Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (854)

Vierailija
781/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin käytettyä yhden hiustuotteen pois, jota en aio ostaa uudelleen. 

Pyykkejä ripustaessa huomasin, että useampi lasten vaatteista alkaa olla käyttöikänsä päässä syksyyn mennessä. 

Eilen lisäilin Vintediin 4 myynti-ilmoitusta, joista 1 meni kaupaksi. Tänään siis luvassa pakkausta ja postitusta. Lisäksi 1 paketti odottaa valmiiksi pakattuna postitusta.

Yhdestä Tori-myynnistä sovittu nouto tälle päivälle.

Ajattelin myös siivota tänään, koska viikonlopuksi luvattu aurinkoista säätä. 

Vierailija
782/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt vajaan 2 viikkoa kokeillut Vintediä. Sain kunnon alkuhuuman tunteen, kun pitkään torissa myynnissä olleet tuotteet sai Vintedissä paljon katselukertoja ja sydämiä ja kauppaakin syntyi. Nyt vain huomaan, että sekin huuma hiipui ja vaikka itse kiirehdin paketit nopeasti postiin, niin osa lojuu edelleen noutamattomana. Ärsyttää, kun nämä ostajat vielä tinkasivat ja sit ei viitsi pakettia edes noutaa, että saisin rahat. Jotenkin vaikuttaa nyt negatiivisesti yleisfiilikseen vintedistä. En tiedä miten saisin torissa kaupankäyntiä elvytettyä. Tykkään torista tosi paljon. Toki olen sielläkin kaksi kauppaa viikon aikana tehnyt ja yksi annetaan-osaston nouto eilen. Mutta yhdessä vaiheessa tein lähes joka päivä kauppaa niin sitä on ikävä.

Kaikilla ei ole postia vieressä tai helpon kulkumatkan päässä. Välillä itselläkin kestää pakettien haku, eikä se johdu mitenkään siitä tavarasta tai siitä miten paljon sen haluan. Ikävää, mutta sellaista elämä välillä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt vajaan 2 viikkoa kokeillut Vintediä. Sain kunnon alkuhuuman tunteen, kun pitkään torissa myynnissä olleet tuotteet sai Vintedissä paljon katselukertoja ja sydämiä ja kauppaakin syntyi. Nyt vain huomaan, että sekin huuma hiipui ja vaikka itse kiirehdin paketit nopeasti postiin, niin osa lojuu edelleen noutamattomana. Ärsyttää, kun nämä ostajat vielä tinkasivat ja sit ei viitsi pakettia edes noutaa, että saisin rahat. Jotenkin vaikuttaa nyt negatiivisesti yleisfiilikseen vintedistä. En tiedä miten saisin torissa kaupankäyntiä elvytettyä. Tykkään torista tosi paljon. Toki olen sielläkin kaksi kauppaa viikon aikana tehnyt ja yksi annetaan-osaston nouto eilen. Mutta yhdessä vaiheessa tein lähes joka päivä kauppaa niin sitä on ikävä.

Kaikilla ei ole postia vieressä tai helpon kulkumatkan päässä. Välillä itselläkin kestää pakettien haku, eikä se johdu mitenkään siitä tavarasta tai siitä miten paljon sen haluan. Ikävää, mutta sellaista elämä välillä on. 

No se on kyllä totta. Nämä ovat vaan Vantaalla niin ei ole mikään pitkä matka heillä postiin. Mutta ehkä on sitten muuta ohjelmaa. Toivottavasti paketit ei lähde palautukseen mulle maanantaina. 

Vierailija
784/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin takkuaa mulla nyt poistot. Kävin tänään läpi korujani ja kävin osan arvioittamassa, mitä niistä saisi. Yllättävän vähän, vaikka kullan hinnan sanotaan olevan korkealla. En vielä luopunut, mutta harkitsen. Yllättävän paljon tuottaa päänvaivaa esim. kultainen kihlasormus, jossa kauniit kivet. Mies on mennyt menojaan 20v sitten, mutta jotenkin olen sentimentaalinen nuoruuden rakkautta kohtaan, josta myös paljon huonoja muistoja. Onko järkeä säilyttää sormusta, josta saisin vain 40e? Onko myöskään järkevää myydä sellaisella hinnalla?

