Jos haluatte ymmärtää maailmanpoliittista tilannetta, katsokaa tänäinen Ykkösaamu.
Siis areenasta ykköskanavalta. Se vastasi kaikkiin mun kysymyksiini. Nyt ymmärrän kaikkea paremmin.
Esim: Kiina ja venäjä on kavereita vuoteen 2049 saakka, koska tarvitsevat voimatasapainossa toisiaan. Sitten Kiina alkaa hommata Siperiaa itselleen, sillä siellä on maapallon suurimmat tutkimattomat luonnonvarat.
Venäjä haluaa hommata Ukrainaan itselleen ja suurwna syynä siinä on, että saavat sieltä miehiä tuleviin sotiinsa.
Sanottiin myös, että Suomi olisi ollut nykyistä paljon todennäköisempi ensikohde lisälaajennuksissa, jollemme olisi liittoutuneet.
Kommentit (81)
Miksi ihmeessä aikuinen ihminen haluaa olla kahdeksanvuotiaan tasolla ? Ettei seuraa uutisia ja maailmanmenoa ! Tämä siis kommenttina 42/4.
Miksi haluat olla tylsä ja tietämätön ? Lukutaitoinen mutta yleistiedot alakoululaisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä aikuinen ihminen haluaa olla kahdeksanvuotiaan tasolla ? Ettei seuraa uutisia ja maailmanmenoa ! Tämä siis kommenttina 42/4.
Miksi haluat olla tylsä ja tietämätön ? Lukutaitoinen mutta yleistiedot alakoululaisen tasolla.
Minä ajattelin, ettei kukaan tuollaista voi tosissaan kirjoittaa. Joten oletin viestin olevan sarkasmia.
Sanoi trumpin yrittävän herättää Eurooppaa, kun Eurooppa on töysin lässähtänyt toisen maailmansodan jälkeen.
Selkeää puhetta armeijan välttelijöille Suomessakin.
Jos meidät vallataan, valtaaja käyttää miehiämme omissa sodissaan. Se on venäjän tärkeä syy vallata maita. Saavat alistuneilta mailta miehiä sotimaan. Tämä sanottiin ohjelmassa.
Todella hyvä syy puolustautua kunnolla.
Tuo ohjelmassa haastateltu oli tutustunut huolellisesti venäläiseen aineistoon heidän pelikirjastaan.
Huru-Savolaisen propaganda-analyyseilla ei ole mitään - siis mitään, nada - uskottavuutta. Ap on innoissaan nielaissut Savolaisen teesit, vaikka hän on toistuvasti erehtynyt lähes kaikissa näkemyksissään.
Kiina valmistautuu tukemaan Irania sodassa aseilla. USA on kohta täysin liemessä, mutta se oli arvattavissa, kun aikuisille armeijassa annettiin potkut, ja tilalle nostettiin kultin seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi, että Trump ymmärtää median voiman ja on siksi showmies. Sillai pystyy vaikuttamaan äänestyskäyttäytymiseen. Lisäksi on liikemies ja tykkää tehdä diilejä.
Trump on vuosituhannen suurin ääliö. Myötähäpeää jenkkejä kohtaan ei voi sanoin kuvailla.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi trumpin yrittävän herättää Eurooppaa, kun Eurooppa on töysin lässähtänyt toisen maailmansodan jälkeen.
Trump ei todellakaan yritä herättää ketään, vaan Trump ajaa vain omaa etuaan, ja yrittää kerätä rahaa muilta mailta.
Ei se välitä yhtään, mitä Ukrainalle tai Euroopan maille tapahtuu. Se kuuntelee vain Putinia.
mitähän sisältää kun apkin keksinyt uuden sanan TÄNÄISEN.
Vierailija kirjoitti:
mitähän sisältää kun apkin keksinyt uuden sanan TÄNÄISEN.
Ei ole mikään uusi sana.
