Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko CV:ssä vaan vähän huijata

Vierailija
17.04.2026 |

Tarkistaako joku firma oikeasti ne edelliset työpaikat niin tarkasti. Jos kyseessä joku perusduunari ala. Jos laittaa vähän pidemmät ajat niihin edellisiin työpaikkoihin, että ei ole juuri välejä kun olet ollut työtön. Kun olen viimeiset 8 vuotta ollut vain määräaikaisissa hommissa ja välillä lähes vuodenkin työtön. Lisäksi opiskelin pari vuotta, mutta siltä alalta en ole edes saanut töitä. Tai jos laittaa ihan jonkun keksityn paikan kokonaan, vaikka eri kaupungista. Nyt taas opiskelen, mutta turhaa tääkin varmaan on, kun toki just nyt hoitajia irtisanotaan. Edellinen koulutus oli raksahommia ja silloin just niiden työllisyys romahti. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On entinen sitten se uusi työpaikkasi, jos jäät kiinni.

Meillä ainakin tarkistetaan ja valinta ei tälläkään kertaa kohdistunut sinuun 

Valituksi ei tule myöskään jos on täysin rehellinen.

Vierailija
22/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei ole vuosiin kysellyt kukaan haastatteluissa papereita, mutta töissä jo olevalla se on tietty ehkä toisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi joku työttömyysjakson pituus olla niin tärkeä asia että olisi pakko väärentää CV.

En tiedä väärentämisestä, mutta kyllä minulla ainakin jo kahden viikon työttömyysjakso oli aivan kamalaa kuulema haastattelijan mielestä.

Vierailija
24/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisissa työpaikoissa ei yleensä papereita kysellä.

Vierailija
25/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti CV:ä voi valehdella. Ja ajaa kännissä. Varastaa kaupasta. Kusettaa naapuria. Potkia koiria. Paskantaa bussiin. Näytellä fiksua Suomen kansalaista, jolla on moraali ja arvot kunnossa.

Vierailija
26/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinenkin aina voi olla, mutta silloinkin joku tulee vänkäämään, että olet valehdellut, vaikka et ole. Syy löytyy aina, vaikka sitten keksimällä.

Vierailija
27/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On entinen sitten se uusi työpaikkasi, jos jäät kiinni.

Meillä ainakin tarkistetaan ja valinta ei tälläkään kertaa kohdistunut sinuun 

Mites tarkastat?

Vierailija
28/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Rikoksia ei ole lailla kielletty. On täysin henkilön omassa harkinnassa, tehdäkö rikos vai ei.

Vierailija
29/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tosiaan ole kuin yhdessä paikassa katsottu aiemmat työtodistukset, sekin valtiolla. Ja ei edes ole ihan joka paikasta niitä todistuksia enää tallessa. Mitään lisiä en saa kuin siitä alasta mikä ekana on, kun sieltä on kokemusta 10v. Mutta ei sieltäkään tunnu tärppäävän, kuin joskus joku keikka. Joo huijaaminen on ikävää, mutta niin on syrjintäkin. Hyvä työntekijä olen kuitenkin ja töitä haluan. Ihan niitä parin viikon pätkiä en edes ole laittanut mihinkään. Onneksi nyt opiskelijana saa tienata vapaammin, siksi lähdin opiskelemaan. 

Vierailija
30/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt 15 vuotta kausityötä ja merkkaan ne esim. "työnimike, useita työnantajia,  2010-2025 " tyylisesti. 

Vierailija
31/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV - turha

Vierailija
32/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rehellinen. Kerron aina että teen töitä siihen asti, että saikkupäivät riittävät työssäoloehdon täyttymiseen ja sitten jään anssille chillaan.

Vierailija
33/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tosiaan ole kuin yhdessä paikassa katsottu aiemmat työtodistukset, sekin valtiolla. Ja ei edes ole ihan joka paikasta niitä todistuksia enää tallessa. Mitään lisiä en saa kuin siitä alasta mikä ekana on, kun sieltä on kokemusta 10v. Mutta ei sieltäkään tunnu tärppäävän, kuin joskus joku keikka. Joo huijaaminen on ikävää, mutta niin on syrjintäkin. Hyvä työntekijä olen kuitenkin ja töitä haluan. Ihan niitä parin viikon pätkiä en edes ole laittanut mihinkään. Onneksi nyt opiskelijana saa tienata vapaammin, siksi lähdin opiskelemaan. 

Kyllä multa on katsottu ja suosittelijat olisi pitänyt myös olla. Soittavat entisille työnantajille myös.

Vierailija
34/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aukot CV:ssä ole mikään juttu, jos siellä nyt ei jotain 5 vuoden pätkää ole ilman mitään järkevää selitystä.

Vierailija
35/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt listan konkurssin tehneistä pikkufirmoista ja käyttänyt niitä cv:ssä. Ei niitä mitenkään pysty tarkistamaan. Tosin ei tässä iässä kukaan minun cv:tä edes vilkaise syntymävuotta pidemmälle. Voisin ihan hyvin kirjoittaa sinne, että saat 1000 euroa tilillesi, kun soitat puhelinnumerooni ja kerrot että tämä luvattiin cv:ssäni. Tuskin kenellekään tarvitsisi sitä maksaa...

M55

Jos jokainen firma, missä olet ollut töissä on tehnyt konkurssin. Mitä se kertoo sinun työpanoksestasi? Että et ole ollut töissä? 

Meneehän ne konkurssiin jos otan lopputilin. Vai ymmärsitkö asian niin että meni konkurssiin jo silloin kun olin muka töissä siellä? Onko pikku päässäsi vähän ahdasta...

Aika usein ne firmat menevät konkurssiin, kun on huonot työntekijät. Tämä tiedetään yleisesti ja jos CV:ssä on monta konkurssin tehnyttä työnantajaa, näillä olleita ihmisiä ei yleensä palkata mihinkään töihin. Katsotaan etteivät osaa mitään. Sinulla ei taida olla sahanpurut kuivat. 

Vierailija
36/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne aukot siellä CV:ssä tuntuu olevan este. Muuta en enää keksi, miksi ei töitä saa. Osaan kuitenkin tehdä hyviä hakemuksia, siitä on kehuja tullut. Ja jos haastatteluun pääsen, yleensä saan sen paikan. Nyt vaan ei moneen vuoteen ole tärpännyt. Paitsi tuo keikkatyö ehkä kerran kuussa nyt talven ajan. Ei vaan enää jaksa olla se kunnollinen ja rehellinen, kun ei sillä mitään saavuta. 

Vierailija
37/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valehtelen erinäiset aukot cvssä kirkkain silmin, lastenhoito kotona on aina hyvä, samoin iäkkäiden vanhempien omaishoitajuus... 

Vierailija
38/38 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Vilhelm Junnila valehteli cvssä ja äänestäjät palkitsi antamalla ison äänisaaliin kuntavaaleissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä