Olen 60 v mies ja kävelen kahden painavan kassin kanssa viidenteen kerrokseen - samaan aikaan herranterttu 30 v hissillä toiseen kerrokseen
Mutta hänellä on varmaan hirveän kivuliaat kuukautiset tms kauheaa tuskaa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa käyttää hissiä? Jokainen voi itse valita.
Me kaikki emme halua vähentää liikuntaa niin pieneksi kuin mahdollista.
Moni ihminen harrastaa liikuntaa, joten ei tarvitse tyytyä setämiehen tapaan kotiovelta autolle ja takaisin -liikkumiseen ainoana liikuntana ja vielä keulia portaiden kiipeämisellä :D
Jos tämä alakerran per she del mä kurvaili isän ostamalla BNVään aivan oven eteen kun liikunta on pahasta
Minäkin olen näin 60 vuotiaana paremmassa kunnossa, kuin olin 30 vuotiaana. Nyt on vihdoin aikaa itselle. T. Nainen.
Mä ainakin kävelen töissä ja olen jalkojeni päällä niin paljon, että kyllä käyttäisin hissiä, jos asuisin kerrostalossa. Vapaa-ajalla liikun uiden, pyöräillen ja luonnossa liikkuen sekä käyn kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käytä hissiä? Joku periaatekysymys?
Ap on i d i o o t t i, joka ei osaa muuta kuin kantaa painavia esineitä.
Siltä on hissin käyttö kielletty. Siinä lukee "ei lapsille eikä vajaakykyisille"
Olen kahden lapsen ylipainoinen yh, myös koira löytyy. Asumme 4 krs ilman hissiä. Pesutupa alakerrassa. Arvaa millaisia kasseja minä kannan edestakaisin jatkuvasti? Myös 9kg koira pitää usein kantaa ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan itkuista oloa ja ahdistusta.
Ap:lla varmaan tosiaan kurja olo, kun pakonomaisesti kyttää naapureiden hissinkäyttöä.
Tai yläkerran miehellä on vielä niin paljon voimia, että pääsee kauppakassien kanssa viidenteen ominjaloin säästääkseen taloyhtiön sähkölaskua. Tuosta teosta sinäkin hyödyt.
Jaa siis olen itse,36 ja käytän kyllä nykyään hissiä. Viimeisen koronatartunnan jälkeen tuli vähän reippaampaa sydänoireilua ja rasituksenjälkeistä uupumusvaivaa joka ei lekureiden kaikesta tökkimisestä huolimatta vain on jatkanut pahenemistaan ja viimeisen vuoden aikana mennyt myös laajasti niveltulehduksiksi. Juoksin paljon ennen. Viimeiseksi jäi 2019 naisten kymppi. Nuoren hissikäytössä voi tietenkin olla laiskuutta mutta muista aina että saatat myös piittaamattomasti tuomita vammaa kärsivää.
Ap kaipaa vaan mitalia. Ihan sama juttu kuin se, että mies kerran viikossa tarttuu imuriin, vaimo tekee kaiken muun, mutta mies tarvitsee siitä imuroinnista mitalin, paraatin ja vähän palkkioseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa käyttää hissiä? Jokainen voi itse valita.
Me kaikki emme halua vähentää liikuntaa niin pieneksi kuin mahdollista.
Moni ihminen harrastaa liikuntaa, joten ei tarvitse tyytyä setämiehen tapaan kotiovelta autolle ja takaisin -liikkumiseen ainoana liikuntana ja vielä keulia portaiden kiipeämisellä :D
Kuten esim kuvan nainen?
https://www.kuvajournalistit.fi/wp-content/uploads/2026/03/akseli_valmu…
Ihan oma häpeä
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden lapsen ylipainoinen yh, myös koira löytyy. Asumme 4 krs ilman hissiä. Pesutupa alakerrassa. Arvaa millaisia kasseja minä kannan edestakaisin jatkuvasti? Myös 9kg koira pitää usein kantaa ylös.
Jo tuo pelkästään pitää kortisolitasosi sillä tasolla, ettei paino laske vahingossakaan.
Naapureiden kyttääminen on aika Ullamaista toimintaa, joku voisi kuvailla sanalla akkamaista. Mutta varsinaiseen asiaan kommentoin, että minä juoksen portaita seitsemänteen kerrokseen ja takaisin ees taas 20 kg:n painot selässä, edellinen spurtti kesti vain tunnin verran yhtä putkeen. Käyn myös juoksulenkeillä tuo 20 kiloa selässä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa siis olen itse,36 ja käytän kyllä nykyään hissiä. Viimeisen koronatartunnan jälkeen tuli vähän reippaampaa sydänoireilua ja rasituksenjälkeistä uupumusvaivaa joka ei lekureiden kaikesta tökkimisestä huolimatta vain on jatkanut pahenemistaan ja viimeisen vuoden aikana mennyt myös laajasti niveltulehduksiksi. Juoksin paljon ennen. Viimeiseksi jäi 2019 naisten kymppi. Nuoren hissikäytössä voi tietenkin olla laiskuutta mutta muista aina että saatat myös piittaamattomasti tuomita vammaa kärsivää.
https://kurssit.oireistaelamaan.com/
YouTube on täynnä enkunkielisiä valmentajia. Suosittelen.
Elä hyvä ihminen ittiäs nuorempaan vertaa. Kävelin 24 vuotiaana ruuat halvimmasta marketista 8 km päästä. 2 kassia. 2 km takana käveli pari noin 60 vuotiasta rouvaa ja päivitteli miten se jaksaa. Tein sen joka toinen viikko.
Sit kolmikymppisenä kannoin taaperon, pyörän ja työnsin rattaita 4 km uimarannalta.
Mut mun mummo olikin se joka hiihti kesät talvet 100 km kylälle suolaa ostamaan.