Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan vaihdevuosista

Vierailija
11.04.2026 |

Ja olen sentään itse kohta vaihdevuosi-ikäinen.

Miten selitätte tämän, vs. tämän palstan jatkuvat valitukset?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilaudan veetit on kyllä pahempia kuin vaihdevuosissa olevat naiset. Oisko niille jotain hormonihoitoa tarjolla?

Vierailija
82/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suurin osa on vaihdevuosissa, jos kommentointia katsoo. Koko palsta yhtä toisille vittuilua ja pahantahtoisia ilkeitä ihmisiä. Osa niistä on vielä nuoria ja osa miehiä. Ainakin väittävät olevansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tykkää tästä trendistä, että kaikki pistetään vaihdevuosien ja etenkin esivaihdevuosien piikkiin. Minusta se on ihan samaa naisten oireiden ja sairauksien vähättelyä kuin sekin miten kaikki pistetään mt-ongelmaksi. Nainen ei saa koskaan oikeita tutkimuksia eikä oikeita hoitoja. Nuorena oireet käännetään mt-ongelmiksi ja tarjotaan ratkaisuksi masennuslääkitystä. Pikkuhiljaa sitten nelikymppisestä lähtien ne pistetään esivaihdevuosien piikkiin ja tarjotaan siihen hormonikorvaushoitoa. Edelleen jää oikeat sairaudet tutkimatta ja hoitamatta ja pahenevat. Miehet puolestaan saa nuoruudesta vanhuuteen tutkimukset ja hoidot. 

Vierailija
84/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita valittajia sometkin täynnä. Se on nyt trendikästä. Enemmän tosin tunnutaan valittavan esivaihdevuosista kuin itse vaihdevuosista. 

Vierailija
85/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne vanhemmat ihmiset aja automaattivaihteisella. 

Vierailija
86/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu olevan kahdenlaisia ihmisiä: On niitä jotka selittää somessa avoimesti kaiken mahdollisen elämästään, vaivoistaan ja diagnooseistaan. Sitten on niitä, jotka varoo kertomasta kenellekään yhtään mitään, ja pistää someenkin vain maisemakuvia, ja arvostelee noita avoimia tyyppejä täysin tolloina. 

Vierailija
87/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan incelipoitsu valittaa päivittäin. Onkohan sillä vaihdevuodet?

Vierailija
88/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei monikaan kehtaa valittaa, kun lähipiirissä on ihan oikeita sairauksiakin, syöpää ja vastaavaa vakavaa ja hyvinkin kivuliasta. Vaihdevuodet ei ole kuitenkaan sairaus, ja ne tulee kaikille naisille. Kuvittele tilanne, että vaikka jollain sun sukulaisella on parhaillaan syöpä, ja sitten sinä alat valittaa äänekkäästi vaihdevuosista. Kyllähän siinä tulee sellainen itsensä korostamisen asetelma. Muut miettii, että eikö tuolla ole mitään suhteellisuudentajua. 

Vierailija
89/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan incelipoitsu valittaa päivittäin. Onkohan sillä vaihdevuodet?

Jotkut on vain syntymäilkeitä. Ei niille auttais varmaa ees terapia

Vierailija
90/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita valittajia sometkin täynnä. Se on nyt trendikästä. Enemmän tosin tunnutaan valittavan esivaihdevuosista kuin itse vaihdevuosista. 

Ja mitkähän ne esivaihdevuodet sitten mahtavat olla? Ap

Vierailija
91/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulemma sitä aikaa kun kierto alkaa lyhentyä ja tulee kuulemma vaikka minkälaista oiretta aina korvien kutinasta epätodelliseen oloon. 

Vierailija
92/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse. 

Kohta viisikymppinen ilman menopaussioireita

Odota vielä vähän niin hyvinkin pääset nauttimaan ihanista vaihdevuosivaivoista :D 

Toivotaan, että viiden vuoden kuluttua olet jo täysin oppinut, mitä vaihdevuodet pahimmillaan voivat olla. 

Ei välttämättä oireita ole vielä viisikymppisellä. Itsekin pääsin nauttimaan näistä huveista vasta 52 vuotiaana ja sitten onkin ollut kovaa kyytiä. 

Miksi naiset on näin ilkeitä???????Aina toivomassa toisille pahaa ja vaivoja. Eikä voi syyttää edes vaihdevuosii. Nuoret naisetkin on samanlaisii.

sivuilija

Vierailija
93/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän saunalauteilla kaasuttelee kuumia autoja.  He. 😆😆😆😆😆😆😆😆

Vierailija
94/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulemma sitä aikaa kun kierto alkaa lyhentyä ja tulee kuulemma vaikka minkälaista oiretta aina korvien kutinasta epätodelliseen oloon. 

Korvien kutinaan kannattaa kokeilla antihistamiinia. Minulla siitepölyaika aiheuttaa korvien kutinaa. Nuorena alkoi jo. 

Vierailija
95/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pierettää, naurattaa,  laulattaa eikä viina mene enää päähän.    Yyyyy yyyy lääääkäriiiii.....!!!!!!

Vierailija
96/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän saunalauteilla kaasuttelee kuumia autoja.  He. 😆😆😆😆😆😆😆😆

Minäkin pidin saunassa keinotekoisia kuumia aaltoja kun muillakin on....🤭🤭🤭🤭🤭🤭

Vierailija
97/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pierettää, naurattaa,  laulattaa eikä viina mene enää päähän.    Yyyyy yyyy lääääkäriiiii.....!!!!!!

Mikähän sillä veetillä on kun on aina noin henkisesti paha olo?

Vierailija
98/98 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä valitan; yhtäkkiä alan hikoilemaan kaikista ihohuokoista,sitten nousee helvetillinen kuumuus,kun ehdin riisuuntua, nousee kylmä hiki ja palelen. Yöllä herään ennen kello kolmea,uni ei tule kun joskus seitsemän aikoihin. Herätyskello soi 7.30.  Töissä toiset vaihdevuosien kanssa kamppailevat haastavat riitaa, raivostuttaa. Kun pääsen kotiin, haluaisin vaihtaa lököisempiin vaatteisiin mutta mikään ei sovi,olen lihonut. Illalla mies haluaa sekstailla,mutta alapään limakalvot ovat kuin ohutta,kuivaa paperia,sattuu.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme