En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan vaihdevuosista
Ja olen sentään itse kohta vaihdevuosi-ikäinen.
Miten selitätte tämän, vs. tämän palstan jatkuvat valitukset?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse.
Kohta viisikymppinen ilman menopaussioireita
Minun oireeni alkoivat sillä samalla kellonlyömällä kun menkat loppuivat 51-vuotiaana. Ei siis kannata tuulettaa vielä. Ja joo, kuumat aallot, nivelkivut ja erilaiset iho-oireet ovat todella syvältä. Kuumat aallot huonontavat myös yöunta, mikä vaikuttaa jaksamiseen.
Lisäksi jo aiemmin terveellisen ruokavalion joutuu todellakin riisumaan kaikesta ylimääräisestä, mikäli ei halua painon nousevan.
n53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse.
Kohta viisikymppinen ilman menopaussioireitaEihän aikoinaan puhuttu mistään murrosiästä Se vaihe vaan kuuluu aikuistumiseen. Sitten keksittiin murrosi...esimurrosikä, esi uhmaikä ja jne.... ja näille joka suunnasta omia diagnooseja. Ennen kun vanhus hoitamattomana heitteillä annettiin kuolla se oli tappo,,,sitten armomurha ja nyt hienosti etanaasia... 🤔🤔🤔🤔
Esi vaihdevuodet on silloin kun suututtaa vanheneminen ja naamama näyttää rumalta. Yyy yyy j heti lääkäriin kun itkettää.
Mikä sun ongelma on? Ettei vaan esivaihdevuodet tai ihan vaan vaihdevuodet?
Ne tekee just tuota, että haluaa piruilla kaikille, kun kaikki ottaa pattiin. Itsellä on niin paha olla, että pakko yrittää pilata toistenkin elämä ilkeilemällä.
Joskus ne alkaa yllättävän aikaisin.
Käy lääkärissä niin saat apua tuohon pahaan oloosi.
Ei elämän kuulu olla noin vaikeata, että kaikki ketuttaa. Jopa toisten vaihdevuosivaivat.
eri
Se on palstan naisvihaajamies. Keksii aina teemoja, joiden varjolla voi haukkua naisia.
Ne valittavat, jotka kokevat oireita. Kaikki eivät. En minäkään ennen kuin tuli rintasyövän vuoksi lääkkeet, jotka aiheuttavat vaihdevuosioireita. Onneksi sen verran lieviä, että ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Palstan incelipoitsu valittaa päivittäin. Onkohan sillä vaihdevuodet?
On ne vaihdevuodet miehelläkin. Niiden avuksi mainostetaan T-maxia, johon on lisätty uusi, vaikuttava aine, mikä lie inkivääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt palstalla vaihdevuosivalituksia.
Kuukautisten loppuminen on parhautta. Loppuu raskauden pelkokin.
Näin minäkin luulin, mutta väärinpä luulin. Raskaudenpelkoakaan ei ollut kun ei ollut seksikään, kun se oikeasti sattui niin, että silmissä pimeni.
kaikki mahdolliset vaivat sain ja niiden rinnalla se kuukautiset olisi olleet lasten leikkiä. Niitä vaikka 100 vuotiaaksi, kun kamalat vaihdevuosivaivat vuosikausiksi. Eivätkä ole vieläkään kunnolla ohi ja alkoivat jo 2012 vuonna.
Onneksi sain niihin hoitoa ja pääsin pahimman vaiheen yli. Ovat kyllä vihon viimeiset paskat ihmisen elämässä.
Paskempaa on vain hormonihoito!
En minäkään ole kuullut, pari tuttavaa vain mainitsi ohimennen että yöllä hiottaa. Outo puheenaihe muutenkin.