Vierailija
785/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä totta. Nämä ovat vaan Vantaalla niin ei ole mikään pitkä matka heillä postiin. Mutta ehkä on sitten muuta ohjelmaa. Toivottavasti paketit ei lähde palautukseen mulle maanantaina. 

Tuo on hermoja raastavaa odotella viimeiseen hetkeen asti hakeeko ostaja paketin. Yksi ostaja joutui ostamaan lisäpäivän ennen kuin pääsi hakemaan. Toistaiseksi ei ole palautunut yhtään pakettia minulla. Kesä näyttää olevan hiljaisempaa Vintedissä ja onhan se ymmärrettävää kun ihmiset lomailee. 

Vierailija
786/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin takkuaa mulla nyt poistot. Kävin tänään läpi korujani ja kävin osan arvioittamassa, mitä niistä saisi. Yllättävän vähän, vaikka kullan hinnan sanotaan olevan korkealla. En vielä luopunut, mutta harkitsen. Yllättävän paljon tuottaa päänvaivaa esim. kultainen kihlasormus, jossa kauniit kivet. Mies on mennyt menojaan 20v sitten, mutta jotenkin olen sentimentaalinen nuoruuden rakkautta kohtaan, josta myös paljon huonoja muistoja. Onko järkeä säilyttää sormusta, josta saisin vain 40e? Onko myöskään järkevää myydä sellaisella hinnalla?

Tarkista karaattimäärä ja kysy (muka tietämättömänä) arvioijalta mikä karaattimäärä kullassa on. Saatat yllättyä. Eri paikoissa määrä on eri. Tee johtopäätöksiä ja myy sille joka on rehellinen. Itse olen testannut neljää eri yritystä, joista kolme kivijalkayrittäjää ja yksi autolla liikkuva ostaja. Myin sitten torissa ja huutonetissä korut yksityisille ja sain moninkertaisesti enemmän rahaa.

Vierailija
787/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen typerä.

Mulla on kaapissa 7 Marimekon astiaa joita en käytä koskaan. Tarratkin kiinni vielä. Kulhoja 5 (3 erilaista kuosia) ja lautasia kaksi. Joka viikko nostan ne kaapista että laitanpa myyntiin. Nostan ne keittiöön esille "mietittäväksi" ja sitten hetken kuluttua totean "eijeijeijei.." eihän niistä voi luopua ! Ovat niin kivan näköisiä. Ja sitten..nostan kaappiin takaisin. Siis voiko olla hölmömpää ? Olen siis käyttänyt astioihin joita en käytä varmaan 150 euroa.

Mutta kun ovat kaapissa kauniit🙈

Apuja tähän tarvitsen !!!

Mulla on tätä samaa. Jotkut esineet on vaan niin kauniita ja perustelen mielessäni, miten ihania kattauksia saisin jne, mutta silti vain pidän niitä kaapissa piilossa. Eilenkin päätin sadatta kertaa, että nyt lähtee mun margaritalasit, jotka ostin parikymppisenä ja sillon käytinkin drinksuihin. Mutta nyt viimeisen 10v aikana en muista käyttäneeni kertaakaan. Otin kaapista, pesin pölyt ja jätin kuivumaan. Sitten ihailin ja mietin, että näihin voisi jouluna tehdä jonkun näyttävän jälkkärin tai tarjoilla juhlissa jotain marmeladeja. Laitoin kaappiin. Nyt mietin, että mitähän juhlia muka on tulossa tai mitä näyttävää jälkkäriä me jouluisin syödään?

Me ollaan aika nerokkaita keksimään tavaroille uusiokäyttöä kun ei haluta luopua. Tutulta kuulostaa! Toinen hyviä selityksiä irrottava tilanne on kaupassa kun näkee jonkun ihanan tavaran. Mulla se on langat, etenkin alelaareissa. Jo kerän nähtyäni tulvii mieleen sen seitsemän erilaista käsityötä johon voisin lankoja käyttää. Arvata saattaa käytänkö.

