tekevät lapsia

Vierailija
17.04.2026 |

Nehän vie kaiken ajan ja rahat.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan harjoitella sitä, mutta jotain meni pieleen.

M33

Vierailija
42/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuovat sisältöä elämään ja merkityksen tunnetta.

Tämähän se on. Lapset hankitaan tyydyttämään omia tarpeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudesta !

Ikinä ei olisi sydäntä pakottaa omaa lasta kuolemaan. Siksi en ole häntä tehnyt. Rakastan häntä ihan liikaa <3

Vierailija
44/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eroamassa. Kesä erillään. Lopetin ehkäisypillerit. Elokuussa satuttiin samaan aikaan hakemaan tavaroitamme. Siitä se ajatus lähti. 

Vierailija
45/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni tekee koska niin kuului tehdä. Elämä kulki siihen suuntaan ja oli oikea ajatus, että nyt tehdään lapset. En väitä etteikö nämä vanhemmat sitten kasvaneet rakastamaan lapsiaan. En usko, että siihen on mitään kovin suurta selitystä ainakaan aikaisemmin ollut miksi lapsia tehtiin.

Kyllä se oli aika yleistä, että vanhemmat eivät välittäneet lapsistaan. Esim. vielä 90-luvulla lapsia kuoli paljon tapaturmissa, joissa yhteisenä tekijänä oli se että vanhemmat eivät vahtineet. Itse olen niin vanha, että muistan hyvin ne ns. lipeälapsetkin. Ehkäisyä ei ollut, ja vaikka oli, niin ei niitä lapsia iso osa halunnut tehdä. Sosiaalinen paine siihen oli niin kova.

Vierailija
46/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa tyhmyyttään ja itsekkyyttään

N26

Vierailija
47/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen lapsirakas ja perhekeskeinen, sukuni ja perheeni on minulle tärkeä ja toivon että minulla on perhe ja läheisiä ympärilläni vielä sittenkin, kun olen vanha. Omat vanhemmat kuolevat aikanaan, sisaruksetkin vanhenevat, mutta jos on lapsia ja lapsenlapsia niin perheellä on jatkuvuutta ja on aina läheisiä ihmisiä ympärillä.

Mulla ja miehellä on molemmilla läheinen ja yhteisöllinen suku, joten ihan luonnostaan halutaan omiakin lapsia. On myös ihanaa päästä seuraamaan omien lapsien kasvua ja elämänmatkaa, opettaa heille kaikkea mitä tiedän ja osaan, ja tehdä parhaani, että saisin heistä kasvatettua mahdollisimman hyviä ja onnellisia ihmisiä.

Vierailija
48/48 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy petti. Siksi!