Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide: Ei se kumppani etsimällä löydy!

Vierailija
12.04.2026 |

Mitä mieltä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus löytyy ja joskus ei vaikka miten etsisi. Uskon että se tapahtuu, jos niin on tarkoitettu. 
Koska tiedän pariskuntia, jotka ovat tutustuneet täysin yllättäen tilanteissa joissa eivät olleet edes etsimässä mitään. Se vaan oli kohtalo.

Tiedän myös heitä, jotka ovat löytäneet kumppanin tinderistä tai baarista. Ja jotkut eivät löydä niistä edes etsimällä.

Eli uskon vahvasti kohtaloon tässä asiassa.

Vierailija
22/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kumppanin löytää jos sellaista etsii, mutta se on sitten toinen asia, että löytyykö hyvä kumppani tällä menetelmällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen fifty fifty; pitää olla aktiivinen, kärsivällinen ja hoksottimet pystyssä. Mutta onhan puolet sattumaakin, kenet sattuu tapaamaan. Eikä ota kaikkea niin vakavasti ja osaa olla itsekseenkin, eli ei ole epätoivoinen.

24/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimistä on monenlaista. 

Itse aloitin 2024 etsimisen osallistumalla sosiaalisiin harrastuksiin. Mulla ei ollut aktiivisesti haku päällä vaan tutustuin kiinnostaviin ihmisiin yrittämättä vongata ketään treffeille. Ensimmäinen kiinnostava itse lähestyi minua diskossa mutta se tarina jäi lyhyeksi. Muutamia jouduin diskossa väistelemään. Toiseen kiinnostavaan tutustuin vähitellen tanssikurssilla ja lavatansseissa. Hänen kanssaan olen nyt yhdessä.

Nuorempana pitkäaikainen puoliso löytyi kun olin jo lakannut etsimästä ja vain olin mukana aktiviteeteissä pitämässä hauskaa. Epätoivoinen etsiminen kun näkyy ulospäin.

M60

Vierailija
25/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huono neuvo, jonka ansiosta itse jäin vanhaksipiiaksi. Äitini aina sanoi tuota, että kun vaan keskittyy omaan elämään ja olemaan onnellinen sinkkunakin, niin elämä tuo eteen Sen Oikean, ihan etsimättäkin. No, näin ei käynyt koskaan. 

Vasta 40 v päälle kun olin aloin tajuta, että neuvohan on ihan järjetön. Toki, osa löytää sen puolison noinkin, mutta kyllä todennäköisyyttä löytää kummasti nostaa se, jos etsii. Eikä elä kuten minä, eli työpaikka, Prisma, kävelyllä ulkona - kas kun kukaan ei tullut kotoa hakemaan.

Miten joku voi elää nuorena työpaikka- Prisma -elämää?

mitä httoa? No mitä jos ei oo ketään tai verkostoja kenen kanssa näkisi uusia asioita, pääsis juhliin tai muuta sellaista??

Vierailija
26/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus löytyy ja joskus ei vaikka miten etsisi. Uskon että se tapahtuu, jos niin on tarkoitettu. 
Koska tiedän pariskuntia, jotka ovat tutustuneet täysin yllättäen tilanteissa joissa eivät olleet edes etsimässä mitään. Se vaan oli kohtalo.

Tiedän myös heitä, jotka ovat löytäneet kumppanin tinderistä tai baarista. Ja jotkut eivät löydä niistä edes etsimällä.

Eli uskon vahvasti kohtaloon tässä asiassa.

Kummalla on enemmän kohtaloa, naisella joka on pukeutunut säkkiin, vaiko naisella joka on pukeutunut koipireidet paljaina lyhyeen minihameeseen?

Vierailija
27/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin jotenkin niin, että mikäli haluaa parisuhteen ja kumppanin, jonka kanssa rakentaa yhteinen elämä tiettyine virstanpylväineen, sellaisen voi löytää etsimällä. Jos taas haluaa kohdata ihmisen jonka kanssa kokee syvän yhteyden ja halun elää koko elämänsä riippumatta siitä millaiseksi se muotoutuu, tarvitaan sattumaa.

Vierailija
28/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huono neuvo, jonka ansiosta itse jäin vanhaksipiiaksi. Äitini aina sanoi tuota, että kun vaan keskittyy omaan elämään ja olemaan onnellinen sinkkunakin, niin elämä tuo eteen Sen Oikean, ihan etsimättäkin. No, näin ei käynyt koskaan. 

Vasta 40 v päälle kun olin aloin tajuta, että neuvohan on ihan järjetön. Toki, osa löytää sen puolison noinkin, mutta kyllä todennäköisyyttä löytää kummasti nostaa se, jos etsii. Eikä elä kuten minä, eli työpaikka, Prisma, kävelyllä ulkona - kas kun kukaan ei tullut kotoa hakemaan.

Onkohan tämä yleistäkin? Että naisilla menee yli 40 vuotta tajuta, että se parisuhde ei tule ilmaiseksi, vaan sen eteen joutuu tekemään jotain.

Vierailija
29/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa ajatella.  Ei tarvii itse nähdä vaivaa vaan joku muu hoitaa senkin 

Miten niin hoitaa? 

Vierailija
30/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten tapa on möyhätä naisvihaa. Paska ja idioottimainen tapa joka karkottaa sekä naiset että henkisesti terveet miehet.

Vierailija
31/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydä rauha ja rakkaus sisältäsi. Sen jälkeen alat kohtaamaan oikeita ihmisiä. 

Vierailija
32/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sillä olen vartoillutkin ihan kotona. Jos tulee putkirikko, niin ehkä tulee putkinainen narubikineissään vuotoa selvittämään.

Vierailija
33/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä kumppanin löytää jos sellaista etsii, mutta se on sitten toinen asia, että löytyykö hyvä kumppani tällä menetelmällä. 

Kotona odottamalla ei löydy mitään

Vierailija
34/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivolle haisten kohti uusia pettymyksiä.

Joo, ei tartte etsiä. Pitää vain olla hyvä kaikille ilman sojottavaa munaa. 

Mitä et tekisi miehelle, et voi tehdä naisellekaan. 

Vierailija
35/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisin jotenkin niin, että mikäli haluaa parisuhteen ja kumppanin, jonka kanssa rakentaa yhteinen elämä tiettyine virstanpylväineen, sellaisen voi löytää etsimällä. Jos taas haluaa kohdata ihmisen jonka kanssa kokee syvän yhteyden ja halun elää koko elämänsä riippumatta siitä millaiseksi se muotoutuu, tarvitaan sattumaa.

Täähän se ois. 

Vierailija
36/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydä rauha ja rakkaus sisältäsi. Sen jälkeen alat kohtaamaan oikeita ihmisiä. 

Löysin niin hyvän rauhan, etten enää kaipaa ihmisiä ympärilleni ollakseni onnellinen. 

Vierailija
37/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni löysi liian jännittävän tai tylsän kumppanin. Jos on siis elossa.

Vierailija
38/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten tapa on möyhätä naisvihaa. Paska ja idioottimainen tapa joka karkottaa sekä naiset että henkisesti terveet miehet.

Sinä(kin) karkotat tehokkaasti kaikki täsyjärkiset.

Vierailija
39/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona odottamalla ei löydy mitään

Parhaat on löytyneet siten, että on käynyt paikoissa, tavannut ihmisiä ja sitten joku on vain ilmestynyt. 

Vierailija
40/56 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma tarinansa. Arvostan itseäni kuitenkin ja ymmärrän, että ilkeille kommenteille ei tule antaa valtaa. 

Olet hyvänäköinen muija, kuulin viimeksi ja ihan livenä ;)