Vierailija
788/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden astiasetin facekirppiksellä myytyä jota olin myynyt 2 kk. Vaatteita ei tunnu ostavan kukaan vaikka käyttämättömiä, kiikutan Fidalle.

Vierailija
789/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin juuri muutaman tori-ilmoituksen. Järkytyksekseni huomasin että ovat muuttaneet niin että ilmoitus on voimassa nykyisin 365 päivää. Ennen sen joutui uusimaan 60 päivän välein ja samalla ilmoitus nousi ylös eli näkyvyys parani. Kyllä ärsyttää! Ja juuri kun olin ehtinyt kehua että nykyisin toimii paremmin. :(

Minustakin tämä uudistus on TOSI HUONO, RAHASTUSTA. Ilmoitukset hukkuvat Toriin.

Ilmoitusten uusiminen 60 päivän välein ei ollut mitenkään "työlästä". Tori perustelee muutosta, että se helpottaa myyjien työtä. 

Eikö ilmoitusta voi poistaa ja tehdä sen kokonaan uutena? Silloinhan se nousisi taas kärkeen?

Vierailija
790/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiautollinen tavaraa lähti taas kaatikselle, kun raivaus on edistynyt. 

Vierailija
791/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, näin täytyy tehdä. Osasta ei oikein sanonut ääneen mitään mutta hinnoitteli silti, ja siitä ainoasta, josta tiesin 110% varmuudella että olisi kultaa, vähän epäröi ettei varmaan ole aito, mutta "voi jotain maksaa". Nyt tätä kirjoittaessa huomaan, että mua ehkä yritettiin vetää höplästä 🙈

Vierailija
792/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt sain luettua tämän uuden ketjun kokonaan.

Tässä on pohdittu puolin ja toisin miten tulisi suhtautua opiskelemaan lähtevien lasten tavaroihin. Itse lähtiessäni opiskelemaan otin ainoastaan sillä hetkellä tarvitsemani tavarat ja huonekalut. Vanhempani säilyttivät kaiken sellaisenaan. Jopa minun huoneeni. Tilaa meillä toki maalla oli.

Vuosien aikana moni kaverini on kertonut samanlaisesta lähdöstä neutraalisti. Osa heistä joiden vanhemmat siivosivat heidän tavaransa samantien pois, kokivat tulleensa samalla siivotuksi pois myös lapsuudenkodistaan. Näin ollen aion itse säilyttää opiskelemaan lähtevien lapsieni huoneet ja tavarat ainakin muutaman vuoden heidän lähdön jälkeen, vaikka kuinka muuten haluaisin raivata tavaroita pois. Innokkaana raivaajana se tullee olemaan rankkaa minulle, mutta haluan heille samanlaisen lähdön kotoa mitä minulla itselläni oli. Sellaisen, jossa koin vielä vuosia muuttoni jälkeen, että jos tosi huonosti käy, vanhempieni koti on edelleen myös minun koti. 

Vierailija
793/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pohdittu puolin ja toisin miten tulisi suhtautua opiskelemaan lähtevien lasten tavaroihin. Itse lähtiessäni opiskelemaan otin ainoastaan sillä hetkellä tarvitsemani tavarat ja huonekalut. Vanhempani säilyttivät kaiken sellaisenaan. Jopa minun huoneeni. Tilaa meillä toki maalla oli.

Vuosien aikana moni kaverini on kertonut samanlaisesta lähdöstä neutraalisti. Osa heistä joiden vanhemmat siivosivat heidän tavaransa samantien pois, kokivat tulleensa samalla siivotuksi pois myös lapsuudenkodistaan. Näin ollen aion itse säilyttää opiskelemaan lähtevien lapsieni huoneet ja tavarat ainakin muutaman vuoden heidän lähdön jälkeen, vaikka kuinka muuten haluaisin raivata tavaroita pois. Innokkaana raivaajana se tullee olemaan rankkaa minulle, mutta haluan heille samanlaisen lähdön kotoa mitä minulla itselläni oli. Sellaisen, jossa koin vielä vuosia muuttoni jälkeen, että jos tosi huonosti käy, vanhempieni koti on edelleen myös minun koti. 

