Nastarenkaille täyskielto !!!
Tiet kuluvat sellaisella nopeudella, että nastat on kiellettävä. Se on kuskin taitamattomuutta jos ei pärjää kitkoilla. Nyt on vielä nelivetoja ja painavia sähköautoja. Jos sähköauto painaa 3 tonnia ja on neliveto, niin mitä ihmettä varten pitää olla nastat. Raskaassa kalustossa ei ole nastarenkaita, eikä edes kitkoja. Karkeakuvioinen rengas kesät talvet. Raskaan yhdistelmän renkaat maksaa kymmeniä tuhansia. Pinnoitetaan 3 kertaa. Teiden kulutusta lisää myös sähköautolla leikkiminen. Katsoin kun yksi polkaisi tehoja, nastat alla ja kesäkeli. Auto suti 50 metriä, en tiedä jäikö nastoja jäljelle.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun on tien pinnassa vähän jäätä niin nämä kitkaennakoijat ajelee ojia myöten.
On se kumma, kun rekkamies ei tarvitse edes kitkoja, 68 tonnia päällä, kun on täysi tukkilasti.
Ei ihme, että rekkoja on mäissä jumissa tai ojissa liukkailla keleillä. Kumma juttu tosiaan.
Helsingissäkin tietyt ylämäet ovat liukkailla täynnä näitä kitkarenkailijoita, liikenne täysin jumissa, jos vähänkin liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin kun ap kirjoittaa! Opetelkaa ajamaan, ennakoimaan ja pitämään turvavälit.
Jos suomessa kiellettäisiin nastarenkaat niin suomessa kuolisi joka talvi liikenteessä noin 6000 ihmistä. Ei hyvä, en tykkää.
Sehän pienentäisi eläkekuluja ba toisi lisää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mä oon ajanu 6 vuotta kitkoilla takavetosel autol ja aina oon pysyny tiellä. Myös mukavampi ajaa ku ei rapise
Ei mitään jatka samaan malliin.T.NastaNiilo joka raapii jään karheaksi nastoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole varmaan koskaan ajanut kehäkolmosen ulkopuolella. Saati jossain pienemmillä teillä.
?? Minä olen ajanut siellä, ja myös kehäkolmosen sisäpuolella viimeiset 19 vuotta pelkästään kitkoilla ja "all season" renkailla.
Juljus kirjoitti:
Mä en pääse mun pihasta tielle ilman nastoja. On senverran jyrkkä ylämäki pihatiellä. Ja en, en vaihda 4vetoseen sentakia että joku ei tykkää nastarenkaista.
Ei kukaan ole sulle kertonut,että voit hiekottaa pätkän.
Ei ehkä täysikielto mutta kunnon haittavero kylläkin.
Käytän nastarenkaita ja mulle se on se ja sama mitä mieltä muuta asiasta ovat. Mulle on myös se ja sama mitä renkaita muut käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun on tien pinnassa vähän jäätä niin nämä kitkaennakoijat ajelee ojia myöten.
Höpö höpö, ainoastaan teidän nastanössöjen puheissa.
Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla ojien pohjilla on ensiliukkailla ne asennevammaiset oman elämänsä kilpa autoilijat, joilla on uudet autot kaikilla vakautuksilla ja muilla ja silti straada loppuu kesken, sekä kehitysmaalaiset taksikuskit joiden ei pitäisi saada täällä edes autoa kuljettaa - ja suurimmalla osalla näistä "jäärata renkaat" alla.
Ja katollaan nämä taxiamatimiehet.
Laitetaan AP se Orpon junaradan hinta tiestön kunnossapitoon, niin ei tarvitse täällä homppelin naukua nastarenkaista.
Neljällä miljardilla tehdään paljon tietä.
Älä nyt poliisiautossa oli toissapäivänä vielä nastarenkaat
Kaikki nykyajan naismaiset autoista mitään tietämättömät miehet voisivat mennä kokeilemaan taitojaan liukkaan kelin radalle tai vatstaavalle ja testata mikä ero on ääritilanteessa jäisellä tiellä kitkalla ja nastalla.
Sen jälkeen voit miettiä haluatko antaa vaimosi ja perheesi käyttöön auton kitkarenkailla.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan AP se Orpon junaradan hinta tiestön kunnossapitoon, niin ei tarvitse täällä homppelin naukua nastarenkaista.
Neljällä miljardilla tehdään paljon tietä.
Joka on ensi talven jälkeen taas yhtä paskassa kunnossa. Korjatkaa ongelman aiheuttaja, ei seurauksia, pätee monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mä en pääse mun pihasta tielle ilman nastoja. On senverran jyrkkä ylämäki pihatiellä. Ja en, en vaihda 4vetoseen sentakia että joku ei tykkää nastarenkaista.
Juu, eioo tullu mieleenkään, että pihaa vois hiekata sen 20 vuoden aikana minkä olen tässä asunut...
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Niinpä. Tuo nastailija ei viitsi hiekottaa pihatietään ja tehdä lumitöitä kunnolla, joten hän ajelee jääratarenkailla ja tuhoaa yhteistä kansallisomaisuuttamme.... että sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt poliisiautossa oli toissapäivänä vielä nastarenkaat
Mitä se tähän kuuluu? Viranomais ajoneuvoilla, joiden täytyy kyetä hälytysajoon, niinkuin vaikka ottamaan kiinni joku kahtasataa pakoon kaahava narkki kelissä kuin kelissä. Heidän kuuluukin saada ajaa vaikkapa siten nastarenkailla silloin kun he itse tarpeelliseksi näkevät.
Kertokaa mulle nastarenkaiden käyttäjät kuinka se on täysin mahdotonta pärjätä Suomessa ilman niitä, kun taas USA, Kanada, Keski-Euroopan vuoristomaat (alpit, pyreneet etc), Etelä-Amerikka ym lumisissa ja jäisissä olosuhteissa ihmiset pärjäävät ilman nastoja? Ja me ollaan muka moottoriurheilukansaa, just.
Meinaatteko, että noissa maissa perhearvot ja mäet ovat matalammat?
Vierailija kirjoitti:
34 vuotta ajellut ja viimeiset 17 vuotta kitkoilla. En ole yhdessäkään kolarissa tai ojankynnössä ollut osallisena.
Opetelkaa ajamaan tai palauttakaa se ajokortti.
Ajatko jäisellä tiellä polkupyörällä mieluummin nastarenkailla vai ilman? Käytkö lenkillä jäisellä tiellä tavallisilla lenkkareilla vai nastakengillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun rekkamies ei tarvitse edes kitkoja, 68 tonnia päällä, kun on täysi tukkilasti.
Ei ihme, että rekkoja on mäissä jumissa tai ojissa liukkailla keleillä. Kumma juttu tosiaan.
Helsingissäkin tietyt ylämäet ovat liukkailla täynnä näitä kitkarenkailijoita, liikenne täysin jumissa, jos vähänkin liukasta.
Viime talvea ei bussi meinannut päästä pois pysäkiltä kun oli todella loiva ylämäki ja jäätä tiellä. Ei se paljoa vaadi että raskas kalustokin jää jumiin.
Höpö höpö, ainoastaan teidän nastanössöjen puheissa.
Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla ojien pohjilla on ensiliukkailla ne asennevammaiset oman elämänsä kilpa autoilijat, joilla on uudet autot kaikilla vakautuksilla ja muilla ja silti straada loppuu kesken, sekä kehitysmaalaiset taksikuskit joiden ei pitäisi saada täällä edes autoa kuljettaa - ja suurimmalla osalla näistä "jäärata renkaat" alla.