Miksi kauppaan pitää mennä porukalla neuvottelemaan mitä aiotaan ostaa?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi sinne kauppaan pitää mennä temmeltämään lasten kanssa, ei se ole mikään huvipuisto.
Lasten on hyvä käydä vanhempien kanssa ruokakaupassa, niin näkevät mistä se ruoka pöytään tulee. Kaupassa asiointikin on hyvä opella pienestä pitäen ja isommat lapset oppivat myös, että ruoka on petheessä iso kuluerä, kun kuulevat ja näkevät kauppalaskun summan. Ymmärrän senkin jos joku lapsi saa kaupassa itkupotkuraivarin, kun ei saa haluamaansa koska siinähän on menossa opetustilanne siitä ettei kaikkea voi saada ja lapselle ostetaan vain kenties se mitä kotona ennen kauppareissua on sovittu. Sallikaa niiden lasten käydä kaupassa.
Mielestäni voi vähän isommille lapsille kertoa, että joskus isän ja äidinkin tekee mieli ostaa jotain itselleen, mutta joskus rahat eivät riitä. Lapsi voi muuten luulla, että vain hän ei saa haluamiaan tavaroita ja karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ostettavia ennakolta näe!
Kaupassa, jossa käyn, on viikosta ja kuukaudesta toiseen sama valikoima. Kyllä minä pystyn jo kotona suunnittelemaan ruoat ja ostoslistan, jotka kaupassa poimin vain kärryyn. Eiköhän ap tässä tarkoittanut juuri tätä, että miksi kauppaan mennään miettimään, mitä ruokaa laitetaan.
Vihannesten ja hedelmien laatua ja hintaa ei kyllä voi päätellä siitä, mitä kaupalla yleensä on valikoimissa. Eli ihan sen takia minä en ainakaan voi etukäteen suunnitella, mitä ruokaa aion laittaa. Mulle iskee se inspiraatio vasta kun kaupassa katselen niitä tuotteita
Kommenttini menee vähän aloituksen ohi, mutta halusin viime viikolla ostaa paprikan. Kaupassa näkemäni olivat jättikokoisia, kun olisi tarvinnut vain yhden "tavallisen" kokoisen. Mahtaako niitä saada mistään?
Etkö osaa tehdä mitään puolikkaasta paprikasta ja jatkokäyttää toista puolikasta myöhemmin? Hyvin säilyvä kasvis, jonka voi myös pakastaa ilman esikeittämistä.
Se oli vähän sellaista yleistä ihmettelyä jättimäisistä kasviksista yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt. Äiti haluaa mennä yhdessä ostoksille, vaikka olen aikuinen. Mielestäni olisi kätevämpi tehdä lista ja hakea tavarat kuin keskustella kaupassa mikä tuote olisi paras.
Se on yhdessä tekemistä ja jos äitisi asuu yksin, se on hänelle sosiaalinen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne on pesiytynyt joku mätä vihannes-hullu, joka on sitä mieltä, että kaikidsa kaupoissa myydään huonolaatuisia, mätiä vihanneksi ja siksi ei voi suunnitella ostoksia etukäteen. En kyllä ikinä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt, ehkä tuon palstan uuden sekopään kannattaisi vaihtaa kauppaa tai mennä vaikka torille ostamaan ne vihannekset.
Läheskään joka paikkakunnalla ei ole toria, jonne mennä vihannesostoksille.
Samoista tukkuliikkeistä ne torinkin kasvikset ovat, tuplahinnalla.
Ai, no meidän torin vihannekset on paikallisten pientuottajien itse kasvattamia. Ei ne niitä mistään tukusta osta, saa käydä vaikka ihan tilalta suoraankin ostamassa.
Tätä olen ihmetellyt. Äiti haluaa mennä yhdessä ostoksille, vaikka olen aikuinen. Mielestäni olisi kätevämpi tehdä lista ja hakea tavarat kuin keskustella kaupassa mikä tuote olisi paras.