Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan vaihdevuosista

Vierailija
11.04.2026 |

Ja olen sentään itse kohta vaihdevuosi-ikäinen.

Miten selitätte tämän, vs. tämän palstan jatkuvat valitukset?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan vielä 5-vuotiailla vaihdevuosia kuitenkaan?

Tarkoitin 50- 65 v.......kyllä ymmärsit mutta haluat olla ilkeä. 

Vierailija
22/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne kuin yhden keski-ikäisen naisen jolla ei ole vaihdevuosiongelmia. Me kaikki muut valitamme niistä.

Eräs 52-vuotias tuttuni valittaa erityisen paljon: hänellä oli esivaihdevuodet, ja sitten häneltä poistettiin munasarjat. Univaikeudet ja kuumat aallott ovat helvetilliset, mutta hän ei suostu ottamaan hormonikorvaushoitoa vaan mieluummin kärvistelee ja juo parvekkeella kylmää Pepsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut oikolukea postauksesi ennen kuin lähetit sen.

Vierailija
24/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne kuin yhden keski-ikäisen naisen jolla ei ole vaihdevuosiongelmia. Me kaikki muut valitamme niistä.

Eräs 52-vuotias tuttuni valittaa erityisen paljon: hänellä oli esivaihdevuodet, ja sitten häneltä poistettiin munasarjat. Univaikeudet ja kuumat aallott ovat helvetilliset, mutta hän ei suostu ottamaan hormonikorvaushoitoa vaan mieluummin kärvistelee ja juo parvekkeella kylmää Pepsiä.

Ymmärrän. Jotkut kun saavat hormonikorvaushoidosta rintasyövän. Ja sitä hoidetaan hormonihoidolla, joka tekee elämästä helvettiä. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
25/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei edes saa hormonikorvaushoitoa. Mulle lääkäri nauroi päin naamaa, että "sä et tule ikinä saamaan hormonikorvaushoitoa kun sulla on niin korkea verenpaine, hahhahh"

Vierailija
26/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on huono kuulo. Tollo.

Samoin . Ystävieni ikä 5-65v..  kenelläkään ei mitään oireita...mekat vain jäi pois. Samoin itselläni. Ikä 59v..tuskin mitään iretta tulee kun ei tähänkään mennessä.  Munnoni sanoi että aikoinaan ei kukaan valittanut mitään eikä koko sanaa vaihdevuodet ollut olemassakaan.   Vähän sama kun keksittiin fibramyalkia, niin kattaa kaikki vaivat pitäisi rahapulaa.  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinä et osaa edes suomen kieltä kirjoittaa.

Eri. Sinä voit vetää veesi päähäsi ja pyöskellä kuumissa alloisasi. 

Vierailija
27/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä televisiomainoksessa valittaa, kuinka seksi sattui ja kuinka vagisan sitten pelasti tilanteen.

Vierailija
28/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut oikolukea postauksesi ennen kuin lähetit sen.

Vedä edelleen vee päähäsi ja vihellä.

Vierailija
29/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin . Ystävieni ikä 5-65v..  kenelläkään ei mitään oireita...mekat vain jäi pois. Samoin itselläni. Ikä 59v..tuskin mitään iretta tulee kun ei tähänkään mennessä.  Munnoni sanoi että aikoinaan ei kukaan valittanut mitään eikä koko sanaa vaihdevuodet ollut olemassakaan.   Vähän sama kun keksittiin fibramyalkia, niin kattaa kaikki vaivat pitäisi rahapulaa.  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinä et osaa edes suomen kieltä kirjoittaa.

Eri. Sinä voit vetää veesi päähäsi ja pyöskellä kuumissa alloisasi. 

Haistapa paska. Muuta neuvoa ei tule

Itse asiassa juuri sinunlaistesi takia vaihdevuodet ja niiden kanssa eläminen on vaiettu aihe.

Vierailija
30/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekit iloitsee ja kassat kilisee kun muiat ostelee jos jonkinlaista pilleriä ja voiteita ym. huuhaata kaikkiin erinomaisiin vaivoihinsa. Huuhaata melkein kaikki. Vaihdevuodet eivät ole mikään sairaus, ohimenevä ilmiö naisen elämässä. 

Vierailija
31/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on? T. Nainen 55

Vierailija
32/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä televisiomainoksessa valittaa, kuinka seksi sattui ja kuinka vagisan sitten pelasti tilanteen.

Niin. Ja sinä suuressa viisaudessasi kuvittelet, että siinä kaikki?

Vierailija
33/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole livenä kuullut.

Johtuu varmaan siitä, ettei kukaan edelleenkään kehtaa niistä valittaa.

Mulla oli ihan hirveät vaihdevuosivaivat ja ne kesti yli 10 vuotta, mutta en koskaan hiiskunut kenellekään sanaakaan.

Kärsin vaan kaikessa hiljaisuudessa. 

Vierailija
34/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valittaakaahan niitä kauhutanoita perseenne tuntemuksista kun hirveesti kiinnostaa tuntemattomien  kusiviiva.

Vierailija
35/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Änkyräkännissä palstalla? Sillä lailla!

Vierailija
36/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valittaakaahan niitä kauhutanoita perseenne tuntemuksista kun hirveesti kiinnostaa tuntemattomien  kusiviiva.

Tässä sinulle neuvo: HAISTA PASKA!

Vierailija
37/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Jo ysärillä, ollessani nuori, mm. iäkkäämpi kollega kertoi kuumista aalloistaan. Ja tietysti mediasta on nähnyt monenlaista puhetta vaihdevuosista, mutta vasta viime aikoina hädin tuskin keski-ikäiset, toisin sanoen milleniaalit, ovat alkaneet kertoa vaihdevuosioireistaan. Olen miettinyt alkaako milleniaaleilla manopaussi ennätysaikaisin vai mistä on kyse. 

Kohta viisikymppinen ilman menopaussioireita

Vierailija
38/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne on? T. Nainen 55

Ei mitään.  Jos on terveet elintavat niin ei mitään häikkää. Kuuluu ikääntymiseen.  On maita missä naisilla ei mitään tässä valittamista. Ikävää jos oka vaivaan annetaan hormoonilääkkeitä eikä muuta vaihtoehtoa tutkita. 

Vierailija
39/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vaihdevuodet jo ohittaneena ärsyttää, että naisten kohdalla korostetaan vaihdevuosia, vaikka monet muutokset liittyvät yleensä ikääntymiseen.

Vierailija
40/99 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne on? T. Nainen 55

Ei mitään.  Jos on terveet elintavat niin ei mitään häikkää. Kuuluu ikääntymiseen.  On maita missä naisilla ei mitään tässä valittamista. Ikävää jos oka vaivaan annetaan hormoonilääkkeitä eikä muuta vaihtoehtoa tutkita. 

Oletko ääliö vai mikä vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän