Miksi kauppaan pitää mennä porukalla neuvottelemaan mitä aiotaan ostaa?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaupassahan sitä vasta näkee ne tuotteet. En mä voi ikinä tietää, mitä otan hevi-osastolta, ennen kuin näen vihannesten laadun.
tarvitsetko siihen kaverin mukaan pohtimaan että onko tämä laadukas omena vai ei?
Lapsethan sen nykypäivänä päättää, että mitä koko perhe syö. Ei äityleistä ole tekemään aikuisten vastuullisia päätöksiä.
Kumartakaa kaikkitietävää lasta!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma? Mikä ihmeen ongelma? Ei se ole mulle millään tavoin ongelma, että perustan ruoanlaittoni sesongissa oleville, parhaan laatuisille kasviksille. Jos tämä ei ole normaalia toimintaa, niin suosittelen sitten kaikille epänormaaliutta, niin tulisi ehkä syötyä enemmän niitä kasviksia.
Tässä yksi pyhääkin pyhempi laadukkaiden sesonkikasvisten ostaja hyvesignaloi. Luomua, tietysti!
Kirjoittaa ihminen, joka ei ilmeisesti eläessään ole ostanut kaupasta muuta kuin tasapaksuja eineksiä. Ja sama koskee peukuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ostettavia ennakolta näe!
Kaupassa, jossa käyn, on viikosta ja kuukaudesta toiseen sama valikoima. Kyllä minä pystyn jo kotona suunnittelemaan ruoat ja ostoslistan, jotka kaupassa poimin vain kärryyn. Eiköhän ap tässä tarkoittanut juuri tätä, että miksi kauppaan mennään miettimään, mitä ruokaa laitetaan.
Haluatko mitalin?
Ei, vaan hän kertoi mikä on normaalia. On normaalia tehdä kauppalista kotona ja miettiä ruuat etukäteen eikä käydä vasta kaupassa arpomaan mitähän sitä söisi.
Onko? Onko tästä jotain tutkimuksia, että mikä on "normaali" tapa tehdä ostoksia? Mitä väliä sillä ylipäätään on? Mitä se kellekään muulle kuuluu, miten itse kukin suunnittelee ostoksensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muita syitä ole kuin suunnitelmallisuuden puute, ei osata miettiä ruokalistoja eikä osata ottaa muita ihmisiä huomioon, perheessä ehkä myös nirsoja syöjiä, joille ei kelpaa mikään. Valikoimaan vetoaminen on vähän hassua, kyllä siellä kaupassa on joka kerta perunaa/pastaa/kanaa/lihaa/kasviksia jne. saatavilla.
Yhäkään niiden hevi-osaston tuotteiden laatua ei voi nähdä ennen kuin on siellä kaupassa. Ja kyllä muukin valikoima vaihtelee aika paljon. En tiedä, miten muut ruokansa suunnittelee, mutta mulla se suunnittelu lähtee aina niistä vihanneksista.
Haluaisin nähdä millainen dynaaminen yksilö pitää itseään niin erinomaisena, että pitää jokainen kasvis hipelöidä ja ajaa arvioivan katseen editse..!!
Itselleni tullut kotiinkuljetuksella kaikki päivittäistavarat jo vuosien ajan, ja aivan priimaa useimmiten.
Kai meillä toisilla sitten on muutakin elämää, kuin paarustella ruokakaupassa arvioimassa kasviksia! 😂Ekäkemummona ainakin elämää on se kun pääsee vielä itse rollaattorilla kauppaan eikä kyhjätä kotona odottamassa ruokakuljetusta.
Itsehän sen päättää, mihin rollaattorinsa suuntaa sitä kotiinkuljetusta odottaessa! Minusta on mielekkäämpää ottaa hölkkälenkki luonnossa ja kantaa sitten kotiin tullessa portailta valmiit ostokset sisään, kuin mennä tunkkaiseen kauppaan katselemaan rääkyviä räkånokkia.
Että mistä nyt sitten kukakin tykkää.
Jos ihminen joutuu käyttämään rollaattoria apuna kävellessään, niin hän tuskin pystyy hölkkäämään. En ymmärrä kommenttiasi.
Mitä olet aina tehnyt ruokaostoksilla väärin. 🙈
muualta tulleilla on tuollaisia tapoja. ihan aikuiset menee valitsemaan yhtä mehutölkkiä porukalla.
En ole huomannut tällaista ilmiötä, että jotkut pitäisivät jotain neuvonpitoa viikon ruokalistasta hevi-osastolla.
Vasta kaupassa näen mitä on hävikissä, päätän ruoat sen mukaan. Tosin olen aina yksin niin kenenkään kanssa ei tarvitse neuvotella tai käytäviä tukkia.
Vierailija kirjoitti:
Ovat landepaukkuja
Jotain rajaa nyt ihmiset. Jos et satu tietämään, niin maaseudullakin on nykyään isoja kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muita syitä ole kuin suunnitelmallisuuden puute, ei osata miettiä ruokalistoja eikä osata ottaa muita ihmisiä huomioon, perheessä ehkä myös nirsoja syöjiä, joille ei kelpaa mikään. Valikoimaan vetoaminen on vähän hassua, kyllä siellä kaupassa on joka kerta perunaa/pastaa/kanaa/lihaa/kasviksia jne. saatavilla.
Yhäkään niiden hevi-osaston tuotteiden laatua ei voi nähdä ennen kuin on siellä kaupassa. Ja kyllä muukin valikoima vaihtelee aika paljon. En tiedä, miten muut ruokansa suunnittelee, mutta mulla se suunnittelu lähtee aina niistä vihanneksista.
Oletuksena yleensä on, että kaupassa myytävät ja esilläolevat tuotteet ovat laadukkaita ja myyntikuntoisia, ei asiakkaan tarvitse tehdä itse mitään laatuarvioita onko närpiöläinen kurkku nyt varmasti riittävän laadukasta ostettavaksi, samat kurkut on myynnissä joka kaupassa. Jos hyllyt notkuu mätiä kasviksia niin sitten kaupalla on isompia ongelmia eikä osaavaa työvoimaa ole riittävästi.
Et ole tosissasi? Sori, olet kyllä täysin väärässä. Usein voi kaupassa olla esim. erä sellaisia paksuja kurkkuja, jotka ei ole hyviä. En osta, jos ei ole kapeita ja uurteisia kurkkuja. Samoin miniluumutomaateissa välillä on vain liian kalpeita, eivät silloin maistu miltään, sama paprikoissa. Jne.
Onko siis ihan oikeasti niin, että on ihmisiä, jotka eivät itse tee laatuarviota ostamistaam vihanneksista ja hedelmistä? Onko tää joku suomalainen juttu?
Tottakai on normaalia valikoida mitä tuotteita vihanneksista/hedelmistä ottaa pussiin, mutta ei tämä tarvitse mitään erillista laaduntarkastuskokousta kaupan käytävällä, vaan menee ihan samalla kun lapppaa niitä mandariineja pussiin. Monet kasvikset/hedelmät myydään puoliraakoina, kyllähän tämän nyt jokainen ymmärtää että niitä joutuu kypsyttelemään kotona eikä ole välttämättä heti syötäviä. Aina saa kyllä silti salaattiainekset ja hedelmät tähän hetkeen ilman mitään ihmeellistä laatukierrosta.
No minä en voi tietää mitä vihanneksia ja hedelmiä ostan, ennen kuin näen ne. Ja en voi tietää, mitä ruokaa laitan, ennen kuin tiedän, mitä vihanneksia siihen tulee. En mä osta niitä paksuja kurkkuja, painavia jäävuorisalaatteja tai kalpeita tomaatteja esim. ollenkaan, kun ei ne ole hyviä.
No tässä on kyllä nyt kyse ihan itse luoduista ongelmista, mutta normaalia toimintaa tämä ei ole. Kyllä normaalit ihmiset löytää vihannesosastolta ostettavaa vaikka ne perunat ei juuri nyt ole täydellisen muotoisia siihen perunalaatikkoon ja banaaneissakin on väärä keltaisen sävy.
Kyseessä on enemmänkin se, että perunalajikkeet ovat erilaisia. Jotkut sopivat kokonaisena keitettäväksi ja toiset muusin tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on pesiytynyt joku mätä vihannes-hullu, joka on sitä mieltä, että kaikidsa kaupoissa myydään huonolaatuisia, mätiä vihanneksi ja siksi ei voi suunnitella ostoksia etukäteen. En kyllä ikinä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt, ehkä tuon palstan uuden sekopään kannattaisi vaihtaa kauppaa tai mennä vaikka torille ostamaan ne vihannekset.
En mä ole sanonut sanaakaan mädistä vihanneksista. Olen puhunut vihannesten laadusta. Tiedäthän, siitä, että jäävuorisalaatti voi olla sellaista voikukkamaisen kitkerää, jos se on sisältä liian tiivis - tämän voi todeta vain kokeilemalla itse, onko salaatinkerä kevyt vai painava suhteessa kokoonsa. Tai että kurkku on ylikasvanut eikä hyvän makuinen, jos siinä ei ole enää uurteita. Ja että haalean väriset tomaatit ja paprikat ei ole makeita ja maukkaita. Ja että vesimeloni ei ole hyvä, jos siitä ei koputtaessa lähde kumea kopina.
Sinusta kasvisten laadusta välittävä ihminen on sekopää? Italia ja Espanja esim. sitten on täynnä pelkkiä sekopäitä.
Miksi se ylipäätään on sulle ongelma, että minä en voi suunnitella ostoksiani etukäteen, vaan suunnittelen ne hevi-osaston tilanteen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me mietitään miehen kanssa useinkin vasta kaupassa, että " mitä tänään syötäisiin". Miksi se ketään ärsyttäisi?
Sinua ilmeisesti enemmän ärsyttää se keskellä käytävää oleilu?
Trolliketjultahan tämä koko juttu vaikuttaa. Ei noin kaikesta ärsyyntyviä ihmisiä oikeasti voi olla olemassa. Tai jos voi, niin täytyypä alkaa enemmän arpoa ääneen että mitäs tänään laitettaisiin kun käydään pojan kanssa ruokaostoksilla.
T: Yksinhuoltajaisä
Ihmiset ovat nykyisin yllättävän hermostuneita ja ärsyyntyvät helposti. Olen ihmetellyt sitä. Tarvitsee vain pitää korvat auki, kun liikkuu julkisilla paikoilla.
Kotona ei voi neuvotella naapureiden vuoksi joten pakko neuvotella vasta kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä millainen dynaaminen yksilö pitää itseään niin erinomaisena, että pitää jokainen kasvis hipelöidä ja ajaa arvioivan katseen editse..!!
Itselleni tullut kotiinkuljetuksella kaikki päivittäistavarat jo vuosien ajan, ja aivan priimaa useimmiten.
Kai meillä toisilla sitten on muutakin elämää, kuin paarustella ruokakaupassa arvioimassa kasviksia! 😂Ekäkemummona ainakin elämää on se kun pääsee vielä itse rollaattorilla kauppaan eikä kyhjätä kotona odottamassa ruokakuljetusta.
Itsehän sen päättää, mihin rollaattorinsa suuntaa sitä kotiinkuljetusta odottaessa! Minusta on mielekkäämpää ottaa hölkkälenkki luonnossa ja kantaa sitten kotiin tullessa portailta valmiit ostokset sisään, kuin mennä tunkkaiseen kauppaan katselemaan rääkyviä räkånokkia.
Että mistä nyt sitten kukakin tykkää.No kumpaakin. Jos vieraantuu arjesta ettei enää halua kauppojen valikoimia nähdä, tilaa aina sitä samaa kyllä se on alku vanhuudelle ja periksi antamiselle.
