Miksi kauppaan pitää mennä porukalla neuvottelemaan mitä aiotaan ostaa?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi sinne kauppaan pitää mennä temmeltämään lasten kanssa, ei se ole mikään huvipuisto.
Sinä siis makasit kotona koko lapsuutesi osallistumatta mihinkään arjen toimintoihin ja kun täytit 18 taikaiskusta opit ilman opettamista miten kaikki tehdään? Että ruokakeijut ei taiokaan ruokaa pöytään vaan se pitää ihan itse miettiä ja ostaa? Pesuaineet ja vessapaperitkaan ei kotiin tyhjästä ilmesty?
Siistii hei. Me tässä todellisuudessa halutaan sun todellisuuteen, varsinkin jos saa ammattipätevyydet ilman opettamista ja opettelua kuten Barbimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muita syitä ole kuin suunnitelmallisuuden puute, ei osata miettiä ruokalistoja eikä osata ottaa muita ihmisiä huomioon, perheessä ehkä myös nirsoja syöjiä, joille ei kelpaa mikään. Valikoimaan vetoaminen on vähän hassua, kyllä siellä kaupassa on joka kerta perunaa/pastaa/kanaa/lihaa/kasviksia jne. saatavilla.
Kyllä mahtaa olla elämä vaikeaa, jos kaupassa ostoksieen valitsevat muut asiakkaatkin häiritsevät.
Jos on noin vieraantunut normaalista elämisestä, kannattaa ehkä mennä 24h-markettiin aamukolmelta. Silloin häiriköitä ja lapsia on aika usein kaupassa aika vähän.
Tai volttaa kuten naapuriin jo näky tänään ennen yhdeksää jotain tuovan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma? Mikä ihmeen ongelma? Ei se ole mulle millään tavoin ongelma, että perustan ruoanlaittoni sesongissa oleville, parhaan laatuisille kasviksille. Jos tämä ei ole normaalia toimintaa, niin suosittelen sitten kaikille epänormaaliutta, niin tulisi ehkä syötyä enemmän niitä kasviksia.
Tässä yksi pyhääkin pyhempi laadukkaiden sesonkikasvisten ostaja hyvesignaloi. Luomua, tietysti!
Hyvesignaloi? Et sä voi olla tosissasi? Vihannesten valikoiminen kaupassa on hyvesignalointia? Vihannesten laadusta välittäminen on hyvesignalointia?
Ja ei, en yleensä osta luomua, kun on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä muita syitä ole kuin suunnitelmallisuuden puute, ei osata miettiä ruokalistoja eikä osata ottaa muita ihmisiä huomioon, perheessä ehkä myös nirsoja syöjiä, joille ei kelpaa mikään. Valikoimaan vetoaminen on vähän hassua, kyllä siellä kaupassa on joka kerta perunaa/pastaa/kanaa/lihaa/kasviksia jne. saatavilla.
Yhäkään niiden hevi-osaston tuotteiden laatua ei voi nähdä ennen kuin on siellä kaupassa. Ja kyllä muukin valikoima vaihtelee aika paljon. En tiedä, miten muut ruokansa suunnittelee, mutta mulla se suunnittelu lähtee aina niistä vihanneksista.
Haluaisin nähdä millainen dynaaminen yksilö pitää itseään niin erinomaisena, että pitää jokainen kasvis hipelöidä ja ajaa arvioivan katseen editse..!!
Itselleni tullut kotiinkuljetuksella kaikki päivittäistavarat jo vuosien ajan, ja aivan priimaa useimmiten.
Kai meillä toisilla sitten on muutakin elämää, kuin paarustella ruokakaupassa arvioimassa kasviksia! 😂Pitää itseään niin erinomaisena? Siis mitä ihmettä nyt? Pidätkö sä vihannesten laadun arvioimista jonain hienosteluna vai mistä nyt on kyse?
Korona-aikaan tuli tilattua ostokset kaupasta, ja se oli aivan kamalaa juuri hevi-tuotteiden osalta. Vähän väliä tuli sellaisia, joita en itse olisi ikinä ostanut.
Juurikin korona-aikoina tuli todettua, että aivan turha mennä sinne kauppaan perheellisten tönittäväksi, kun kotona ostoksia tehdessä ei tarvitse niitä huonokäytöksisiä ihmisiä kohdata.
Aivan yhdellä kädellä laskettavissa kerrat, jolloin on tullut huono tuote, ja siitä on saatu rahat takaisin. Varmaan just jonkun kaltaisesi hedelmänpuristelijan jäljiltä sekin.
Ja normaali ihminen selviää siitäkin haasteesta, että nyt pakkasi K-marketin kauppias väärän värisen banaanin kauppatilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi sinne kauppaan pitää mennä temmeltämään lasten kanssa, ei se ole mikään huvipuisto.
Jotkut lapset osaavat käyttäytyä kaupassa nätisti ilman, että heitä tarvitsee komentaa ja kieltää koko ajan. Näin viikonloppuna isossa ruokakaupassa pikkupojan ja tytön, molemmat alle kouluikäisiä, jotka katselivat joitakin tavaroita omin päin, kun äiti oli toisessa välikössä ostoskärryn kanssa. Lapset puhuivat keskenään tavallisella äänellä, eivät huutamalla ja käsittelivät esillä olevia tavaroita varovaisesti. Oli ilo nähdä niin hyvää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhäkään niiden hevi-osaston tuotteiden laatua ei voi nähdä ennen kuin on siellä kaupassa. Ja kyllä muukin valikoima vaihtelee aika paljon. En tiedä, miten muut ruokansa suunnittelee, mutta mulla se suunnittelu lähtee aina niistä vihanneksista.
Oletuksena yleensä on, että kaupassa myytävät ja esilläolevat tuotteet ovat laadukkaita ja myyntikuntoisia, ei asiakkaan tarvitse tehdä itse mitään laatuarvioita onko närpiöläinen kurkku nyt varmasti riittävän laadukasta ostettavaksi, samat kurkut on myynnissä joka kaupassa. Jos hyllyt notkuu mätiä kasviksia niin sitten kaupalla on isompia ongelmia eikä osaavaa työvoimaa ole riittävästi.
Et ole tosissasi? Sori, olet kyllä täysin väärässä. Usein voi kaupassa olla esim. erä sellaisia paksuja kurkkuja, jotka ei ole hyviä. En osta, jos ei ole kapeita ja uurteisia kurkkuja. Samoin miniluumutomaateissa välillä on vain liian kalpeita, eivät silloin maistu miltään, sama paprikoissa. Jne.
Onko siis ihan oikeasti niin, että on ihmisiä, jotka eivät itse tee laatuarviota ostamistaam vihanneksista ja hedelmistä? Onko tää joku suomalainen juttu?
Tottakai on normaalia valikoida mitä tuotteita vihanneksista/hedelmistä ottaa pussiin, mutta ei tämä tarvitse mitään erillista laaduntarkastuskokousta kaupan käytävällä, vaan menee ihan samalla kun lapppaa niitä mandariineja pussiin. Monet kasvikset/hedelmät myydään puoliraakoina, kyllähän tämän nyt jokainen ymmärtää että niitä joutuu kypsyttelemään kotona eikä ole välttämättä heti syötäviä. Aina saa kyllä silti salaattiainekset ja hedelmät tähän hetkeen ilman mitään ihmeellistä laatukierrosta.
No minä en voi tietää mitä vihanneksia ja hedelmiä ostan, ennen kuin näen ne. Ja en voi tietää, mitä ruokaa laitan, ennen kuin tiedän, mitä vihanneksia siihen tulee. En mä osta niitä paksuja kurkkuja, painavia jäävuorisalaatteja tai kalpeita tomaatteja esim. ollenkaan, kun ei ne ole hyviä.
No tässä on kyllä nyt kyse ihan itse luoduista ongelmista, mutta normaalia toimintaa tämä ei ole. Kyllä normaalit ihmiset löytää vihannesosastolta ostettavaa vaikka ne perunat ei juuri nyt ole täydellisen muotoisia siihen perunalaatikkoon ja banaaneissakin on väärä keltaisen sävy.
Ongelma? Mikä ihmeen ongelma? Ei se ole mulle millään tavoin ongelma, että perustan ruoanlaittoni sesongissa oleville, parhaan laatuisille kasviksille. Jos tämä ei ole normaalia toimintaa, niin suosittelen sitten kaikille epänormaaliutta, niin tulisi ehkä syötyä enemmän niitä kasviksia.
Mikä ihmeen huoli sulla on muiden kasvisten syönnistä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä millainen dynaaminen yksilö pitää itseään niin erinomaisena, että pitää jokainen kasvis hipelöidä ja ajaa arvioivan katseen editse..!!
Itselleni tullut kotiinkuljetuksella kaikki päivittäistavarat jo vuosien ajan, ja aivan priimaa useimmiten.
Kai meillä toisilla sitten on muutakin elämää, kuin paarustella ruokakaupassa arvioimassa kasviksia! 😂Pitää itseään niin erinomaisena? Siis mitä ihmettä nyt? Pidätkö sä vihannesten laadun arvioimista jonain hienosteluna vai mistä nyt on kyse?
Korona-aikaan tuli tilattua ostokset kaupasta, ja se oli aivan kamalaa juuri hevi-tuotteiden osalta. Vähän väliä tuli sellaisia, joita en itse olisi ikinä ostanut.
Juurikin korona-aikoina tuli todettua, että aivan turha mennä sinne kauppaan perheellisten tönittäväksi, kun kotona ostoksia tehdessä ei tarvitse niitä huonokäytöksisiä ihmisiä kohdata.
Aivan yhdellä kädellä laskettavissa kerrat, jolloin on tullut huono tuote, ja siitä on saatu rahat takaisin. Varmaan just jonkun kaltaisesi hedelmänpuristelijan jäljiltä sekin.
Ja normaali ihminen selviää siitäkin haasteesta, että nyt pakkasi K-marketin kauppias väärän värisen banaanin kauppatilaukseen.
No minun kokemukseni tosiaan oli täysin päinvastainen, tuli todettua, että ikinä enää en halua olla sen varassa, että joku muu valitsee hevi-tuotteeni.
Ei siitä paksusta vetisestä kurkusta, kitkerästä painavasta jäävuorisalaatista tai kelmeistä mauttomista tomaateista saa rahoja takaisin, koska ei ne ole pilaantuneita tuotteita, vaikka huonoja ovatkin.
Mulla ei ole tosiaan pienintäkään halua joutua selviämään siitä haasteesta, että saan huonoja kasviksia kaupasta, kun voin ne käydä itse valitsemassa. Kai mulla on ihan oikeus tähän, eikä sen pitäisi häiritä muita mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis makasit kotona koko lapsuutesi osallistumatta mihinkään arjen toimintoihin ja kun täytit 18 taikaiskusta opit ilman opettamista miten kaikki tehdään? Että ruokakeijut ei taiokaan ruokaa pöytään vaan se pitää ihan itse miettiä ja ostaa? Pesuaineet ja vessapaperitkaan ei kotiin tyhjästä ilmesty?
Siistii hei. Me tässä todellisuudessa halutaan sun todellisuuteen, varsinkin jos saa ammattipätevyydet ilman opettamista ja opettelua kuten Barbimaassa.
Tästä sivusta totean, että mun sukupolvelle opetettiin käytöstavat ja muiden ihmisten huomioiminen aina sopivasta äänenkäytön volyymista lähtien ihan kotona. Kaupasta lähdettiin pihalle, jos meinasi tavat unohtua, niin kyllä luupäisempikin oppi käyttäytymään.
Nykyäidit nyt vain ovat niin selkärangattomia niljakkeita, etteivät vaivaudu niitä tapoja opettamaan, ja jälkikasvu on yhtä niljakasta. Mammat tuijottaa puhelinta ja kakarat juoksentelee kiljuen kuin viidakossa. Sitten uhriudutaan että ”lapsivihamielinen Suomi”, kun kukaan ei halua teitä julkisille paikoille.
Se vaan on niin hauskaa ärsyttää muita tietäen, että he eivät todennäköisesti kehtaa nostaa siitä mitään meteliä.
Terveisin käytävätukkija.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaupassahan sitä vasta näkee ne tuotteet. En mä voi ikinä tietää, mitä otan hevi-osastolta, ennen kuin näen vihannesten laadun.
tarvitsetko siihen kaverin mukaan pohtimaan että onko tämä laadukas omena vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ostettavia ennakolta näe!
Kaupassa, jossa käyn, on viikosta ja kuukaudesta toiseen sama valikoima. Kyllä minä pystyn jo kotona suunnittelemaan ruoat ja ostoslistan, jotka kaupassa poimin vain kärryyn. Eiköhän ap tässä tarkoittanut juuri tätä, että miksi kauppaan mennään miettimään, mitä ruokaa laitetaan.
