Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan vaihdevuosista

Vierailija
11.04.2026 |

Ja olen sentään itse kohta vaihdevuosi-ikäinen.

Miten selitätte tämän, vs. tämän palstan jatkuvat valitukset?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt palstalla vaihdevuosivalituksia.

Kuukautisten loppuminen on parhautta. Loppuu raskauden pelkokin.

Vierailija
62/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekit iloitsee ja kassat kilisee kun muiat ostelee jos jonkinlaista pilleriä ja voiteita ym. huuhaata kaikkiin erinomaisiin vaivoihinsa. Huuhaata melkein kaikki. Vaihdevuodet eivät ole mikään sairaus, ohimenevä ilmiö naisen elämässä. 

Jos "ohimenevä" vaiva kestää 15 vuotta ja olet lähes työkyvytön, niin miksi sitä ei hoidattaisi, kun hormonikorvaushoito vie oireet viikossa ja voit jatkaa normaalia elämää?

Tuohan on sama, jos sanot, että ei kannat ottaa lääkettä vaikka kova mikreeni iskee, koska se on vain ohimenevä vaiva ja hellittää parissa päivässä.

Tai epilepsia potilaalle sanot, että suotta ottaa mitään lääkettä, sehän on ihan normaalia epileptikon elämää, että kouristaa ja äkkiä se kouristus menee ohi.

Vaihdevuodet on sairaus jos se invalidisoi ihmisen elämän. 

Ja jos sulta jalka katkeaa niin kyllä sekin ajan oloon ihan itsekseen paranee, joten turha ottaa lääkeitä oireisiin ja kipuun. Kärsit vaan kaikessa rauhassa niin joskus helpottaa tai sitten ei. Joillakinhan vaihdevuosivaivat ei lopu koko loppuelämän aikana. 

Mutta typerä on se, joka ei elämää haittaaviin vaivoihin hae apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse. 

Kohta viisikymppinen ilman menopaussioireita

Eihän aikoinaan puhuttu mistään murrosiästä Se vaihe vaan kuuluu aikuistumiseen. Sitten keksittiin murrosi...esimurrosikä,   esi uhmaikä ja jne.... ja näille joka suunnasta omia diagnooseja.    Ennen kun vanhus hoitamattomana heitteillä annettiin kuolla se oli tappo,,,sitten armomurha ja nyt hienosti etanaasia... 🤔🤔🤔🤔

Esi vaihdevuodet on silloin kun suututtaa vanheneminen ja naamama näyttää rumalta.  Yyy yyy j heti lääkäriin kun itkettää.

Vierailija
64/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt palstalla vaihdevuosivalituksia.

Kuukautisten loppuminen on parhautta. Loppuu raskauden pelkokin.

Näin minäkin luulin, mutta väärinpä luulin. Raskaudenpelkoakaan ei ollut kun ei ollut seksikään, kun se oikeasti sattui niin, että silmissä pimeni. 

kaikki mahdolliset vaivat sain ja niiden rinnalla se kuukautiset olisi olleet lasten leikkiä. Niitä vaikka 100 vuotiaaksi, kun kamalat vaihdevuosivaivat vuosikausiksi. Eivätkä ole vieläkään kunnolla ohi ja alkoivat jo  2012 vuonna. 

Onneksi sain niihin hoitoa ja pääsin pahimman vaiheen yli. Ovat kyllä vihon viimeiset paskat ihmisen elämässä. 

Vierailija
65/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ihmistyyppi kuuluttaa aina kovaan ääneen, miten asiaa äks ei ole olemassa, kun juuri hän ei ole sitä ikinä nähnyt ei kuullut. Tai miten turha on asia yy, kun ei sitä ennenkään ollut. Tai miten mediahömpötystä on elämäntapa zeta, kun ei tiedä itse ketään joka sillä lailla toimisi.

Ja kas kummaa, monikaan ei ole heille kiinnostunut elämästään avautumaan. Ja sieltä minäminämaasta huutelu vaan kiihtyy. 

Vierailija
66/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosista työkyvyttöömäksi 15 vuotta ... Hmmmm.  Olisikko tutkittava korvien välikin..   Vaihdevuosia ja epilepisiiaa, diabetesta,jne voi toisiinsa verrata.  Noo pitäkööt jokainen vaikka koko ikänsä Hilmapäiviä jo elämässä ei ole muuta sisältöä.

Vierailija
67/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse. 

