Miten puolitan ruokamenot?
Kommentit (56)
Valitse Palacen sijaan vaikka Manala tai Seahorse.
Pääset varmasti alle puolella hinnalla
Vierailija kirjoitti:
Pistä hakuun säästö, löytyy kymmeniä ketuja aiheesta. Myös tuo syökö joku 100€/kk ketju on antoisa. Ja vanha mitä ilmaista/halpaa söit tänään ketju.
Tämä ketjuhan on nykyään yksi täysi vitsi, alkuaikoina oli ideaa. Sama sekopää horisee siellä itsekseen kilometrin pituisia viestejä. Ei satasella syö kukaan nykypäivänä monipuolisesti, hinnat on nousseet niin paljon, jos tähän edes aiemmin joku kykeni.
Pitäisi vähän tietää mikä AP:n nykyinen kulutus on ja millaiset tarpeet ruokavaliolla on, urheileeko yms. Täysin eri lähtökohdat meneekö nyt vaikka 600 e ja se pitäisi puolittaa vai 200 e ja se pitäisi puolittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensin tietää nykytila. Itselleni onnistuisi heti kun jätän herkut ja juustot ja smoothiet ostamatta.
Varmaan ihana elämä sulla. Soijarouhetta töitten jälkeen ja sitten nukkumaa.
No ei mikään luksus ole. Normi ruokaan menee varmaan 150e/kk (ihan perus ruokaa teen ja saatan syödä samaa makaronilaatikkoa useamman päivän) ja herkkuihin menee ihan älyttömästä eli sama vastaava. Huomaan tuhlaavani turhakkeisiin niin kuin valmiit smoothien, kallis parmesaanijuusto yms.
Miksi parmesaani on mielestäsi turhake?
Eihän se vissiin hänen mielestä ollutkaan, kun kerran sitä osti? Vastattiin vaan AP:n kysymykseen omalta kantilta.
Parmesaninin kun voi jättää ostamattakin. Ja pysyä hengissä, tosin silloin jää ilman parmesanin mausta saatavaa nautintoa.
Siksi turhake.
Eri-
Sitä voi syödä halvalla, kalliilla tai siltä väliltä, kukin tyylillään. Sherlock vaikuttaa laatu ja määrä
Monesti yksinasuvana voi paremmin säädellä kulutustaan. kun ei tarvitse ottaa huomioon myös toisten mieltymyksiä. Vähän puppua että pakko ostaa yli tarpeen ja ei se 400g jauheliha riitä enemmän per hlö neljälle kun yhdelle.
Toisaalta, jos mikään ei mene hukkaan, eikä syö liikaa väkisin, ei määrissä ole vikaa.
En ihmettele, jos ruokakulut hulppeat, jos ei osta halpaa ja ostaa kaikkia herkkuja, mutta järkytyin kun kuulin että terveellisellä ruokavaliolla kuten kasvisruoka ja suosimalla halvempia tuotteita voi saada menemään myös kamalia summia. Ei edes läski kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kaikki ruoka itse. Leivo sämpylöitä. Jatka jauheliha soijarouheella. Kaalta, porkkanaa, perunoita, jauhoja, soijarouhetta, korppuja, itse poimittuja marjoja.
Tulihan ne paskat kliseet sieltä 😂👍
No ne on ne paskat kliseet mitkä toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä hakuun säästö, löytyy kymmeniä ketuja aiheesta. Myös tuo syökö joku 100€/kk ketju on antoisa. Ja vanha mitä ilmaista/halpaa söit tänään ketju.
Tämä ketjuhan on nykyään yksi täysi vitsi, alkuaikoina oli ideaa. Sama sekopää horisee siellä itsekseen kilometrin pituisia viestejä. Ei satasella syö kukaan nykypäivänä monipuolisesti, hinnat on nousseet niin paljon, jos tähän edes aiemmin joku kykeni.
Satasella ei välttämättä syödä, mutta mulla menee 110-120€ kuukaudessa.
90% ruokaostoksista koostuu (Pakaste)vihanneksia,pakastekalaa, tonnikalaa. Linssejä,papujam,soijarouhetta...Riisiä,pastaa,perunoita. Tomaattimurskaa!! Kaurapuuroa,raejuustoa ja itsepoimitut marjat. Porkkanaa ja selleriä. Satunnaisesti jauhelihaa tai kanaa.
Eineksistä vain maksalaatikko(1/2 pakettia to&pe+broccolimix). Leivät leivotaan itse ja päällisiä tai muita härpäkkeitä ei käytetä tai osteta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella ei välttämättä syödä, mutta mulla menee 110-120€ kuukaudessa.
90% ruokaostoksista koostuu (Pakaste)vihanneksia,pakastekalaa, tonnikalaa. Linssejä,papujam,soijarouhetta...Riisiä,pastaa,perunoita. Tomaattimurskaa!! Kaurapuuroa,raejuustoa ja itsepoimitut marjat. Porkkanaa ja selleriä. Satunnaisesti jauhelihaa tai kanaa.
Eineksistä vain maksalaatikko(1/2 pakettia to&pe+broccolimix). Leivät leivotaan itse ja päällisiä tai muita härpäkkeitä ei käytetä tai osteta
Tämä on kyllä jo todella ankeaa, jos koskaan ei voi ostaa edes leivän päälle mitään, edes rasvaa. Eikö to ja pe edes syödä muuta lämmintä ruokaa kuin 1/2 pakettia maksalaatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä satasella syöminen on älytöntä. Toki ulkona syöminen ja turhan epäterveellisen syöminen pois, mutta kunnon ruoka siis terveellinen ruoka on omasta mielestäni typerin mahdollinen säästökohde.
Syöt puolet nopeammin, niin ruokamenoihin menee puolet vähemmän aikaa?
Siitä valkkaat ainekset halvimman mukaan: Perus mies 2000kcal / ilman suurta/mitään aktiivisuutta.
Jotta 60 000 kcal täyttyy, tarvitset arviolta seuraavan kokonaismäärän raaka-aineita:
Peruna (keitetty/kuorittu): n. 25–30 kg (n. 75 kcal/100g).
Jauhelihakastike (valmis): n. 15–20 kg (rasvaisuudesta riippuen n. 150-200 kcal/100g).
Pakastevihannekset: n. 10–15 kg (n. 30–60 kcal/100g). [1]
Yhteensä ruokaa pitäisi syödä painossa mitattuna noin 50–60 kilogrammaa.
2. Kustannusarvio
Kustannus riippuu siitä, ostatko ainekset kaupasta ja teet itse, vai ostatko valmisruokana.
Itse tehtynä (halvin vaihtoehto):
Peruna (1€/kg): 25–30 €
Jauheliha + ainekset (n. 7€/kg): 105–140 €
Pakastevihannekset (2€/kg): 20–30 €
Yhteensä: n. 150–200 €
Valmisruokana/ravintolassa (kallein vaihtoehto):
Jos jauhelihakastikkeen hinta on 10–15€/kg (sis. perunan), kustannus voi olla 500–800 €.
Yhteenveto
60 000 kcal saamiseksi tarvitset noin 55 kg ruokaa, ja se maksaa itse tehtynä noin 150–200 euroa.
Näin kertoi meille AI
Kumartakaa olkaa hyvät
Hyvin helppoa - syöt vain joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, jos ruokakulut hulppeat, jos ei osta halpaa ja ostaa kaikkia herkkuja, mutta järkytyin kun kuulin että terveellisellä ruokavaliolla kuten kasvisruoka ja suosimalla halvempia tuotteita voi saada menemään myös kamalia summia. Ei edes läski kyseessä.
Puhutko minusta? Kasviksiin ja hedelmiin saa kyllä menemään rahaa. Samoin kalaan. Olen hoikka ja syön terveellisesti - mutta en köyhästi. Mikä sinua siinä ihmetyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs on sun mielestä kamala summa? Omasta mielestäni normaalit ruokakulut on n. 200 e kuussa. Eihän se oo kuin n. 6 e päivässä.
3 kertaa n. kahden euron ateria päivässä on musta halvalla syömistä.
Mikä tässä viestissä muuten ahistaa?
Listasta puuttui kalorit. Pyydettiin lisäämään kalorit. Saatiin mielipaha?