Todella moni muuttaa itse pienempään asuntoon samoihin aikoihin kuin lapsi muuttaa pois. Ehkä olisi parempi ettei lapsia kasvatettaisi kiintymään huoneisiin ja tavaraan, vaan ihmisiin. Kaikki lapset eivät myöskään asu koko lapsuuttaan samassa talossa, vaan voidaan asua eri kaupungeissa ja jopa eri maassakin välillä. Ei noilla lapsilla aikuistuttuaan ole mitään sentimentaalista kytkyä johonkin huoneeseen tai tavaraan, ja heillä on ollut aivan yhtä hyvä, ja monesti parempikin lapsuus kuin sellaisilla joilla elämä on pyörinyt 18 vuotta samassa pihapiirissä.

Vierailija
794/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vähän vertailuja. 40

R kultasormuksesta on tosi vähän

Vierailija
795/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veljeni kipuilee saman asian ääressä. Lapsia 3, vanhin täyttää kohta 30, ei juurikaan käy kotoma, mutta jokaisen huone on olemassa.

On seurannut minun työtäni mm vinted mailmassa ja yhden kerran toi lähes puolikkaan pakettiautollisen tarpeetonta.

Hänen vaimonsa asuu toisella paikkakunalla viikot, veli vie hänet ma töihin ja pe tulee bussilla kotiin. Nyt on koko kesän ollut toisella paikkakunnalla vanhemmillaan, heillä ikää on.

Keväällä veli sanoi lapsilleen tulkaa käymään kesällä kotona ja tyhjennetään yläkerta, jossa on lasten huoneet.

Tulivat. Tarpeetonta tavaraa tuli 3 huineesta ja sivukomerosta ( iso !!! ) lähemmäs 100 banaanilaatikkoa.

Sivukomerossa oli mm kangaspuut. Ne saatiin myytyä, ostaja on vaimon työpaikkakunnassa, hintaan sis kuljetus elokuussa.

Kaikki lasten huonekalut ovat alhaalla, eli koko yläkerta on aivan tyhjä. Talo on myynnissä, mutta myyntiajat ovat siellä pitkät, vuosia.

Huonekaluja on myynyt nyt 10 e kpl paikkakunnan fb ssä ja torissa. Joka viikko joku menee kaupaksi.

Aikoo muuttaa pk seudulle, lapser asuu , eli pari pakettiautollista kuljetetaan talosta toiseen, kun talo on ensiksi myyty.

Sanoi toi meille ton n 100 laatikkoa, kun poikkeaa täälläpäin seuraavan kerran ja sanoo kyllä toinen samanlainen tulee vielä, kun seuraavaksi tyhjennetään mm kellari ja käydään keskikerros läpi.

Vierailija
796/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veljeni kipuilee saman asian ääressä. Lapsia 3, vanhin täyttää kohta 30, ei juurikaan käy kotoma, mutta jokaisen huone on olemassa.

On seurannut minun työtäni mm vinted mailmassa ja yhden kerran toi lähes puolikkaan pakettiautollisen tarpeetonta.

Hänen vaimonsa asuu toisella paikkakunalla viikot, veli vie hänet ma töihin ja pe tulee bussilla kotiin. Nyt on koko kesän ollut toisella paikkakunnalla vanhemmillaan, heillä ikää on.

Keväällä veli sanoi lapsilleen tulkaa käymään kesällä kotona ja tyhjennetään yläkerta, jossa on lasten huoneet.

Tulivat. Tarpeetonta tavaraa tuli 3 huineesta ja sivukomerosta ( iso !!! ) lähemmäs 100 banaanilaatikkoa.

Sivukomerossa oli mm kangaspuut. Ne saatiin myytyä, ostaja on vaimon työpaikkakunnassa, hintaan sis kuljetus elokuussa.

