Tilanteeseensa tyytyväisiä työttömiä?
Niin, onko?
Mietin vaan, koska ainakaan itse en ole mitenkään pahoillani työttömyydestä, vaan itseasiassa hyvillä mielin siitä, että vapaa-aikaa on rajattomasti, enkä aiemminkaan ajattelut, että olisi mitenkään tärkeää haalia massia ja omaisuutta ympärilleen.
M43
Kommentit (28)
Täällä yksi. Arvostan vapaa-aikaa yli kaiken. m49
Itse olen tyytyväinen. Saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja saan aina tehdä mitä itse haluan sekä saan kaikki laskuni maksatettua muilla. Ainoa varjopuoli että olen velvoitetaan tekemäön muutaman hakemuksen kuukaudessa että saan tuet ja siirrettyä laskut muille. Suurin vaiva tuossa "velvollisuudesta" on se että pitää tehdä mahdollisimman huono hakemus millä varmistaa että ei joudu edes haastatteluun mutta kuitenkin niin hyvä että menee läpi viranomaisille että olen yrittänyt. Tuo pieni vaiva hieman lisääntyi kuin virkailija vaihtui mukavasta miehestä joka hyväksyi kaiken kun vähän kyynelehti että on vaikeaa vittumaiseen vaativaan akkaan jolle ei mene helpot keinot läpi millä miehiä saa manipuloitua
Vierailija kirjoitti:
En ihan. tarvitisin rahaa, koska haluan matkustella, esim siskoni asuu ulkomailla ja haluaisin matkustaa tapaamaan häntä. Työttömän hidasta ja vaikeaa säästää, vaikka olen siinä aiemmin onnistunut ( kesti aikaa ). Viimeisin työni oli leppoisa ja oikeastaan pidin käydä siellä. Sitten on ollut myös hirveitä työpaikkoja, jossa uuvuin täysin. Olen huomannut, että töissä käyhdessä ei ole energiaa harrastaa omia juttuja joten se on yksi huono puoli.
Työttömänä sun pitää ajatella niin, että siskosi tulee sun luokse. Ja sit toisekseen, ei pidä kenenkään käydä vastenmielisissä töissä, sit on parempi olla vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan. tarvitisin rahaa, koska haluan matkustella, esim siskoni asuu ulkomailla ja haluaisin matkustaa tapaamaan häntä. Työttömän hidasta ja vaikeaa säästää, vaikka olen siinä aiemmin onnistunut ( kesti aikaa ). Viimeisin työni oli leppoisa ja oikeastaan pidin käydä siellä. Sitten on ollut myös hirveitä työpaikkoja, jossa uuvuin täysin. Olen huomannut, että töissä käyhdessä ei ole energiaa harrastaa omia juttuja joten se on yksi huono puoli.
Työttömänä sun pitää ajatella niin, että siskosi tulee sun luokse. Ja sit toisekseen, ei pidä kenenkään käydä vastenmielisissä töissä, sit on parempi olla vaan kotona.
Ei tule kun pieniä lapsia hänellä :) ja muutenkin tykkäisin matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tyytyväinen. Saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja saan aina tehdä mitä itse haluan sekä saan kaikki laskuni maksatettua muilla. Ainoa varjopuoli että olen velvoitetaan tekemäön muutaman hakemuksen kuukaudessa että saan tuet ja siirrettyä laskut muille. Suurin vaiva tuossa "velvollisuudesta" on se että pitää tehdä mahdollisimman huono hakemus millä varmistaa että ei joudu edes haastatteluun mutta kuitenkin niin hyvä että menee läpi viranomaisille että olen yrittänyt. Tuo pieni vaiva hieman lisääntyi kuin virkailija vaihtui mukavasta miehestä joka hyväksyi kaiken kun vähän kyynelehti että on vaikeaa vittumaiseen vaativaan akkaan jolle ei mene helpot keinot läpi millä miehiä saa manipuloitua
Haluatko kuulla salaisuuden? En ole lähettänyt ainuttakaan hakemusta. Ei ne niitä tarkasta. En edes halua töihin.
