Nyt älä valehtele itsellesi!! Kerro kuinka useasti kuntoilet ja tajuatko sen hyödyt?
Keskustelua oli kaksplussan palstalla aiheesta ja minua kävi kiinnostamaan tämä asia. Kopioin sieltä oman vastaukseni ja ilolla odotan muidenkin vastauksia =)
Voin laittaa esimerkki ohjelman tähän. Kestot kerralla n. 50-75min
Ma
A: Kuntosali
I: Jooga
Ke
A: Body Pump
I: Crossing
To
A: Kuntosali
I: Pilates
La
A: Crossing/kuntopyöräily
Su
I: Jooga
Lisäksi lasten kanssa kävelyt :)
Kommentit (63)
Bodypumppia, voimatotalia, spinnigiä, kuntosaliharjoittelua. Jotakin näistä.
Ja lapset sinä aikana kuntosalin ilmaisessa parkissa tai isänsä kanssa. =)
Mielestäni ap kyllä kuntoilee hieman liikaa...
Vähän enemmän virikkeitä heillekin...
Meidän salilla on iltaisin 3 hoitajaa, lasten kanssa luetaan. leikitään piirretään, askarrellaan... toki myös videot on käytössä.
milloin olette yhdessä koko perhe?
valmistukseen ennen kuin on liian myöhäistä X) Ja hyvää kevättä vaan ja toivoisin, että moni löytää sen liikunnan jokin kaunis päivä. Se auttaa kummasti jaksamaan :)
Ite käyn jumpissa/salilla 2-4krt viikossa, riippuen vähän miehen työvuoroista.
Kuitenki niin et väliin jää 1-2 lepopäivää. Noilla välipäivillä sitten lasten kanssa kävelyä, sauvakävelyä, pyöräilyä jne..
Pump kuuluu aika vakio-ohjelmistoon kerran viikossa, Cycling talvella 1-2krt viikossa, BodyStep, Muokkaus, Rasvanpoltto sekä kuntosali vaihtelee vähän mihin pääsee millonki.
Salille menen pyörällä säällä ku säällä n.4,5km suunta.
Lapset ulkoilee isin kanssa pihalla silläaikaa.
ma: 2h siivous, ½-1h reipas kävelylenkki.
ti: elli pace 1h. ½h kävelylenkki.
ke: elli pace 1h.
to: reisi-pakara-vatsalihasjumppa 1h. Kävelylenkki.
pe: reisi-pakara-vatsalihasjumppa 1h. Kävelylenkki.
la: 1h reipasta kävelyä.
su: elli pace 1h.
kerran tai kahdesti hölkkäämässä ja jos jaksan niin vielä kävely- tai sauvakävelylenkillä.
Kaksi alle 2v. lasta joten ei kauheasti ehdi jumppailla!
Ennen olin himoliikkuja, ja olisin yhä jos olisi mahdollista. Rakastan liikuntaa, se on parempaa kuin seksi.
tietenkin. Se voi olla, että pääsen viikossa käymään vain sen 5 kertaa 8-9 sijaan. :) Mutta koettakaapa vaikka parin viikon ajan käydä se 3-4 kertaa kuntoilemassa. Kuntosali harjoittelua pari kertaa, rasvanpolttoa/kiinteytystä/kunnon kohotusta muulloin ja huomaatte kuinka paljon virkeämmiksi tulette. Ja heti ei kannata lyödä hanskoja naulaan vaan yrittää jaksaa kokeilla tiettyä lajia sen 5-7 kertaa jolloin löytää sen oman rytmin ja alkaa tuntemaan tuloksia :)
lisäksi pumpit spinnit ja salit. tervettä tai ei sen saa kukin päättää itse.
Ja saisi rahaakin siitä kuntoilusta, eikä maksaisi :-)
sehän on hyvä, että liikkuu paljon. Eihän tuo nyt miltään liialta treenamiselta kuulosta, jos on kerran aikaa ja kuntoa tuohon!
Omat liikkumiset on tässä:
la juoksulenkki
su lentopalloa 1½ tuntia
Sen lisäksi yritän mahdollisimman paljon kävellä lasten kanssa kerho- ja eskarimatkoja. Kyllä mun mielestä nekin on hyvää kuntoilua...ainakin jos muuten menisi autolla. :)
Meillä on 4 alle kouluikäistä lasta.
Lepopäiviä pitää olla, se nyt pitäisi tajuta ihan maalaisjärjelläkin ;) Ja miksi 2 kertaa päivässä??? Tiedän liikunnasta aika paljon ja voin kyllä sanoa että tuota menoa Ap:lle käy vielä huonosti... Vain valvotuissa " oloissa" kilpaurheilijat treenaavat tosi usein mutta heilläkin on lepopäivänsä!
Ti spinning
Pe Steppi+punttis
La Aerobic + selkä/vatsa
Tajuan haitat ja hyödyt. Pitäisi ehtiä venyttelemään ja pe ja la tunnit eivät ole sopivia peräkkäin mutta muu ei sovi aikatauluihin.
Olen töissä, kaksi lasta ja mies.
Kun tein puoltapäivää kuntoilin paljon enemmän, nykyinen ei ole ollenkaan tarpeeksi monipuolista. Käyn myös salilla joka maksaa n50e/kk ja lapsiparkki, aivan ihana juttu.
kuinka täällä olevat muka tietäisivät jotakin liikunnasta :DD Kyllä pistää hymyilyttämään :DD Eivät siis ilmeisesti mitään XD
Eli treenaan 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla (kolmijakoisella ohjelmalla, mutta yleensä se menee läpi reilussa viikossa) ja 2-3 kertaa viikossa käyn vaihtelevasti eri jumpissa (pidän erityisesti Balletonesta, Bodystepistä ja Bodycombatista, mutta joskus käyn pilateksessa tai Bodybalancessakin).
Kuntosalillani on sen verran monipuolinen tarjonta, että voin käydä siellä silloin kun se omiin aikatauluihini sopii. Ala-asteikäiset lapset pärjäävät hetken keskenäänkin, mikä helpottaa omien, lasten ja miehen harrastusten ja työn yhteensovittamista.
Ja olen huomannut, että etenkin näin nelikymppisellä kuntoilu vaikuttaa positiivisesti työssä jaksamiseen, nukkumiseen ja painonhallintaan ;-)
Mielestäni kuntoilusta ei kuitenkaan pitäisi tulla yhtä lisästressiä hektiseen elämään!
Lisäksi käyn lenkillä (reipasta kävelyä 1-1,5 h) muutaman kerran viikossa. Tosin tuo lenkkeily on nyt jäännyt vähemmälle kun olen niin pirun väsynyt! Olen siis raskaana viikolla 10 ja tää väsymys on ihan omaa luokkaansa... Mutta kuntopyöräilystä en luovu vaan se väh. 30 min poljetaan vaikka silmät lurpsahtelis.
Ja tajuan kyllä hyödyn.
treeniä ja sitten suihkuun, lapset hoidosta pois ja menemme ulkoilemaan. Sitten teen ruuan lapsille ja itselleni ellen ole sitä tehnyt jo edellisenä päivänä. SYömme, lapset ottavat nokoset (kuten nyt kohta heräilevät), leikitään, katsovat elokuvan tai mennään ulos taikka kaupungille. Mitä nyt milloinkin ja illalla saavat taas mennä leikkimään leikkikavereiden kanssa kun itse olen treenaamassa 1-1.5h. Taikka sitten lapset ovat isänsä kanssa. Kuinka ikinä sovitaankaan.