Kaikki lasten huonekalut ovat alhaalla, eli koko yläkerta on aivan tyhjä. Talo on myynnissä, mutta myyntiajat ovat siellä pitkät, vuosia.

Huonekaluja on myynyt nyt 10 e kpl paikkakunnan fb ssä ja torissa. Joka viikko joku menee kaupaksi.

Aikoo muuttaa pk seudulle, lapser asuu , eli pari pakettiautollista kuljetetaan talosta toiseen, kun talo on ensiksi myyty.

Sanoi toi meille ton n 100 laatikkoa, kun poikkeaa täälläpäin seuraavan kerran ja sanoo kyllä toinen samanlainen tulee vielä, kun seuraavaksi tyhjennetään mm kellari ja käydään keskikerros läpi.

Tämä on mielestäni hyvä siirtymä. Jos on mahdollisuus, säilyttää huoneet muutaman vuoden muuton jälkeen sellaisenaan.

Oma isäni säilytti minun huoneen useamman vuoden, kun muutin yhteen silloisen poikakaverin kanssa. Parin vuoden kuluttua tuli ero ja tulin laukkujeni kanssa takaisin lapsuudenkotiin pariksi kuukaudeksi. Nyt vuosien jälkeen olen miettinyt, kuinka marssin taloon mitään etukäteen ilmoittamatta omilla avaimillani. Mitä sitä ilmoittelemaan kerran kotiini tulin... 

Vierailija
797/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin juuri muutaman tori-ilmoituksen. Järkytyksekseni huomasin että ovat muuttaneet niin että ilmoitus on voimassa nykyisin 365 päivää. Ennen sen joutui uusimaan 60 päivän välein ja samalla ilmoitus nousi ylös eli näkyvyys parani. Kyllä ärsyttää! Ja juuri kun olin ehtinyt kehua että nykyisin toimii paremmin. :(

Minustakin tämä uudistus on TOSI HUONO, RAHASTUSTA. Ilmoitukset hukkuvat Toriin.

Ilmoitusten uusiminen 60 päivän välein ei ollut mitenkään "työlästä". Tori perustelee muutosta, että se helpottaa myyjien työtä. 

Eikö ilmoitusta voi poistaa ja tehdä sen kokonaan uutena? Silloinhan se nousisi taas kärkeen?

Voisi, mutta säännöt kieltävät sen.

Vierailija
798/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, näin täytyy tehdä. Osasta ei oikein sanonut ääneen mitään mutta hinnoitteli silti, ja siitä ainoasta, josta tiesin 110% varmuudella että olisi kultaa, vähän epäröi ettei varmaan ole aito, mutta "voi jotain maksaa". Nyt tätä kirjoittaessa huomaan, että mua ehkä yritettiin vetää höplästä 🙈

Vie ihan johonkin kultasepän luo liikkeeseen, jotka ostavat kultaa. Itse asun Tampereella ja helmikuussa vein kultakoruni Pirkan Kelloon, asiallinen arviointi silmien edessä ja vaaka siinä asiakkaan näkösellä, karaatit sanottiin ääneen. Koruista otettiin kivet irti. Maksu heti, joko käteisellä tai pankkitilillä. Silloin saikin kullasta ja hopeasta ihan hyvin, nyt hinnat tulleet alaspäin. 

Vierailija
799/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata myydä noin halvalla. Kun googlaat "kultainen kihlasormus" sellaisen ostohinta on 500-800 euroa, joten älä myy alle 300 euron. On järkevämpää teettää siitä sellainen koru, jota haluat käyttää arkisin.

Vierailija
800/854 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata myydä noin halvalla. Kun googlaat "kultainen kihlasormus" sellaisen ostohinta on 500-800 euroa, joten älä myy alle 300 euron. On järkevämpää teettää siitä sellainen koru, jota haluat käyttää arkisin.

Mun keltakultainen kihlasormus timanteilla maksoi 199€ 9vuottta sitten. Pari vuotta sitten samaa myytiin 299€ hinnalla. Ei kaikki kihlasormukset ole ostaessakaan 500€. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi