Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta

Vierailija
10.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…

Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."

Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?

Kommentit (374)

Vierailija
141/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siia mikä APn pointti on?

Uskovaisen pitäisi saada julistaa uskoaan muille, mutta ei saa sanoa että ei usko?

Koska epöuskon julistus on hyökkäys uskovaisia kohtaan. Sen sijaan uskon julistus ei ole hyökkäys epäuskoisia kohtaan.

Vierailija
142/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko saa tuputtaa sanomaansa joka paikassa niin hyvä että joku sanoo suoraan vastakkaisen mielipiteensä

Uskovaiset on aina oksettaneet minua. Pistivät omat päivänsä vanhojen juhlien tilalle kuten juhannus. Se on englanniksi midsummer ei mitään tekemistä uskonnon kanssa vaan keskikesän juhla

Joka ikinen päivä uskovaiset kiertää jopa ihmisten ovien takana koputtelemassa ja tuputtamassa uskontonaan. Sitten kun joku julkisesti sanoo eriävän mielipiteen niin uskovaiset on tuohtuneena pahoittamassa mieltään. Aika kaksinaamaista touhua minusta. Kyllä Nikulalla on oikeus kehottaa eroamaan kirkosta ihan siinä missä uskovaisilla on oikeus pyytää ihmisiä liittymään.

Viimisen 20 vuoden aikana yksi Jehovan todistaja soittanut ovikelloa,  ja yksi yhteisvastuukerääja, joka toivotti lopuksi Jumalan siunausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, että ihminen joka selviää kuoleman kielistä eloon,

Kääntää asiat noinpäin, että erotkaa kirkosta?

Itse ehkä ajattelisin toisin ja olisin kiitollinen ja kiittäisin.

Ai kiittäisi kirkkoa?

Minä kiittäisin lääketiedettä, hyviä sattumuksia (että oli taajamassa eikä jossakin kairassa) sekä myös geenejä ja elämäntapojani.

Vierailija
144/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.

Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.

Pride-kirkon  kannattajille Jeesus sanoisi:  Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Mat 12:34 ja: 

Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.Mat 7:23

Sekä: 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Mat 25:41

Jeesus nimenomaan hyväksyi kaikki, häntä seurasivat monet hyljeksityt. Suvaitsemattomuus on tullut myöhemmin kuvioihin, yleensä lahkolaisten "ansiosta".  Jeesus armahtaa, tiukkapipo ei.  

Vierailija

102/144|

11.04.2026 | 09:39

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride-kirkon  kannattajille Jeesus sanoisi:  Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Mat 12:34 ja: 

Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.Mat 7:23

Sekä: 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Mat 25:41

Jeesus nimenomaan hyväksyi kaikki, häntä seurasivat monet hyljeksityt. Suvaitsemattomuus on tullut myöhemmin kuvioihin, yleensä lahkolaisten "ansiosta".  Jeesus armahtaa, tiukkapipo ei.  

Ei sitten ikinä, koskaan, milloinkaan Jeesus hyväksyisi homouden syntiä, koska hän on itse SANA, hänen kauttaan on Raamattu tullut maailmaan.

Joh 1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 

2Hän oli alussa Jumalan tykönä. 

3Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. 4Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. 5Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Jumala  = Isä, Poika ja Pyhä Henki loi ihmisen, vain  mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja käski lisääntyä.

Vierailija
145/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä kirkkoon enää kuulukaan

Islam hivuttaa itsensä tilalle. Mieluummin kuuntelee iloista ortodoksikellojen kilkatusta kuin pahaenteistä moskeijan azania joka huutaa muhammedin olevan allahin lähettiläs.

50 vuoden päästä tuskin kuunnellaan kumpaakaan. 

Näin voi olla. Tai ainakaan 500 vuoden päästå.

Nytkin me vähän naureskellaan, kun eläimiä on uhrattu hyvän sadon toivossa. Ja ihmiset ihan oikeasti uskoi sen auttavan!!