Eihän aikoinaan puhuttu mistään murrosiästä Se vaihe vaan kuuluu aikuistumiseen. Sitten keksittiin murrosi...esimurrosikä,   esi uhmaikä ja jne.... ja näille joka suunnasta omia diagnooseja.    Ennen kun vanhus hoitamattomana heitteillä annettiin kuolla se oli tappo,,,sitten armomurha ja nyt hienosti etanaasia... 🤔🤔🤔🤔

Esi vaihdevuodet on silloin kun suututtaa vanheneminen ja naamama näyttää rumalta.  Yyy yyy j heti lääkäriin kun itkettää.

Mikä sun ongelma on? Ettei vaan esivaihdevuodet tai ihan vaan vaihdevuodet?

Ne tekee just tuota, että haluaa piruilla kaikille, kun kaikki ottaa pattiin. Itsellä on niin paha olla, että pakko yrittää pilata toistenkin elämä ilkeilemällä.

Joskus ne alkaa yllättävän aikaisin. 

Käy lääkärissä niin saat apua tuohon pahaan oloosi. 

Ei elämän kuulu olla noin vaikeata, että kaikki ketuttaa. Jopa toisten vaihdevuosivaivat. 

eri

Vierailija
68/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä olevista kommenteista voitte päätellä mikä on tulos, jos ei käytä hormonikorvaushoitoja :DDD

Vaihdevuosihirviöitä ilman sanansuodattimia... 

Mun kälyllä on selkeästi ollut vaihdevuodet sitten jo alle kolmekymppisenä. Hirveä joka asiasta kilahtelija. Paiskoo tavaroitakin päin ihmisiä. Vai onkohan ne siinä tapauksessa e-pillerit vai mitkä? Ehdotin kerran psykiatria, niin suuttui vuosiksi. 

Vierailija
69/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee just tuota, että haluaa piruilla kaikille, kun kaikki ottaa pattiin. Itsellä on niin paha olla, että pakko yrittää pilata toistenkin elämä ilkeilemällä.

Ei elämän kuulu olla noin vaikeata, että kaikki ketuttaa. Jopa toisten vaihdevuosivaivat. 

eri

Tuohan on selvä Veeti tai Jonne ylilaudalta. Eli miespuolinen. Ne on just tuommosia naisille v*ttuilevia yhyy-tyyppejä eikä osaa edes yhdyssanoja.

Vierailija
70/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosista työkyvyttöömäksi 15 vuotta ... Hmmmm.  Olisikko tutkittava korvien välikin..   Vaihdevuosia ja epilepisiiaa, diabetesta,jne voi toisiinsa verrata.  Noo pitäkööt jokainen vaikka koko ikänsä Hilmapäiviä jo elämässä ei ole muuta sisältöä.

Onko sinulla ollut pahat vaihdevuosivaivat? Jos ei niin tuskin olet oikea ihminen niistä puhumaan, eikö niin?

Ei kannata päteä asiasta josta ei mitään tiedä. 

Just tuon takia naiset  ei näistä puhu, koska tietämättömien ja ymmärtämättömien ihmisten mielestä vika on korvienvälillä vaikka se onkin hormoneissa. 

Vierailija
71/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Tuohan on selvä Veeti tai Jonne ylilaudalta. Eli miespuolinen. Ne on just tuommosia naisille v*ttuilevia yhyy-tyyppejä eikä osaa edes yhdyssanoja.

Kyllä minä sen arvasin ja siksi kysyinkin onko hänellä vaihdevuodet, kun noin ketuttaa :DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
72/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni vaihdevuodet jo ohittaneena ärsyttää, että naisten kohdalla korostetaan vaihdevuosia, vaikka monet muutokset liittyvät yleensä ikääntymiseen.

Siinähän ärsyynnyt.

Sinulla on nyt päällä tyypillinen hormonaalinen kiukkupuuska.

Myötätunto läheisillesi, jos sinulla nyt lährisiä on.

Hormooni kiukupuuskaan kovaa nussimista ja biletystä niin siitä se iloksi muuttuu kummasti.😂

Vierailija
73/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko piilomainontaa. Hormonikorvaushoidoista saa varmaan lääkärit hyvät provikat, niin kyllähän niitä pitää vähän piilomainostaa. Netti on yllättävän täynnä piilomainontaa. Tyhmemmät ei tajua, kun ne aloitetaan ovelasti tekemällä aloitus, josta valittaa suuresti jostain. Sitten paikalle saapuu tyyppi tai tyyppejä, jotka tietää ongelmaan täydellisen ratkaisun. (Eli oikeasti se aloittaja on myös ne kaikki tyypit. Se on sitä piilomainonnan oveluutta. Tyhmät ei tajua, vaan luulee ihan oikeasti että siellä joku kanssakärsijä tavis kertoo aitoja kokemuksiaan. Menevät heti ostamaan ko. hyväksi kehutun tuotteen.)

Vierailija
74/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko piilomainontaa. Hormonikorvaushoidoista saa varmaan lääkärit hyvät provikat, niin kyllähän niitä pitää vähän piilomainostaa. Netti on yllättävän täynnä piilomainontaa. Tyhmemmät ei tajua, kun ne aloitetaan ovelasti tekemällä aloitus, josta valittaa suuresti jostain. Sitten paikalle saapuu tyyppi tai tyyppejä, jotka tietää ongelmaan täydellisen ratkaisun. (Eli oikeasti se aloittaja on myös ne kaikki tyypit. Se on sitä piilomainonnan oveluutta. Tyhmät ei tajua, vaan luulee ihan oikeasti että siellä joku kanssakärsijä tavis kertoo aitoja kokemuksiaan. Menevät heti ostamaan ko. hyväksi kehutun tuotteen.)

Ihmisillehän uppoaa ihan täysin kaikki somen kaupalliset yhteistyötkin. Luulevat ihan oikeasti että se niiden tykkäämä näyttelijä käyttää oikeasti niitä tuotteita mitä mainostaa ja on todennut ne parhaiksi 😂😂

Vierailija
75/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minä ruma läski olen jäänyt ilman miestä ja käy kateeksi toise niin aina veetuttaa ja kiukuttaa.  Tähän sain kerjättyä hormoonilääkityksen. Lääkäri kyllä ehdotteli mielialalääkkeitä.    Elämä on .  Himapäivät on kiva ilmaus Riitta Väisäseltä.

Vierailija
76/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota vielä vähän niin hyvinkin pääset nauttimaan ihanista vaihdevuosivaivoista :D 

Toivotaan, että viiden vuoden kuluttua olet jo täysin oppinut, mitä vaihdevuodet pahimmillaan voivat olla. 

Ei välttämättä oireita ole vielä viisikymppisellä. Itsekin pääsin nauttimaan näistä huveista vasta 52 vuotiaana ja sitten onkin ollut kovaa kyytiä. 

Vierailija
77/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoreoriat tulilla. 

Vierailija
78/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten pelottavaa miten instassa on nykyään jo tekoälyllä tehtyjä tyyppejä ja niillä omia tilejä, jossa ne mainostaa omaa elintapaa. Eilen törmäsin esim tiliin, jota piti muka nelikymppisen näköinen amerikkalainen(?) 65 vee, joka ikää muka aina ihmeteltiin irl. Sitten se kertoi mitä syö ja miten elää, kun näyttää niin nuorelta. Sillä oli 250 0000 seuraajaa ja älytön määrä kommentteja aina julkaisussa, kun käski laittaa jonkun tietyn sanan, että saa yv:llä lisätietoa. Lopultahan tuo johtaa siihen, että pyydetään maksua ja tilaamaan aina enemmän ja enemmän, että saa muka lisävihjeitä ja tuotteita joilla pysyä ikuisesti nuorena. Mitään ei saa ilmaiseksi. Useamman minuutin selasin ennen kuin tajusin, että koko tyyppihän on tehty tekoälyllä. Sitä ei ole oikeasti olemassa. Ja minä olen sentään Mensan testin mukaan huippuälykäs. Oli vain tosi uskottavan näköinen. 

Vierailija
79/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vielä vähän niin hyvinkin pääset nauttimaan ihanista vaihdevuosivaivoista :D 

Toivotaan, että viiden vuoden kuluttua olet jo täysin oppinut, mitä vaihdevuodet pahimmillaan voivat olla. 

Ei välttämättä oireita ole vielä viisikymppisellä. Itsekin pääsin nauttimaan näistä huveista vasta 52 vuotiaana ja sitten onkin ollut kovaa kyytiä. 

Onko sulla sitä kuuluisaa hormonikorvaushoitoa? Vaikutat nimittäin tosi v*ttumaiselta ihmiseltä

sivusta

Vierailija
80/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suo kiehtoo naisten vaihdevuosissa, kun olet tässä ketjussa? Olet selvästi mies. 

Tiesitkö, että miehillekin tulee vaihdevuosivaivat? Sen oireita ovat testosteronin lasku, ja sen seurauksena väsymys, seksuaalisen halun vähentyminen, ärtyneisyys, lihaskunnon heikkeneminen, masennus, hikoilu, lisääntynyt rasvakudos. 

Nämä oireet tulee merkittävälle osalle miehiä . Pääset sitten sinäkin niistä nauttimaan jos elinpäiviä riittää. 

Ja jos kovin masentaa niin tutkituta korvien välis jos vika sittenkin on siellä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan