Vähä mua säälittää kaasu"grillaaja" ei oo kyllä grillaamista kaasulla paistaminen
Meillä kunnon tiilistä muurattu hiiligrilli takapihan terassilla.
Kommentit (36)
Mua säälittää vähän enemmänkin nämä sun vajaamieliset aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljon enemmän siihen ruokaan tulee karsinogeenejä hiilillä grillaten
Amatööri on aina amatööri.
???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempaa ruokaa tuppaa tulemaan kaasulla kun lämpötilaa voi säätää. Lisäksi kunnianhimoisempaan ruoanlaittoon iso kaasugrilli mahdollistaa myös eri raaka-aineiden kypsentämisen samaan aikaan grillin eri alueilla.
Hiiligrilli on parhaimmillaan hitaassa kypsennyksessä sekä siinä muualla kypsennettyyn lihaan paistetaan vain pinta ja saadaan vähän savun makua.
Hiiligrillä onnistuu kaikki se mikä kaasugrillilläkin. Maku vain on paljon aidompi, parempi ja luonnollisempi kuin kaasulla.
Mutta kivihiili on miesten hiili grillaukseen!
Kyllä ap on oikeassa siinä, että valtaosa suomalaisista grillaa makkaransa 169 euron kaasugrillillä ja tursottaa makkaraansa Turun sinappia ja pitää tätä grillaamisena.
Grillauskulttuuri toki kasvaa koko ajan, mutta tuulipuvulla on vielä oppimista.
Vierailija kirjoitti:
"Öyh öyh, asunto ja sauna kuuluu lämmittää koivuhaloilla. Ei oo oikeaa lämmitystä millään pumpuilla, öljyllä ja sähköllä lämmittäminen. Säälittää semmoset, ei ole oikeaa asumista tai saunomista. Minulla iso leivinuuni talon keskellä."
Itseäni vähän säälittää grillauselitistit jotka arvostelee sitä miten toiset lämmittää ruokansa.
Ei tarvitse olla grillauselitisti tietääkseen, että grillaamisessa ei ole kyse ruoan lämmittämisestä vaan valmistamisesta.
Ainoa oikea grilli lämmitetään puilla ja sen paistotaso on vuolukiveä.
Hiiligrillaus ei ole hätäisten ja kärsimättömien ihmisten hommaa. Heille on kaasugrillit ja kaiken maailman air fryerit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä?! Eikö paistotaso olekaan nuolukiveä? Päätellen siitä mitä mieheni tekee sille kun alkaa grillaamaan.
Onneksi ei himota grilliruoka, joten mulla ei edes ole grilliä. En siis joudu myöskään pesemään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?! Eikö paistotaso olekaan nuolukiveä? Päätellen siitä mitä mieheni tekee sille kun alkaa grillaamaan.
Kannattaa ostaa ihan perus nuolupannu. Siinä tulee nuolupannumunakas näppärästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Öyh öyh, asunto ja sauna kuuluu lämmittää koivuhaloilla. Ei oo oikeaa lämmitystä millään pumpuilla, öljyllä ja sähköllä lämmittäminen. Säälittää semmoset, ei ole oikeaa asumista tai saunomista. Minulla iso leivinuuni talon keskellä."
Itseäni vähän säälittää grillauselitistit jotka arvostelee sitä miten toiset lämmittää ruokansa.
Ei tarvitse olla grillauselitisti tietääkseen, että grillaamisessa ei ole kyse ruoan lämmittämisestä vaan valmistamisesta.
Mua säälittää puu-ja hiiligrillaajan naapurit.
Kaasu on ihan hyvä vaihtoehto ja valinta kaikille amatöörigrillaajille. Mikro on myös hyvä vaihtoehto.
Itse sytytän tulitikun ja pieraisen oikein kunnon laktoosi-intolerantikon pierun ja jo on kyljys kypsä kuin aikuinen suomalainen mies.
Ehkä ap grillaa ruokansa säälillä.