Huomaa, että et ole lähettipalveluita käyttänyt! Käy nimittäin ihan päinvastoin. Kun selailee jossain mukavassa paikassa sitä kaupan valikoimaa, tulee katsottua esim. ”Uutta valikoimassa”-otsikon alta uutuuksia. Sitten voi löytää uusia tuotteita myös Tarjouksista tai Viikon valituista.
Kaupan käytävillä sitä menee tutut reitit ja hyllypaikat läpi, eikä paljoa muita tuotteita vilkaise. En esim. kaupassa käydessä ikinä katso tarjoustuotteita tms. mutta sovelluksessa nekin tulee kahlattua läpi, ja saattavat inspiroida.
Vierailija kirjoitti:
muualta tulleilla on tuollaisia tapoja. ihan aikuiset menee valitsemaan yhtä mehutölkkiä porukalla.
Joskus on kysymyksessä turistit, jotka eivät tunne kaikkia tuotemerkkejä ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa, jossa käyn, on viikosta ja kuukaudesta toiseen sama valikoima. Kyllä minä pystyn jo kotona suunnittelemaan ruoat ja ostoslistan, jotka kaupassa poimin vain kärryyn. Eiköhän ap tässä tarkoittanut juuri tätä, että miksi kauppaan mennään miettimään, mitä ruokaa laitetaan.
Haluatko mitalin?
Ei, vaan hän kertoi mikä on normaalia. On normaalia tehdä kauppalista kotona ja miettiä ruuat etukäteen eikä käydä vasta kaupassa arpomaan mitähän sitä söisi.
Onko? Onko tästä jotain tutkimuksia, että mikä on "normaali" tapa tehdä ostoksia? Mitä väliä sillä ylipäätään on? Mitä se kellekään muulle kuuluu, miten itse kukin suunnittelee ostoksensa?
Sinähän nimenomaan et suunnittele, vaan menet sinne kauppaan paarustelemaan käytäville ja tomaatteja puristelemaan.
Kertoo vain tietystä elämänhallinnan puutteesta, -ja ehkä tietystä tylsämielisyydestä, kun et parempaa ajanvietettä keksi.
Raivostuttaa kun kakarat juoksevat ja metelöivät kaupassa ja kirjastossakin,
eivätkä vanhemmat välitä hevonv...........n!
Aika harvoin tuollaista olen nähnyt, mutta juuri pääsiäisen aikaan oli sekä tavallisessa supermarketissa että tavallista vähän pienemmässä ruokakaupassa joukkioita, joissa vanhemmat ja muutama suunnilleen aikuista lasta poukkoilivat ryhmänä kaupassa. Oli hieman hämmentävä näky kun melkein aikuiset lapset hyppelee sinne tänne yllättäen ja leikkii tuotteilla sekä tukkivat käytäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko mitalin?
Sinähän nimenomaan et suunnittele, vaan menet sinne kauppaan paarustelemaan käytäville ja tomaatteja puristelemaan.
Kertoo vain tietystä elämänhallinnan puutteesta, -ja ehkä tietystä tylsämielisyydestä, kun et parempaa ajanvietettä keksi.
Nyt vihannesten valitseminen itse on muuttunut jo "elämänhallinnan puutteeksi ja tylsämielisyydeksi" 🤣. Olkoon sitten vaikka niin, onneksi jokaisella on oikeus olla tylsämielinen elämänhallintaongelmainen ostoksensa vasta kaupassa suunnitteleva.
Tänne on pesiytynyt joku mätä vihannes-hullu, joka on sitä mieltä, että kaikidsa kaupoissa myydään huonolaatuisia, mätiä vihanneksi ja siksi ei voi suunnitella ostoksia etukäteen. En kyllä ikinä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt, ehkä tuon palstan uuden sekopään kannattaisi vaihtaa kauppaa tai mennä vaikka torille ostamaan ne vihannekset.