Mites te mummot olette pärjänneet sen suomi.fi:n kanssa?
Kommentit (109)
No ongelmat poistuu kohta kun tämä kitisijä sukupolvi on kuollut. Itse olen katkera, että olen juuri sitä ikäluokkaa, syntynyt 1956, että kaikki on pitänyt opetella työkaverien auttaessa. Kaksi viivacadia, 4 mallinnusohjelmaa, 6 dokumentointiohjelmaa ja sitten tietenkin tavanomaiset sähköposti, Powerpoint, ja Word. Olen mallintanut kaikkea kännykänkuoresta terästehtaan kymmeniä tonneja painaviin laitteisiin. Se vaan ei ollut helppoa, verrattuna pankkiasiointiin. Mutta nämä vanhat, kuten minun sisko on jo etukäteen päättänyt. ettei osaa käyttää läppäriä.
Ihan samoin kuin MitiD:n ja e-Boksin kanssa, jotka ovat olleet käytössä jo vuosikausia. Eli hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan väärin ja perseestä että sinut pakotetaan tunnistautumaan palveluun jota et halua käyttää, vain voidaksesi perua sen ei-toivotun, ei-halutun palvelun. Homma olisi loogisempi ja luultavasti käyttäjien määrä tuloksellisesti sama kuin jos palvelun käyttöönotto tarjottaisiin pakon sijaan mahdollisuutena niin että voit ottaa kyseisen palvelun käyttöön, JOS itse niin haluat.
Sitä on vapaaehtoisesti tarjottu käyttöön jo usean vuoden ajan.
Tuleehan siitä sähköposti ja siinä kerrotaan millä sivulla on jotain, sitten vain käy katsomassa sen sieltä. Helppoa niin kauan kuin laitteet toimivat, mutta entäs jos ei toimi, sitten ollaankin pulassa. Ei tosin paperipostikaan idioottivarma ole, kyllä niitäkin hukkuu ja menee väärään osoitteeseen. Ai niin, pitikö tässä kertoa ikä, olen 75 v.
Ihan hyvin olen näin seiskavitosena pärjännyt.
Oletteko ottaneet käyttöön Suomi.fi -viestit.
En tykkää siitä, joten en käytä. Pakotettiin sinne tunnus luomaan kun trafin sivuille kirjauduin, mutta ei haittaa. Sen jälkeen kirjauduin suomi.fi ja sieltä otin sen pois käytöstä :)
Minkähän ikäisiä ap mahtaa tarkoittaa? Mä täytän kesällä 47 ja mulla on ollut suomi.fi sovellus käytössä jo monta vuotta. Samoin on mun 66v täyttävällä äidilläkin ollut se jo kauan käytössä.
En käytä suomifi palvelua ja otan sen pois kun jaksan. Olen nyt toista viikkoa suunnitellut sitä poistoa. Sen saa vain vuodeksi kerrallaan pois ja sitten se pitää poistaa uudestaan. Pakolla tyrkytettyä en käytä periaatteesta.
Kyllä tämä heikkoa on, kun asiakkaat eivät oikein pärjää sen kanssa. Juuri tänään aika nuori asiakas ihmetteli, että ei täällä mitään viestiä näy. Sitten piti ohjata kirjautumaan suoraan meidän nettisivun kautta.
Jostakin syystä paljon suomi.fi-viestejä jää asiakkailla paljon lukematta. En tiedä, eikö heille mene niistä ilmoituksia vai missä vika.
Tämä viesti meni sensuuriin, joten lisätkää puuttuvat kirjaimet välilyönnit itse.
Kyllä tämä heikkoa on, kun asiakkaat eivät oikein pärjää sen kanssa. Juuri tänään aika nuoriasiakas ihmetteli, että ei täällä mitään viestiä näy. Sitten piti ohjatakirjautumaan suoraan meidän nettisivun kautta.
Jostakin syystä paljonsuomi.fiviestejä jää asiakkailla lukematta. En tiedä, eikö heille mene niistä ilmoituksia vai missävika.
T. työssään suomi.fi-viestejä lähettävämummo, 67v.
Vierailija kirjoitti:
Me kuvitellaan ettei kukaan päälle 50-60 vuotias enää edes näe niin hyvin että voisi katsella mitään netti nappuloita. Useimmin vanhuuteen liittyy ikänäkö elikkä näkee hyvin kauas ja isoja mutta pientä ei näe . Riippuu verenpaineesta ja verensokerista miten ymmärtää näköä. Sitten on myös se ettei ole varaa ostaa koneita eikä pääse kirjastoon mikä on muutenkin huono paikka asioida henkilökohtaisia tietoja .
no mä olen 55 eikä mun näössä ole tapahtunut muuta kuin tuo ikänäkö. Eli näen täydellisesti kauas, niin kuin olen aina nähnyt. Siinä ei ole mitään vikaa, ainakaan toistaiseksi.
Mitä "pärjäämistä" siinä on, niinkuin sun mielestä ap? Onko sulla ongelmia sen kanssa?