että nauroin, kun kaveri olisi heittänyt säilykeananakset menemään päiväys päivällä yli
Kommentit (31)
mutta ei tässä ollut siitä kyse mihin talous kaatuu tai ei kaadu vaan mikä on järkevää ja mikä hysteeristä, sekä siitä, että mikä on ekologista ja mikä ei. Kun ne epäekologiset ananakset on raahattu tänne ja purkitettu yms. niin parempi että ne kanssa syödään kuin että päätyvät kaatopaikalle!
mutta ei tässä ollut siitä kyse mihin talous kaatuu tai ei kaadu vaan mikä on järkevää ja mikä hysteeristä, sekä siitä, että mikä on ekologista ja mikä ei. Kun ne epäekologiset ananakset on raahattu tänne ja purkitettu yms. niin parempi että ne kanssa syödään kuin että päätyvät kaatopaikalle!
ainakin ihmiskehon tinapitoisuudet kasvaneet kovasti säilykeruoan suosijoilla....
ja kai kaikki sen sentään tajuaa ettei edes päiväyksen osalta voimassaolevia mutta kolhiintuneita säylketölkkejä pidä käyttää.
siinä on sitten sisäpuolen pintaa hieman suojaava lakakerros vaurioitunut ja metallit varmasti liuenneet ruokaan.
toisaalta, juuri esim hedelmien ja mehujen kohdallahan tuo lakkakerros puuttuu tölkeistä muutenkin kun liukeneva tina esim pitäää hedelmät vaaleina ja tuoreen "näköisinä"....
tölkit muuten ovat myös joskus rahtialuksissa ollessaan rottien paskaisten jalkojen alustana, joten kai muistatte myös huuhtoa kaikki säilyketölkkien kannet kunnolla kuumalla vedellä ennenkuin avaatte ne ja käytätte ruuaksi.
että syö vaan ap niitä säileykeananksia iloisesti,
minä ostan omani ennemmi tuoreena kaupasta ;D
tuotteita, joiden säilyvyys on todella pitkä. Toki säilykkeisiin purkeista jäämiä liukenee, muttei kuitenkaan niin suuria määrä, että ne olisivat samantien vahingollisia.
Muutenkin ihmiset heittävät aivan turhan helposti ihan käyttökelpoista ruokaa pois!
Katsokaa http://www.alyttomyystesti.fi/ ja käyttäkää aivojanne ruoankin suhteen.
Mä en todellakaan laittasi suuhuni jotain vanhaa joka on ollut säilykerpurkissa vuosia.
mun mielestä helpointa on, että en käytä tuotteita lainkaan joissa päivämäärä on mennyt. Ei tarvitse koskaan päätään vaivata sillä että voikohan tuota vielä käyttää. Mulle on sama, että voisiko oikeasti käyttää, mutta mä en käytä.
Kiinan episodilla ei ole mitään tekemistä ruuan pilaantumisen kanssa, vaan siellä oli tahallisesti lisätty kiellettyä ainetta maitoon, mikä johti siihen, että maitojauhe on myrkyllistä.
Todella toivon, että lajittelet jätteesi! Tiesithän, että suomalaisten ruokajätteen joutuminen kaatopaikoille (mädätessään niistä muodostuu metaania) aiheuttaa suuremmat vaikutukset ilmastolle kuin liikennepäästöt?
ja syön rauhaisin mielin niitä säilykkeitä, vaikka parasta ennen -päiväys olisikin jo mennyt ;-) Tieto lisää tuskaa ja niin on tainnut käydä ainakin tälle kemistille! Siksipä täällä on turhaa alkaa kertomaan mitään kauhutarinoita.
Terveisin
ETM eli elintarviketieteiden maisteri ;-)
ja syön rauhaisin mielin niitä säilykkeitä, vaikka parasta ennen -päiväys olisikin jo mennyt ;-) Tieto lisää tuskaa ja niin on tainnut käydä ainakin tälle kemistille! Siksipä täällä on turhaa alkaa kertomaan mitään kauhutarinoita.
Terveisin
ETM eli elintarviketieteiden maisteri ;-)
Kemmistillä ei tunnu olevan hallussa
Konsentraatio, saturaatio ja liukoisuus.