Oletko ollut tyytyväinen Orpon hallituksen toimiin, jossa rahaa ei ole säästynyt, velka kasvanut, työttömyys kasvanut ja ostovoima heikennyt
Oletko ollut tyytyväinen politiikkaan?
Oletko hyötynyt - vai kärsivätkö kaikki nousseista hinnoista, työpaikkojen menetyksistä ja suurtyöttömyydestä?
Velka on kasvanut eniten Orpon kaudella.
Leikkauksilla ei ole saatu aikaan säästöjä, vaan ainoastaan epävarmuutta ja maan talouden tyrehtyminen.
Kommentit (157)
Näissä leikkauksia voittajia ovat poliitikot, joiden verorahoista maksettavia palkkoja nostettiin. Petku Orpo
Hintojen nousu oli suurimmillaan Sannulin aikana. Nyt hinnat ovat jopa laskeneet. Ei vain näy koska kauppojen katteet eivät ole Orpon käsissä.
Optimistina sanon että paremminkin olisi voinut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tosi nopeasti velkasaneeraukseen, tuli vuokrarästejä. Yrittäjänä aina ennen pärjännyt. Orpon kausi on viimeinen stoppi toiminnalle.
Olen pettynyt Orpon Suomeen.
eli sun alamäki oli hyvässä vauhdissa Sannan hallituksen viimeisinä vuosina.
Kyllähän tämä on täysi fiasko. Velanotto piti lopettaa heti, ja suomi kuntoon jotta heilahtaa.
Aivottomat saksimiset lamaannuttivat koko maan eikä Kypöelivuoren emäntä ymmärrä vieläkään, että tyri historiallisesti. Orpo ei edes välitä kun saa pumpata toisten rahoja omiin taskuihinsa.
Leikkaukset osuivat pahasti perheeseemme. Työpaikkani leikattiin hyvinvointialueelta, johtajat jäi omille paikoille nostamaan suurta rahamäärää. Kuulin entiseltä kollegalta, että tekoäly suunnittelee jäljelle jääneiden työvuorot kysymättä. Mihinkä kalliita johtajia tarvitaan?
Elän ihan samanlaista elämää kuin 6 vuotta sitten, täällä maaseudulla (ei maatilalla) elämä on aika lailla simppeliä verrattuna kaupunkiin, jossa köyhyys ja kurjuus lisääntyvät, nälkäiset jonottavat maksutonta ruokaa ja kaikki on hallituksen syytä-
Kuulun voittajiin mutta ainoastaan siitä syystä että olen saanut SOTE-palkankorotukset ja 10. vuoden ikälisän. Nykyisellä hallituksella ei ole siis mitään tekemistä sen kanssa että ostovoimani on ryöpsähtänyt. Vielä pari vuotta niin saan jopa 38 lomapäivää vuodessa joita edes viikonloppu ei rokota.
Mieheni kuoli kun sairaala lakkautettiin. Ei ehtinyt ajoissa sairaalaan. Lääkärin sanoin.
Onhan saatu aikaan suunnilleen katastrofi. Ehkä se oli hyvän hallitusohjelman tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset osuivat pahasti perheeseemme. Työpaikkani leikattiin hyvinvointialueelta, johtajat jäi omille paikoille nostamaan suurta rahamäärää. Kuulin entiseltä kollegalta, että tekoäly suunnittelee jäljelle jääneiden työvuorot kysymättä. Mihinkä kalliita johtajia tarvitaan?
Oletko katsonut ketä siellä sote-alueesi johdossa on?
Vinkki: demarit ja vasemmisto, ihan vaaleilla valittuna.
erikoista että vihervasemmisto täällä on lähempänä USA:n rebublikaaneja, kumpikin haluaa lisätä valtion menoja rajattomasti. Kokoomus/persut taas ovat lhinnä USA:n denokraatteja, velkaantumisen kasvun nopeudesta huolestuneita.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli kun sairaala lakkautettiin. Ei ehtinyt ajoissa sairaalaan. Lääkärin sanoin.
Asutte siis alueella jossa ei ole liiemmin asutusta.
Ja se on hallituksen vika?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä on täysi fiasko. Velanotto piti lopettaa heti, ja suomi kuntoon jotta heilahtaa.
Aivottomat saksimiset lamaannuttivat koko maan eikä Kypöelivuoren emäntä ymmärrä vieläkään, että tyri historiallisesti. Orpo ei edes välitä kun saa pumpata toisten rahoja omiin taskuihinsa.
Orpon ja Purran toimet jäävät historiankirjoihin, miten ei kannata tehdä, jos saat vallan johtaa maan taloutta.
eli orpo on toiminut aivan samanlaisilla seuraamuksilla kuin mariininkin tuhlariporukka? sillä erolla, että mariinin voihottama vihreäsiirtymä poisti suomesta valtavasti työpaikkoja ja investointeja. todellisuudessa yksikään poliitikko ei aja suomen, tai suomalaisten asiaa. korjatkaa, jos olen väärässä.
Nuorilla ei ole töitä. Seuraukset näkyvät nopeasti.
Syntyvyys laskee ja muuttoliike ulos Suomesta alkaa/ on jo alkanut
Olen tosi tyytyväinen ettei työpaikkoja tule lisää vielä moneen vuoteen. Saan työttömänä olla työtön ja olla mökillä ja kalastaa. En edes kaipaa enää töihin. Olin 18 vuotta töissä yhtä mittaa ja olen tulossa siihen tulokseen ettei työntekeminen ole enää tärkeää. Olen ollut työtön 2021 lähtien kun koronan takia mut irtisanottiin.
Vierailija kirjoitti:
erikoista että vihervasemmisto täällä on lähempänä USA:n rebublikaaneja, kumpikin haluaa lisätä valtion menoja rajattomasti. Kokoomus/persut taas ovat lhinnä USA:n denokraatteja, velkaantumisen kasvun nopeudesta huolestuneita.
usademarit ovat huolestuneita vain siksi, että nyt tutkitaan sitä korruptiota ja miljardien verotaalojen varastamista, mistä nyt käry käy siellä vasemmanpuolen leirissä.
Vierailija kirjoitti:
Hintojen nousu oli suurimmillaan Sannulin aikana. Nyt hinnat ovat jopa laskeneet. Ei vain näy koska kauppojen katteet eivät ole Orpon käsissä.
Marin mainittu, taidat olla Marin-psykoosissa.
Orpo on vastuussa pääministerinä, vaikka ei siltä tunnu.
Jouduin tosi nopeasti velkasaneeraukseen, tuli vuokrarästejä. Yrittäjänä aina ennen pärjännyt. Orpon kausi on viimeinen stoppi toiminnalle.
Olen pettynyt Orpon Suomeen.