Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (2184)

Vierailija
2141/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla esim. monta epäkelpoa säilytysratkaisua, kaappia, lipastoa, ym mutta vaihtaa ne yhteen isompaan toimivaan joka myös asettuu kotiin hyvin ja toiminnallisesti hyvin.

Näin haluaisin tehdä! Todellisuudessa varaa ei ole rakennuttaa seinänkokoista kaappia. Sinne menisi ihanasti sellaiset tarvikkeet jotka nyt on ripoteltuna sinne tänne. Samalla saisi ne pienet lipastot pois seinustoilta.

Jos ottaisi isoksi tavoitteeksi, 10e sivuun joka kk, olisi se 120e vuodessa, parin vuoden tavoite 240e. tms. 

Onnistuisiko? 

Eli 2,50e per viikko, säästötilille. Voisiko ton säästää esim. herkuista, jostain?

Tai roskalavalta, kierrätysmyymälästä, Torista? Voisi jopa saada ilmaiseksi tai edullisesti.

Vierailija
2142/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät, toimivat, yhtenäiset säilytysratkaisut ja järjestelmät selkeyttävät koko kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeät, toimivat, yhtenäiset säilytysratkaisut ja järjestelmät selkeyttävät koko kodin.

Lisäys: Siis yleisilmeen jo.

Vierailija
2144/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla esim. monta epäkelpoa säilytysratkaisua, kaappia, lipastoa, ym mutta vaihtaa ne yhteen isompaan toimivaan joka myös asettuu kotiin hyvin ja toiminnallisesti hyvin.

Näin haluaisin tehdä! Todellisuudessa varaa ei ole rakennuttaa seinänkokoista kaappia. Sinne menisi ihanasti sellaiset tarvikkeet jotka nyt on ripoteltuna sinne tänne. Samalla saisi ne pienet lipastot pois seinustoilta.

Seinänkorkuinen kaappi voi tulla yllättävän edulliseksi kun ostaa vaikka Ikeasta rungot ja laittaa perusrunkojen päälle vielä matalat kaapit. Sen eteen ihan katosta lattiaan ylettyvät verhot. 

Vierailija
2145/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 muovipussillista lastenvaatteita kirpparille. 

Vierailija
2146/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut pelottamaan että en ikinä saa selvitettyä tätä kaaosta:(

Ei minun elinaikanani:(

Vierailija
2147/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle!! Ikävä kyllä itselle vähän samanlainen ajatus ja toinen ajatus on, että ulkopuolisia häiritsee enemmän. 

Mielestäni koti saa olla persoonallinen ja koriste-esineitä + tauluja voi olla. Minulle se on kodikasta, ei tietenkään älyttömiä määriä.

Vierailija
2148/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon tunteen ja epätoivon. Alkuvuodesta vielä itkua tuhersin kun oli joka paikka täynnä myytävää kirppistavaraa. Sitten otin ja aloitin Vintedissä myymisen ja Halleluja miten alkoi asia etenemään!! Edelleen kämppä on kuin pommin jäljiltä mutta kaapit on nyt aika lailla läpikäyty ja lähtevät tavarat esillä. Kun ne on esillä, se kannustaa lisäämään niitä myyntiin. Eihän niistä muuten pääse eroon.  Vähän kerrallaan ja enää ei ahdistaa kun tiedän että pääsen puolen vuoden sisällä niistä eroon. Nyt on jo helpompi hengittää. Tsemppiä sinullekin, kyllä se jossain välissä helpottaa kun sinnikkäästi jatkaa.

Vierailija
2149/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vaikkapa esim. vain kaksi juhla-asua. -> Yhdet kengät jotka sopivat samaan asuun, kaksi erilaista juhlalaukkua. Pois muut juhlakengät ja juhlalaukut. 

Niinkin vielä että pystyisi yhdistelemään nuo eri laukut + nuo eri asut. 

Myös koruilla saa uutta ilmettä, ne mahtuvat pieneen tilaan.

Luin tyylikirjan. Siinä todettiin, että pienissä varoissa olevan kannattaa panostaa yhteen yksinkertaiseen juhlakolttuun ja tehdä se vaihtelu asusteilla, kampauksella ja meikillä. 

Aika vaikeaa on yhdellä koltulla mennä kaikkia juhlia. Vähintäänkin pitäisi olla yksi vaalea/kesäinen ja yksi tumma/talvinen, ja silloinkin sen tumman pitäisi olla sellainen, että sillä mennään hautajaisista pikkujouluihin. 
Ja sitten jos olisi kolmas, iltapuku, joka sopii tyyliltään akateemisiin juhliin, niin voisi sanoa, että on jo melko hyvin asiat.

-eri.

Olen ollut yliopistolla töissä vuodesta 2011, enkä ole vielä kertaakaan tarvinnut iltapukua. En edes omassa karonkassani.

Vierailija
2150/2184 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lähti 15 pahvilaatikkoa/kassia kierrätykseen. Alkaa vähenemään tavara. 

Vierailija
2151/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen saavutus! En pystyisi samaan.

Vierailija
2152/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on projekti nyt vähän jäissä. Vintedissä ei käy kauppa, koska en ole lisäillyt myytävää. Poistettavia ei oikein ole eikä jaksa etsimällä etsiä. 

Olen keskittynyt kodin siisteyden ylläpitoon ja pieniin sisustuspiristyksiin. Kotona on hyvä olla ja meillä on mielestäni kaunista ja viihtyisää. Kaikenlaista puuhaa kyllä riittää, kuten mökin talvikuntoon laitto, kasvihuoneen siivous ym. Auton siivosin sisäpuolelta ja siitä tuli hyvä mieli. Kaikenlaista pientä menoa ajattelin syksyn piristykseksi keksiä, esim. tänään näen ystävää. 

Vierailija
2153/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas? Taidat olla se muiden tavaroiden myyjä. En muista tässä ketjussa muita, joilta yhtenään lähtisi kymmeniä laatikoita ilman, että koti olisi jo täysin tyhjä. 

Vierailija
2154/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näistä onnistumisista. Poistoista, myynneistä, säästämisestä, painonpudotuksesta jne. Nämä onnistumiset tsemppaavat tosi paljon! 

Vierailija
2155/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksuhaleja sinulle! Auttaisiko sellainen ajatus, että yhdenkin turhan tavaran tai suoranaisen roskan karsiminen on kuitenkin pois siitä urakasta, joka aikanaan jää esim. perillisesi hoidettavaksi? Iloitse pienistäkin edistysaskelista. Elefantti syödään pala kerrallaan ja sitten siirrytään kasvisruokaan.

Vierailija
2156/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka epäilee että ei saa tavarakaaosta koskaan kuriin. 

Älä mieti koko urakkaa kerrallaan, siitä tulee vaan lamaantuminen. Ota yksi pieni tavoite kerrallaan. Aloita kaikkein pienimmästä tai helpoimmasta - ruokakaappi josta poistettavat selviävät päiväyksistä tai yksi laatikko kylppäristä. Tai kaikkein helpoin taitaa olla roskat, niitäkin yllättävästi löytyy monelta - tyhjiä pahvilaatikoita, rikkinäistä elektroniikkaa tms.

Pienistä onnistumisista tulee hyvä fiilis jatkaa. Vartti päivässä on jo jouluun mennessä monta tuntia tai viisi tavaraa päivässä on jouluun mennessä jo 500 tavaraa. Tai otetaan yhdessä joku haaste ja tullaan tänne päivittämään miten menee. Esim. 500 poistoa jouluun mennessä. Poistot voi tehdä kerralla tai vaikka sen 5 päivässä. Onko kiinnostuneita?

Vierailija
2157/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen myytyä tavaraa eilen ja tänä aamuna yhteensä. Voittajafiilis! 

Vierailija
2158/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vaikkapa esim. vain kaksi juhla-asua. -> Yhdet kengät jotka sopivat samaan asuun, kaksi erilaista juhlalaukkua. Pois muut juhlakengät ja juhlalaukut. 

Niinkin vielä että pystyisi yhdistelemään nuo eri laukut + nuo eri asut. 

Myös koruilla saa uutta ilmettä, ne mahtuvat pieneen tilaan.

Itse en allergia takia osta kuin kultakoruja, jotka on todella kalliita ja niitä ei sen vuoksi paljon ole. En osta kullattuja, kun ne kuluvat huonoksi.

Ja jotenkin omat aivot on ohjelmoitu niin, että sama asu näyttää samalta, vaikka korut olisi erilaiset. Sama vähän noiden kenkien ja laukkujen kanssa. 

Vierailija
2159/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaos selvitetään yksi asia kerrallaan. Ajattele asiaa niin, että saat koko ajan jotain pientä aikaan. Elefanttikin syödään pala kerrallaan. Kannattaa alkaa laittaa itselleen vaikka paperiseen vihkoon tukkimiehen kirjanpidon merkkejä jos ei raski hankkia seinäkalenteria ja tarroja siihen. Yksi 15 minuutin setviminen = 1 tähti.

Vierailija
2160/2184 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle!! Ikävä kyllä itselle vähän samanlainen ajatus ja toinen ajatus on, että ulkopuolisia häiritsee enemmän. 

Mielestäni koti saa olla persoonallinen ja koriste-esineitä + tauluja voi olla. Minulle se on kodikasta, ei tietenkään älyttömiä määriä.

Missään ei ole kielletty persoonallista kotia, jossa on tauluja, koriste-esineitä jne. Kannattaa ajatella asiaa siltä kantilta, että tekee oman omaisuutensa hallinnasta ja järjestyksestä helpompaa. Jostain taulusta on kaikista vähiten vaivaa kotona. Enemmän vaivaa syntyy vaatekaapista, jossa on käyttämätöntä tai liian huonokuntoista tavaraa tukkeena. 

Olen ottanut tavakseni venyttää sukkien varsia ja alushousuja joka pesun jälkeen. Niiden elastaanit alkavat paukkua jossain vaiheessa. Olen siirtänyt huonoja sukkia ja puuvillaisia alushousuja kenkienhuoltolaatikkoon. Niillä sukilla voi surutta vetää nahkakenkiin valjasrasvaa juuri nyt ennen talven tuloa. Hyvän kengänkiillottimen saa kun tekee sukasta pallon ja kieputtaa rikkinäisten nailonsukkahousujen lahkeen sen päälle. Sillä hankaa kengät nopeasti kiiltäviksi ja niitä ei tarvi edes säilyttää missään käytön jälkeen vaan voi laittaa sekajätteeseen. 

Kastuneisiin kenkiin voi käyttää niitä käytöstä poistettuja alushousuja ja t-paitoja. Ne imevät kosteuden pois jalkineista ja niitä kannattaa pitää sen verran, että on vara vaihtaa niitä. Käytöstä poistetut käsipyyhkeetkin voivat tehdä viimeisen palveluksensa tuossa virassa.