Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko profeetat mielestäsi täydellisiä?

08.05.2007 |

Ovellani kävi jehovantodistajia ja tuli heidän kanssaan puhetta profeetoista. Heidän mielestään profeetat eivät ole täydellisiä. Mitä muut ajattelevat?

Tunnen tooosi vähän raamattua, mutta kun aloin selailla sitä löytääkseni jotain vastausta kysymykseen, löysin heti Nooan humalassa alastomana. Ei tämä kyllä kovin täydelliseltä vaikuta...

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannanotostasi tähän asiaan mariskooli!

zkelvin kirjoitti hyvin että jos Muhammed olisi ollut oikea profeetta hän ei olisi antanut esimerkkiä sukupuolisesti yhtyä 9-vuotiaisiin. Hän olisi nähnyt että vaikka hänen ympäristössään ilmeisesti tuollaista harjoitettiin, se ei ollut oikein.

Ymmärsin että myös sinä mariskooli vastasit samoin että Muhammed teki pahan teon yhtyessään 9-vuotiaaseen antaen sillä teollaan esimerkin kaikille tuleville seuraajilleen.

Sen sijaan käsittääkseni mariam-83:n mukaan Muhammed ei tehnyt mitään pahaa yhtyessään sukupuolisesti 9-vuotiaaseen antaen esimerkin kaikkien aikojen muslimeille. Eli mariam-83:n mukaan nykyäänkin voi muslimimies noudattaa tuota Muhammedin esimerkkiä eli hyvin harras - vaikkapa noin 50-vuotias muslimimies - voi olla sukupuoliyhdynnässä 9-vuotiaan kanssa.

Asiani oli siis: Otetaan kantaa tähän pahaan asiaan! [b]Eli vastustetaan Muhammedin esimerkillä annettua pahaa opetusta esimerkiksi 9-vuotiaisiin sekaantumisesta![/b] Näin voimme tehdä yhdeltä osaltaan maailmaa paremmaksi! Tietenkin on monia muitakin pahoja asioita, joihin voimme ottaa kantaa ja vastustaa niitä. Ja meidän ei tule niistäkään pahoista asioista vaieta antaen niin kaikenlaisen pahuuden levittäytyä yhteiskuntiin kuin syövän.

Vierailija
62/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta: Ei kaikki joilla on yksi jumala, palvo samaa jumalaa.

Miten niin ei? Siten että jos niin olisi, niin silloin jotain Baalia (yksi jumala!) tai saatanaa jumalaan palvovat palvoisivat samaa jumalaa kuin esimerkiksi juutalaiset. Mikä ei ole totta.

[b]1. Juutalaisten Jumalan nimi on יהוה , JHVH - ei Allah.

2. Kristittyjen Jumalan nimi on יהוה , JHVH - ei Allah.

3. Muhamettilaisten Jumalan nimi on Allah.

Eli juutalaisten ja kristittyjen Jumala on sama. Muhammedin seuraajien jumala on eri.[/b]

Lue esimerkiksi:

' Minä, JHVH, se on minun nimeni' (Jesaja 42:8)

Täällä alkukielellä ja vieressä englanniksi:

http://tanakhml2.alacartejava.net/cocoon/tanakhml/d13.php2xml?sfr=12&pr…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on arabiaa ja tarkoittaa Jumalaa....

Vierailija
64/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Eikö sinusta kristittynä tunnu oudolta, että sellaiset ihmiset jotka tuomitsevat ja sylkevät sinun Herrasi päälle, onkin Jumalan valittu kansa?

Oudolta se ei tunnu, sillä juuri näin se Raamatun mukaan menee. Pahalta se tuntuu kyllä ja kuulunkin raamattupiiriin, joka rukoilee nimenomaan Israelin puolesta. Raamatussa sanotaan kuitenkin, että valinnan perusteella Israel on Jumalan oma kansa eikä Jumala peruuta tätä valintaansa vaikka juutalaiset hylkäisisivät hänen liittonsa.

Haluaisitkos muuten kertoa minulle ne kohdat VT:stä jossa kerrotaan kolmiyhteisestä Jumalasta?

Nyt on siihen jo liian myöhä ja huomenna lähden viikonlopun yli kestävälle matkalle, mutta palataan aiheeseen ihan oman otsikon alla hiukan myöhemmin.

Messiaanisia juutalaisia on muuten alle puoli miljoonaa koko maailmassa...

Ja muistaakseni Israel on heidän uskonsa tuominut.

Tämä osa kuuluu juuri siihen jäännökseen, joka juutalaista pelastuu. Paavali pohtii tätä jäännöstä opetuksessaan paljon. Lankeemuksen aikana kustakin juutalaisesta sukupolvesta pelastuu vain jäännös.

Ovatko muuten messiaaniset " juutalaiset" mielestäsi juutalaisia, kuuluvatko he mielestäsi Jumalan valittuun kansaan? Hehän eivät oikeastaan ole juutalaisia, sanan varsinaisessa merkityksessä....

Heillä nimenomaan on juutalinen identiteetti, juutalaiset juhlat ja juutalainen usko sen lisäksi että heillä on juutalainen Messias. Tämän takia heitä sanotaan messiaanisiksi juutalaisiksi eikä kristityiksi. He nimenomaan ovat kaanaankielellä ilmaistuna jalon öljypuun omia oksia. Meidät muut on oksastettu tähän jaloon puuhun villistä puusta.

Vierailija
65/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Se on arabiaa ja tarkoittaa Jumalaa....

Kuulutko islam-uskontoon? Mikä on jumaluutesi nimi?

Vierailija
66/108 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koe sen olevan myöskään oleellista tietoa..

Vierailija
67/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Sepäs ei kuulu sinulle sitten pätkääkään:) Enkä koe sen olevan myöskään oleellista tietoa..

Sehän nimenomaan on oleellista tietoa ainakin kristitylle sillä Jeesus opetti opetuslapsiaan rukoilemaan:

' Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun [b]nimesi[/b] .. '

Vain Israelin Pyhän nimi on JHVH.

Vierailija
68/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhammedin opetusten seuraajien mukaan Jumalalla on 99 nimeä, joista yksi on Allah ja eräs toinen on Tuskantuoja. Mikään näistä 99 nimestä ei kuitenkaan ole JHVH.

Juutalaisten ja kristittyjen Jumala on sanonut lukuisia kertoja pyhissä kirjoituksissa että Hänen nimensä on JHVH. Tämä nimi JHVH esiintyy Raamatussa noin 6800 kertaa! Kertaakaan pyhissä kirjoituksissa (Raamatussa) Jumala ei sano nimensä olevan Allah!

Jos joku Muhammedin opetusten seuraaja sanoisi minulle

' uskon että Jumalan nimi on JHVH ja uskon että nimi JHVH on kaikkein korkein nimi kaikkalla' ,

silloin todella voitaisiin miettiä

' uskommeko todellakin samaan, uskommeko molemmat Israelin Pyhään?'

Ei ennen.

Vierailija
69/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sinun mainitsemasi 99 " nimeä" ovat Jumalan ominaisuuksia, luonteenpiirteitä ja ne eivät sisällä sanoja Allah tai Tuskantuoja.

Vierailija
70/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

te uskotte Jeesuksen olevan Jumala, joka tuli ihmisenä maan päälle.Miksi hän käytti nimeä Jeesus eikä nimeä JHVH? Ok, ehkä tuo ei ollut mitenkään tunnettu nimi sen aikaisessa maailmassa, mutta mitä sitten? Se oli teidän mukaanne Jumalan nimi, joten miksei hän esiintynyt sillä?

Kyse ei myöskään voi olla mistään " peiteroolista" , koska teidän mukaanne hän monesti mainitsi olevansa Jumala. Ja kun Maria tuli raskaaksi, hän varmaan tiesi ketä hän odottaa, joten miksi he antoivat tälle nimen Jeesus...?

Miten muuten on mahdollista, että Jeesus istuu JHVH:n oikealla puolella, jos ke kerta ovat sama henkilö?

Vierailija
71/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Nämä sinun mainitsemasi 99 " nimeä" ovat Jumalan ominaisuuksia, luonteenpiirteitä ja ne eivät sisällä sanoja Allah tai Tuskantuoja.

Nuo sanat ' Allah' ja ' Tuskantuoja' esiintyivät ainakin mariam-83:n Allahin 99 nimen luettelossa.

Myös seuraavassa Muhammedin seuraajien Allahin 99 nimen luettelossa esiintyy sana Allah yhtenä nimenä.

http://www.godnames.org/godnames.php?f=godnames_01_08#1

Liekö jokaisella Muhammedin seuraajalla oma eri nimet sisältävä lista Allahin 99 nimestä? Ja jonkun mielestä (_maya_ ?) Koraanin opin mukaan ' Jumalalla ei ole ollenkaan nimeä' . :) Jopas on sekavaa!

Jos et _maya_ ole itse muhamettilainen mikä sinä sanomaan noita itseään sanalla ' muslimi' kutsuvia ihmisiä että he ovat väärässä.

Vierailija
72/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs _maya_ kiirehdi ja hosu ja koeta mennä asioiden edelle.

Kyse oli tuolla aikaisemmin siitä onko muhamettilaisten jumala Allah sama kuin juutalaisten ja kristittyjen Jumala nimeltä JHVH. Muhamettilaiset väittävät että on, kristityt sanovat että ei ole.

