Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LASTENVAATTEIDEN JÄLLEENMYYJILTÄ kyselisin kokemuksia yms.

Vierailija
08.05.2007 |

Hei!

Olen kiinnostunut alkamaan jälleenmyyjäksi eräälle lastenvaatemerkille. Haluaisin kuulla nyt kokemuksia sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat ko. työtä tehneet.

Tiedän, että ensin perustetaan toiminimi, maksetaan kauppareksiteriin ilmoitusmaksu, perUstetään toiminimelle oma pankkitili ja yksinkertaista kirjanpitoakin on toki tehtävä.

Alv-maksu velvollisuuden raja liikevaihdolle lienee 8500euroa. Olen yrittänyt laskeskella, että millä todennäköisyydellä kyseinen raja tulee vuodessa täyteen. Maksatteko te alv:ja vai pysyttekö rajan alla? Monillako kotikutsuilla käytte viikottain esittelemässä myymiänne tuotteita? On jotenkin hankala arvoida sitä määrää, mitä kutsuilla saa vaatteita myytyä.

Mites verottaja muuten. Maksetaanko veroa llsäveroprosentin mukaan kun kyseessä ei ole pääansiot? Ja maksetaanko vero myyntituloista vaiko vain omasta provikasta?

Aloin miettimään, että viekö verottaja sen kaiken vähäisenkin voiton mitä tuolla harrastuksella voisi saada...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimeä ei ole muuten pakko ottaa ja maksaa, ennakkoperintätekisteri on ilmainen. Kirjanpito töytyy toki tehdä. Minusta ei kannata ekana vuonna ottaa alv-velvoitetta. Parempi opetella myymishommaa ilman sitä ja tehdä vaikka loppuvuodesta stoppi jos meinaa ylittyä. Aika paljon saa kuitenkin myydä ennen kuin 8500 täyttyy vuodessa, varsinkin jos näin puolessa välissä aloittaa! Alv:sta on aika homma, etuna on kyllä sitten se että kirjanpitoa on pakko tehdä säännöllisesti eikä se jää kovin pitkäksi aikaa roikkumaan :)

Verotuksesta: keksit vaan tarpeeksi vähennettävää niin ei veroja tarvi maksaa ollenkaan, tai hyvin vähän. Itse en koskaan maksa vuoden aikana mitään, veroilmoituksen tehtyäni sitten maksan ennakon täydennyksenä jos näyttää tarpeelliselta. Korkeintaan on mennyt muutama satanen, mulla vuosimyynti lähentelee kymppitonnia. Teen pitkiä myyntimatkoja joten autovähennystä tulee paljon, samoin ittelleen saa maksaa päivärahaa jos on yli 6/12 tuntia toisella paikkakunnalla, sitten kaikki paperit ja postitukset ja jopa kampaukset ja messuvaatteet jos menee johonkin hienompaan juttuun ;)

Mä olen kyllä kotiäiti, joten jos olet töissä, veroa voi mennä enemmän siitä voitto-osuudesta. Mutta varsinkin jos joudut ostamaan esittelyvaatteet itsellesi, niin veikkaan että ainakin ekan vuoden olet kirjanpidossa kirkkaasti miinuksella! Hauskaa hommaa tämä silti on ja kyllä se kannattaakin kunhan alkuun pääsee ;)

Vierailija
2/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin sen Alv:n kanssa ajattelin, että ei sitä tänä vuonna ainakaan tarvitse maksaa, opettelen siihen myyntihommaan ensin rauhassa ja katson, millaiseksi liikevaihto muodostuu.

Jos jollekin tullee mieleen vielä jotain hyödyllistä tai haluat kertoa omista kokemuksista, niin mielelläni niitä lueskelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla