*~~ TAMMIKSIEN ke-pe JUTUSTELUT ~~*
[color=800000]
[b]Tästähän se taas lähtee, aunroinkoisesta keskiviikkoaamusta !
Ja alkuviikon höpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254803&p=2&tmode=1&smod…
Niin ja muistakaahan tuo Marian " mittalista" :
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10262702&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (61)
[color=9400D3]
No niin tytsi sitten nukahti tuohon sängyn päälle, ottakoon nyt tirsat niin lähden sitten vasta myöhemmin kauppaan =)
Jännä kun sille on tullut toi itkuhuuto 3kk:n jälkeen. Nytkin äsken huusi mahallaan ehkä puoli minuuttia -sen ajan kun aloin sammutteleen tässä koneelta ohjelmia- ja yhtäkkiä vaan tuli täys hiljaisuus ja nukahti. Mikähän sekin on, jotenkin taistelee unta vastaan? Helluusen näköinen kun helistin jää käteen jne..
[color=595959]
Nää viikot menee siis NIIN äkkiä, että tuntuu perjantain tulevan heti tiistain jälkeen. Tuntuu että aika ja asiat suorastaan rynnivät eteenpäin ja itse vaan tuurilla pysyy kelkassa mukana.
[color=0000CD]
Mummu tuleekin tänään katsomaan Rixua puoliltapäivin, mä meen käymään mun ex-työpaikassa yhtä softaa kattomassa. Olin sen softan pääkäyttäjä ja pitäis jotain muutoksia tehdä joihinkin pohjiin. Kyllähän mä ne opetin seuraajalle, mutta se sano kun soiteltiin että häntä ei yhtään huvittaisi alkaa kaiveleen ohjeita jne.. joten lupasin päästää pälkähästä: tosin hän ei vielä tiedä, että aion istuttaa hänet koneen ääreen ja olla vaan " takapiruna" *kiäh kiäh" pakkohan sen on oppia, eikö? Niin maaliskuun 1. tuli vuosi kun vaihdoin työmaata.
Tää on nyt kolmas kerta, kun Rixulla on hoitaja mun menon takia. Kerran olin parturissa, kerran isännän työmaalla (tosin Rixukin oli mukana ja mummu siellä) ja nyt tänään. Jotenkin ei oo halunnu jättää hoitoon minnekään/kenellekään. Tätäkin olen koko viikon vetkutellut ja kun tuli perjantai vastaan niin pakko silloin tehdä viimeistään :/
[color=00868B]
Jännä juttu, että nyt tuntuu kk-kierron kaikki vaiheet tosi selvästi. Tunsin toissapäivänä kuinka ovis alkoi: kipuna oikealla puolella, munasarjan kohdalla ja säteili hetken päästä koko oikeaan lonkkaan. Siitä lähtien on tuntunut jännää tunnetta oikealla puolelle. Onneksi noi oireet kerta kerran jälkeen lientyvät, ekalla kierrolla maaliskuussa olin tosi kipee. Kiva jos tästä sattuu tärpätä, voi sitten sanoo vaaville, että sa tulit täältä oikeelta ;-)
[color=CD6600]
[b]Katskulalla[/b] sympatioita. Onneksi pääsitte säikähdyksellä.
Se on varmaan totta, että aina kun vauva on korotuksissa nii ei koskaan voi olla liian varovainen. Mieheni serkku kertoi, kun hänen työkaverinsa menetti 2kk:n ikäisen vauvansa kun oli jättänyt sitterissä pöydälle. Oli nytkinyt sitteriä potkimalla pöydän reunalle ja pudonnut sitterin kanssa lattialle ja kuollut. Todella surullinen tapahtuma ja se syyllisyyden tunne, joka seuraa varmaan koko elämän.
Mäkin tapaan syöttää Rixua sitterissä pöydällä (siis silloin kun syödään pilttiä). Laitan tosin liukuesteet alle, ettei sitteri kyllä liiku mihinkään, ja vaikka kuinka on turvavöissä niin silti ei tiedä, vaikka onnistuisi jotenkin liikkumaan.
Sängyn päällä on mun kanssa samassa huoneessa, mutta eihän sitä tarvi kuin selkänsä kääntää..
Vaikka tuo kääntyminen ei lattialla vielä onnaa, niin sängyssä se näyttäisi olevan paljon helpompaa. Ja jotenkin tuo pää tuntuu olevan semmonen " vastapaino" , että melkein menee toisenkin kerran ympäri toisen kyljen kautta kun vaan pääsee vauhtiin. Että siinä mielessä sänkyyn on varmaan vaarallisempi jättää, voi helposti mennä peittokasankin yli..
[color=8B3A3A]
Mummunkin (mieheni äiti siis) kanssa juteltiin noista helppo/vaativa vauvoista ja hänellä kun on 4 lasta, niin viimeisin oli kaikista vaativin ja itki 1,5 vuotta öisin korviaan. Se on ollut kyllä raskasta. Siihen aikaan (80-luvun alku) kun ainoa hoito on ollut korvien puhkominen, kunnes lopulta eri lääkäri tarttui kunnolla asiaan ja hoiti vaivan antibiooteilla yms lääkkeillä. Mun mieheni on kuulemma ollut helpoin (jaa-a, en ymmärrä miksei se oo voinut jäädä päälle *hehehee*)
[color=CD8C95]
Mun kummitytsi täyttää tänään 3vuotta. Kummityttö onkin meidän Rixun serkku. Ihana läjä hänkin, tosin näemme vähän turhan harvoin vaikka asummekin samalla paikkakunnalla. Täytyy nyt ryhdisätytyä ja alkaa kyläilemään heillä päivisin niin Rixukin saa seuraa pikkuväestä. Heilläkin on 1kk ikäinen vauva =), joka menee ihan eri lukemissa kuin meidän tytsi. On jo nyt yhtä iso kuin Rixu!
[color=BDB76B]
Kevät ja tuleva kesä ovat kyllä jotenkin ihanaa aikaa. Ainoa tunne mikä vähän risoo, on se, että pitäis muka olla koko ajan jotain tekemässä ja ruopsuttamassa. Eikä se nyt ihan onnistu tän vaavin kanssa niin ja sitten tulee semmonen tunne, ettei saa mitään aikaan :/
[color=008080]
Ihanaa meillä onkin kesäkuun alussa tiedossa perhejuhlaa. Mieheni sukulainen menee naimisiin ja samalla kastetaan heidän pikkuinen. Kotijuhlasta on kyse. Tosi mukavaa. Toivottavasti on hieno ilma, koska lapsia tulee paljon ja aika kaaosta taitaa olla jos ulkona sateista =)
Mummu oli käynyt tallinnassa siskonsa kanssa ja toi sieltä tuliaisiksi ihanan mekon tytsillemme, oikein rinsessamekko. Saa laittaa sitten juhlamekoksi juhlaan.
On se muuten kumma, että mä oon itse ollut ihan kaikkea muuta kuin vaaleanpuna_pitsi -ihminen. Siis todella kaikkea muuta, mutta Rixulle tulee osteltua kaikkea söpöä ja vaaleanpunaista. Hmm..
[color=00688B]
Mahtavaa myös se, että Rixun toinen kummitäti muuttaa myös samalle paikkakunnalle kesäksi (ollut opskelemassa Treella). Lähetti Rixulle muuttokortin ja kertoi, että nyt voidaankin sitten nähdä vaikka joka päivä =) Ihana tyttö.
[color=6A5ACD]
Meiltä on kyllä jääneet lätkän MM:t ihan väliin. Miestäkään ei oo yhtään innostanut -tosin se on " aina" töissäkin. Ei kyllä yhtään kiinnosta jostain syystä..
[color=CD6889]
[b]Pupinalla [/b] murkkuongelma.. Meillä oli kans viime keväänä, mutta myrkytimme oikein kunnolla: kynnyksen alustat, kivijalan vieri, kaikki kolot joista niitä tuli ja hävisivät. Oli Baition-merkkistä valkoista jauhoo ja sirottelimme sitä. Ulkona myös kastelimme veteen sekoitettuna, mutta ei ollut ollenkaan niin tehokasta. Jauhoa veivät pesään mukanaa oli parempaa niin. Ainakaan vielä ei oo näkyny yhtäkään, toivottavasti ei näykään. Oon joskus käyttäny niitä ansoja yms. koteloita, mutta niistä ei mun mielestä oo mitään hyötyä. Ne vaan kävelee läpi niistä eikä oo moksiskaan.
Oon kans noiden ötököiden kanssa vähän sätky. Ei ne muuten, mutta jos yhtäkkiiä jostain kolosta alkaa tulla mustanaan jotai murkkuja, niin iskee paniikki ja tulee joku Hitchcock:n elokuva samassa mieleen..
Oikeestaan ainoa joka mut saa suunniltaan on amppari. Ne on ihan kaameita.
No niin nyt kun noista murkuista oli puhetta niin huomaan vilkuilevani lattialle ja nostelevani jalkoja tuolin jalkojen päälle =) Sama reaktio kun joku puhuu täistä yms. niin heti alkaa kutitella omaaki päätä =D
Eli siinä tulivatkin ne PAHINTA KESÄSSÄ vastaukset samalla...
[color=8B7B8B]
Taidanpa ruvetaa kokkaamaan eilisistä jäännöksistä kun tuo tytsi vaan jatkaa uniaan =) En raaski herättää. Käyn sitten iltapäivällä vasta kaupassa.
[/b]
Mary & Rixu
poikkean tarjoamassa teille kakkukahvit 30v päivien kunniaksi =) olkaapa hyvät
http://www.ateriamestarit.fi/aromi_reseptihaku.asp?resepti=3881&annosko…
ja anteeksi kaikille tammitynnyreille tämä houkutus... mutta tuo oli ihan superherkkua, lisäsin joukkoon vielä limeä.
Palaan myöhemmin vastailemaan galluppeihin ja kertoilemaan kuulumisia. Mukavaa perjantaita kaikille!
Sunmom
p.s. blogista löytyy myös mun maili+mese jos joku joskus juttuseuraa kaipailee...
jos vaikka tänään ehtis ku poitsu päikäreillä... eilen meinasin aloittaa niin ehdin moikan kirjoittaa niin tuli kutsu vaunuihin.
Laitan kuitenkin tän piparireseptin...Täällä varmaan on pipareiden ystäviä ;-))...EI TAMMITYNNYREILLE!!! Ettei tuu kiusausta...
Millähän ton 500 g rouhitun suklaan korvais? tietääkö kukaan mitä suklaata toi on?
---------------------------------------------------------------------------------
>>>> Tämä on tositarina. Kun saat viestin luettua, toivon sinun
>> välittävän sen eteenpäin!TOSITARINA.
>>>> Tyttäreni ja minä olimme juuri lopettelemassa lounasta Neiman-
>> Marcus-kahvilassa Dallasissa. Koska me molemmat rakastamme pipareita, päätimme testata " Neiman-Marcus -keksin" . Se maistui niin hyvältä, että kysyin olisiko mahdollista saada sen resepti. Tarjoilija
>> vastasi aavistuksen jäiseen sävyyn: " Valitettavasti se ei ole mahdollista,
>>>> mutta voitte OSTAA reseptin." Kysyin paljonko se maksaa, ja hän vastasi; " Vain kaksi viisikymmentä - loistokauppa!" Olin samaa
>> mieltä, ja pyysin lisäämään summan laskuuni. 30 päivää myöhemmin sain VISA-laskuni, ja Neiman-Marcus oli laskuttanut minulta $285.00.
>>>> Katsoin laskua uudelleen, ja muistin että olin käyttänyt vain $9.95 kahteen voileipään ja n. $20.00 huiviin. Laskun lopussa luki
>>>> " Pipariresepti-$250.00" . Törkeää! Soitin Neiman' in
>> laskentaosastolle ja kerroin, että tarjoilija oli kertonut hinnan olevan " kaksi viisikymmentä" , mikä minkään järkevän tulkinnan mukaan ei
>> tosiaankaan tarkoita " kahta sataa ja viittäkymmentä dollaria" .
>>>> Neiman-Marcus kieltäytyi tinkimästä kannastaan. He eivät suostuneet hyvittämään rahojani, koska, niinkuin he asian ilmaisivat: " Se mitä tarjoilija teille sanoi, ei ole meidän ongelmamme. Olette jo
>> nähneet reseptin. Emme missään tapauksessa aio hyvittää rahojanne."
>>>>
>>>> Selitin laskentaosaston neidille Teksasin osavaltion petosta
>> koskevat rikosasetukset. Uhkasin ilmoittaa heistä yritysten
>> valvontavirastoon ja Texasin yleisen syyttäjän toimistoon.Viesti minkä sain oli
>> lähinnä tämä:
>>>> " Tee mitä haluat. Turha edes miettiä miten kostaa, ja turha yrittää saada edes osaa rahoista takaisin."
>>>> Silloin minä totesin, että OK, teillä on minun 250 dollariani, ja
>> nyt minä aion pitää hauskaa koko 250 dollarin edestä. Kerroin hänelle, että aion pitää huolen siitä, että maailman jokainen pipareita rakastava ihminen jolta löytyy sähköpostiosoite, tulee saamaan $250
>> piparireseptin Neiman-Marcusilta... Ilmaiseksi. Hän vastasi, " Toivon ettette tekisi sitä."
>>>> Minä sanoin, " No, ehkäpä teidän olisi pitänyt miettiä sitä ennen
>> kuin HUIJASITTE MINULTA MINUN RAHANI!" ja läimäytin luurin alas
>>>> Joten tässä se on!
>>>> Ole hyvä ja välitä viesti eteenpäin kaikille kenelle keksit.
>> Maksoin
>>> tästä $250,
>>>> ja haluan, ettei Neiman-Marcus KOSKAAN enää saa pennyäkään tästä
>>> reseptistä!
>>> NEIMAN-MARCUS -KEKSIT (Määrät voi puolittaa)
>>>>
>>> 5 dl voita
>>> 680 g suklaalastuja
>>> 1 l vehnäjauhoja
>>> 5 dl fariinisokeria
>>> 2 tl (10 ml) soodaa
>>> 1 tl (5 ml) suolaa
>>> 5 dl sokeria
>>> 500 g Hershey Bar (rouhittuna). (Voidaan varmaan korvata jollain
>> muulla
>>> suklaapatukalla)
>>>
>>> 1,25 l sekoitettuja kaurahiutaleita
>>> 4 munaa
>>> 2 tl (10 ml) leivinjauhetta
>>> 2 tl (10 ml) vanilliinisokeria
>>> 3,75 dl hakattuja pähkinöitä (voi jättää poiskin)
>>>
>>> Mittaa kaurahiutaleet ja sekoita ne sekoittimessa hienoksi jauheeksi.
>>> Vatkaa pehmeä voi, sokeri ja fariinisokeri kuohkeaksi. Lisää munat ja vanilja, sekoita joukkoon jauhot, hienonnetut kaurahiutaleet, suola, leivinjauhe ja sooda. Lisää suklaalastut, suklaapatukka ja pähkinät. Pyöritä palloiksi, ja laita leivinpaperin päälle n. 5 sentin päähän toisistaan.Paista 10 minuuttia 180 °C:ssa.Ylläolevasta määrästä
>> tulee noin 112 keksiä.
>>> Nauti!
>>>
>>> OLE HYVÄ JA SÄILYTÄ TÄMÄ RESEPTI JA LÄHETÄ SE JOKAISELLE
>> TUNTEMALLESI
>>> IHMISELLE KENELLÄ ON SÄHKÖPOSTIOSOITE!
>>>
>>> Tämä ei ole vitsi - tämä on tositarina.
>>>
>>>
>>> Colin Crichton-Turley
[color=4876FF] Ja heti alkuun [b]Sunmomille[/b] PALJON ONNEEAA VAAN, PALJON ONNEEEAAA VAAN, PALJON ONNEA SUNMOM, PALJON ONNEEAAA VAAAAAN! :)
Meillä on pikkumies flunssassa ja nukkuu tuolla jo toisia päiväunia tälle päivää. En tiedä mistä on pikkumies taas flunssan saanut, johan edellinen oli tuossa maaliskuun loppupuolella. Ja vatsatautikin oli (onneksi lievänä) siinä välissä. Taitaa olla isäänsä tullut, kun miehen äiti on sanonut että mies imuroi pienenä ihan kaikki pöpöt, joita vaan oli liikkeella ja oli niin ollen aika usein kipeänä.
Minä olen toista päivää munattomalla-maidottomalla dieetillä. Koitan sillä tavoin, paraneeko tuon pojan ihottuma jaloista. Ensi viikolle meillä on aika allergialääkärillekin.
Mitäs galluppeja täällä olikaan ollut...
[b]Parasta/huonointa kesässä:[/b] Ehdottomasti lämpö ja aurinko on parasta! Huonointa on se, että se on valitettavan nopeasti ohi :)
[b]VakuutusG:[/b] Meillä pojalle vakuutus Tapiolasta. Toivottavasti pojalla ei ole maitoallergiaa, sillä korvikkeita Tapiolan vakuutus ei korvaa.
[b]Helppo/vaativa vauva:[/b] Luokittelen pojun siltä välilä olevaksi. Vaatii jonkin verran viihdyttämistä, mutta valillä viihtyy kyllä itsekseenkin. Alun masuvaivat ja nyt tuo ihottuma ovat tuoneet lisäväriä elämään :)
[b]VierastamisG:[/b] Ei ole poju vielä vierastanut, mutta katselee kyllä vieraita alkuun hieman varauksella.
Meillä poju oppi tosiaan viime viikonloppuna pyörähtämään selältä mahalleen ja nyt sitä tehdään koko ajan. Eilen myös annoin pienelle miehelle ensimmäistä kertaa perunasosetta. Nytkin on peruna kiehumassa tuolla. Oli kyllä hassua seurata pojun ilmeitä; " mitä ihmettä tää on?" :)
Mut nyt poju heräilee... palataan toiste!
-Sulina + poju 4kk 1vk 5pv-
[color=darkviolet]Huijasin Kossin nukkumaan pinnikseen. Sitteriin simahti helposti niin siirsin siittä sitten. Aukasi kyllä silmät ja unipöpperöisenä katteli, ett mitäs mitäs. .mut jatko onneksi uniaan. Pari kertaa ku päikkäreitä oon yrittäny pinnasänkyyn laittaa niin hyeenahuudot oon saanu päälle. Sillon oon tosin jättäny sänkyyn, kuten illalla.
Muusi on tulossa ja nälkä jo vaivaa. Eilen tuli napsittua kaikkee hyvää, ku oli niin kurja ilma. Tosin ei varmaan päivää oo etten jotain herkkua naamaan tunkis. Herkkuperse oon ollu aina. Mihinkäs sitä tavoistaan pääsis ;)
[b]Äityli[/b] mulla myös kurkku taas karheen tuntusena :/ en haluais kyllä yhtään uusiksi ottaa lentsua. Mulla ei oo kikkakolmosia kovaan kakkaan. Akalla sitä oli muutaman vuoden ikäsenä tai ei se ehkä liian kovaa ollu, mut liian isoa :/ maitotuotteita vähentämällä sit alko helpottaan.
[b]Maikkoo[/b] vai seksilaskuri :D mulla ei vieläkään sytytä, vaikka sillä sais uuman kutistuun. Ukolle kyllä yritin yks ilta taas puhua piuhojen katkasusta, mut saapa nähä saako se aikaseksi. .ei yhtää kiinnostas alkaa napsimaan minipilsuja ja en kyllä välttämättä niitä saiskaan.
Ois kyllä muuten ihanaa ku rattaita tuunais ;) varsinki tollanen teini valaistus pohjaan :D vähänku ois hämyn näkönen iltakävelyllä pimeellä.
[b]Parasta kesässä[/b] ehottomasti se viuhahtelu! Ettei siis tarvi montaa kerrosta vaatetta iskee päälle. Ei minkäänlaista huolta, muuta ku heittää esikon kartanolle. Ilman aikuset vatuloinnit eteisessä jää. .
[/b]Pahinta kesässä[/b] ukkoset :/ niistä en tykkää yhtään. Autoissa en oikeestaan pelkää, vaikka kyllä niihinki voi iskee. Pienenä ollessa niin ajettiin sähkölinjan ali ukkosella. Tuulilasi meni tuhannen pi**un päreiksi :/ kauhee pamahus vaan kävi.
[b]Pupina[/b] toivottavasti vanhempasi pysyvät hyvissä väleissä. Ovat kummiski yhteisymmärryksessä päätöksen tehny, kuten sanoit. Vaikka ohan tuollaset tapahtumat aina jonku aikakauden loppu ns.
[b]Pinus[/b] tuotakohan se ois mulla joku aika sitte ollu, ku pohkeita kauheesti pakotti. Hirveetä särkyä oli ja omasta mielestä en nyt sinä päivänä sen kummempaa ollu tehny. Paljo kyllä aina hippasen ja oon koko ajan jotaki puuhaamassa, mut tuo kipu yllätti. Kintut kattoo kohti sit makoilin, mut ei sekään pahemmin auttanu.
[b]Katskula[/b] akka meillä pyörähti joskus aikonaan meiän sängystä ja soitin heti hädissään neuvolaan. Käskivät vaan tarkkaileen unta ettei liian " syvästi" nuku. Sitä pelkäsi tottakai pahinta ja tunsi ittesä maaliman huonoimmaksi ä-tyypiksi :/ vaikka kyllähän niitä vahinkoja sattuu niin ei se siinä tilanteessa oloa helpota. Nyt oon Kossia pönkänny tyynyjen väliin sängyssä vaikkei vielä osaa pyörähellä, mut en siis vahingosta viisastunu. Nyt ku on alkanu enempi liikkumaan niin kauemmaksi mennessä nostan pinnikseen.
[b]Jääkiekko[/b] ei vois vähempää kiinnostaa, kuten ei muukaan urheilu. Tosissaanki ihan sama onko suomi mukana ja pärjääkö vai ei.
Mut nyt sinne muusin syöntiin :b
Taalla yksi mattimyohanen ilmoittatuu! Olen kylla seuraillut teidan juttuja alusta lahtien, mut nyt vasta rekisteroidyin.
Tytto (Lilia) syntyi siis 24.1 kolme viikkoa etuajassa (silti 3980g) ja lisaksi kotona poika 11/03.
Talla hetkella asutaan Irlannissa, mutta Suomeen muutto on edessa kymmenen paivan paasta!!! Tuon siis irkkumieheni ja kaksi lasta Ouluun... Lasten kanssa tullaan 21.5 ja mies jaa viela hoitamaan asioita muutamaksi viikoksi tanne Irlantiin ja tulee sitten perassa.
Olisi kiva kuulla muilta oululaisilta, etta mita Oulussa on pienten lasten perheille tarjolla.(tai yleensakaan suomessa) Joko teilla on ollut tapaamisia, vai onko tiedossa? Olen kylla kotoisin Oulusta mutta muuttanut pois -97 ja taalla Irkuissa asunut viimeiset kahdeksan vuotta.
En oikeen tieda mista aloittaa etsimaan aiteja. Puistoista vissiin...Neuvolassakin varmaan on tietoa kerhoista jne(?) Voisiko joku myos kertoa etta minkalaisia on muskarit ja miten niihin paasee. (olen siis nain tietamaton ;))
Galluppehin sen verran (paa tyhjeni) etta Suomen kesaa odotan aivan hullun lailla. En ole saanut juhannusta viettaa suomessa kahdeksaan vuoteen! Yotonta yota odotan, perheen laheisyytta, vanhoja (ja uusia) ystavia, grillaamista, makkaraa, ruisleipaa jne jne... ja sita etta ei aina sada ;) Olen niin muuttohuumassa etta en osaa nyt ajatella mitaan negatiivista..ehka saasket ja muut otokat.
Kavin taalla laitattamassa ehkaisykapselin pari viikkoa sitten, joten jospa meillakin pian ne hommat palautus ennalleen. Taalla kaikki ehkaisy on ilmaista.
Meilla ei tytto viela kierahtele yhtaan. Paitsi pyorii lattialla akselinsa ympari ja kollottelee mielellaan. Oisin heraa kerran syomaan ja on vallan pulloruokinnalla. Muutenkin on oikeen seurallinen ja helppo vauva, samoin kun veljensa oli. Nyt tosin alkanut vierastaa jopa isia, joka on paljon toissa ja muitten kuin aidin syli ei kelpaa ja huuli menee mutruun.
Nyt en muista mita muuta oli kyselty, mutta eikohan siina ollutkin jo ekalle kerralle :)
veryberry ja Lilia synt.24.1
Suuret onnittelut kolmekymppispäivää viettävälle Sunmomille!
Meillä vaan flunssa jatkuu. Esikoisella on " enää" hirveitä yskänpuuskia. Mutta minulla ja poitsulla nuhat jatkuu. Itsellä on nyt tällä viikolla joka ilta noussut lämpö ja sen myötä olo on ihan vetelä. Ulos ei olla voitu mennä moneen päivään kun poitsulla on ollut kuumetta. Eilen oli jo pirteämpi, mutta tänään on taas nukkunut enemmän. Säälittää ihan hirveästi kun pieni sairastaa. Samalla säälittää esikoinen, kun ei oikein jaksa mitään itse tässä lentussa tehdä ja tuollaisessa reilu 2- vuotiaassa reippaassa miehen alussa sitä virtaa olisi vaikka muille jakaa. No ehkä tämä tästä.
Tosin mies valitti aamulla, että on varmaan tulossa kipeäksi (ja silloin täällä on kolmas lapsi, kun se ei kykene tekemään mitään kipeänä)
Lätkästä: Seurataan ja jännätään kovasti Suomen puolesta. Tosin lapsien myötä en joka sekuntia ehdi seurata peleistä, mutta ratkaisuhetket aina!
Autoilusta: poitsu on aika tyytyväisenä ainakin tähän asti ollut autossa. Ollaan aika pitkiä matkoja kuljettu, kun ollaan käyty ympäri etelä- Suomea mökkejä katsomassa. Sopivin välein vaan tissiä ja happihyppelyitä niin hyvin on mennyt. Välillä on pistänyt oikein kunnolla itkuksi, mutta onneksi harvemmin kuitenkaan.
Vakuutuksista: meillä ei kummallakaan pojista muuta kuin tapaturmavakuutus. Isompi ei ole käynyt kuin kerran lääkärissä, silloinkin käytiin terveyasemalla paikkauttamassa perhoslaastarilla pään pikkuhaava. Vasta siellä muistin, että meillä olisi ollut vakuutus juuri tällaisia tilanteita varten :) Mulla on ehkä hölmökin usko tuohon julkiseen terveydenhuoltoon.
Jaahas reipas esikoinen tallusteli päiväuniltaan, pitää mennä!
Taneli + poitsu 4 kk + 3 pv.
Sain jo tänään ekat ä-päivä kahvit esikon tarhassa, olivat leiponeet sämpylöitä ja muffinsseja, nam :) kyllä oli hyviä. Lahjankin sain jo, olivat kasvattaneet siemenestä asti männyt kaikille äideille (onneks kaikki asuvat okt). Kortin saan vasta sunnuntaina.
Eilen meillä oli flickanin paino kontrolli taas, ei ollut painoa tullut kuin 180g/2vko. Mä oon sentään antanut tuttelia sille 2x päivässä. Enää en tiedä mitä ajatella. Pakko kait ottaa soseet kehiin vaikka ne ei kyllä oo niin energia pitoisia kuin ä-maito. Painoo oli jopa kertynyt 4600g ja pitiuutta melkein 58cm, laihahan toi on mutta virkee ja muuten suht tyytyväinen pikku likka.
Taidettiin me vetää pohjat keveydessä terholapsissa.
Mary, huomasin että teidänkin tyttö on aika kevyt, onko teille neuvolassa huomautettu siitä? Me joudutaan käymään sairaalassa 6 vko:n välein kontrolleissa(keskos kontrollit pienen syntymäpainon takia) ja sitten ne haluu vielä että juostaan neuvolassa tiuhaan kanssa.
Kait tää helpottaa jossakin vaiheessa.
Galluppeihinkin vois välillä vastata ;)
Parasta/huonointa kesässä: Parasta on on ehdottamasti lämpö ja valo, huonointa on kaikki itikat sun muut ja paarmat ehdottomasti pahimpia. Niin ja ukkosta mä rakastan kanssa.
VakuutusG: ei minkään valtakunnan vakuutusta vielä. Ollan vähän vertailtu ja katotaan saadaanko otettua joku. Tekis mieli ottaa joku ja mennä yksityiselle tutkituttamaan tyttö jos sillä olis joku allergia tai imeytymis häikkä. Onneks ei oo bvielä tarvittu lääkäriä kuin vesirokon takia.
Helppo/vaativa vauva: ei oo helppo ei, ennemminkin vaativa, mutta välillä viihtyy pitkiäkin aikoja yksikseen. Yöt ja illat pahimpia niin ja auto reissut.
Vierastus: ei vois sanoa vierastavan.
Pinus: mun kaverilla oli ihan samalla lailla kuin sulla nivelsäryissä. Samaa sanottiin hänelle. Ok, vaivat helpotti vähäsen jonkin ajan kuluttua mutta tuli aina takas varsinkin silloin kun oli kosteaa ja ilman alat vaihteli. Sai sitten dg:ksi pehmytkudos reuma, tää ei kuulemma näy verikokeissa. Täähän ei vammauta millään muulla lailla kuin kuvulla jota pystyy pitä aisoissa oikeanlaisilla särkylääkkeillä.
Jääkiekko: ei kiinnosta ei, mut kait ne jatkoon pääsi ;)
Kiinnostaako ketään euroviisut? Mua ei juurikaan mutta kait finaali pitä katsoa.
Nyt kaffeelle taas :)
-MM- ja flickan 18.1
Onnea Sunmom =)
Tervetuloa veryberry listalle ja Suomeen :) Itse asustelen tässä Oulun naapurikunnassa, joten Oulun aktiviteetteihin en osaa sanoa sen enempää, mutta kesäkuun toiseksi viikonlopuksi (la 9.6) olemme sopineet tämän tammenterho-listalaisten Oulu-treffit, joten tervetuloa sinne mukaan, jos meitä haluat tavata :)
Lätkää tässä talossa ei ole katsottu kuin ehkä 5 minuuttia, mä olin ennen kova kattomaan, mutta toi mun mies ei ole kiinnostunut pätkääkään, joten musta on tullut tässä vuosien varrella samanlainen, eli emme katso.
Vakuutuksia: ei ole noita sairaskuluvakuutuksia lapsille, täytyy toivoa, ettei mitään pahempaa tuu, kun ei ole niitä tullut otettua.. Tai esikoisella oli, mutta kun sille ei ollut käyttöä ja älyttömän kalliita vakuutusmaksuja maksettiin, niin sit irtisanoin sen ja onneksi ei ole ollut tarvetta senkään jälkeen..
Mutta nyt pitää mennä, kun mulla on tuolla kattilat liedellä ja uuni päällä, kun aloin vanhoista marjoista mehua keittämään ja ruokaa tekemään samalla jne.. Joten monta soppaa teon alla.. =)
Palaillaan.
-äitiliini ja tytteli 4kk1vko
kiitos kutsusta! vaikka olenkin seuraillut palstaa,Oulun treffit meni ohi. Missa siis ja monelta? onko teilla joku postituslista tms. johon voisi ilmoittautua?
veryberry
Jätkä istuu sitterissä ja kattelee SubTv Junioria....kaamee äiti oon ku annan noin pienen viettää aikaa telkkarin edessä! Kiljaisuja vaan kuuluu kun on niin hauskaa poitsulla!
Pikaisesti vaan pistäydyn, kohta taas pitäis saada tuo vesseli ulos nukkumaan, on nyt kahtena päivänä ja kolmena yönä nukkunut hirveen lyhkäsiä pätkiä ja joka kerralla päikkkäreiden jälkeen syönyt kummatkin tissit ihan tyhjiks!
Tiedän siitä ku yritin pumpata huomista varten varuiks ku poitsu jää isänsä kanssa aamupäiväks kahestaan ku lähen ruokakauppaan ostelemaan äitienpäiväks ruokia, eikä tullut ku muutama hassu milli maitoa pullonpohjalle....
Systeri neuvoi että kannattais ruveta antamaan maissivelliä lounasaikaan että pysyis sillä pahin nälkä poissa.
Eli kysymys teille vellin jo aloittaneille, MIHIN AIKAAN PÄIVÄSTÄ ANNATTE VELLIÄ JA MISSÄ SUHTEESSA Ä-MAITOON? JA MITÄ VELLIÄ, MAISSIAKO?
Vai kannattaako aloittaa mieluummin suoraan potulla ja sitten 5 kk ikäisenä puuroilla...?
Neuvola olis ens keskiviikkona enkä jaksais odottaa sinne ja kysellä, sanoo kuiteski että ku kasvaa näin hyvin niin pelkkä maito riittää....!
Kiitos jos jaksatte kertoa, mulle tää on ihan uutta ja oon ihan yllättynyt että tää aika on mennyt näin nopeesti ja pitäis jotain muutakin antaa ku vaan tissiä....;)
Haluais vaan pojan takia ehjemmiks nuo yöt ja pidemmiks taas päiväunet, eihän tuo raukka kauaa jaksa kun ei missään vaiheessa nuku pitkää pätkää!
Ja just ku hehkutin et vielä alkuviikosta nukkui ( siis sen yhren kerran !) 8 h putkeen, tais olla ohimenevä hairahdus...;)
Nyt pitää mennä viihdyttämään pikkuista, meni tovi kun lukasin pinon läpi!
Käytin päikkäriajan siivoamiseen ja lakanoiden vaihtoon, vieraita tosiaan tulee sunnuntaina ja ohan se kiva vastaanottaa eka äitienpäivä puhtaassa kodissa ja lakanoissa!
Toivossa on hyvä elää et sais sen aamiaisen sinne sänkyyn =)
Voikaahan hyvin, palailen paremmalla ajalla!
Pupina & vähäuninen poitsu s.15.1
SUNMOMille paljon onnea! Säki olit just ennen mua laittanu sen juustokakkureseptin ja mä perään pipareita, mahtaa noi Tammitynnyrit olla käärmeissään ;-). Mut eihän me ilkeyttään tietty laiteta ja onhan nyt ä-päiväviikonloppukin! Kai sillo saa syödä vaik olis laihiksellaki...
SEKSIG: Mä vedän pohjat! Ihan kokonaista 0 krt synnytyksen jälkeen! Poitsu täytti 8. pv 3 kk. Ei vaan kumpaakaan yhtään huvita... Ja täytyy sanoa et toi miehen etureppu ei oo kovin kiihottavan näkönen. Menis seki jo synnärille... Melkein yhtä iso taitaa olla ellei isompi ku mulla lopuillaan. Ihana mies muuten mut oon aina inhonnu isoja mahoja ja ku terv.huoltoalalla oon niin tiedän ettei todellakaan ole edes terveellistä! Ihan hävettää ku tällaisia ajattelen omasta kultaisesta miehestä mut en voi mitään. Itselläki on ylipainoa mut oon päärynä, ei se varmaan oo miehestäkään kiva kattella mun selluliittipyllyä :-/. Ja toinen asia on se et se tupakoi jota en myöskään voi sietää! Luvannu lopettaa koko sen 10 vuotta ku on yhes oltu ja ainaki sit ku saadaan lapsia. No nyt niit on kaks eikä loppua tupakoinnille näy. Kerran oli lakossa monta kuukautta ja meni kännissä yhen ottamaan ja siit se läks taas :-((. Sillo maistu pusutki paremmille.
AUTOILU: Molemmat pojat aina tykänny. Esikoinen oli hankala vauva ja nukahti sillonki aina autoon. Täyttää kesällä 4 ja edelleen pitää miettiä mihin aikaan autoillaan ettei nukahda ku sit venähtää illat niin myöhäiseksi.
VAUVAT on ollu meil ihan erilaisia. Vauva on aika helppo tapaus, esikoiseen verrattuna älyttömän helppo. meil ei esikoinen nukkunu ensimmäiseen puoleen vuoteen ku kork 45 min kerrallaan. Meinas siin hullux tulla väsymyksestä. Sit ku alko nukkua, heräili edelleen useasti öisin eikä millään unta uudestaan meinannu saada:-(. Mut parin vuoden kieppeillä alko nukkua jo hyvin. Eli ymmärrän tasan niitä jotka nukkuu huonosti! Tsemppiä vaan, kyl ne sit nukkuu ku kouluun pitäs herätä ;-).
Esikoinen tosiaan oli moniallerginen, vuosi sitten alkoi vasta syömään kotimaisia viljoja.Maito edelleen pois kokonaan ja yksittäisiä tuotteita. Siitä tuliki mieleeni et miten saisin pojan kokeilemaan uusia ruokia ku on kauheen ennakkoluulonen? Ja salaatit ynnä muut vihreet ei millään uppoo, hedelmistäki vaan omppu, päärynä ja banaani. Marjat menee kaikki. Allergialääkäri sano et ellei kouluikään mennessä opi niin ei milloinkaan! Et olis 2 vuotta armonaikaa... Eikös tää vihreiden kammo oo aika yleistä lapsilla...
LIIKKUMINEN: on oppinu kierähtämään ja tarttumaan ihan parin viikon sisällä. Tyytymätön vaan tuntuu olevan ku tylsistyy helposti. Siirä tulikimieleeni PEILIHOMMA; meijän äiti sano kans ettei sais katotuttaa mut peilin edessä meil viihdytään! Ja flirttaillaan peilikuvalle! Kauheeta, sielhä on poika... ei kai siit tuu " kieroon kasvanu" aikuisena ;-). Siis et tykkäis oman sukupuolensa edustajista vaan... Ton ikänen ei tosiaan viel tajua et on oma kuva vaan ajattelee, et siel on kaveri;-/. Sille sit kelpaa jutustella... hassuja noi vauvat!
VAKUUTUS: Lähivakuutuksesta on kotivakuutuksen yhteyteen otettu, on edullinen ja ihan ok. Siinä on se 50 ¿ omavastuu/sairaus. Kukas se kyseli olisko parempi et olis vaan yks omavastuu vuodessa? Jos paljo sairastaa niin varmaan olis parempi mut muuten tuskin...
KESÄ: Parasta on lämpö, aurinko, mökkeily ja veneily. PAHINTA ampiaiset ja meil on mökillä käärmeitä! YÄK! Pelkään et puree viel joskus lapsia. Viime kesänä melkein astuin päälle mennessäni laiturille vaikka pitäs lähteä tömistelystä! Oltiin kuitenki oltu pihalla ja pidetty mekkalaa ym. Ja niitä punkkejaki tääl rannikolla on... Pitäsköhän ottaa rokotus siihenki kaikille. Onko kukaan ottanu?
No niin, aika tekstit tuliki...sainpahan pitkästä aikaa rauhas kirjotella ku isi peuhaa ykkösen kans ja kakkonen ulkona nukkumassa.
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄVIIKONLOPPUA KAIKILLE!
Ja pitäkää peukkuja et jaksan lukea ja vuodattaa oppimani paperille, olis tiistaina ne pääsykokeet!
Markelmi
Jospas pitkästä aikaa yrittäs tännekin kirjootella =)
Meillä menee jo ukon kanssa paremmin. Olin lastenkaa viikon reissussa, ni teki hyvää, vaikkei mikään nautittava matka ollutkaan, kun tuo poika oli koko ajan niin pahalla päällä. (isiä ikävä ja kotiin) Vieläkään en oo ukkoa saanut puhumaan sen enempiä, mut sain sen kuuntelemaan, mitä mulla oli sanottavaa ja on asenne miehellä muuttunut. Nyt on ollut enempi lastenkin kanssa ja hoitaa pojan iltatoimet milloin on kotona.
Nyttekin tuolla vauvan kanssa seurustelee. Tosin neiti kuulostaa vähän kiukkuiselta.
Meillä on alkanut tytöllä jäämään pidemmät päiväunet pois =/ Ennen nukkui niin hyvin 2-4 tuntia ulkona/parvekkeella, mut nyt ottaa vaan 10-30 minuutin pikkutirsoja ja hereillä ollessaan kitisee kovasti, jos ei kok ajan oo jotain toimintaa ja viihdykettä!!!
Esikoisen raju kiukuttelukausi on onneks, ainakin toistaiseksi, helpottanut. Poika on nyt muutaman viime päivän ollut ihana kullanmuru <3
Sunmomille suuresti onneva synttäreiden johdosta!!!
jahas, rinsessa karjuu nälkäänsä...
-tau- + trinsessa s 27.1.
Ehkä neiti nyt ois vähän aikaa tyytyväinen?
Niin noista unista, ihan ihmeellisen levoton on ollut nukkujana syntymästään saakka! En pysty yhtään nukkumaan samassa huoneessa tytön kanssa, kun hänen yöt on jatkuvaa ähinää, huitomista ja kitinää. Ukko nukkuu siis edelleen tytön kanssa olohuoneessa ja käyn vaan syöttämässä.
Välillä ollaan tuttipulloa yritetty tarjota, mutta ei kelpaa.
Tyttö on myös hirmu herkkä kaikille muutoksille ja esim. reissun päällä ei suostunut junassa keskittymään syömiseen, eikä automatkalla huoltoasemilla tai autossa. Kitisee sit pitkin matkaa, jos nälkä yllättää.
Mistä tuli mieleen
KAUKALO-G: Mein neiti ei kaukalossa kitise, jos ei oo nälkä. Yleensä nukahtaa hyvin nopeesti, kun lähdetään liikkeelle.
Mitäs muuta teillä täällä oli puhetta... Tammitynnyrit ootte perustaneet, no, minäkin sinne kuuluisin, mutta ei ole itsekuria nyt sen vertaa =/ Mulla taitaa olla ihan joku sokeririippuvuus?
Tiiättekö, tulee ihan sellasia oireita kuin tupakoiville tupakkilakossa. =o
LauluG: Laulaa hoilotan täällä jatkuvasti. Pojan kanssa aloitettiin muskari, kun hää oli 3kk ja pian täyttää 3v ja tänne asti ollaan jatkettu. Syksyllä ehkä vaihdetaan musiikkiliikuntaryhmään. Mutta siis pojan muskarilauluja tulee hoilotettua vauvallekin. Paljon myös loruillaan lorukorteista.
Oon hurja keksimään sanoja omasta päästä ja tulee hoilotettua milloin mitäkin. Nyt sit poika on alkanut harrastaa samaa ;)
Ja karaoke meillä raikaa joka viikkko (naapuriraukat....)
SeksielämäG: Voisin vastata, niin kuin moni täällä, et mitä se sellanen on?? Yhen kerran innostuin miehen vokotteluihin ja se tyssäs vauvan parkumiseen kesken kaiken. Olihan se mentävä syöttämään ja siihen on kokeilut jääneet. Ehkä tuo ukko siks on ollut niin juro? Mut kun ei vaan nappaa... (heh, mie vaan kattelen Criss Angelia keskiviikkoisin... Tosin ei sekään nyt sillai sytytä ;D )
Peilijuttuun, että luin kans jostain esikoisen aikaan, et liian pienelle peilistä katselu vois aiheuttaa skitsofreniaa! No, meillä molemmat lapset tuntuu nauttivan kuvansa katselemisesta. Tyttökin hymyilee ja jokeltelee kuvalleen. Ja onhan noita vau`kirjan kirjoja, joissa peili takana, lelukaaressa on peililelu ja joku peilihelistinkin meillä muistaakseni on. =)
KESÄssä parasta on, kun ei tarvii lapsille pukea paljoo päälle. Ikävintä on ötökät! Oon allerginen hyönteisten pistoille, paukamat paisuu aina hurjan suuriksi =( Ja ampiaisia pelkään ihan hulluna, kun viimeeks turpos hengitystiet tukkoon ja oli kiidätettävä äkkiä ensiapuun. Toivottavasti kummallakaan lapsista ei olisi tätä allergisuutta!
Muistaisinkohan vielä jotain... PUPINAko oli kirjoittanut vauvan tv:n katselusta... Meillä kans tyttö tykkää ruutua tuijottaa, milloin tv on päällä. Ainakin lauantaisin joskus sitteristä katsoo veljensä seurana himpuloita ja naperoa =)
Mites, USKALLATTEKO muut JÄTTÄÄ VAUVAA VAUNUINEEN kaupan tms ulkopuolelle hetkekskään??
Mie oon kyllä niin hysteerinen, et raahaan vaunut pienimpäänkin putiikkiin, vaikka ois nopeet ostokset... Jotenkin en vaan pysty jättämään vauvaa ulos. Voihan muutamassakin minuutissa joku vaunut mukaan napata...
Ei vaan nyt täytyy laskea mies pelikentälle, sainhan sentään jotain kirjoitettua =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
-tau-
Ps. Vielä jos on muita, jotka olis tulossa kesä-heinäkuussa tapaamiseen Lappeenrantaan, niin ilmoitelkaa itsestänne =)
Mie aloitin meidän tytsille vellit silloin 2kk iässä maissivellillä/porkkana-perunavellillä. Aluksi annoin iltaisin ennen nukkumaan menoa. Neuvolassa oltiin tosin sitä mieltä et ei välttämättä tarvii antaa hirveesti maitotuotteita maidon lisäks. (tosin meil on kova pulkkaamaan kun antaa maitoa) Kehotti aloittamaan peruna-porkkanasoseella ja muilla esim. kasvis tai hedelmäsoseilla. Nyt annan 2xpvä vahvan ruuan (kasvis/perunasosetta) 2-3xpvä maito/velli (riisi) ja aamuisin sekä iltaisin annan banaani-riisipuuroa ja sekoitan siihen eri hedelmäsoseita et ei maistu aina samalle.
birgit ja Jenna s.24.1
Sekoitussuhde oli alussa 50ml velliä/100ml maitoa. Viikon kuluttua toisin päin ja nyt annan pelkästään velliaterialla velliä.
Kerran, kun pääsee vauhtiin, ni sit heti pitää olla lisää kirjoittamassa...
Eikun tää on pakko viel kertoo, kun naurattaa vieläkin ja ukko ei kai näitä sivuja lue...
Eilen haistelin, et mikä ihme täällä löyhkää. No, ukkohan se... Kysyin mitä ihmettä hää on tunkenut ittensä.
Kertoi laittaneensa naamaansa ryppyvoidetta!!!
Selitys oli, että kun hän kerran sitä oli jostain saanut, kotiin kantanut ja minä en ole käyttänyt, niin jonkunhan se on käytettävä, ettei mee hukkaan!!! ;D
Ei eilen vauva viihtynyt isin sylissä. Tais isi haista sen verran oudolle, et neiti vaan itki, jos isi syliin otti =)
Niin ja vauvasta vielä, että osaa olla samaan aikaan niin hassu ja hellyyttävä! Eilen harjoiteltiin päristämistä ja homman juonen sitten hoksaskin, niin tänä aamuna tuota uutta taitoa piti alkaa kokeilemaan jo 4.50 aamulla. Koko päivän on päristellyt ja räkä lentää =) Suloisesti suutaan suipistelee.
Nyt on hassu tilanne, kun molemmat lapset on yhtä aikaa nukkumassa! Vaan tyttöpä se kohta vielä herää pariks tunniks keikkumaan.
-tau- taas....
[color=996699]Sainpa aikaiseksi taas vaihteeksi kirjoittaa, muutama päivä on taasen vierähtänyt... Neiti nukkuu tuolla hellyyttävästi harso naamalla, itse sen siihen ähräsi. Pitää vähän väliä käydä tarkistamassa että hengittää silti...Kovasti pitää aina nukkumaan mennessä hipelöidä harsoa tai peiton reunaa ja sitä vetää naaman päälle :) Pienempänä inhosi jos laittoi harsoa poskea vasten...
Meillä on ollut kiirus viikko, mekin käytiin vauvakirkossa naapurikunnassa (olikos se Katskula joka oli myös käynyt). Liikuttavan kaunis tilaisuus!
[b]Veryberry[/b], tervetuloa " kotiin" !! Varmaan sitä kovasti jo odottelet. Minäkin olen tästä Oulun naapurikunnasta, mutta monesti viikolla olen kaupungilla. En siis tiedä hirveesti Oulun harrasteista, mutta suosittu kahvittelu ja imettelypaikka on Stockmannin 4. krs ravintola Vintti, siellä on mukavat sohvat jossa imettää, mikro sekä tv, josta tulee lastenohjelmaa jne. Jos seuraa kaipaat, meilaa os. sinda75@netti.fi voin sitten laittaa sieltä " virallisen" osoitteeni. Ja tervetuloa miitinkiin, josta Äitiliini jo mainitsikin.
[b]Vauva-G[/b], luokittelisin neitimme helpoksi. Alusta saakka lähes vain nukkunut ja syönyt, itkenyt vain nälkää. Nyt tullut vähän jo tempperamentti-itkua ja iltaisin kitinää väsymyksen takia, mutta tosi helppo tapaus edelleen. Kiltti kuin äitinsä :)
[b]Seksi-G[/b], kyllä meillä sujuu edelleen, mutta ei ehkä niin usein kuin ennen, ehkä kerran viikossa. Olen ihmeissäni kun luulin imettämisen kuivattavan paikat, mutta ihan toisin päin on asiat. Tuntuu kuin olisi ovulaatioaika, mutta aika monta viikkoa olisi jo kestänyt...
[b]Vakuutus-G[/b], otettiin vasta 2 kk iässä, Tapiolasta kuten muutkin vakuutukset.
[b]Kesä-G[/b], inhoan yli kaiken ampiaisia ja ukkosta!! Ehkä siksi kun pelkään niitä ihan aikuisten oikeasti! Ihaninta kun ei tarvi pukea niin paljon ja kukat kukkii ja kesä on vaan...niin ihanaa! Oikeasti tykkään enemmän alkukesästä/keväästä, kun tietää että kesä on vielä edessä ja luonto puhkeaa kukkaan. Juhannuksen jälkeen suren jo että kesä päättyy kohta, vaikka parhaimmat kelit on yleensä vasta edessä.
[b]Jääkiekko-G[/b], miehen myötä olen oppinut katsomaan ja osaan jo kaikki säännöt ja kommentoida tilanteita. Aiemmin en tiennyt lätkästä mitään. MM-kisat ihan jees, mutta enemmän kannatan Kärppiä, [b]Suomenmestareita[/b]! ;)
Mutta nyt iltapalan laittoon...
Sinda & Nipsu 22.1.
OIKEIN PALJON ONNEA SUNMOM!!! Käytkin sitten jo neljäkymppiä... Sun täytyykin ottaa käyttöön jo pro-age tuotteet... Hyvä täällä kuittailla, ku itsellä tulee tuo 30 vuotta täyteen 21.5. Mies täytti saman pari viikkoa sitten ja meillä onkin ensi viikolla 30v + 30v + tuparibileet keskiviikkona kavereille ja sunnuntaina sitten synttärikahveet sukulaisille.
Tehtiin tänään äitienpäivälahjat. Painettiin typyn jalkojen ja käsien jäljet patalappuihin ja sit askartelin vielä mummulle ja mammalle valokuvakehykset, joihin tulee kuva heistä typyn kanssa.
Tyttö on ollut jo yli tunnin nukkumassa, taidan mennä minäkin tuonne tuhisemaan. Mies on työn kautta iltaa istumassa, mutta pitäisi tulla ajoissa ja autolla kotiin.
Katsku ja typy 5.1.
[color=8B3A62] Meidän aamut ovat nyt näemmä tällä viikolla muuttuneet: ennen 8-9 nukkunut Rixumme herää nyt 6-7 maissa =)
Ei sen puoleen, että se haittaisi sinänsä, täytyy vaan itsekin herätä aikaisemmin ;-)
Johtuu varmaa tästä 4kk iästä, koska tällä viikolla on selvästi aamupäivisin toosi virkee ja haluaa koko ajan kattella, kääntyillä, liikkua jne. Nytkin ähisee tossa sängyn päällä mahallaan, ei viihtynytkään lattialla tuttujen lelujen ääressä. Aikaisemmin kun oli mahallaan niin vaan oli ja ähisi, nyt on alkanut hamuilla leluja ympäriltään ja tunkee niitä suuhunsa.
Eilen illalla oikein peuhkattiin tossa lattialla, välillä melkein säikähtikin kun oikein pelleilin, mutta voi jestas sitä naurua! Rixu oikein hekotti välillä ja kiljui aivan innoissaan kun jo lähestyinkin tietyllä ilmeellä. Aivan mahtavaa. Mummukin oli käymässä ja nauratti tietysti tytsimme ilmeet =)
Kirjottelin tänne eilenkin, mutta bittiavarus nielaisi juttuni ja suutuin taas tälle palvelulle ja sammutin koneen *hih* ja siten ihmettelen, kun Rixu kiihtyy tosi nopeesti. Hyväntuulinen yleensä onkin, mutta sitten kun on sitä mieltä että NYT/HETI niin son kans niin ;-)
Nyt täytyy lähteä kauppaan! Saadaan evästä lounasaikaan isännälle =)
[/color]
Mary & Rixu