[b]Tuon asian tutkimiseen on ' alkutesti' tämä:

Jos joku Muhammedin opetusten seuraaja sanoisi minulle

' uskon että Jumalan nimi on JHVH ja uskon että nimi JHVH on kaikkein korkein nimi kaikkalla' ,

silloin todella voitaisiin miettiä

' uskommeko todellakin samaan, uskommeko molemmat Israelin Pyhään?'

Ei ennen.[/b]

Joten _maya_ , tunnustatko että ainoan tosi Jumalan nimi on JHVH ja nimi JHVH on kaikkein korkein nimi kaikkialla?

Vierailija
73/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ole muhamettilainen, mikä sitten lieneekään....

Vierailija
74/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toivoisin, että miettisit tuota minun pohdintaani:)

Vierailija
75/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Ja ei, en ole muhamettilainen, mikä sitten lieneekään....

Tunnustatko siis: " Olen muslimi!" ?

Vierailija
76/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi? Se ei ole oleellista.

Vierailija
77/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_maya_:

Miksi minun pitäisi? Se ei ole oleellista.

Se on oleellista tämän asian kannalta. Eli jos et tunnusta viestissäni 74 esittämääni lausetta, silloin kaikki siitä seuraavakin sinulla on pielessä. Turha silloinkaan mennä edemmäs. Jos joku ei hallitse alkeisasioita ja sellaisen kanssa menee syvällisempiin, mikä sotku siitä tulee :)

Joten jään odottamaan muslimeiksi tunnustautuvien asennoitumista siihen. Tunnustaako yksikään heistä ' uskon että Jumalan nimi on JHVH ja uskon että nimi JHVH on kaikkein korkein nimi kaikkalla' . Jos ei tunnusta tai kieltäytyy ottamasta kantaa, silloin on turhaa ja Jumalan tahdon vastaista jatkaa tästä alkeisasiasta edemmäs joihinkin siitä seuraaviin asioihin.

Vierailija
78/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas minulle, että miten se on oleellista? Mitkä asiat minulla on pielessä? Jumalan tahdon vastaista?

No, kait minun sitten pitää sen verran itsestäni tunnustaa etten ole muslimi tai mikään muukaan. Minun uskoni ei tarvitse nimeä, sillä Jumala näkee sydämeeni.

Miksi pitäisi lokeroitua johonkin tiettyyn uskontoon?

No, kerroppas sinä JEV, mihin uskoon sitä lokeroit itsesi?

Vierailija
79/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Ovatko profeetat mielestäsi täydellisiä?[/b]

Koko tämän keskustelun aihe on siis tuo.

Itse vastasin jo alussa näin:

Jos olet tehnyt syntiä et ole täydellinen.

' ... kaikki ovat syntiä tehneet ... ' (Apostoli Paavali, roomalaisille 3:23)

Kaikki profeetat - paitsi Jeesus! - tekivät elämänsä aikana jotain syntejä.

Eli näet että uskon Jeesuksen olevan maailmanhistorian ainoa ihminen, jolla ei ollut mitään syntiä.

Tuosta varmaan arvaat että

minä JEV olen kristitty, uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen

ja näit myös että pidän Häntä myös yhtenä Jumalan lähettämistä profeetoista (vaikka Hän on enemmän kuin profeetta!).

Tuon synnittömyyden suhteen ei kukaan voi sen täydellisemmäksi tulla kuin Jeesus Kristus!

Sitten olen tarkemmin tuonut esiin keskustelunaiheeseen liittyen että jotkut profeetoiksi kutsutut ovat jopa pahempia kuin monet tavalliset ihmiset. Eli olen tuonut esiin sen että uskon olevan myös vääriä profeettoja, joista yhtenä suurimmista pidän Koraanin ja Hadithien ilmentämää Muhammedia.

Et ole _maya_ mitään ilmaissut itse tästä keskusteluaiheesta, joka tuolla yläpuolella on, varsinkaan tarkemmin ilmaissut.

Kiinnostaa tietää kantasi seuraavista. Hyvä että jos vastaat edes johonkin seuraavista.

1. Uskotko että Jeesus oli synnitön?

2. Uskotko että Muhammed, vaikka häntä monet kutsuvat profeetaksi, ei ollut synnitön?

3. Uskotko että Muhammed teki sellaisen pahan teon että noin 50 vuotiaana yhtyi sukupuolisesti 9-vuotiaaseen antaen näin seuraajilleen kaikkina aikoina esimerkin, jota he voivat noudattaa?

Vierailija
80/108 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEV:

1. Uskotko että Jeesus oli synnitön?

2. Uskotko että Muhammed, vaikka häntä monet kutsuvat profeetaksi, ei ollut synnitön?

3. Uskotko että Muhammed teki sellaisen pahan teon että noin 50 vuotiaana yhtyi sukupuolisesti 9-vuotiaaseen antaen näin seuraajilleen kaikkina aikoina esimerkin, jota he voivat noudattaa?

Tai ainakin kahteen noista kysymyksistä, _maya_ :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi