Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (854)
Ensimmäinen joululahja ostettu. Kuten viime joulunakin, aion ostaa osan lahjoista käytettynä. Löysin pojalle erityisen leluauton käytettynä ja jemmaan sen jouluun.
Taas lähti UFF:iin yksi pussi vaatteita ja kenkiä. Yhteensä varmaan noin 50 säkkiä on lähtenyt nyt tavaraa. Alkaa tulla kuulkaa tyhjää hyllytilaa. Suosittelen. KEVYT OLO.
Vierailija kirjoitti:
Sain raivattua kahdeksan jätesäkillistä anopin tänne tuomaa temu/sheinkrääsää sorttiasemalle.
Ja tänään näin saapumisilmoituksen kahdesta 20kg paketista kun anoppi on vähän taas ostellutkaan omasta mielestään kivoja (aivan kauheita) roskavaatteita ja muuta krääsää.
Voisikohan nuo vain jättää noutamatta postista?
Laita puolisosi hoitamaan anopin asiat. Hakemaan paketit postista, etsimään tavaroille paikat yms. Kerro anopille että laittaa vain puolison nimellä paketit.
Mitä ihmettä, miksi paketit pitäisi ohjata puolison nimelle ja keksiä krääsälle paikkoja, miksi ei laiteta rajoja tälle anopille itselleen? Maailma hukkuu paskaan, ja näinkään yksinketaisen asian juurisyytä ei osata hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, miksi paketit pitäisi ohjata puolison nimelle ja keksiä krääsälle paikkoja, miksi ei laiteta rajoja tälle anopille itselleen? Maailma hukkuu paskaan, ja näinkään yksinketaisen asian juurisyytä ei osata hoitaa.
Yritetty on jo vuosia. Ei mene jakeluun. Ei ymmärrä järkipuhetta eikä ymmärrä että ostaa kymmenillä tuhansilla euroilla vuodessa jätettä. Kuvittelee omassa päässään olevansa suuri hyväntekijä.
Henkistä väkivaltaa tuo on mutta keinot on vähissä.
On koetettu saada myös edunvalvontaan mutta huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi myynti Torissa. Myin Marimekon käyttämättömän kykpypyyhkeen. Olen se nykyään yksin asuva joka tuskaili omistavansa 10 pyyhettä. No enää ei ole kuin 9. Lisää en osta enkä vasiten nykyisiä hävitä. Ovat hyviä ja värit sopii sisustukseen. Mahtuvat nyt kaappiin kivasti kun jäi "vain" 9.
Kunpa saisin myytyä vielä pari mattoa niin olisin tosi iloinen. Tuntuu että pienet esineet esim korut myy hyvin. Mutta isommat vaan vievät varastossa tilaa..No ennättää tässä vielä. Ja sitten lahjoitan jos ei kauppa käy.
Ai niin myydyillä tavaroilla rahoitan kotini ulkovalojen hankinnan ja asennuksen. Onko teillä muilla tällaisia tavoitteita jonne myyntirahat sijoitatte ? Olisi kiva kuulla !
Kiva kun kysyit, mä just tänään mietin näitä "raha-asoita". Meillä on pitkään ohjautunut kirppismyynnit remonttikuluihin, mutta nyt oin miettiny että avaisinko jonkun uuden säästötilin, mihin siirtäisin myynnit, jotta näkisin ihan konkreettisesti miten rahaa kertyy. Nyt oon välillä ohjannut niitä perus säästötilille mutta jotenkin haluaisin nähdä ne eroteltuna omana summanaan.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on varmaan mies. Kukaan mies ei suostu tuollaiseen ralliin vaan sanoo äidilleen että lopeta mokomien pakettien lähettely. Tai jättää niin monta kertaa hakematta että äiti lopettaa. Siten aloittaja ratkaisee ongelman ilman että itse joutuu syntipukiksi.
Joo en kans tajua miten joku ajautuu tilanteeseen että joutuu anoppinsa tilaamia asioita hakemaan ja sijoittamaan. En tajunnut koko jutusta mitään.
Eilen tuli tehtyä neljä myynti-ilmoitusta, joista kaksi myyty. Myin lapsen vanhaksi jääneet talvikengät ja sisätossut. Lastenkamppeet liikkuu nyt hyvin, syys- ja talvivarusteet sekä päiväkotivarusteet.