Vierailija
146/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko saa tuputtaa sanomaansa joka paikassa niin hyvä että joku sanoo suoraan vastakkaisen mielipiteensä

Uskovaiset on aina oksettaneet minua. Pistivät omat päivänsä vanhojen juhlien tilalle kuten juhannus. Se on englanniksi midsummer ei mitään tekemistä uskonnon kanssa vaan keskikesän juhla

Joka ikinen päivä uskovaiset kiertää jopa ihmisten ovien takana koputtelemassa ja tuputtamassa uskontonaan. Sitten kun joku julkisesti sanoo eriävän mielipiteen niin uskovaiset on tuohtuneena pahoittamassa mieltään. Aika kaksinaamaista touhua minusta. Kyllä Nikulalla on oikeus kehottaa eroamaan kirkosta ihan siinä missä uskovaisilla on oikeus pyytää ihmisiä liittymään.

Viimisen 20 vuoden aikana yksi Jehovan todistaja soittanut ovikelloa,  ja yksi yhteisvastuukerääja, joka toivotti lopuksi Jumalan siunausta.

Kuinka moni on käynyt oven takana kehoittamassa eroamaan kirkosta? Aivan, ei kukaan, ikinä, kenenkään ovella.

Vierailija
147/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisia loukkaa ihan kaikki. Ketä kiinnostaa nämä ammattiloukkaantujat?

Kristittyjä uskovaisia ei loukkaa yhtään mikään. Sekoitat meidät ilmeisesti johonkin toiseen sakkiin.

Katsos kun ylin kristillinen hyve on nöyryys, eikä nöyrää ihmistä voi loukata. Jumala taas on kaikkivaltias, joten sen loukkaaminen vasta mahdotonta onkin.

Tämän lisäksi meillä on velvollisuus rakastaa lähimmäisiämme ja rukoilla vihollistemme puolesta. Joten painunkin nyt rukoilemaan Nikulan puolesta. Ei hän minun viholliseni tietenkään henk.koht ole, mutta selvästi täynnä vihaa kristinuskoa kohtaan -välinpitämätön kun ei auo päätään- ja muutenkin varmuus on aina parasta. 

Kuten C.S Lewis totesi, kukaan ei KEKSISI tällaista uskontoa. 

Vierailija
148/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Nikula saa sanoa mitä tahtoo.

Saa sydänkohtauksen—> elvytetään elävien kirjoihin—> suomen kansan tulisi siksi erota kirkosta.

Mihinköhän tämä Nikula itse mahtaa uskoa, vai onko ihan blanco, tyhjä taulu?

Miksi pitäisi uskoa satuolentoihin?

Vierailija
149/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on olemassa. Sitä ei yksi ateisti pysty muuttamaan.

Höpö, höpö. Jumalien olemassaolosta ei ole mitään todisteita ja vaikka heitä olisi olemassa miksi heitä kiinnostaisi yhden planeetan ja sen yhden lajin asiat.

Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta aiheesta. Sieltä myös selviää kiinnostaako Jumalaa tämä planeetta ja ihmisten asiat. 

Tekstiä siinä on paljon. Ihmisen kirjoittamaa tekstiä. Jumalasta se ei todista yhtään mitään. 

Jumala ei osaa kirjoittaa.

Vierailija
150/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjä uskovaisia ei loukkaa yhtään mikään. Sekoitat meidät ilmeisesti johonkin toiseen sakkiin.

Katsos kun ylin kristillinen hyve on nöyryys, eikä nöyrää ihmistä voi loukata. Jumala taas on kaikkivaltias, joten sen loukkaaminen vasta mahdotonta onkin.

Tämän lisäksi meillä on velvollisuus rakastaa lähimmäisiämme ja rukoilla vihollistemme puolesta. Joten painunkin nyt rukoilemaan Nikulan puolesta. Ei hän minun viholliseni tietenkään henk.koht ole, mutta selvästi täynnä vihaa kristinuskoa kohtaan -välinpitämätön kun ei auo päätään- ja muutenkin varmuus on aina parasta. 

Olet melkoisen tekopyhä. Tuskin uskot edes itse tuollaista soopaa. Kyllä kristitytkin osaa olla vihamielisiä, etenkin uskonnottomia kohtaan.

Vierailija
151/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan, kukaan kuoleva ei näe niitä paratiisin valoja, kun vasta sitten, joskus hamassa tulevaisuudessa, kun uskovat tempaistaan paratiisiin. Kuoleman jälkeen vain odotella köllötellän välitilassa. Kokeman jälkeiset valot ovat vain harhaoppisten höpinöitä.

Aina yllättää, kuinka vähän uskovaiset tuntevat raamattua, vaikka pitävät sitä totena ja sanovat noudattavansa sitä.

Vierailija
152/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on käynyt oven takana kehoittamassa eroamaan kirkosta? Aivan, ei kukaan, ikinä, kenenkään ovella.

Massavaikuttamalla mediassa on esitetty, missä netissä voi erota kirkossa. Tehokkaampaa kuin ovelta ovelle -kiertely.

Vierailija
153/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika kieli poskellahan tuo oli heitetty, mutta kyllä tosiaan ateistikin saa tuoda ajatuksiaan julki siinä missä uskovakin. Suomessa on uskonnonvapaus. Voitte siis edelleen maksella halutessanne kirkollisveroa.

On se jännä tuo uskon/uskonnon vapaus muka Suomessa: Kristittyjä ja heidän uskoaan ja heidän Raamattuansa saa haukkua,repiä ja viedä tuomioistuimeen saakka, vaikka miten paljon, eikä kukaan ynähdäkkään. 

Sitten kun islamisti sanoi Ylen ohjelmassa, että kaikki homot pitäisi tap*aa, niin ärjyimmätkin vihervassut oli hiljaa ja pissa sukassa.

Räsästä ei viety oikeuteen uskonnon tai raamatun takia, vaan koska se sanoi homoja sairaiksi.

Miten kauan aiotte levittää asiasta valeinfoa?

Eikö teiltä onnistu asiallinen keskustelu, ja siksi jankutatte pelkkää valetta?

Ei siinä, että kutsuu sairaana pitämäänsä sairaaksi, ole mitään halventavaa.

Vierailija
154/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Nikula saa sanoa mitä tahtoo.

Saa sydänkohtauksen—> elvytetään elävien kirjoihin—> suomen kansan tulisi siksi erota kirkosta.

Mihinköhän tämä Nikula itse mahtaa uskoa, vai onko ihan blanco, tyhjä taulu?

No ainakin oletti valoon menevänsä, ei kellarikerrokseen.

Uskoo siis valaistumiseen? New ageenkö viittaa? 

Vierailija
155/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku yrittäjä kehoittaa eroamaan ammattiliitosta, se johtuu siitä, että hän on TÄYNNÄ VIHAA ammattiliittoja kohtaan? Hyvä tietää.

Minä kehoittaisin ihmisiä eroamaan mistä tahansa, mistä joutuu maksamaan turhasta, ja ammattiliitto ei kuulu niihin. Kirkko kyllä kuuluu.

Vierailija
156/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi meillä on kumminkin Jyrki69 kin, vetää porukkaa kirkkoonpäin.

Vierailija
157/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkikö Jone sitten Allahin?

Näkikö Jone ne neitsyet?

Oletan, ettei neitsyitä näe, ellei ensin tapa vääräuskoisia.

Vierailija
158/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan, kukaan kuoleva ei näe niitä paratiisin valoja, kun vasta sitten, joskus hamassa tulevaisuudessa, kun uskovat tempaistaan paratiisiin. Kuoleman jälkeen vain odotella köllötellän välitilassa. Kokeman jälkeiset valot ovat vain harhaoppisten höpinöitä.

Aina yllättää, kuinka vähän uskovaiset tuntevat raamattua, vaikka pitävät sitä totena ja sanovat noudattavansa sitä.

Ylivoimainen enemmistö uskovaisista ei ole ikinä lukenut raamattua. Suurin osa kristityistä tuntee oman uskontonsa vain välttävästi.

Vierailija
159/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa ja islaminuskossa palvotaan samaa jumalaa.

Oletpa pihalla!

Kristinuskossa palvotaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Pyhä Kirja on heillä vain Raamattu

Islaminuskonnossa palvotaan vain kuujumala Allahia. 

Islamin pyhä kirja on aivan Raamatun vastakohta, koraani.

Vierailija
160/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi meillä on kumminkin Jyrki69 kin, vetää porukkaa kirkkoonpäin.

Ja hyvin vetääkin porukkaa. Kaikki halukkaat eivät edes mahtuneet sisään kirkkoon, kun Jyrki piti saarnan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan