PostNord Lähiboksi: Tarvitset puhelimeen ladatun sovelluksen ja bluetooth-yhteyden paketin noutoa varten, automaatit ulkosalla?
Miten tämmöinen idea on oikein mennyt läpi? Ensinnäkin, osa automaateista sijaitsee ulkona. Jotkut on sanoneet, että jopa kauppojen roskisten vieressä. Eli tilatut tuotteet Suomen oloissa voivat altistua voimakkaille lämpötilan vaihteluille kovista pakkasista helteisiin. Osa tuotteista, kuten elektroniikka, lääkkeet sekä kosmetiikka, ovat herkkiä lämpötilan vaihtelulle eivätkä välttämättä kestä jäätymistä ilman pilaantumista ja vaurioitumista. Normaalit pakettiautomaatit sijaitsevat yleensä sisätiloissa kauppojen auloissa.
Toisekseen, entä henkilöt, joilla ei ole älylaitetta, tai äppiä, tai bluetooth-yhteyttä, esim vanhukset? Eihän he saa pakettejaan sitten lainkaan, jos ainoa toimitusvaihtoehto on PostNord boksi. Miksi monimutkaistaa asioita tarpeettomasti asiakkaan kannalta, kun ihan se tavallinen tekstiviesti koodi pakettiautomaattiin palvelee laajinta joukkoa ihmisiä ja helppo käyttää?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä boikotoin koko PostNordia. Muutaman kerran kun olen tilannut kotiinkuljetuksen - ja maksanut siitä - on tullut viesti "ei voitu toimittaa, paketti viety lähimpään vapaaseen noutopisteeseen" (olen ollut kotosalla joka kerralla koko päivän) ja kerran kun olin hakemassa noutopisteestä tuli viesti "siirretty pisteeseen X" ilman mitään koodia, paikan päällä soitin asiakaspalveluun jossa ei vastattu, puoli tuntia kuuntelin nauhaa kuinka odotusaika on maksullinen ja lähdin takaisin sinne mihin paketin ensin oli ilmoitettu saapuvan. Sieltä se sitten löytyikin. Kun olen noista vastoin sovittua sattuneista kuljetuksista ollut yhteydessä "asiakaspalveluun" on vastattu että ota yhteyttä lähettäjään; eihän verkkokauppa enää sen jälkeen kun on paketin lähettänyt voi asialle mitään tehdä.
Näin se menee PostNordin omien käyttäjäehtojen mukaan: asiakkaalla ei ole oikeutta reklamoida PostNordille yhtään mistään. Kaikki yhteydenotot myyjään. Melkein alkoi naurattaa niitä ehtoja lukiessa, eli asiakkaalla ei ole mitään oikeusturvaa eikä oikeuksia, kun PostNord kuljettaa pakettiaan.
Johtuisikohan se siitä että sinä et ole postnordin asiakas, paviaani. Kannattaisi varmaan tutustua verkkokauppojen toimitusehtoihin niin ei tarvitsisi tehdä itsestään kaltaisesi julkista pelleä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä boikotoin koko PostNordia. Muutaman kerran kun olen tilannut kotiinkuljetuksen - ja maksanut siitä - on tullut viesti "ei voitu toimittaa, paketti viety lähimpään vapaaseen noutopisteeseen" (olen ollut kotosalla joka kerralla koko päivän) ja kerran kun olin hakemassa noutopisteestä tuli viesti "siirretty pisteeseen X" ilman mitään koodia, paikan päällä soitin asiakaspalveluun jossa ei vastattu, puoli tuntia kuuntelin nauhaa kuinka odotusaika on maksullinen ja lähdin takaisin sinne mihin paketin ensin oli ilmoitettu saapuvan. Sieltä se sitten löytyikin. Kun olen noista vastoin sovittua sattuneista kuljetuksista ollut yhteydessä "asiakaspalveluun" on vastattu että ota yhteyttä lähettäjään; eihän verkkokauppa enää sen jälkeen kun on paketin lähettänyt voi asialle mitään tehdä.
Näin se menee PostNordin omien käyttäjäehtojen mukaan: asiakkaalla ei ole oikeutta reklamoida PostNordille yhtään mistään. Kaikki yhteydenotot myyjään. Melkein alkoi naurattaa niitä ehtoja lukiessa, eli asiakkaalla ei ole mitään oikeusturvaa eikä oikeuksia, kun PostNord kuljettaa pakettiaan.
Johtuisikohan se siitä että sinä et ole postnordin asiakas, paviaani. Kannattaisi varmaan tutustua verkkokauppojen toimitusehtoihin niin ei tarvitsisi tehdä itsestään kaltaisesi julkista pelleä.
Todellakin. Se ettei PostNord ole vastuussa paketin saajalle ei tarkoita, etteikö PostNord olisi vastuussa kenellekään. Kenen kanssa PostNord on tehnyt sopimuksen? Kuka on maksanut PostNordille sopimuksen täyttämisestä? Miksi ihmeessä PostNord olisi velvollinen korvaamaan jotain suoraan sellaiselle ihmiselle, joka on pelkkä paketin saaja?
Niin se on kaikkien muidenkin toimitusvaihtojen kanssa: Jos toimitus menee pieleen, reklamaatiot osoitetaan sille firmalle jolta tavarat on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on sorkkarauta.
Tosin sitä et ikinä uskalla käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on sorkkarauta.
Tosin sitä et ikinä uskalla käyttää
Tule katsomaan paikan päälle, kusihousu
Vieläkö jankkaat tästä?
Muillakin firmoilla on ulkona lokeroita. Mitä sitten? Ja sun pakkasta kestämättömät tavarat voi olla kuorma-auton kyydissä tai logistiikkavarastossa tunteja. Osta kaupasta sitten jos niin pelkäät. Voithan valita ostovaiheessa sisä- tai ulkopuolella olevan lokeron.
Miksi et voi käyttää muiden firmojen lokeroita jos et tätä osaa? Postnord on ihan paras.
Postnord on näistä pakettitoimittajista ehdottomasti huonoin. Bisnes ideana ” mahdollisimman vähällä vaivalla huippu voitot firmalle ja asiakas on tyhmä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutava roska poistoon.
Lue linkin ohje Post Nordin sivuilta, niin ehkä sinäkin kykenet ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Siinä kuvassakin automaatti on ulkona.
Sinä palikka jaksat jauhaa paskaa tästä aiheesta koko ajan. Tilaa muulla toimituksella, ja asia on ratkaistu.
Aina ei voi valita toimitustapaa. Kyllä pitäisi paketinnouto onnistua ilman äppitemppuiluja..
Mikä on ollut tämä tilanne, että ei ole muuta vaihtoehtoa? En ole nimittäin ikinä törmännyt sellaiseen tilanteeseen. Kaksi kertaa olen hakenut paketin tuollaisesta, hyvin on toiminut.
Mitä tulee lämpötilaan noissa, niin ei taatusti ole tilannetta, että sinne on pakko esim lääkkeitä tilata.
Ihme asenteita täällä.
Olen noutanut vaimon paketteja työmatkalla kätevästi kun hän on laittanut noutokoodit viestinä, mutta tuolla systeemillä sekään ei onnistu, kun pitäisi olla se noutajan puhelin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutava roska poistoon.
Lue linkin ohje Post Nordin sivuilta, niin ehkä sinäkin kykenet ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Siinä kuvassakin automaatti on ulkona.
Sinä palikka jaksat jauhaa paskaa tästä aiheesta koko ajan. Tilaa muulla toimituksella, ja asia on ratkaistu.
Aina ei voi valita toimitustapaa. Kyllä pitäisi paketinnouto onnistua ilman äppitemppuiluja..
Mikä on ollut tämä tilanne, että ei ole muuta vaihtoehtoa? En ole nimittäin ikinä törmännyt sellaiseen tilanteeseen. Kaksi kertaa olen hakenut paketin tuollaisesta, hyvin on toiminut.
Mitä tulee lämpötilaan noissa, niin ei taatusti ole tilannetta, että sinne on pakko esim lääkkeitä tilata.
Ihme asenteita täällä.
Pitäisi ylipäänsä olla vaihtoehto älypaskalle.
Täällä oli viime talvena aurattu pakettiauton kokoinen lumikasa suoraan kiinni niihin ulkona oleviin noutolaatikoihin, eikä niihin päässyt käsiksi kukaan.
Joo itselle tuli paketti tuollaiseen, jossa automaatti sijaisti vieraan taloyhtiön pihalla. Oli vähän kiusallista mennä sinne kolistelemaan toisten ikkunan alle. Sinällään oli kohtuullisen lähellä, eli sijainti muuten hyvä.
Postnord on ehkä huonoin näistä pakettien hautomisfirmoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen noutanut vaimon paketteja työmatkalla kätevästi kun hän on laittanut noutokoodit viestinä, mutta tuolla systeemillä sekään ei onnistu, kun pitäisi olla se noutajan puhelin mukana.
Ei tarvitse olla noutajan puhelinta mukana. Vaimos lähettää sulle ihan sun omaan kännykkääsi linkin, jonka kautta saat paketin noudettua.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitä aina saa valita, mulle on tullu kaksi pakettia sellaiseen ja ekan aikana mun puhelimessa ei ollu sitä ominaisuutta minkä avaaminen vaati. Hirmu kikkailun jälkeen miehen puhelimella se saatiin auki, mutta en tykänny. Enkä koskaan siihen tilaa tarkoituksella.
Nyt on kyllä olleet todelliset aasit hirmu kikkailemassa😅. Olikin ihan hitokseen vaikea ladata sovellus ja saada paketti.
Olen kieltäytynyt lataamasta sovellusta ja tilaan aina vain sellaiseen, jossa on noutokoodilla toimiva lukko.
Pari kertaa ne on olleet täynnä ja pakettini on ohjattu tällaiseen paskaan, johon pitäisi ladata sovellus.
Molemmilla kerroilla ilmoitin, että en ole hyväksynyt toimitustavan muutosta enkä nouda pakettia jos sitä ei toimiteta valitsemallani tavalla.
Boikotoin nykyään kaikkia palveluita, joihin vaaditaan sovellus- olen etsinyt ja löytänyt kaikkien tilalle muun vaihtoehdon.
En halua puhelimeeni enää yhtäkään sovellusta, muutenkin niitä on jo liikaa.
Tässä saa oikeasti olla tarkkana kun tilaa. Itse tilaan esim. piilolinssejä netistä ja on selvää, että ne ovat pilalla, jos viettävät aikaa ulkona pakkasessa. Postnord ei korvaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Myös Matkahuollolla on tuo sama systeemi, hain ulkoboksista paketin. Kannattaa valita postin automaatti, jos on valittavissa.
Joo tilaan myös paketit postin tai lidlin automaatteihin kun ne on sisällä. Boikotiin ulkoautomaatteja. Minulla on toinen puhelin sovelluksia varten. Yritän pärjätä mahdollisimman vähillä sovelluksilla. Viranomaispostinkin muutin paperiseksi takaisin samalla kun muutin vanhusten postit.
Tietääkö ap, että se ennen Suomeen saapumista se elektroniikka on viettänyt kuukausia tärisevissä ja keinuvissa merikonteissa trooppisen kuumissa olosuhteissa...?
Sen lääkkeet on jäätyny siellä ulkoboksissa ja tässä on tulos 🤪.