Luin jostain, että kivijalkakirppiksiltä varastetaan paljon tavaraa, koska ihmisillä on rahapula. :/
Tavaroista luopuminen on vapauttavaa. Saan oikein sisäisen rauhan siitä, kun käyn vuosittain kaikki kaapit, varastot ja autotallin läpi ja luovun ylimääräisestä tavarasta ja järjestän kaiken kondikseen. Olen todennut, että tavarat, jotka laittaisin myyntiin muutamalla eurolla, on helpompi vain antaa ilmaiseksi. Silloin niistä pääsee eroon, eivätkä jää nurkkiin pyörimään. Vaikka suurella kädellä olen karsintaa aikojen saatossa tehnyt, niin joka vuosi tämän suurraivuksen yhteydessä ihmettelee, että mitenhän sitä edelleenkin on. Enkä ole mikään hamstraaja.
Pienoinen ongelma on tällä hetkellä laihtumisesta johtuva vaatteiden muuttuminen epäsopivaksi. Housut tippuvat päältä ja paidat sekä mekot ovat löysiä ja muodottomia. En halua ostaa uusia kesävaatteita tälle kesälle, koska tarkoitus on jatkaa laihtumista ja silloin ensi kesäksi pitää ostaa uudet vaatteet vaikka tänä kesänä ostaisin jo uusia. Mutta syksyä varten olen ostanut alesta aika paljon urheiluvaatteita, koska myös ne alkavat tippua päältä ja se oikeasti haittaa jo treenaamista. Kolmet uudet leggarit, yhdet verkkarit ja takki, neljä treenipaitaa ja yhdet urheilurintaliivit eli aika paljon vaatteita.
Nyt tuntuu siltä että vain täytän mun vaatekaappia enkä laita mitään pois ja jotenkin alitajunnasta kumpuaa ajatus että tähän se vaatekaapin hyvä järjestys ja nyt sitten päättyi. Tähän asti kun olen aina laittanut vaatteen pois, jos olen uuden ostanut tai mielelläni jopa kaksi pois ja yksi sisään.
Tarkoitus oli käydä varastossa olevat talvivaatteet syksyllä läpi ja laittaa myyntiin niistä liian pienet. Jo keväällä kävin ne kerran läpi, mutta olen laihtunut keväästäkin ja syyskuuhun mennessä laihdun vielä lisää, joten osa niistäkin vaatteista menee pois. Ajatus oli samalla kertaa laittaa pois myös kesävaatteet.
Mietin että laitanko kylmästi nämä lian isot kesävaatteet nyt myyntiin ja pärjään parilla sopivalla loppukesän?
Ja tiedän, että tämä on ihan älytön ongelma, joka on enimmäkseen mun pään sisässä, mutta jotenkin tämä tavaroiden taltuttaminen ja laihduttaminen nyt muuttuivat tällaiseksi möykyksi, jota en osaa oikein ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli tehtyä neljä myynti-ilmoitusta, joista kaksi myyty. Myin lapsen vanhaksi jääneet talvikengät ja sisätossut. Lastenkamppeet liikkuu nyt hyvin, syys- ja talvivarusteet sekä päiväkotivarusteet.
Luin jostain, että kivijalkakirppiksiltä varastetaan paljon tavaraa, koska ihmisillä on rahapula. :/
Moraalin löyhentymisestä tuo enemmän kertoo. Kenenkään ei tarvitse kirppikseltä elääkseen varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienoinen ongelma on tällä hetkellä laihtumisesta johtuva vaatteiden muuttuminen epäsopivaksi. Housut tippuvat päältä ja paidat sekä mekot ovat löysiä ja muodottomia. En halua ostaa uusia kesävaatteita tälle kesälle, koska tarkoitus on jatkaa laihtumista ja silloin ensi kesäksi pitää ostaa uudet vaatteet vaikka tänä kesänä ostaisin jo uusia. Mutta syksyä varten olen ostanut alesta aika paljon urheiluvaatteita, koska myös ne alkavat tippua päältä ja se oikeasti haittaa jo treenaamista. Kolmet uudet leggarit, yhdet verkkarit ja takki, neljä treenipaitaa ja yhdet urheilurintaliivit eli aika paljon vaatteita.
Nyt tuntuu siltä että vain täytän mun vaatekaappia enkä laita mitään pois ja jotenkin alitajunnasta kumpuaa ajatus että tähän se vaatekaapin hyvä järjestys ja nyt sitten päättyi. Tähän asti kun olen aina laittanut vaatteen pois, jos olen uuden ostanut tai mielelläni jopa kaksi pois ja yksi sisään.
Tarkoitus oli käydä varastossa olevat talvivaatteet syksyllä läpi ja laittaa myyntiin niistä liian pienet. Jo keväällä kävin ne kerran läpi, mutta olen laihtunut keväästäkin ja syyskuuhun mennessä laihdun vielä lisää, joten osa niistäkin vaatteista menee pois. Ajatus oli samalla kertaa laittaa pois myös kesävaatteet.
Mietin että laitanko kylmästi nämä lian isot kesävaatteet nyt myyntiin ja pärjään parilla sopivalla loppukesän?
Ja tiedän, että tämä on ihan älytön ongelma, joka on enimmäkseen mun pään sisässä, mutta jotenkin tämä tavaroiden taltuttaminen ja laihduttaminen nyt muuttuivat tällaiseksi möykyksi, jota en osaa oikein ratkaista.
Kesävaatteiden sesonki on nyt eikä kesän jälkeen. Jos haluat ne kiertoon myymällä tai lahjoittamalla tee se nyt, eikä syyskuussa :)
Nyt on kova tsemppi päällä.
Tänään taas neljä uutta myynti-ilmoitusta tehty.
Raha on hyvä motivaattori turhista tavaroista luopumiseen. Pienistä puroista kasvaa yllättävän mukava summa.
Tätä kirjoittaessa tulikin taas yksi kauppa! :)
Kyllä. Raha on mukava motivaattori vaikka parasta on tietysti luopua tarpeettomasta ja saada kotiin tilaa.
Kerroin täällä aiemmin että "korvamerkkaan" myynneistä saadut rahat. Käytännössä Tori-myynnit menevät omalle tilleen jossa ei ole muuta rahaliikennettä. Olen sen verran turvallisuushakuinen etten halunnut yhdistää Toridiiliä "päivittäispankkiini" vaan myyntirahat ohjasin S-pankkiin joka mulla sellainen "taustatili" eikä ole missään aktiivikäytössä.S-bonuksia toki sinne pikkuisen joka kuukausi tulee.
No ajan saatossa tilille kertyi useampi satanen joten maksoin niillä asuntoni ulkovalotolpat ja sähkötyöt. Valaistu piha on nyt ihana ja bonusta asiaan tuo sekin että rahoitin hankinnan myymällä tarpeetonta tavaraa nurkista pois. Seuraava sijoituskohde on sähköpyörä. Siihen joudun laittamaan säästöistäkin rahaa sen verran vähän on enää myytävää. Mutta vanhanaikaisesti tykkään säästää ja hankkia harkiten ja hitaasti.
Tänään olen vienyt 3 pakettia postiin ja niissä yhteensä 7kpl myyntejä. Kaikki meni kerralla mitä tänään lisäsin myyntiin.
Himohamstraajat tulee taas telkkarista just nyt
Ketjun alkupuolella oli puhetta lasten koulukirjojen säilyttämisestä. Esitettiin tomeria mielipiteitä siitä, ettei niitä kukaan kaipaa, tai ei niillä ole mitään arvoa. Olen löytänyt isovanhempieni tavaroiden joukosta vanhoja viehättävästi kuvitettuja 1950-luvun aapiskirjoja, jotka ovat säilyneet omien vanhempieni ja heidän sisarustensa kouluajoilta, sekä myös vanhoja matematiikan kirjoja hieman ylemmiltä vuosiluokilta, jotka selittävät asioita paljon paremmin kuin nykyiset. Olisi ollut kovin sääli, jos isovanhempani olisivat ajatelleet niistä samalla tavalla ja heittäneet pois.
Tämä ei ole kyseisen yrityksen mainos, mutta huomasin, että on tehty tällainen tutkimus tavaroista. Sen pääsee lataamaan sivulta:
https://uusi.cityvarasto.fi/tutkimukset/suuri-tavaratutkimus
Jos ei halua ladata, tuolla sivulla on luettavissa muutamia pointteja tutkimuksesta.
Järkyttävää, miksi et kiellä anoppia suoltamasta silkkaa roskaa kotiinne?