Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mites te mummot olette pärjänneet sen suomi.fi:n kanssa?

Vierailija
15.04.2026 |

Kertokaas. 

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
82/109 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻🧓🏻

👵🏼🧓🏼

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelmat poistuu kohta kun tämä kitisijä sukupolvi on kuollut. Itse olen katkera, että olen juuri sitä ikäluokkaa, syntynyt 1956, että kaikki on pitänyt opetella työkaverien auttaessa. Kaksi viivacadia, 4 mallinnusohjelmaa, 6 dokumentointiohjelmaa ja sitten tietenkin tavanomaiset sähköposti, Powerpoint, ja Word. Olen mallintanut kaikkea kännykänkuoresta terästehtaan kymmeniä tonneja painaviin laitteisiin. Se vaan ei ollut helppoa, verrattuna pankkiasiointiin. Mutta nämä vanhat, kuten minun sisko on jo etukäteen päättänyt. ettei osaa käyttää läppäriä.

Vierailija
84/109 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin MitiD:n ja e-Boksin kanssa, jotka ovat olleet käytössä jo vuosikausia. Eli hyvin.

Vierailija
85/109 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan väärin ja perseestä että sinut pakotetaan tunnistautumaan palveluun jota et halua käyttää, vain voidaksesi perua sen ei-toivotun, ei-halutun palvelun. Homma olisi loogisempi ja luultavasti käyttäjien määrä tuloksellisesti sama kuin jos palvelun käyttöönotto tarjottaisiin pakon sijaan mahdollisuutena niin että voit ottaa kyseisen palvelun käyttöön, JOS itse niin haluat.

Sitä on vapaaehtoisesti tarjottu käyttöön jo usean vuoden ajan.

Vierailija
86/109 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan siitä sähköposti ja siinä kerrotaan millä sivulla on jotain, sitten vain käy katsomassa sen sieltä. Helppoa niin kauan kuin laitteet toimivat, mutta entäs jos ei toimi, sitten ollaankin pulassa. Ei tosin paperipostikaan idioottivarma ole, kyllä niitäkin hukkuu ja menee väärään osoitteeseen. Ai niin, pitikö tässä kertoa ikä, olen 75 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/109 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen näin seiskavitosena pärjännyt.

Vierailija
88/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää. Kuka auttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ottaneet käyttöön Suomi.fi -viestit.

Vierailija
90/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siitä, joten en käytä. Pakotettiin sinne tunnus luomaan kun trafin sivuille kirjauduin, mutta ei haittaa. Sen jälkeen kirjauduin suomi.fi ja sieltä otin sen pois käytöstä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäisiä ap mahtaa tarkoittaa? Mä täytän kesällä 47 ja mulla on ollut suomi.fi sovellus käytössä jo monta vuotta. Samoin on mun 66v täyttävällä äidilläkin ollut se jo kauan käytössä.

Vierailija
92/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻🔎💻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukulusta rulez

Vierailija
94/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset auttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän heikosti.

Vierailija
96/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä suomifi palvelua ja otan sen pois kun jaksan. Olen nyt toista viikkoa suunnitellut sitä poistoa. Sen saa vain vuodeksi kerrallaan pois ja sitten se pitää poistaa uudestaan. Pakolla tyrkytettyä en käytä periaatteesta.

Vierailija
97/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä heikkoa on, kun asiakkaat eivät oikein pärjää sen kanssa. Juuri tänään aika nuori asiakas ihmetteli, että ei täällä mitään viestiä näy. Sitten piti ohjata kirjautumaan suoraan meidän nettisivun kautta.

Jostakin syystä paljon suomi.fi-viestejä jää asiakkailla paljon lukematta. En tiedä, eikö heille mene niistä ilmoituksia vai missä vika.

Vierailija
98/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti meni sensuuriin, joten lisätkää puuttuvat kirjaimet välilyönnit itse.

 

Kyllä tämä heikkoa on, kun asiakkaat eivät oikein pärjää sen kanssa. Juuri tänään aika nuoriasiakas ihmetteli, että ei täällä mitään viestiä näy. Sitten piti ohjatakirjautumaan suoraan meidän nettisivun kautta.

Jostakin syystä paljonsuomi.fiviestejä jää asiakkailla  lukematta. En tiedä, eikö heille mene niistä ilmoituksia vai missävika.

T. työssään suomi.fi-viestejä lähettävämummo, 67v.

Vierailija
99/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kuvitellaan ettei kukaan päälle 50-60 vuotias enää edes näe niin hyvin että voisi katsella mitään netti nappuloita.  Useimmin vanhuuteen liittyy ikänäkö elikkä näkee hyvin kauas ja isoja mutta pientä ei näe . Riippuu verenpaineesta ja verensokerista miten ymmärtää näköä.  Sitten on myös se ettei ole varaa ostaa koneita eikä pääse kirjastoon mikä on muutenkin huono paikka asioida henkilökohtaisia tietoja . 

no mä olen 55 eikä mun näössä ole tapahtunut muuta kuin tuo ikänäkö. Eli näen täydellisesti kauas, niin kuin olen aina nähnyt. Siinä ei ole mitään vikaa, ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
100/109 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "pärjäämistä" siinä on, niinkuin sun mielestä ap? Onko sulla ongelmia sen kanssa?