Miltä tuntuu jos ei ole kokenut teininä seurustelua tai romansseja?
Onko sillä ollut vanhempana merkitystä? Onko jäänyt traumoja vai eikö ole vaikuttanut mitenkään?
Kommentit (142)
Ei jäänyt traumoja, mutta olin tosi yksin ja kipuilin asian kanssa nuorena. Kaveritkaan ei tosin hirveästi seurustelleet, mutta kaipasin seurustelukumppania ja koin kamalaksi jos ihastuin johonkuhun, koska vastakaikua ei niillä kerroilla tullut. Kotona oli tunkkainen ilmapiiri seurustelun suhteen, mikä varmasti osaltaan vaikeutti asiaa. Yhden illan juttuihin en ole ikinä lämmennyt, koen vieraiden kanssa säätämisen todella vaikeaksi asiaksi. Sain ensimmäisen seurustelukokemuksen kun olin 25 ja siitä seuraavan suhteen, kun olin 27. Olen tuossa samassa suhteessa edelleen. Varmaan jonkin verran säätämistä on aikuisena suhteissa ollut, mutta toisaalta olen kypsempi ja tiesin mitä halusin.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa mutta ei ole myöhäistä.
M39Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.
Kelpuuttaa täälläkin, mutta kyllähän se ihmetystä aiheuttaa ja miettimistä mikä siihen on syynä.
On kyllä huomattu että naiset ei osaa ajatella kuin omasta näkökulmastaan asioita. "Hei kun mulla on niin helppoo ollut tää deittailu ja parisuhteet niin mikä siinä muka miehillä voi olla niin vaikeeta! Tinderissäkin aina tulee match!"
Älä viitsi uhriutua. Sama koskee naisia. Yhtä pihalla hekin ovat jos kokemusta ei löydy. Kyllä heitäkin löytyy vaikket sinä sitä usko.
Naisten kokemattomuus johtuu yksinkertaisesti siitä etteivät ole poistuneet kotoaan ja suorastaan välttelevät tilanteita missä olisi vaara joutua miehen saattamaksi parisuhteeseen. Eli tilanne on täysin eri kuin miehillä ja naiset sen yleensä päättää alkaako suhde vai ei.
Mitä se kotoa poistuminen auttaa, jos ei viihdy baareissa tai muissa riennoissa, tai edes juo erityisemmin alkoholia? Tuo on sama kuin sanoa miehelle, että käy harrastuksissa tai kirjastossa tai jossain tapaamassa naisia. Kannustan kotoa poistumiseen, mutta parinhakumielessä siitä ei kannata ottaa itselleen paineita. Mieskin voi päättää alkaako suhde vai ei. Omalla kohdallani moni mies on päättänyt, että suhdetta ei tule.
Itsellä oli vähän huvittava tilanne. Omat kaverit kyllä ihan seurustelivat jo teini-ikäisinä ja olisin halunnut kokea saman. Mutta poikkista ei vain löytynyt, ketään ei kiinnostanut seurustella kanssani. Ainoastaan bilettää ja hengailla. Ja ennen kuin joku luulee että olin suohirviö niin ei, olin oikein näpsäkkä ja söpö tyttö nuorena. Koska en saanut suhdetta niin keskityin bilettämiseen ja seksiin.
Sain sen ensimmäisen poikaystävän 18-vuotiaana ja se olikin tympeä kokemus.
N46
Ei ole tarvinnut erota. Ei ole exiä. Ei ole noloja seksikokemuksia. Ei ole kokemusta huonosta parisuhteesta. Ei ole parisuhdetraumoja.
Aloin ensimmäisen kerran seurustelemaan 28 vuotiaana. Hyvää kannatti odottaa. Ei ole tarvinnut kumppania sen jälkeen vaihtaa.
Nykyään nuoret on pitkälti rikkinäisiä koska varsinkin seksi aloitetaan liian aikaisin.
Aloin kolmekymppisen deittailemaan teinejä kompensoinniksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret on pitkälti rikkinäisiä koska varsinkin seksi aloitetaan liian aikaisin.
Tai ovat rikkinäisiä kun joka puolelta tuutataan seksiä ja ne luulee että ovat epänormaaleja ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloin kolmekymppisen deittailemaan teinejä kompensoinniksi. :D
Rydman tykkää tästä.
Olin koulukiusattu, köyhästä alkoholiperheestä, ei likaiseen pieneen kerrostalokämppään ulkopuolisia tuotu, ja en ollut erityisen kaunis tai sosiaalinen. Eka poikaystävä vasta 20 vuotiaana kun muutin omilleni. Sekin jätti. Sittemmin muita suhteita harvoin. Nyt 45 vuotias sinkku taas. Jos en kelpaa, niin en kelpaa. Köyhä ja ruma koko elämän. Sivustakatselija.
Jos saisi onnea edes joskus elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se keski-iässä on aika harvinaista että nainen olisi totaalikokematon ja kokemattomia miehiä on huomattavasti enemmän.
Keski-ikä joo, teini-ikä eri asia.
Kokemattomia keski-ikäisiä on vähemmän kuin kokemattomia teinejä. Moni yllättyisi jos tietäisi, miten kokemattomia suurin osa teineistä on.
Yllätys on myös suuri koska on tabu puhua siitä että naisten neitsyyden menettämisen keski-ikä on 14 vuotta ja miesten yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.
On paljon pahempiakin asioita kuin kokemattomuus.
Varmasti. Mutta se ei poista tuota faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut parisuhdetta . En vain osaa enkä uskalla lähestyä naista iskemismielessä.
Nyt vanhempana olen ymmärtänyt, miten tärkeää olisi ollut se, että olisin saanut nuorena kokea edes jonkinlaisen parisuhteen. Jäin kaikesta paitsi, ajauduin porukan ulkopuolelle.
Nyt olen keski-ikäinen täysin kokematon mies. Tuskin tulen koskaan löytämään parisuhdetta tai muutakaan seurustelua, seksiä.
On jotenkin hämmentävää huomata miten helppoa on jäädä täysin yksin.
ei kannata luovuttaa. moni nuori nainen etsii vanhempaa miestä jolla on elämän kokemusta kaikesta muusta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään? Eiköhän nykyään seurustella paljon vähemmän kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii sitä niille kertoa, että oot kokematon.
- eri
Kun sen näkee melko usein. Epävarmuus paistaa läpi.
Feikkaat alkuun kovaa panomiestä ja alfaa, ja itsensä löytäminen alkaa karttua ajan kanssa?
Teininä ei juuri kukaan ole kova panomies/-nainen. Räpeltämistä se enimmäkseen on. Aikuisena tietää paremmin kuka on kokematon ja kuka ei. Juuri tuosta "räpeltämisestä".
Mutta jos toinen on yhtäkokematon.
Ainahan se on mahdollista, mutta suurempi todennäköisyys on että toinen on kokeneempi.
Riippuu minkä ikäinen.
"Miltä tuntuu jos ei ole kokenut teininä seurustelua tai romansseja?"
Sitten porukka kertoo kuinka on seurustelleet 20v, 24v 27v jne.... Tätä ei kysytty.
Eipä juuri mitenkään, silloin ei seurustelu kiinnostanut.
Elämä meni täysin pilalle ja motivaati kaikkeen katosi. Ei paljoa kiinnostanut opiskella tai käydä töissä kun se tärkein kokemus elämästä jäi ikuisiksi ajoiksi saamatta. Muuta ei ole elämässä voinut tehdä kuin maata kotona ja turruttaa itseään digitaalisella viihteellä. Häpeä on suunnaton, katkeruus kasvaa isommaksi vuosi vuodelta. Matkani miehuuteen ei koskaan alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut parisuhdetta . En vain osaa enkä uskalla lähestyä naista iskemismielessä.
Nyt vanhempana olen ymmärtänyt, miten tärkeää olisi ollut se, että olisin saanut nuorena kokea edes jonkinlaisen parisuhteen. Jäin kaikesta paitsi, ajauduin porukan ulkopuolelle.
Nyt olen keski-ikäinen täysin kokematon mies. Tuskin tulen koskaan löytämään parisuhdetta tai muutakaan seurustelua, seksiä.
On jotenkin hämmentävää huomata miten helppoa on jäädä täysin yksin.
No tuo "paitsi jääminen" on lähinnä oma kokemuksesi. Ajattelutapaansa voi myös muuttaa. Kokemus ihmiselämästä on loppujen lopuksi pelkkä subjektiivinen sekamelska. Ei se minun ongelmani ole, jos joku kokee ihmiselämään "kuuluvan" ensimmäiset seurustelusuhteet teini-iässä. Minäkin koen esimerkiksi luonnossa liikkumisen "kuuluvan" omaan elämääni, ja minusta ihmiselämä olisi outoa ilman sitä. Mutta se on kaiken muun tapaan pelkkä yksilön, tässä tapauksessa minun, subjektiivinen kokemus.
Tämä nyt on silkkaa valhetta. Kokematonta miestä vältellään ja heidän seuraansa ei hakeuduta mikäli tieto tästä normaalien ihmisten joukkoon leviää. Toki kokematonta voidaan sietää sosiaalisten sääntöjen takia, mutta epäkelpoisuuden leima ei poistu. Tätä ei voi yksikään kokenut ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös niin, että teini kerskailee seksikokemuksillaan, vaikka ne olisivat keksittyjä. Niin oli minun nuoruudessani, miksi ei olisi nykyisinkin, kun seksiä tulvii kaikkialta? Kokemattomuutta pidetään häpeällisenä asiana kun kuvitellaan muiden olevan jo mestaritekijöitä.
Sama, täytän 40 ensi vuonna. En ole koskaan tajunnut, miksi seurustelemattomuus/se, ettei ole ollut parisuhdetta, tekisi ihmisestä luuserin. Mutta mielipiteitähän maailmaan mahtuu.