Vihannesten ja hedelmien laatua ja hintaa ei kyllä voi päätellä siitä, mitä kaupalla yleensä on valikoimissa. Eli ihan sen takia minä en ainakaan voi etukäteen suunnitella, mitä ruokaa aion laittaa. Mulle iskee se inspiraatio vasta kun kaupassa katselen niitä tuotteita
Kommenttini menee vähän aloituksen ohi, mutta halusin viime viikolla ostaa paprikan. Kaupassa näkemäni olivat jättikokoisia, kun olisi tarvinnut vain yhden "tavallisen" kokoisen. Mahtaako niitä saada mistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletuksena yleensä on, että kaupassa myytävät ja esilläolevat tuotteet ovat laadukkaita ja myyntikuntoisia, ei asiakkaan tarvitse tehdä itse mitään laatuarvioita onko närpiöläinen kurkku nyt varmasti riittävän laadukasta ostettavaksi, samat kurkut on myynnissä joka kaupassa. Jos hyllyt notkuu mätiä kasviksia niin sitten kaupalla on isompia ongelmia eikä osaavaa työvoimaa ole riittävästi.
Et ole tosissasi? Sori, olet kyllä täysin väärässä. Usein voi kaupassa olla esim. erä sellaisia paksuja kurkkuja, jotka ei ole hyviä. En osta, jos ei ole kapeita ja uurteisia kurkkuja. Samoin miniluumutomaateissa välillä on vain liian kalpeita, eivät silloin maistu miltään, sama paprikoissa. Jne.
Onko siis ihan oikeasti niin, että on ihmisiä, jotka eivät itse tee laatuarviota ostamistaam vihanneksista ja hedelmistä? Onko tää joku suomalainen juttu?
Tottakai on normaalia valikoida mitä tuotteita vihanneksista/hedelmistä ottaa pussiin, mutta ei tämä tarvitse mitään erillista laaduntarkastuskokousta kaupan käytävällä, vaan menee ihan samalla kun lapppaa niitä mandariineja pussiin. Monet kasvikset/hedelmät myydään puoliraakoina, kyllähän tämän nyt jokainen ymmärtää että niitä joutuu kypsyttelemään kotona eikä ole välttämättä heti syötäviä. Aina saa kyllä silti salaattiainekset ja hedelmät tähän hetkeen ilman mitään ihmeellistä laatukierrosta.
No minä en voi tietää mitä vihanneksia ja hedelmiä ostan, ennen kuin näen ne. Ja en voi tietää, mitä ruokaa laitan, ennen kuin tiedän, mitä vihanneksia siihen tulee. En mä osta niitä paksuja kurkkuja, painavia jäävuorisalaatteja tai kalpeita tomaatteja esim. ollenkaan, kun ei ne ole hyviä.
No tässä on kyllä nyt kyse ihan itse luoduista ongelmista, mutta normaalia toimintaa tämä ei ole. Kyllä normaalit ihmiset löytää vihannesosastolta ostettavaa vaikka ne perunat ei juuri nyt ole täydellisen muotoisia siihen perunalaatikkoon ja banaaneissakin on väärä keltaisen sävy.
Mikä ihmeen huoli sulla on muiden kasvisten syönnistä??
Ei mulla olekaan, vaan usein kuulee ihmisten valittelevan, että on vaikea saada syötyä tarpeeksi kasviksia. Jos näin on, niin siihen voisi auttaa, kun osaisi valita hyvälaatuisia kasviksia. Kasvikset on ihan parasta herkkua mitä on, soisin muillekin sen nautinnon niistä.
Ei mulle sinänsä muiden ostokset kuulu mitenkään, toisin päinhän tää keskustelu meni, että mun tarvetta päästä valitsemaan omat vihannekseni pilkattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käytkö joka kerta eri kaupassa vai miten se hevituotteiden laatu muka heittelee niin paljon? En ikinä ole kaupassa nähnyt huonolaatuisia hevituotteita. Osaan suunnitella ruuat etukäteen ja kyllä, minäkin lähden suunnittelemaan ateriat vihanneksista ja pystyn tekemään sen jo kotona, kun suunnittelen viikon ruokalistan. Usein menen tarjoustuotteiden mukaan eli katson etukäteen, mitä tuotteita on tarjouksessa. Kauppalista on helppo tehdä, kun käy samoissa kaupoissa, niin tietää missä järjestyksessä etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lapset osaavat käyttäytyä kaupassa nätisti ilman, että heitä tarvitsee komentaa ja kieltää koko ajan. Näin viikonloppuna isossa ruokakaupassa pikkupojan ja tytön, molemmat alle kouluikäisiä, jotka katselivat joitakin tavaroita omin päin, kun äiti oli toisessa välikössä ostoskärryn kanssa. Lapset puhuivat keskenään tavallisella äänellä, eivät huutamalla ja käsittelivät esillä olevia tavaroita varovaisesti. Oli ilo nähdä niin hyvää käytöstä.
Hyväkäytöksinen lapsi on tänä päivänä niin harvinainen, että tuntuu joltain ufohavainnolta!!
Ajatella, että aiemmin ne riehujarääpäleet olivat harvinaisuuksia. Kertoo kaiken nykypäivän vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole varaa ostaa pilaantuneita kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaupassahan sitä vasta näkee ne tuotteet. En mä voi ikinä tietää, mitä otan hevi-osastolta, ennen kuin näen vihannesten laadun.
tarvitsetko siihen kaverin mukaan pohtimaan että onko tämä laadukas omena vai ei?
En, mutta tarviin puolisolta kyydin sinne kauppaan, niin siinähän se sitten on kaupassa mukana ja tulee sitten yhdessä pohdittua, mitä ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai meillä toisilla sitten on muutakin elämää, kuin paarustella ruokakaupassa arvioimassa kasviksia! 😂Ekäkemummona ainakin elämää on se kun pääsee vielä itse rollaattorilla kauppaan eikä kyhjätä kotona odottamassa ruokakuljetusta.
Itsehän sen päättää, mihin rollaattorinsa suuntaa sitä kotiinkuljetusta odottaessa! Minusta on mielekkäämpää ottaa hölkkälenkki luonnossa ja kantaa sitten kotiin tullessa portailta valmiit ostokset sisään, kuin mennä tunkkaiseen kauppaan katselemaan rääkyviä räkånokkia.
Että mistä nyt sitten kukakin tykkää.
No kumpaakin. Jos vieraantuu arjesta ettei enää halua kauppojen valikoimia nähdä, tilaa aina sitä samaa kyllä se on alku vanhuudelle ja periksi antamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ostettavia ennakolta näe!
Kaupassa, jossa käyn, on viikosta ja kuukaudesta toiseen sama valikoima. Kyllä minä pystyn jo kotona suunnittelemaan ruoat ja ostoslistan, jotka kaupassa poimin vain kärryyn. Eiköhän ap tässä tarkoittanut juuri tätä, että miksi kauppaan mennään miettimään, mitä ruokaa laitetaan.
Haluatko mitalin?
Ei, vaan hän kertoi mikä on normaalia. On normaalia tehdä kauppalista kotona ja miettiä ruuat etukäteen eikä käydä vasta kaupassa arpomaan mitähän sitä söisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käytkö joka kerta eri kaupassa vai miten se hevituotteiden laatu muka heittelee niin paljon? En ikinä ole kaupassa nähnyt huonolaatuisia hevituotteita. Osaan suunnitella ruuat etukäteen ja kyllä, minäkin lähden suunnittelemaan ateriat vihanneksista ja pystyn tekemään sen jo kotona, kun suunnittelen viikon ruokalistan. Usein menen tarjoustuotteiden mukaan eli katson etukäteen, mitä tuotteita on tarjouksessa. Kauppalista on helppo tehdä, kun käy samoissa kaupoissa, niin tietää missä järjestyksessä etenee.
Käyn yleensä kerran viikossa isommilla ostoksilla, kyllä niillä eri erät kasviksia yleensä on silloin myynnissä. Käyn Lidlissä useimmiten, kun siellä on paras hevi-osasto, ja Lidlin valikoimaa ja hintojahan ei voi etukäteen tarkistaa netistä. Kauppalistoja en käytä kuin juhlapyhien alla. En myöskään voi suunnitella etukäteen useamman päivän ruokia, kun en vielä tiedä, mitä ylihuomenna tekee mieli.
En oikein tajua, mikä tässä nyt tuntuu provosoivan niin paljon.
Tässä yksi pyhääkin pyhempi laadukkaiden sesonkikasvisten ostaja hyvesignaloi. Luomua, tietysti!