Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaahan LASTENHOITAJISTA :)

Vierailija
08.05.2007 |

Paljonko maksatte 15-17v nuorille, jos he hoitavat lapsianne.

Minulla 5 ja 2v tytöt ja ensi kertaa tämän kuun lopussa tulossa lastenhoitaja illaksi kotiin. Paljonko annan tarjoan rahaa per tunti?!jne..

Haluaisin kartoittaa noin suurinpiirtein hintahaarukkaa, etten vaikuta ihan " tyhmältä"

Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huonoja kokemuksia! 15 vee on vielä lapsi...

Vierailija
2/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain kysellä paljonko tarjoan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 - 7 euroa riittää hyvin...

Mä en silti ottais.

Vierailija
4/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä noin 4-5h klo 16 eteenpäin. Ruoka on valmiiksi tehty. Leikkimistä, perään katsomista, lukemista, ruuan ja juoman antoa, iltapuuro (ajattelin ostaa niitä elovena-hetki -puuroja) iltapesu+unipaidat päälle ja mahdollisesti iltasatu (jollei keritä itse kotiin)

Vierailija
5/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitähän saa sitten verotuksessa 30 % pois kotitalousvähennyksenä, kunhan muistaa pyytää hoitajalta allekirjoituksen kuittiin.

Tosin kotitalousvähennyksessä on on sadan euron omavastuu eli vähennyksestä ei hyödy, jos vuoden aikana ei kerry tarpeeksi muuta vähennettävää.

Vierailija
6/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alaikäisiä hoitajia en suosi minäkään. Vaikka olisikin luotattava, niin ei välttämättä osaa toimia fiksusti jos jotain erikoista tapahtuu. Kysymys on kuitenkin sinun lapsistasi!

Vierailija
7/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin, kun itse olin nuori, niin minä ja jotkut kaverini hoitivat tuttavaperheiden lapsia satunnaisesti. Minä ainakin tunnen todella luotettavia 17-vuotiaita ja nuorempiakin. Eikö kellään ole hyviä kokemuksia?

Entä omat tyttärenne, jos he ovat tuossa iässä ja tiedätte olevan luotettavia ja he haluavat tienata rahaa lastenhoidolla.

Elänköhän jotenkin kummallisessa maailmassa ?!?

Vierailija
8/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan että nykynuoret saavat rahaa muutenkin enemmän, mutta itse tein paljon lastenhoitohommia kymmenisen vuotta sitten, yläaste-lukioikäisenä. Usein olin eräitä lapsia hoitamassa, kun vanhempansa lähtivät iltamenoihin. Menin siinä seiskan-kasin maissa, eli valveilla en lapsia hoitanut kuin pari tuntia. Vanhemmilla meni pikkutunneille, eli tunteja saattoi tulla jopa kahdeksan, mutta työ oli lähinnä lehtienlukua ja tv:n katselua... Tällöin minulle maksettiin 80-150 mk, ja mielestäni se oli hyvin. Eli euroissa 20 e tällaisesta keikasta olisi mielestäni ok nykyäänkin.

Yksi kosnti on myös laskea tuntipalkkaa, esim. 3-5 euroa, esim. 4-5 tuntia päiväasaikaan 12-25 ¿ on mielestäni ihan kohtuullinen korvaus. Se on kuitenkin verotonta rahaa puhtaana käteen :)

Vierailija
9/9 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että minulle tulee edullisemmaksi maksaa 6 euroa tunnilta laillisesti kuin 4,30 euroa tunnilta pimeästi.

Vierailija:

Se on kuitenkin verotonta rahaa puhtaana käteen :)

Mutta on toki totta, että 17-vuotiaalla on harvoin niin paljon muita tuloja, että hän joutuisi maksamaan veroja.

Kotitalousvähennyksestä saa lisätietoja verottajan sivuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän