Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut tyytyväinen Orpon hallituksen toimiin, jossa rahaa ei ole säästynyt, velka kasvanut, työttömyys kasvanut ja ostovoima heikennyt

Vierailija
12.04.2026 |

Oletko ollut tyytyväinen politiikkaan? 

Oletko hyötynyt - vai kärsivätkö kaikki nousseista hinnoista, työpaikkojen menetyksistä ja suurtyöttömyydestä? 
Velka on kasvanut eniten Orpon kaudella.

Leikkauksilla ei ole saatu aikaan säästöjä, vaan ainoastaan epävarmuutta ja maan talouden tyrehtyminen. 

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut kolme kokoomusjohtoista hallitusta niistä JOKAINEN on aiheuttanut laman. Kolme kertaa samoilla keinoilla sama tulos. Ja silti joku vielä uskoo näihin talouspsaajiin???

Vierailija
122/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erikoista että vihervasemmisto täällä on lähempänä USA:n rebublikaaneja, kumpikin haluaa lisätä valtion menoja rajattomasti. Kokoomus/persut taas ovat lhinnä USA:n denokraatteja, velkaantumisen kasvun nopeudesta huolestuneita. 

SIlti ottivat eniten velkaa kuin kukaan muu SUomen historiassa. VOihan siitä huolissaan olla, mutta ei näytä vaikuttavan visan vinguttamiseen.

Siis Orpo ja Purra ottaneet velkaa eniten Suomen historiassa. 2024: 15,3 mrd€, 2025: 17,8 mrd€. 2026 ottavat 15-20 mrd€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta Orpossa on, ettei opi virheistään.

Toteuttaa ja seuraa vain EK:n laatimaa ohjelmaa tapahtui mitä tapahtui eli mm. työntekijöiden asemaa yleisesti pyritään heikentämään. Tähän päälle rikkaille verohelpotuksia ja pörriäisille lisää bisnesmahdollisuuksia kun julkista leikataan...

Ei julkista ole leikattu vaan sinne annetaan Sannulin laskema rahoitus.

Se ettei demarit osanneet laskea ei ole Orpon syytä.

Vierailija
124/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat ovat vaikeat, mutta Orpon hallitus lienee paskin kautta aikojen?

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, mutta tämänhän kaikki äänestäjät kai tietävätkin - not. 

Ymmärrän, että ne Suomen harvat sikarikkaat äänestävät kokoomusta. Tiedän pienellä eläkkeellä kitkuttavia eläkeläisiä, jotka ovat kovaa kokoomuslaista ja sekös naurattaa. 😆

Urpon hallituksen kannatus on tällä hetkellä alhaisin, mitä hallitus on koskaan ollut!

Monta ennätystä orpopurralla. Eniten velkaa, heikoin työllisyys, pahin köyhyys ym.

Joutuminen ensimmäistä kertaa EU:n alijäämämenettelyyn eli tarkkailuluokalle. Negatiiviset ennätykset sen kuin jatkavat paukkumistaan oikeistohallituksen ollessa vallassa...

Vierailija
125/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN TYYTYVÄINEN

Orpon hallitus on tehnyt merkittäviä parannuksia rikoslakiin, ja maahanmuuttoon. 

Koulujen kännykkärajoitus, tulossa oleva taksilain muutos vielä lisäksi.

Laaditut lait, aloitteet, äänestykset jne jne,löytyy eduskunnan omilta sivuilta.

Miten sinä olet näistä hyötynyt, 50-60 vuotiaana miehenä?

Eiköhän se ole kaikkien etu että naiset voivat matkustaa turvallisesti takseissa, lapset oppivat enemmän koulussa jne jne.

Miksi miehen pitää erityisesti "hyötyä" itse siitä?

Enhän minä siitäkään hyödy ettei naista rais kata.

Orpopurra uskoo, että kuri, roti ja rangaistukset on vastaus kaikkeen. Tämä malli on yleistä  konservatiiveille. Hyvinvointivaltio tuhotaan, rahat laitetaan vankiloihin ja armeijalle. Näin on toiminut orpopurra ja Trump.

Vierailija
126/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut.

Vierailija
127/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla ei ole töitä. Seuraukset näkyvät nopeasti. 

Syntyvyys laskee ja muuttoliike ulos Suomesta alkaa/ on jo alkanut

Paitsi kehitysmaista muuttoliike Suomeen on voimakkaampaa.

Niin. Persut ovat saaneet aikaan muuttoliikkeen kiihtymisen.

Miksi demarit on aina valehtelemassa, ootteko niin tyhmiä että luulette muiden uskovan juttujanne kun ne on kaikki tarkastettavissa? Demarin kannattajat roikkuu vauvapalstalle valheineen omassa kuplassaan päivästä toiseen. Menkää töihin laiskiaiset, luuserit.

Luuletko, että demareissa ei ole työssäkäviöitä ääli  kriminaali juoppo persu? Ketkään eivät ole valehteleviampia, kieroimpia, rikollisia  ja takinkääntäjiä kuin tyhmät luuseri-persut

Vierailija
128/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN TYYTYVÄINEN

Orpon hallitus on tehnyt merkittäviä parannuksia rikoslakiin, ja maahanmuuttoon. 

Laaditut lait, aloitteet, äänestykset jne jne,löytyy eduskunnan omilta sivuilta.

Eiköhän se ole kaikkien etu että naiset voivat matkustaa turvallisesti takseissa, lapset oppivat enemmän koulussa jne jne.

Orpopurra uskoo, että kuri, roti ja rangaistukset on vastaus kaikkeen. Tämä malli on yleistä  konservatiiveille. Hyvinvointivaltio tuhotaan, rahat laitetaan vankiloihin ja armeijalle. Näin on toiminut orpopurra ja Trump.

Kuka maksaa sen "hyvinvointivaltion" ?

Vierailija
129/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossupummien ulinat senkun jatkuvat, ei voi idiootimpaa porukkaa olla. Mutta onhan näitä lapsukaisten itkupotkuraivareita hauska lukea ja naureskella. 

En ollut sossupummi, aina ahkera kovan työntekijä. Orpon hallituksen aikana ensimmäistä kertaa työttömänä ja työllistyminen tuntuu mahdottomalta. Työpaikkoihin on satoja muita hakijoita. Kilpailu on kovaa.

Itse jäin jo edellisen hallituksen aikana työttömäksi ja tiedän monta muutakin, eikä niitä töitä silloinkaan ollut vaikka se tökerö PM huusi "menkää boomerit töihin" vaikkei niitä töitä vaan ollut. Demarit lupasivat poistaa heidän mielestään turhan aktiivimallin ja toivatkin aktiivi2 tilalle ja veivät vielä eläkeputken siihen päälle. Ja kaikki muut heidän sössimät asiat (tuli 300 000 lisää köyhyysrajan alapuolelle menijää), ja ne rahat jotka levittivät muille kuin suomalaisille esim. toisten maitten tupakan vieroitukseen olisi ihan voinut jättää suomalaisille sekä ne rahat jotka lisäsivät kehitysapuun ja kaiken tuhon jälkeen lähtivät vielä vastuuta pakoon paremmille hillotolpille. Demareita en tule koskaan enää äänestämään, demarit pettää aina ja on kädet muitten taskuilla.

Olisiko jotain faktatietoa esittää vai mrnetkö mielikuvilla.

Fakta on se, että orpopurra sai ennätyksellisen työllisyyden ja alhaisimman työttömyyden ja sössi sen hetkessä. Ja ärri huusi: menkää töihin. Ja orpopurra kiristi aktiivimall7n taas Sipilän ajan tasolle. Nyt jopa osa-aikatyössä haet 4 paikkaa kuukaudessa ja yhdestä asioinnin virheestä menetät työttömyysetuuden pysyvästi ja saat 50 % toimeentulotuesta.

Ihan on kuule suomalaisista lehdistä  luettavissa, demareilla näkyy olevan ihan omanlainen totuus mikä itseänne miellyttää ja muuta totuutta ei haluta kuullakkaan. Kaikki ei vaan halua sinne teidän ihanaan valhekuplaan elämään.

No laita jo se linkki sinne lähteeseesi äläkä selittele!

Vierailija
130/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista.

-pätkä orpo iso-tytin päältä

Vierailija
131/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hallituksessa olen pitänyt ministeri Rantasesta. 

Äänestin ennen tätä buumerinnaureskelukulttuuria aina SDP tä, kun se oli mielestäni työläisten puolue, mutta Sannan ja oikeammin jo Rinteen aikana se oli kaapattu ja vasitenkin, kun tiedettiin mitä seuraa, kun rahaa laitettiin menemään ja annettiin bisnesfinlandian kautta kuka kehtas pyytää.

Fortumille tekstarineuvottelut tanssin lomassa.

Kaiken tuon oli hyväksymässä muutkin puolueet?!

Kokoomus ei silti ole puolueeni eikä kyllä perussuomalaisetkaan. 

Rehtiä tavisihmisten etuja ajavaa puoluetta etsin edelleen.

Haloo?

Vierailija
132/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut kolme kokoomusjohtoista hallitusta niistä JOKAINEN on aiheuttanut laman. Kolme kertaa samoilla keinoilla sama tulos. Ja silti joku vielä uskoo näihin talouspsaajiin???

Vain hieman väärin.

Joka kerta lama on ollut tulossa demareiden holtittoman rahankäytön vuoksi ja kokoomus on äänestetty valtaan estämään pahemmat tapahtumat.

Itse olin sitä mieltä, ettei kokoomuksen olisi kannattanut ottaa hommaa hoitaakseen taas kerran. Toivoin vilpittömästi demareiden vaalivoittoa juuri tästä syystä mitä ketjussa nyt nähdään.

Siis siitä, että olisi ihana nähdä demarit kantamassa vastuunsa aiheuttamastaan sotkusta, edes kerran.

Siihen on syynsä miksi Sannuli kieltäytyi edes keskustelemasta kokoomuksen kanssa ja pakotti ne hallitukseen persujen kanssa. Demarit ei kanna vastuuta.

Vierailija
133/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin tosi nopeasti velkasaneeraukseen, tuli vuokrarästejä. Yrittäjänä aina ennen pärjännyt. Orpon kausi on viimeinen stoppi toiminnalle.

Olen pettynyt Orpon Suomeen.

eli sun alamäki oli hyvässä vauhdissa Sannan hallituksen viimeisinä vuosina.

Koko Sannan hallituksen aika oli alamäkeä. Ja hyvä niin, totesi Sanna itsekin.

Vierailija
134/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN TYYTYVÄINEN

Kuka maksaa ne uudet vankilat ja armeijan rajattomat resurssit?

Hyvinvointivaltio on ollut Suomen talouden nousun edellytys. 

Vierailija
135/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kuoli kun sairaala lakkautettiin. Ei ehtinyt ajoissa sairaalaan. Lääkärin sanoin.

Oho, todella surullista. Miehesi ei takuulla ole lähellekään ainoa tämän hallituksen kylmän politiikan uhri. Lämmin osanotto. 😔

On se kumma kun viittä lääkäriä ei pidetä valmiudessa kunnan kahta asukasta varten.

Mene psykopaatti paskiainen pois jo ketjusta. Olet sairas paskiainen!

Orpo ei edelleen päätä miten sannulin määrittelemät hyvinvointialueet rahansa jakavat.

Kannattaa tutustua tuohon toiseen vaaliin ja valittaa oikeaan osoitteeseen: https://vaalit.fi/hyvinvointialueet-ja-aluevaltuustot

Vierailija
136/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN TYYTYVÄINEN

Kuka maksaa ne uudet vankilat ja armeijan rajattomat resurssit?

Hyvinvointivaltio on ollut Suomen talouden nousun edellytys. 

100 000 armeijalle 

1 000 000 000 "hyvinvointivaltioon"

Osaatko matikkaa, kumpi on edullisempaa?

Vierailija
137/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain hieman väärin.

Joka kerta lama on ollut tulossa demareiden holtittoman rahankäytön vuoksi ja kokoomus on äänestetty valtaan estämään pahemmat tapahtumat.

Itse olin sitä mieltä, ettei kokoomuksen olisi kannattanut ottaa hommaa hoitaakseen taas kerran. Toivoin vilpittömästi demareiden vaalivoittoa juuri tästä syystä mitä ketjussa nyt nähdään.

Siis siitä, että olisi ihana nähdä demarit kantamassa vastuunsa aiheuttamastaan sotkusta, edes kerran.

Siihen on syynsä miksi Sannuli kieltäytyi edes keskustelemasta kokoomuksen kanssa ja pakotti ne hallitukseen persujen kanssa. Demarit ei kanna vastuuta.

Se lama on kolme kertaa aiheutunut täysin kokoomuksen vuoksi. Jokaisella kerralla Suomi on poikennut muusta maailmasta. Talouden notkahdus on ollut kaikkialla, vain Suomessa se on pitkitetty ja saatu räjäytetty ennätystasolle.

Kokoomuksen kyky.

Vierailija
138/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on perusasiatkin harhateillä. Ei mikään hallitus lamaa aiheuta.

Vierailija
139/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hallituksessa olen pitänyt ministeri Rantasesta. 

Äänestin ennen tätä buumerinnaureskelukulttuuria aina SDP tä, kun se oli mielestäni työläisten puolue, mutta Sannan ja oikeammin jo Rinteen aikana se oli kaapattu ja vasitenkin, kun tiedettiin mitä seuraa, kun rahaa laitettiin menemään ja annettiin bisnesfinlandian kautta kuka kehtas pyytää.

Fortumille tekstarineuvottelut tanssin lomassa.

Kaiken tuon oli hyväksymässä muutkin puolueet?!

Kokoomus ei silti ole puolueeni eikä kyllä perussuomalaisetkaan. 

Rehtiä tavisihmisten etuja ajavaa puoluetta etsin edelleen.

Haloo?

Rantanen on fazizti.

Vierailija
140/165 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin tosi nopeasti velkasaneeraukseen, tuli vuokrarästejä. Yrittäjänä aina ennen pärjännyt. Orpon kausi on viimeinen stoppi toiminnalle.

Olen pettynyt Orpon Suomeen.

eli sun alamäki oli hyvässä vauhdissa Sannan hallituksen viimeisinä vuosina.

No näinhän se meni mutta en myönnä mitään, kun Orpon vika. T: ikuinen demarinpalvoja omassa kuplassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi