Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt älä valehtele itsellesi!! Kerro kuinka useasti kuntoilet ja tajuatko sen hyödyt?

Vierailija
08.05.2007 |

Keskustelua oli kaksplussan palstalla aiheesta ja minua kävi kiinnostamaan tämä asia. Kopioin sieltä oman vastaukseni ja ilolla odotan muidenkin vastauksia =)

Voin laittaa esimerkki ohjelman tähän. Kestot kerralla n. 50-75min

Ma

A: Kuntosali

I: Jooga

Ke

A: Body Pump

I: Crossing

To

A: Kuntosali

I: Pilates

La

A: Crossing/kuntopyöräily

Su

I: Jooga

Lisäksi lasten kanssa kävelyt :)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi kuntoilevansa ma, ke, to, la ja su. Mun laskujen mukaan siihen jää peräti kaksi lepopäivää viikossa, tiistai ja perjantai. Miksi joka toinen vastaaja nyt penää ap:ltä puuttuvia lepopäiviä?!?

Vierailija
42/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 krt viikossa jumpassa tai salilla. Muuhun ei tällä hetkellä mahdollisuutta. Aktiiviliikkujana kaipaan enemmän, mutta mies tulee töistä iltaisin n. 19.30,joten joka ilta en viitsi lähteä salille niin myöhään. Salilla lapsiparkki, mutta tuota 8 kk ikäistä korvatulehduskierteistä en sinne raski viedä. Tosin isompi vajaa 3 v. kysyy usein, että pääsisikö hoitopaikkaan. Olen varmaan ahdasmielinen, mutta vaikka vauvalla olisi terveet korvat, en sylivauvaa hoitoon sinne veisi. En vienyt esikoistakaan ennen kuin pysyi omilla jaloilla. Näillä mennään ja kaiken mahdollisen hyötyliikunnan käytän kyllä hyödyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta on mulle ihan mahdottoman vastenmielistä, mulla oli yläasteaikoina ihan virallinen lääkärin kirjoittama vapautus liikuntatunneista :D

sen jälkeen ei ookkaan ollu pakko harrastaa mitään liikkumista enkä ole harrastanut. ai joo, paitsi taiji-tunneilla kävin muutama vuosi sitten, syksyllä aion jatkaa sitä. mutta mihinkään jumppaan tai salille en lähtisi ikinä ikipäivänä teidän aktiivisten tielle kompuroimaan.

Vierailija
44/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme/neljä kertaa viikossa. Olen hyvässä kunnossa, nautin elämästä, enkä juuri sairasta. Tajuan siis liikunnan hyödyt. Painoa on silti noin61kg (161cm), mutta en näytä läskiltä, vaan ihan hyvältä. Pidän itsestäni:)

Vierailija
45/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tahdo olla viiskymppisenä pillereitä popsiva huonovointinen ja sairas tapaus. Mieluummin edes yritän vaikuttaa elämäni kestoon ja laatuun.

Tällä hetkellä en ehdi liikkua kuin 3 krt viikossa.

Ja silloin liikun usein 1-2h kerrallaan. Vaihdellen kuntosali, crosseri, uinti, sauvakävely, spinning, pump tms.

Välillä en ehdi edes 3krt mutta joka viikko yritän parhaani...

AP, Saanko kysyä mihin aikaan nämä liikkumiset toteutat? Onko sinulla lapsia? Kuka heitä silloin hoitaa? Onko miehesi töissä? Liikkuuko miehesi?

Sillä meillä mies töissä ma-pe 8-16. Mies harrastaa myös 3krt viikossa ja hoidamme lapsiamme ihan itse ja haluamme yhteistä eikaa myös toisillemme ja koko perheellemme. Lapset ovat 8kk ja 4v.

Tuollainen liikkumis tahti aivan mahdotonta ja vähempikin pitää terveenä.

Vierailija
46/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim näin.

ma sali (kunto-ohjaaja tehnyt ohjelman )

ke bodypump, pace, balance tai muu energyjumppa

pe sali

la kuin ke

joskus käyn myös 5 kertaa ja joskua 3.

lapset hoidan toki täydellisesti :) eivät ole päiväkodissa, vaan isin kanssa että saa pumpata :)

en voisi olla ilman liikunta,siitä tulee superolo.

toi ei silti ole edes kauheen hyvä et käy 2 kertaa päivässä, mielummin kunnon lepo, lihakset ei kasva rasituksessa, vaan levossa.

Vierailija
47/63 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen ja käyn kuntosalilla kolmesti viikossa ja sen lisäksi käyn pari kertaa viikossa jumpassa ja (sauva)kävelyllä. Liikun yleensä joko illalla seitsemän jälkeen (mies laittaa lapset nukkumaan) tai sitten aamulla ennen töihin menoa.

Vierailija
48/63 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap viikko-ohjelmasi kuulostaa mainiolle ja tasapainoiselle. Siitä löytyy sopivassa määrin lihashuoltoa ja sydän/verenkiertoelimistön rasitusta sekä lepopäiviä. Rakkaat ihmiset, yksikin lepopäivä riittää, silloinkin voi liikkua kevyesti (kävely, venyttely, hathajooga). En myöskään ymmärrä miksi et voisi olla ohjaaja...

Itse en jaksa raahautua salille aamuin-illoin, mutta ohjaan viitenä iltana viikossa 1-2 tuntia ja lisäksi vapaapäivinäni kävelen ja venyttelen sekä käyn kuntosalilla. Olen erittäin tietoinen liikunnan vaikutuksista, niin hyvistä kuin huonoistakin. Ohjaaminen on rankkaa keholle, tiedän sen vaarat ja sudenkuopat. En ole lainkaan ylirasittunut/ylikunnossa, voin hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin ja olen keskimääräistä terveempi. En tiedä ovatko ihmisten tiedot liikunnasta näin virheellisiä vai ovatko ihmiset todellakin noin Kateellisia siitä, että jollain on aikaa ja energiaa. Pointtina liikunnassa on tasa- ja monipuolisuus, mitä enemmän liikut, sitä enemmän lihaksesi tarvitsevat voiman ja liikkuvuuden tasapainoa.

Aurinkoista kesäiltaa ja liikunnan iloa kaikille, erityisesti pinon aloittaneelle!

Vierailija
49/63 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, kukin keskittyköön siihen, mitä eniten arvostaa.

SINÄNSÄ olen omasta kuntoilustani sitä mieltä, että sitä pitäisi lisätä. Mutta ap:n määriin en halua, tuo vie liikaa aikaa, enkä viitsisi satsata ihan noin paljon asiaan.

Vierailija
50/63 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttuihinhan kuuluu, että pitää aloittaa hitaasti ja nostaa kertojen määrää vähitellen..

Ja se älynväläys, ettei täällä ketään kuntoilijoita käy..eikö ap:n ja kyseisen tekstin kirjoittaneen läsnäolo kerro siitä, että kyllä käy? :D

Oma liikunta menee suurin piirtein näin: Pyöräilen tai kävelen hyötyliikuntana päivittäin, väh. 60min. päivä. Pyrkimyksenä on käydä kerran viikossa pumpissa, kerran pilateksessa ja kerran lenkillä. Aina ei kuitenkaan ehdi.

Vierailija
51/63 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntien ohjaamista ei voi verrata kunnon harjoitteluun. Ohjaaja ei tee koskaan puoliakaan siitä mitä ohjattavat.

Vierailija
52/63 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Ja sinäpä sen yhden syyn varmasti sanoit, voihan olla että ap ei voi valiat työ aikojaan jne...

Vierailija
53/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miten paljon hän jaksaa jumpata.

On eri asia urheilla säännöllisesti max 5 krt viikossa tunti päivässä, kuin tämä ap:n tapaus 3-5 krt viikossa KAKSI kertaa päivässä, parhaimmillaan yli 2 tuntia päivässä!!!

Vierailija
54/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut tähän rytmiin jo monia vuosia niin mitä ihmettä se on teiltä pois? Vai onko se vain kateutta?? Ei voi muuta olla! Muutenhan olisitte iloisia siitä mitä teen! Kummallista väkeä!

Vierailija
55/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa pinnalliselta. Itse sijassasi yrittäisin myös kehittää sisäistä puoltani ja henkevyyttä, ulkomuotoon liittyvät asiat ei ole elämässä tärkeintä.

Toki urheilu ja liikkuminen on tärkeää mutta oikeassa mittasuhteessa eikä elämäntehtävänä.

Vierailija
56/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

???? XDDDDDD

Vierailija
57/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla minulla tuli pyöräilyä 70km

juoksua 52km

kuntopiiriä 2 tuntia

lisäksi koiran ulkoilutusta yms.

Vierailija
58/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:kin tarkoittanut niillä kuntoilun hyödyillä jotain ihan muuta kuin hyvää kroppaa ;)

Vierailija
59/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle myös terveys ja jaksaminen!! Sielun elämääni puuttuessa voittekin alkaa vilkuilemaan omaan peiliinne päin. Löytyy varmasti paljonkin korjattavaa. Oikein hyvää kevättä vaan kaikille ja ehkä se katkeruus sieltä vielä häviää ja osa tajuaa kuntoilun merkityksen ;) eikä katkeroidu ihmisille jotka RAKASTAVAT liikkua ;)

Vierailija
60/63 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun tai urheilen joka päivä tunnin tai kaksi, joskus enemmänkin. Näin siksi, että jaksan paremmin työssäni ja elämässäni muutenkin, voin hyvin ja pysyn terveenä niin fyysisesti kuin myös psyykkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi