Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Otettiin ystävän kanssa paikka Hietsusta. Tähän mennessä oon myynyt 400 e edestä ja pari h on vielä aikaa
En usko että tän kirjoittaja on mitään myynyt, ainakaan Hietsussa ja 400 eurolla. On muka aikaa tulla kirjoittamaan kesken myyntipäivän vauvapalstalle muttei kuitenkaan tule vastaamaan hänelle esitettyihin kysymyksiin moneen päivään. Ja jos ollaan kavereiden kanssa siellä niin silloinhan seurustellaan niiden kanssa, siis jos noin isolta myynniltä jää aikaa, eikä kehuskella myyntiä vauvapalstalla.
Trolli mikä trolli!
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta Finlandiakirjan ostopalvelusta? Olen myynyt arvokkaampia kirjoja Vintedissä, mutta paljon on myös sellaisia, joita en millään viitsisi erikseen ruveta laittamaan myyntiin. En odota mitään suuria summia, olisi vain kiva tietää, maksaako Finlandia kirjasta keskimäärin 1 euron vai 10 senttiä, vai minkälaisesta hintaluokasta tässä puhutaan.
Voin olla väärässäkin, mutta minulla on mielikuva, että pitäisi olla isompi erä kerralla, ainakaan että hakisivat. Vahvasti veikkaan, ettei kovin paljon tule per kirja, koska myyntihinnatkin heillä ovat aika edulliset. (Olen ostanut sieltä monesti ja ainakin niin päin voin suositella, hyvä asiakaspalvelu ja siistit kirjat.)
Tuli tuossa mieleen kun satuin lukemaan jotain siitä kun ihmisillä on paljon tavaroita. Niin itselläkin kyllä näyttäisi aika hyvin sitä tavaraa olevan mutta mielenkiintoista on että en juurikaan mitään osta vaan kaikki on tullut ilmaiseksi keittiötarvikkeita myöten. Nykyään on niin paljon ylimääräistä tavaraa että juuri mitään perustavaroita ei tarvitse ostaa kun vähän jos katselee ympärilleen niin jossain vaiheessa se löytyy ilmaiseksi ja toinen on se kun olen töissä niin työnantaja on lahjoillaan sponsoroinut esim keittiö tarvikkeistakin suuren osan ja laadukasta taskulamppua termaria reppua ynnä muuta on työnantaja antanut. Kerran kun teki mieli että olisi kiva saada otsalamppu niin en sitä ostanut kun mietin että tuontapaisiahan lahjoja työnataja on antanut ja muutaman vuoden sisällä se joululahjaksi sen antoi. Tuollaista pohdintaa vain tuli mieleen että rahaa on säästynyt paljon elämän nautintoihin kun kaikki tulee ilmaiseksi perus esineistä.
Luin sitä ensimmäistä keskustelua melko alusta alkaen. Olin silloin vielä ihmeissäni miten joitain kiinnostaa mininalismi ja koinkin tämän ketjun itselleni sopivammaksi (samoihim aikoihin oli se minimalismi ketju menossa). Jossain vuosien varrella ajatukseni kaartuikin lopulta minimalismin suuntaan. Nyt voisi sanoa, että ilman lapsiani olisin jo hyvinkin askeettinen. Hassua miten se tavaroiden kanssa puljaaminen muuttaa mielipiteitä tavaroista. Meillä on vielä paljon kaikkea, eli en ole äärimmäisiin karsinut, mutta en ole enää myöskään henkisesti kiinni tässä kaikessa, eli ei harmita vaikka menisi kaunis lasi rikki jne.
Mielestäni minimalismi tai maksimalismi ei määrittele sitä, haittaako tavaran rikkoutuminen. Minua ainakin haittaisi nimenomaan silloin, jos tavaraa olisi vähän ja ne kaikki olisivat mieluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otettiin ystävän kanssa paikka Hietsusta. Tähän mennessä oon myynyt 400 e edestä ja pari h on vielä aikaa
En usko että tän kirjoittaja on mitään myynyt, ainakaan Hietsussa ja 400 eurolla. On muka aikaa tulla kirjoittamaan kesken myyntipäivän vauvapalstalle muttei kuitenkaan tule vastaamaan hänelle esitettyihin kysymyksiin moneen päivään. Ja jos ollaan kavereiden kanssa siellä niin silloinhan seurustellaan niiden kanssa, siis jos noin isolta myynniltä jää aikaa, eikä kehuskella myyntiä vauvapalstalla.
Trolli mikä trolli!
Anteeksi, etten ollut vastannut kysymykseen.
Syy, miksi valittiin päivä, tuttuni on Helsingissä opas ja hänntiesi kollega menee japanilaisryhmän kanssa luult Hietsuun.
Mitä luultavammin kukaan ryhmästä ei ostanut minulta mitään, mutta sain myytyä mm 12 muumi mukia ja vähän kastehelmi tuikkuja.
Myin vielä ihsn lopussa 2 kalevala korua, eli rahaa yht tuli yli 500 euroa.
Lisäksi myin sellaista yleistä höperöä n Ikean kassillisen
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni minimalismi tai maksimalismi ei määrittele sitä, haittaako tavaran rikkoutuminen. Minua ainakin haittaisi nimenomaan silloin, jos tavaraa olisi vähän ja ne kaikki olisivat mieluisia.
Niin, puhuinkin siitä, että en ole enää kiinnittynyt mihinkään tavaraan. En siitä, että minimalismin vuoksi ei harmittaisi.
Kyllä minulle on mieluisia myöskin kaikki mitä on, mutta ei se silti harmittanut vaikka meni Muumikannu rikki kun se vahingossa lapselta putosi lattialle. Olihan se kiva ja lempparikuosiani, jota enää ei valmisteta. Mutta se oli silti vain tavaraa ja meille jäi vielä toinenkin kannu.
Pohdin täällä aiemmin, että perustaisin oman tilin kirppistelyllä saaduille rahoille, jotta asia jotenkin tulisi näkyvämmäksi. Tänään näin Onnentassun (löytöeläintalo) postauksen somessa tiukasta rahatilanteestaan ja eläinten ahdingosta. Sydämestä kouraisi. Olin jo tässä aiemmin miettinyt, jokohan alkaa taas löytöeläintalot täyttyä kissanpoikasista ja hylätyistä kesäkissoista. Meidän omat kissat on adoptoitu Onnentassusta. Olen aika-ajoin vienyt sinne ruokalahjoituksia meidän kissoille sopimattomista ruoista, mutta nyt päätin lahjoittaa sinne mobilepayllä 20e ja ohjata loppukuun ajan kaikista kirppismyynneistäni puolet mobilepayllä heille. Nyt vaan toivon, että kauppa alkaa käymään ja saan lahjoituksia tehtyä lisää. Kannustan muitakin ohjaamaan edes jotain rahoja eläintensuojeluun tai muuhun itselle tärkeään kohteeseen. Niinkuin monesti täällä on todettu, raha on menetetty jo ostohetkellä ja kirppiksellä ei sitä (kokonaan) takaisin saa, joten ohjaa edes pieni kolikko hyväntekeväisyyteen. Pienistä puroista kasvaa iso virta. Jos itsellä on niin tiukkaa, ettet voi pienestäkään rahasta nyt luopua, etsi joku panttipullo tai tölkki maasta ja lahjoita se raha. Hyvä kiertää sinulle myöhemmin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaaoksen kesyttäjätkin tulevat taas tv:stä. Toivoisin siihen lisää jaksoja.
Himohamstraajat koen nykyisin liian äärimmäisenä, vaikka joskus katsonkin. Niissä menee melkein koko aika jankkaamiseen ja pari minuuttia ennen loppua näytetäänkin tilannetta, jossa koti on jo siivottu. Ymmärrettävää tosin, että jos siivous kestää oikeasti kuukauden, kameramiehet eivät voi olla koko ajan paikalla, mutta mielestäni parempi inspiraatio tulisi siitä, kun näytetään, miten ihminen jaksaa päiväkausien ja viikkojen rutistuksen.
Muutenkin tarvittaisiin esimerkkejä, joissa siivousjärjestelijät tulevat paikalle jo ennen kuin koko talo on romahtamassa tavaroiden alle. Selvää on, että moni hyötyisi avusta paljon aiemmin.
Kaikki he myös ovat omakotiasujia, jotka voivat levittää tavaransa pihalle, mutta onhan kerrostaloissakin hamstraajia. Jaksot ovat liian samanlaisia.
Mä katson youtubesta romunraivausvideoita. Suosikkini on https://www.youtube.com/@SpaceMakerMethod/playlists
"Onko kellään kokemusta Finlandiakirjan ostopalvelusta? Olen myynyt arvokkaampia kirjoja Vintedissä, mutta paljon on myös sellaisia, joita en millään viitsisi erikseen ruveta laittamaan myyntiin. En odota mitään suuria summia, olisi vain kiva tietää, maksaako Finlandia kirjasta keskimäärin 1 euron vai 10 senttiä, vai minkälaisesta hintaluokasta tässä puhutaan.
Voin olla väärässäkin, mutta minulla on mielikuva, että pitäisi olla isompi erä kerralla, ainakaan että hakisivat. Vahvasti veikkaan, ettei kovin paljon tule per kirja, koska myyntihinnatkin heillä ovat aika edulliset. (Olen ostanut sieltä monesti ja ainakin niin päin voin suositella, hyvä asiakaspalvelu ja siistit kirjat.)"
Ota kirjojen selkämyksistä kuva ja pyydä niistä tarjousta. Tein niin ja sain Finladiakirjalta asiallisen vastauksen nopeasti. Sen sijaan antikka.net ei vaivautunut edes vastaamaan. Kierrätyskeskukseen vien siistejä kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Luin sitä ensimmäistä keskustelua melko alusta alkaen. Olin silloin vielä ihmeissäni miten joitain kiinnostaa mininalismi ja koinkin tämän ketjun itselleni sopivammaksi (samoihim aikoihin oli se minimalismi ketju menossa). Jossain vuosien varrella ajatukseni kaartuikin lopulta minimalismin suuntaan. Nyt voisi sanoa, että ilman lapsiani olisin jo hyvinkin askeettinen. Hassua miten se tavaroiden kanssa puljaaminen muuttaa mielipiteitä tavaroista. Meillä on vielä paljon kaikkea, eli en ole äärimmäisiin karsinut, mutta en ole enää myöskään henkisesti kiinni tässä kaikessa, eli ei harmita vaikka menisi kaunis lasi rikki jne.
Itse olen kaksi kuolipesää tyhjentänyt ja sortteerannut ne tavarat. Siitä se ajatus sitten lähti, ja raivasin oman kotini kaikesta turhasta. Nuo kuolinpesät opettivat, että mitään et mukaasi täältä saa, kun aikanaan se viimeinen reissu tulee. Enkä lapsilleni halua jättää siinä surun keskellä kaiken virallisten asioiden hoitamisen lisäksi vielä tavarapaljoutta käsiteltäväksi. Nämä kaksi kuolipesää, jotka jouduin menemään läpi, olivat eno ja täti, molemmat asuivat ja elivät ilman perhettä, perin heidät. Hoidin heidät hautaan ja hoidin virallisen puolen sekä tavaroiden puljaamisen kaikkineen. Olin molemmille ehdottanut, että voitaisiin siivota etukäteen, mutta ei, niin ei.
Vierailija kirjoitti:
"Onko kellään kokemusta Finlandiakirjan ostopalvelusta? Olen myynyt arvokkaampia kirjoja Vintedissä, mutta paljon on myös sellaisia, joita en millään viitsisi erikseen ruveta laittamaan myyntiin. En odota mitään suuria summia, olisi vain kiva tietää, maksaako Finlandia kirjasta keskimäärin 1 euron vai 10 senttiä, vai minkälaisesta hintaluokasta tässä puhutaan.
Voin olla väärässäkin, mutta minulla on mielikuva, että pitäisi olla isompi erä kerralla, ainakaan että hakisivat. Vahvasti veikkaan, ettei kovin paljon tule per kirja, koska myyntihinnatkin heillä ovat aika edulliset. (Olen ostanut sieltä monesti ja ainakin niin päin voin suositella, hyvä asiakaspalvelu ja siistit kirjat.)"
Ota kirjojen selkämyksistä kuva ja pyydä niistä tarjousta. Tein niin ja sain Finladiakirjalta asiallisen vastauksen nopeasti. Sen sijaan antikka.net ei vaivautunut edes vastaamaan. Kierrätyskeskukseen vien siistejä kirjoja.
Minä olen vienyt siistejä kirjoja kirjaston asiakkaiden ilmaiseen kirjanvaihtohyllyyn. Ennen covid-19:a vein kirjoja ja lehtiä sairaalaan. Vein lehtiä auloihin ja kirjoja osastoille. Asiaa helpotti se, että elän hajustamattomassa, eläimettömässä ja homeettomassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti Finlandiakirjasta vastattiin sinulle? Mietin vain, kun lähetin valokuvani pari viikkoa sitten, eikä ole vielä tullut vastausta. Ehkä ne eivät menneet perille.
Kaaoksen kesyttäjätkin tulevat taas tv:stä. Toivoisin siihen lisää jaksoja.
Himohamstraajat koen nykyisin liian äärimmäisenä, vaikka joskus katsonkin. Niissä menee melkein koko aika jankkaamiseen ja pari minuuttia ennen loppua näytetäänkin tilannetta, jossa koti on jo siivottu. Ymmärrettävää tosin, että jos siivous kestää oikeasti kuukauden, kameramiehet eivät voi olla koko ajan paikalla, mutta mielestäni parempi inspiraatio tulisi siitä, kun näytetään, miten ihminen jaksaa päiväkausien ja viikkojen rutistuksen.
Muutenkin tarvittaisiin esimerkkejä, joissa siivousjärjestelijät tulevat paikalle jo ennen kuin koko talo on romahtamassa tavaroiden alle. Selvää on, että moni hyötyisi avusta paljon aiemmin.
Kaikki he myös ovat omakotiasujia, jotka voivat levittää tavaransa pihalle, mutta onhan kerrostaloissakin hamstraajia. Jaksot ovat liian samanlaisia.