AP
Täällä yksi! Kuinka moni työllinen kykenee sanomaan että on varaa asua helsingin keskustassa samalla kun on 24/7 vapaa-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Ai kun olen näppärä tehdessäsi tällaisen hieman erilaisemman työttömiä haukkuvan vastauksen. Tukehdu pask**n.
Työttömänä ärsyttää kun ei voi säästää pankkitilille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kuulla salaisuuden? En ole lähettänyt ainuttakaan hakemusta. Ei ne niitä tarkasta. En edes halua töihin.
AP
Itsellä on hieman huono tuuri joka asian suhteen niin varmistelen ettei tuet katkean niin lähettelen niitä hakemuskia jos vaikka käy vahinko että.joku tarkistaa jotenkin. Sain yhdestä tapaamisesta virkailijan kanssa pitkä listan yrityksiä niin lähettelen niihin copy paste hakemuksia. Aikaa kun on niin voin uhrata sen noin 3 minuuttia per hakemus minkä kopioin ja lähetän
Vierailija kirjoitti:
Käteistä voi säästää, niin minäkin olen säästänyt useamman satasen kirjekuoreen alle vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APItsellä on hieman huono tuuri joka asian suhteen niin varmistelen ettei tuet katkean niin lähettelen niitä hakemuskia jos vaikka käy vahinko että.joku tarkistaa jotenkin. Sain yhdestä tapaamisesta virkailijan kanssa pitkä listan yrityksiä niin lähettelen niihin copy paste hakemuksia. Aikaa kun on niin voin uhrata sen noin 3 minuuttia per hakemus minkä kopioin ja lähetän
Oon itse sen verran anarkisti, et jos joku käskee tekee jotain, niin en todellakaan tee niin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi! Kuinka moni työllinen kykenee sanomaan että on varaa asua helsingin keskustassa samalla kun on 24/7 vapaa-aikaa?
Asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin moni missään. Vähän kuin lottovoitto.
Täällä yksi. Katkerana yhteiskuntaan eräästä syystä otin loparit pitkäaikaisesta työpaikasta noin 15 vuotta sitten. Aloin tehdä vain määräaikaisia työsopimuksia. Muutama kuukausi töitä, muutama kuukausi vapaata. Mahtavaa. Anssilla elää ihan mukavasti kun ei ole velkoja tai elareita enää. Kesällä kolmen kuukauden työ joka on mukavaa vaihtelua, sitten taas parin viikon automatka Viroon. Aika kuluu mukavasti, huomenna kaverin venettä kunnostamaan.
Mitäpä tuo auttaa voivotella. Tekee parhaansa, muuta ei voi. Ja oon tyytyväinen vapaa-aikaan. Liian paljon elämästä menisi työn tekemiseen. Olen pian eläkkeellä, kokenut yhtä ja toista työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Katkerana yhteiskuntaan eräästä syystä otin loparit pitkäaikaisesta työpaikasta noin 15 vuotta sitten. Aloin tehdä vain määräaikaisia työsopimuksia. Muutama kuukausi töitä, muutama kuukausi vapaata. Mahtavaa. Anssilla elää ihan mukavasti kun ei ole velkoja tai elareita enää. Kesällä kolmen kuukauden työ joka on mukavaa vaihtelua, sitten taas parin viikon automatka Viroon. Aika kuluu mukavasti, huomenna kaverin venettä kunnostamaan.
Olet hoitanut asiasi hyvin. Vapaus on tärkeämpää kuin vakituinen työpaikka.
Onko työttömyys joku nelikymppisten miesten unelma-ammatti? Näin naisena en sietäisi työttömyyden toimettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tänäänkin on tullut arvopaperikaupoista 800€ voitto, mutta kaikki pitää jemmata.