Älä lämmitä koskaan näitä ruokia uudelleen. Huh miten riipaisi kun aina olen lämmittänyt ja säilyttänyt useamman päivän.
Mitä mieltä olette tästä mielipiteestä?
Älä lämmitä koskaan näitä ruokia uudelleen. Minä kyllä lämmitän ja syön monta päivää jääkaapissa säilytettyjä ruokia.
-Kanaa (syö kylmänä jos jääyli, no en syö)
-Sienet ( sama teksti)
Peruna (usomatonta, säilytän monta pöivää ja paistan)
Pinaatti (pinaatista aloin ottaa selvää, söin kolmena päivänä lämmitettynä)
Punajuuri (sama teksiti kuin ylhäällä)
Selleri (sama teksiti)
Persilja (sama teksit)
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lämmitellyt eilen vanhaksi menneitä broitsuja tänään ja lämmitän vielä myöhemmin illalla sekä huomenna. Roskiin ei mene murustakaan, enkä varmasti tule kipeäksi noista. Valmistan usein paljon riisiä kerralla ja sitä riittää 3-4 päiväksi enkä ole koskaan myrkytyksiä saanut vaikka jääkaappia en kauhean kylmänä edes pidä.
Riisin ja makaronin uudelleenlämmittämistä pidetään vaarallisena. Sen kanssa tuleeolla huolellinen ja laittaa se kylmään jääkaappiin heti, kun se on jäähtynyt. Ennen ateriaa lämmitetään vain se määrä, joka aiotaan syödä. Samaa annosta ei saa lämmittää monta kertaa. Tiedän, että osa ihmisistä tekee niin. En pidä ruoanlaitosta ja suunnittelin, että keitän e.m. ruokia paljon ja syön monta päivää. Sitten näin lehtijutun, että joissakin Euroopan maissa oli kuollut ihmisiä ruokamyrkytykseen. Jotkut olivat "vain" joutuneet sairaalaan. Yhdessä perheessä toinen vanhempi oli lääkäri. Tämä sai minut havahtumaan. Enhalua joutua sairaalaan, kun se on niin kallista.
Vaarallisuus on kovin suhteellista. Ei venäläinen rulettikaan kovin vaarallista ole, vain yksi kuudesta keskimäärin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan vaan että ihmiset ostaisi enemmän... olisi romahdus jos kaikki tajuaisi tehdä useamman päivän ruokia itse valmiiksi jääkaappiin / pakkaseen eineksien ja woltitusten sijaan.
Ei ole tajuamisesta kiinni jos ei vaan aina jaksa tehdä ruokaa. Mukavaa helpotusta välillä syödä valmisruokia ja tilata ravintola-annoksia Woltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on lämmittäminen. Ja useampana päivänä syödään samaa keittoa tai kanankoipia.
Suositus kuitenkin ettei säilytetä niitä seuraavina päivinä lämmitettäväksi aiottuja valmiita ruokia jääkaapissa niiden valmistusastioissa vaan siirretään ne toisiin astioihin. Itse valmistan usein ruokaa jota saatan syödä kolmenakin päivänä ja ostin näiden ruokien jääkaapissa säilytystä varten teräskulhoja.
Miksei saisi säilyttää valmistusastioissa eli kattiloissa ruokaa jääkaapissa?
Eihän se kiellettyä ole, mutta kattilat eivät ole tiiviitä, kuten säilytysastiat yleensä ovat.
Miksi se kattila pitää laittaa jääkaappiin viemään muilta elintarvikkeilta tilaa. Säilytysrasiat vievät paljon vähemmän tilaa, niihin voi pakata kerta-annoksen ja latoa päällekkäin.
Kuka hemmetti on niin idi ootti, että säilyttää kattilansa jääkaapissa
Vierailija kirjoitti:
Juu. Näin manipuloidaan kuluttamaan enemmän. Älä lämmitä eilispäivän ruokaa, vaan heitä pois ja osta uutta. Jotenkin se kulutus pitää potkaista käyntiin, kun ihmiset on peevelin säästäväisiä.
Turhaa hävikkiä. En ole juuri koskaan saanut ruokamyrkytystä itse valmistamista ruoista. Norjalainen lohi on varmaan itsessään ollut raaka-aineena syynä ruokamyrkytykseen enkä sitä enää tietoisesti osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on lämmittäminen. Ja useampana päivänä syödään samaa keittoa tai kanankoipia.
Suositus kuitenkin ettei säilytetä niitä seuraavina päivinä lämmitettäväksi aiottuja valmiita ruokia jääkaapissa niiden valmistusastioissa vaan siirretään ne toisiin astioihin. Itse valmistan usein ruokaa jota saatan syödä kolmenakin päivänä ja ostin näiden ruokien jääkaapissa säilytystä varten teräskulhoja.
Eihän se kiellettyä ole, mutta kattilat eivät ole tiiviitä, kuten säilytysastiat yleensä ovat.
Miksi se kattila pitää laittaa jääkaappiin viemään muilta elintarvikkeilta tilaa. Säilytysrasiat vievät paljon vähemmän tilaa, niihin voi pakata kerta-annoksen ja latoa päällekkäin.
Helppoutta arvostavat ja ruoanlaittoa vihaavat. Tulee ylimääräistä tiskiä ja tiskikoneessa ne sitten ainakin vievät tilaa enemmän kun eivät mahdu sinne yhtä helposti kuin lautaset. Minulle riittää päiväksi yksi lautanen josta sitä ruokaa syön jos se ei ole mitään herkästi pilaantuvaa kalaa jonka rasvat ja bakteerit jäävät lautaselle.
Tyhmiä nää älä ikinä, tee aina, vain yksi juttu tai asia -klikkiotsikot. Uskooko joku näihin?
Olipa sitten peruna, riisi tai pasta niin oma nenä ja suu kertoo kyllä onko pilaantunut tai ei. Yksi ruokakaupan työntekijä sanoi jo kauan sitten että vatsavaivat lisääntyy kun ihmiset ei kuumenna ruokaa kunnolla. Käytetään siis tähteiden lämmittämiseen mikroa paistinpannun tai uunin sijasta.
Meillä paistetaan ylijääneet perunat sellaisenaan tai pyttipannuksi. Kylmän pastan ja riisin sekoitan kastikkeeseen ja haudutan kuumaksi. Välillä joku laittaa kiireessä mikroon mutta silloinkin osataan maistaa ennen syömistä. Mikrosta voisin helposti luopua mutta muu perhe ei suostu. Vauvan maidon ja ruokien (pilttipurkkien) lämmittämiseen oli hyödyllinen mutta nykyään aika vähällä käytöllä.
Lehti: "Säästät rahaa kun teet kerralla usean päivän ruoat".
Sama lehti: "Älä nyt vaan lämmitä sitä ruokaa koska kaikki on vaarallista".
Vmp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Miksi siirtäisin riisin, perunat tai vaikka puuron sieltä kattilasta erillisiin sälytysrasioihin, kun se säilyy sen päivän tai pari siellä kattilassa aivan yhtä hyvin? Eikä mun kaappini koskaan pursuile tavaraa niin, ettei sinne yksi kattila mahtuisi.
Juu. Näin manipuloidaan kuluttamaan enemmän. Älä lämmitä eilispäivän ruokaa, vaan heitä pois ja osta uutta. Jotenkin se kulutus pitää potkaista käyntiin, kun ihmiset on peevelin säästäväisiä.