"Tänäinen" taipuu adjektiivien tapaan (esim. tänäinen, tänäisen, tänäiseen, tänäisessä).
Kappas vaan, mielenkiintoista, että tästä nyt saa keskustella, kun tismalleen samat pointit, jotka Ap kirjoittaa ovat olleet kansainvälisessä mediassa esillä jo vuosikausia ja olen esim. itse tehnyt niistä ketjuja tänne, jotka on joka kerta sensuroitu pois.
Nyt alkaa tulla näitä suoranuottisia "asiantuntijoita". Jos puhutaan Venäjästä niin se maa ei halua koskaan olla oikeasti Kiinan kumppani,pakonedessä ja väliaikaisesti kyllä. Mutta vähänkään pidemmällä aikavälillä se haluaa olla omalla tavalla osa Eurooppaa. Suurvaltana se on pragmaattinen ja ei siedä pienien reunavaltojen liittymistä Usa vetoiseen Natoon. Venäjä olisi menettänyt kasvonsa jos se ei olisi reagoinut Ukrainan ja Georgian natoon liittymissuunnitelmiin.
Suomen turva voi paradoksaalisesti olla se että jenkit häipyvät Euroopassa sen jälkeen Suomella tulisi olla älyä hakea diplomatian ja liennytyksen kautta siedettävää olotilaa Venäjän kanssa.
Jos Venäjään haluaa tarkemmin voi vaikka lukea Timo Vihavaisen blogia.
Vierailija kirjoitti:
Kappas vaan, mielenkiintoista, että tästä nyt saa keskustella, kun tismalleen samat pointit, jotka Ap kirjoittaa ovat olleet kansainvälisessä mediassa esillä jo vuosikausia ja olen esim. itse tehnyt niistä ketjuja tänne, jotka on joka kerta sensuroitu pois.
Olen kanssasi samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa tulla näitä suoranuottisia "asiantuntijoita". Jos puhutaan Venäjästä niin se maa ei halua koskaan olla oikeasti Kiinan kumppani,pakonedessä ja väliaikaisesti kyllä. Mutta vähänkään pidemmällä aikavälillä se haluaa olla omalla tavalla osa Eurooppaa. Suurvaltana se on pragmaattinen ja ei siedä pienien reunavaltojen liittymistä Usa vetoiseen Natoon. Venäjä olisi menettänyt kasvonsa jos se ei olisi reagoinut Ukrainan ja Georgian natoon liittymissuunnitelmiin.
Suomen turva voi paradoksaalisesti olla se että jenkit häipyvät Euroopassa sen jälkeen Suomella tulisi olla älyä hakea diplomatian ja liennytyksen kautta siedettävää olotilaa Venäjän kanssa.
Jos Venäjään haluaa tarkemmin voi vaikka lukea Timo Vihavaisen blogia.
"Venäjä olisi menettänyt kasvonsa jos se ei olisi reagoinut Ukrainan ja Georgian natoon liittymissuunnitelmiin."
Siinäpä paskan maan paska asenne tiivistettynä. Kun kyse on jostain kuvitellusta "kunniasta", niin se näköjään oikeuttaa mihin tahansa sotarikoksiin.
Katsomalla Yleä ei kyllä ymmärrä mitään.
Faija aikoinaan sanoi, että lopulta ihmiskunta hävittää itse itsensä, ja siltä se alkaa näyttää. Pelkkää sotimista tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Katsomalla Yleä ei kyllä ymmärrä mitään.
Joo kannattaa ehdottomasti lukea mv-lehteä, rapsodiaa ja muita hörhöilyjä.
Kyllä uutisensa kannattaa lukea ihan muualta ei vasemmistolais sivuilta ainakaan.
En katso enkä varsinkaan lie uutisia. Pysyn mieluummin pimennossa maailman menoista. Sillä tiedän ilmankin uutisia että niin maailmalla kuin meilläkin menee kokoajan vain huonommin ja kaikki on perseestä.