Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nastarenkaille täyskielto !!!

Vierailija
17.04.2026 |

Tiet kuluvat sellaisella nopeudella, että nastat on kiellettävä. Se on kuskin taitamattomuutta jos ei pärjää kitkoilla. Nyt on vielä nelivetoja ja painavia sähköautoja. Jos sähköauto painaa 3 tonnia ja on neliveto, niin mitä ihmettä varten pitää olla nastat. Raskaassa kalustossa ei ole nastarenkaita, eikä edes kitkoja. Karkeakuvioinen rengas kesät talvet. Raskaan yhdistelmän renkaat maksaa kymmeniä tuhansia. Pinnoitetaan 3 kertaa. Teiden kulutusta lisää myös sähköautolla leikkiminen. Katsoin kun yksi polkaisi tehoja, nastat alla ja kesäkeli. Auto suti 50 metriä, en tiedä jäikö nastoja jäljelle.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin kun ap kirjoittaa! Opetelkaa ajamaan, ennakoimaan ja pitämään turvavälit.

Vierailija
2/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on tien pinnassa vähän jäätä niin nämä kitkaennakoijat ajelee ojia myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä jotain vihaan, niin se on kaltaisesi saasta, joka on aina kieltämässä kaikilta heti kaiken, jota ei itse tarvitse eikä käytä. Saanko arvata, että kiellosta ei aiheutuisi juuri sinulle kusimutteri kustannuksia, niin kivahan se on ehdottaa, että muut ostaisivat itselleen nyt kivasti uudet hirvittävän hintaiset kitkat alle. Olet yksinkertaisesti oksettavaa paskaa. 

Vierailija
4/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mä oon ajanu 6 vuotta kitkoilla takavetosel autol ja aina oon pysyny tiellä. Myös mukavampi ajaa ku ei rapise

Vierailija
5/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun on tien pinnassa vähän jäätä niin nämä kitkaennakoijat ajelee ojia myöten.

On se kumma, kun rekkamies ei tarvitse edes kitkoja, 68 tonnia päällä, kun on täysi tukkilasti.

Vierailija
6/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole varmaan koskaan ajanut kehäkolmosen ulkopuolella. Saati jossain pienemmillä teillä.

Vierailija
7/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiden kunto on yksi nastoista aiheutuva ongelma, mutta vielä suurempi ongelma on nastojen rouhiman asfaltin muodostama katupöly keväisin. Tästä ei ole kuin arvioita, mutta katupöly aiheuttaa välillisesti kymmeniä ellei peräti satoja kuolemia vuosittain keuhko-, sydän- ja verisuonisairauksina.

Vierailija
8/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai talvisinkin ??????? Ei. Niitä tulee käyttää ainoastaan talvisin. Muutenhan auto luisuu veks ja tulee kolareita entistä enemmän. Ja myös voi jopa ihmisiä kuolla. Onko hauskaa ??????????????? 

Vierailija
9/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 2001 alkaen olen ajellut kitkoilla talvella. Ojaan ajoja, kolareita tms tasan 0. Kilometrejä tulee vuodessa 50 000.

Vierailija
10/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just näin kun ap kirjoittaa! Opetelkaa ajamaan, ennakoimaan ja pitämään turvavälit.

Jos suomessa kiellettäisiin nastarenkaat niin suomessa kuolisi joka talvi liikenteessä noin 6000 ihmistä. Ei hyvä, en tykkää.

Vierailija
11/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomessa kiellettäisiin nastarenkaat niin suomessa kuolisi joka talvi liikenteessä noin 6000 ihmistä. Ei hyvä, en tykkää.

Tämä on aivan kukkua.

Vierailija
12/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämälle täyskielto !!!

Kuolkoon kaikki.

Vierailija
13/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen näpsäkkä lisävero nastoille.

Vierailija
14/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastarenkailla pitäisi saada ajaa ympäri vuoden.

15/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisko tästä nyt kunnon riita aikaan. Eihän nastarenkaiden käytöstä ole palstalla riidelty pitkään aikaan...

M60

Vierailija
16/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa talven ruttaajista on kitkallisia, eli kuka siis ei osannut ajaa. Enkä tuolla liikenteessä ole ennakoitsijoita nähnyt, ei porukka kunnon välejä pidä, myöskään ne jotka näin väittää. Suurin tienkuluttaja on suolaus ja raskasliikenne. Jos raskas liikenne kielletään tulee nälkä aika äkkiä ja suolaus tehdään teidän KitkaKyöstien takia.

Vierailija
17/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta ei kuukauteen ja iloinen ropina kuuluu vain autojen alta. Toivottavasti on hyvä pito ettei vain mene ojaan. Itse vaihdoin kesäkiekot jo kuukausi sitten.

Vierailija
18/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harhaluulo että nastat pelastaa jos äkki tilanne tulee. Oli juuri tutkimus jossa kävi ilmi että suhteessa käyttömääriin nastoilla ajetaan selvästi enemmän kolareita.

19/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse mun pihasta tielle ilman nastoja. On senverran jyrkkä ylämäki pihatiellä. Ja en, en vaihda 4vetoseen sentakia että joku ei tykkää nastarenkaista. 

Vierailija
20/46 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harhaluulo että nastat pelastaa jos äkki tilanne tulee. Oli juuri tutkimus jossa kävi ilmi että suhteessa käyttömääriin nastoilla ajetaan selvästi enemmän kolareita.

Tietysti tämä linkki unohtui tuosta.

https://yle.fi/a/3-10689503

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi